Τουλάχιστον, ας τα εξοπλίσουν με φορέα πολυβόλου, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν
εναντίον drones- αν χρειασθεί.
Juan
Σοβαρότατα ερωτήματα προκαλεί η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αγορά 36+8 αεροσκαφών αεροπυρόσβεσης έναντι του κολοσσιαίου ποσού για τον συγκεκριμένα τομέα 1,7 δισ.€, την ώρα που οι ΕΔ της χώρας βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Ταυτόχρονα δημιουργούνται ερωτήματα για τις διαδικασίες που έγινε η επιλογή των συγκεκριμένων αεροσκαφών, καθώς δεν προκηρύχτηκε κανένας διαγωνισμός, δεν έγινε καμία αξιολόγηση, δεν κατατέθηκαν προτάσεις από καμιά εταιρεία, ενώ ένας εκ των δύο τύπων που έχουν επιλεγεί -άγνωστο με ποια κριτήρια- υπάρχει μόνο στα χαρτιά!
Η κυβέρνηση προχωρά σε αιφνιδιαστική απευθείας ανάθεση αγοράς αεροσκαφών, χωρίς κανείς να γνωρίζει τίποτα.
Όλα αυτά έγιναν γνωστά σε ενημέρωση που προχώρησε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι στο Κτίριο «Φάρος» στο Μαρούσι.
Ο κ. Χαρδαλιάς έδωσε αναλυτικά το σχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των πυρκαγιών και την προετοιμασία του μηχανισμού με την ολοκλήρωση του προγράμματος μίσθωσης περισσότερων για φέτος εναέριων μέσων, παράλληλα όμως ανακοίνωσε επίσημα την προώθηση του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα προγράμματος εξοπλισμών για μη στρατιωτική χρήση, ύψους 1,76 δισ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό, που φέρει την ονομασία «ΑΙΓΙΣ», θα συζητηθεί αύριο στη διϋπουργική σύσκεψη που συνεδριάζει για πρώτη φορά προκειμένου να κάνει τη σχετική εισήγηση στο ΚΥΣΕΑ και να προχωρήσει αμέσως.
Το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ», μεταξύ άλλων, προβλέπει την αντικατάσταση όλων των «γερασμένων» αεροσκαφών Καναντέρ CL-215.
Ειδικότερα, σε σύσκεψη που είχαν μετά την συνέντευξη Τύπου ο κ. Χρυσοχοΐδης με τον κ. Χαρδαλιά, συζήτησαν την πρόταση που θα προωθηθεί αύριο στο ΚΥΣΕΑ, για την απόκτηση οκτώ νέων σύγχρονων αεροσκαφών Καναντέρ CL- 515, το οποία θα αντικαταστήσουν τα παλιά Cl-215, ενώ θα αναβαθμιστούν τα CL-415 σε CL-515.
Εδώ βέβαια προκύπτει το ερώτημα: Ποια αεροσκάφη;
Το CL-515 είναι μια νέα έκδοση του -415, της Viking Air της καναδικής εταιρίας που έχει αγοράσει τα δικαιώματα των CL-215/CL-415.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμη εάν θα παραχθεί ή όχι του(!) , δεν υπάρχει καν γραμμή παραγωγής και το αεροσκάφος είναι στα χαρτιά!
Η κυβέρνηση επομένως είναι έτοιμη να αποφασίσει να παραγγείλει ένα αεροσκάφος που είναι άγνωστο εάν η εταιρεία που έχει τα δικαιώματα προχωρήσει στην κατασκευή του!
Παράλληλα, σύμφωνα με το εξοπλιστικό σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας, προβλέπεται η αγορά μέχρι το 2030 -εάν εγκριθεί το πρόγραμμα- συνολικά 36 νέων αεροσκαφών Air-Tractor ΑΤ-802, όπως τα έξι που μίσθωσε για φέτος η χώρα για την ενίσχυση του στόλου.
Η επιλογή των συγκεκριμένων αεροσκαφών, πάλι γίνεται χωρίς κανένα διαγωνισμό με απευθείας ανάθεση για ένα πρόγραμμα που θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 1,8 δισ.€!