Ο αντιπρόεδρος της NAVAL GROUP Alain Guillou, παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση των Γάλλων για τις φρεγάτες Belharra. Απάντησε σε ερωτήσεις Ελλήνων δημοσιογράφων από τις οποίες προέκυψαν οι εξής απαντήσεις:
•Πρώτη φρεγάτα Belharra για το ΠΝ μπορεί να παραδοθεί στις αρχές του 2025 και αυτό όπως είπε αποτελεί χρόνο ρεκόρ.
•Η Γαλλία θα δώσει στις αρχές του 2022 δύο φρεγάτες ως ενδιάμεση λύση.
•Από τις 4 Belharra οι 3 θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα
Θέσαμε στον κ.Alain Guillou το ερώτημα που απασχολεί αρκετούς: η Belharra είναι ένα νέο “σκαρί” το οποίο λογικά θα “βγάλει” κάποια προβλήματα όπως γίνεται πάντα με τα νέα πλοία. Υπάρχει ο προβληματισμός ότι σ΄ αυτή τη περίπτωση η Ελλάδα δεν θα ΄χει να κάνει με το γαλλικό κράτος, αλλά με την εταιρεία. Η απάντηση ήταν ότι επειδή το πρώτο πλοίο που θα ναυπηγηθεί θα χρησιμοποιηθεί από το γαλλικό ναυτικό, όποια κι αν είναι τα προβλήματα θα έχουν διορθωθεί στη ναυπήγηση των ελληνικών Belharra.
Όλη η παρουσίαση του προγράμματος από τον Alain Guillou:
” Η γαλλική πρόταση, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πακέτο σχεδιασμένο ώστε να απαντά σε όλες τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί και, παράλληλα, να προσφέρει τις καλύτερες δυνατότητες, με τον συντομότερο δυνατό χρόνο παράδοσης, και βελτιστοποιημένο κόστος.
H Πρόταση περιλαμβάνει:
- 4 FDI HN – Η πιο σύγχρονη φρεγάτα τελευταίας γενιάς-με 3 να κατασκευάζονται εγχώρια και την πρώτη έτοιμη σε υπηρεσία μέχρι το 2025
- Ενδιάμεση λύση με παραχώρηση 2 φρεγατών, διαθέσιμες στις αρχές του 2022, δωρεάν
- Εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ στην Ελλάδα
- Μακρόχρονη συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για τη δημιουργία βιώσιμων οικονομικών οφελών και θέσεων εργασίας
Με αυτό το πακέτο, η Γαλλία θα διασφαλίσει ότι οι δυνατότητες του ΠN θα αναβαθμιστούν για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες (αναβάθμιση MEKO και ενδιάμεση λύση), αλλά επίσης και ότι θα προετοιμαστεί και για το μέλλον με 4 φρεγάτες FDI τελευταίας γενιάς,με τη πρώτη να εισέρχεται προς υπηρεσία στο ΠΝ στις αρχές του 2025 χαρις στην επιτάχυνση του προγράμματος FDI για το Γαλλικό Ναυτικό.
Η Naval Group έχει ένα μακρύ ιστορικό επιτυχημένων περιπτώσεων μεταφοράς τεχνολογίας σε όλο το κόσμο. Οι φρεγάτες θα κατασκευασθούν με συμπαραγωγή στην Ελλάδα,με σημαντική συμμετοχή της γαλλικής ομάδας. Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την επιχειρησιακή αξιοποιήση για την Ελλάδα στο συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ εγγυάται τη μεταφορά τεχνολογίας για την κατασκευή 3 φρεγάτων στην Ελλάδα. Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη αυτονομία του ΠΝ και σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τα ναυπηγεία όσο και την αλυσίδα εφοδιασμού στην Ελλάδα.
Το προτεινόμενο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα καταστήσει δυνατή την οικοδόμηση μιας πραγματικής αμυντικής βιομηχανικής βάσης για τον ναυτικό τομέα στην Ελλάδα, ικανή να παράγει αρκετές φρεγάτες στη χώρα, και πάνω απ ‘όλα να παρέχει δυνατότητες συμμετοχής σε αρκετές δεκάδες ελληνικές εταιρείες και αρκετές εκατοντάδες Έλληνες πολίτες.
Οι συνεργάτες της Team France που προσφέρουν το πακέτο (Naval Group, Thales, MBDA) είναι μια ισχυρή ομάδα που συνεργάζεται εδώ και δεκαετίες γενικότερα, καθώς και στο γαλλικό πρόγραμμα FDI ειδικότερα. Προσβλέπουμε στην επέκταση του αποτυπώματος μας στη χώρα, και τη συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις για το πρόγραμμα φρεγατών αλλά και πέρα από αυτό,με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και σημαντικών οικονομικών οφελών για τις επόμενες δεκαετίες.
Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.
1. Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.
2. Η FDI προσφέρει ολοκληρωμένες ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΠΥΡΟΣ (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και απόλυτη ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά. Εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της πυραυλικής άμυνας, ιδίως χάρη στο μοναδικό τους σύστημα καθοδήγησης. Αυτές οι επιδόσεις επιβεβαιώθηκαν από αρκετές εκτοξεύσεις του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού εναντίον υπερηχητικών πυραύλων, οι μόνες που πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκό ναυτικό. Η αυτόματη επεξεργασία που παρέχεται από την TEWA (Threat Evaluation and Weapon Assignment) ενισχύει την απόδοση αυτών των συστημάτων πυρός.
3.Ένα πoλλαπλών πηγών και πλήρως διαλειτουργικό σύστημα πληροφοριών είναι απαραίτητο στα σημερινά σύνθετα περιβάλλοντα. Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.
4.Η ανθεκτικότητα της FDI HN είναι πολύ καλή χάρη στην τεχνογνωσία της Naval Group και τη μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό. Η ευκολία χρήσης χάρη στις εργονομικές διεπαφές επιτρέπει αξιόπιστη και αποτελεσματική ανάπτυξη όπλων. Αυτή η αξιοπιστία επωφελείται από τα επιχειρησιακά συμπεράσματα του Πολεμικού Ναυτικού από τις φρεγάτες Horizon για αντιαεροπορικές δυνατότητες και τις φρεγάτες FREMM για ανθυποβρυχιακές δυνατότητες. Η αυτοπροστασία ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου τελευταίας γενιάς. Οι κυβερνοαπειλές λαμβάνονται υπόψη από το στάδιο σχεδιασμού του πλοίου από ένα σύστημα που κάνει το πλοίο εξαιρετικά ανθεκτικό σε αυτόν τον τομέα, καλύπτοντας όλο τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες του πλοίου. Τέλος, οι αρχιτεκτονικές επιλογές καθιστούν τη φρεγάτα πολύ ανθεκτική στην αντιμετώπιση των ζημιών. Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων. Τα δύο κέντρα δεδομένων επί του σκάφους έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κατανεμημένη ψηφιακή αρχιτεκτονική τύπου cloud και επιτρέπουν την άμεση αναδιάρθρωση των συστημάτων του πλοίου σε περίπτωση ζημιάς κατά τη διάρκεια της μάχης.
5.Το ΠΝ θα επωφεληθεί επίσης από την επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας στα σκάφη με μείωση του λειτουργικού κόστους χάρη:
– Καινοτόμες τεχνικές λύσεις που προτείνονται όσον αφορά Στη δυνατότητα συντήρησης
– την ικανότητα των κατασκευαστών να της παρέχουν μοντέλα υποστήριξης υψηλής απόδοσης,
– Εγκαθιστώντας στην Ελλάδα όλες τις δραστηριότητες υποστήριξης στη διάρκεια ζωής του πλοίου.
Η FDI HN είναι ένα βασικό πλεονέκτημα στην αποτροπή και την παρέμβαση στον υποβρύχιο χώρο, ιδιαίτερα σε ένα σύνθετο επιχειρησιακό περιβάλλον όπως το Αιγαίο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από το ελικόπτερο S70B ή MH60 / R που μεταφέρει.
Η πλήρης σουίτα σόναρ (τροπίδας και ρυμουλκούμενο) προσφέρει απαράμιλλη απόδοση ανίχνευσης. Η απόδοσή του υψηλού επιπέδου ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλή ακουστική της υπογραφή, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση από ένα εχθρικό υποβρύχιο. Η εφαρμογή της σουίτας σόναρ Thales Captas, σε συνδυασμό με σόναρ γάστρας, έλαβε το “Βραβείο αριστείας αντι-υποβρυχίων πολέμου Hookem” το 2020 από τον Ναύαρχο που διοικεί τον 6ο στόλο των ΗΠΑ.
Τέλος, οι τορπίλες MU90 παρέχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στα πιο σκληρά περιβάλλοντα, σε ρηχά ή βαθιά νερά.
Η FDI HN έχει επίσης μια νέα ικανότητα κατά των ασύμμετρων απειλών χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική εστιασμένη σε αυτές τις απειλές. Η φρεγάτα διαθέτει ειδικό χώρο, προσφέροντας μια μόνιμη οπτική 360°, μέρα και νύχτα, επιτρέποντάς της να αντιμετωπίσει κοντινές απειλές χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων επεξεργαστών.
H FDI δεν είναι μόνο ένα εξαιρετικό ναυτικό στοιχείο, αλλά είναι επίσης πολύτιμη πλατφόρμα αντιπυραυλικών συστημάτων. Η από κοινού χρήση του ραντάρ Sea Fire και των πυραύλων της προσφέρει ήδη μια εξαιρετική πλατφόρμα για την προστασία ενός ευαίσθητου χώρου, με μικρό χρόνο ειδοποίηση και χωρίς περιορισμούς, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας διεθνούς συνόδου κορυφής ή εν όψει συγκεκριμένης απειλής.
Κυβερνοεπιθέσεις, οπλισμένα UAV, σμήνη UAV, υπερηχητικοί πύραυλοι, βαλλιστικούς πυραύλους, UAV, είναι όλες νέες απειλές των οποίων η απόδοση αυξάνεται συνεχώς.Η FDI HN θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ακόμη και να ενσωματώσει νέα συστήματα έναντι νέων απειλών, χάρη στις τρομερές δυνατότητες φυσικής και ψηφιακής αναβάθμισης που διαθέτει:
- Πολλές εκ των προτέρω προβλέψεις έχουν υλοποιηθεί, είτε αφορά ηλεκτρική παρoχή, είτε συστήματα ψύξης, ή ακόμη και θύρες υποστέγου αποκλειστικά για UAV, ώστε να επιτρέπουν την ενσωμάτωση των νέων δυνατοτήτων.
- Η ψηφιακή αρχιτεκτονική της φρεγάτας του επιτρέπει να προσαρμόζεται ιδιαίτερα στις εξαιρετικά γρήγορες εξελίξεις και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνολογίες πληροφοριών. Η ψηφιακή υποδομή προέρχεται από τις τεχνολογίες των οικονομικών υπηρεσιών (τράπεζες, ασφάλειες κ.λπ.) και επιτρέπει την επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων με υψηλές απαιτήσεις αξιοπιστίας και ασφάλειας.
- Η κατανεμημένη αρχιτεκτονική της φρεγάτας έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει ταχεία, απλή και χαμηλού κόστους επιχειρησιακή εξέλιξη νέων συστημάτων ή λογισμικού, χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του πλοίου.
Έτσι, η φρεγάτα θα είναι σε θέση να διατηρήσει το υψηλότερο επίπεδο απόδοσης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής της και να προσαρμοστεί σε αλλαγές σχετικές με απειλές, όπως απειλές στον κυβερνοχώρο και βαλλιστικές απειλές.
Θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές που ενδέχεται να εμφανισθούν στη Μεσόγειο στο κοντινό η απώτερο μέλλον, χάρη στην επεκτασιμότητα των δυνατοτήτων του SETIS, του ραντάρ Sea Fire και των πυραύλων, τις οποίες δεν μπορούν να επιτύχουν οι ανταγωνιστές. Εξοπλισμένη με μια πολύ μεγάλη ψηφιακή χωρητικότητα, θα είναι σε θέση να φιλοξενεί και να εφαρμόζει νέα συστήματα ή λογισμικό χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και τις αναβαθμίσεις τους καθώς εξελίσσονται.
Η Naval Group δεσμεύεται στη διασφάλιση της επιτυχίας του προγράμματος φρεγατών όπως και στη στήριξη της ελληνικής κυριαρχίας ενισχύοντας το “Made in Greece” και τη συμμετοχή του Ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος.
Με την υλοποιήση της κατασκευής 3 φρεγατών FDI HN στην Ελλάδα από ελληνικές επιχειρήσεις και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, η NAVAL GROUP θα συμβάλει στην ενεργοποιήση ενός ισχυρού δικτύου βιομηχανικών και R&D συνεργατών δίνοντας τη δυνατότητα στην ελληνική βιομηχανία να προσφέρει στις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις πλάνα εκσυγχρονισμού ενώ παράλληλα θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη για τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.
Πραγματικά η Γαλλική ομάδα έχει σχεδιάσει ένα πολύ φιλόδοξο πλάνο βιομηχανικής συνεργασίας που θα συμβάλει στην αναδημιουργία μιας κερδοφόρας ναυτικής βιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία και την κυριαρχία της Ελλάδας. Θα επιτρέψει τη διεθνή αναγνώριση της αριστείας της ναυτικής βιομηχανίας της,ενώ παράλληλα θα της προσφέρει τα καλύτερα “Made in Greece” πολεμικά πλοία για την υπεράσπιση των συμφερόντων και των πολιτών της χώρας.
Ο στόχος αυτός υποστηρίζεται από τη μακρά ιστορία και επιτυχημένο ιστορικό μεταφοράς τεχνολογίας και παραγωγής της Naval Group τόσο για πλοία επιφανείας όσο και για υποβρύχια. Η ασυναγώνιστη εμπειρία αποτελεί το κλειδί για την εγγύηση ενός προγράμματος που θα μεγιστοποιήσει τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων και την επιτυχία του “Made in Greece”. Υπό αυτό το πρίσμα η Naval Group αποτελεί τη καλύτερη επιλογή για τη διασφάλιση ενός προγράμματος απαλλαγμένο από ρίσκο για την εγχώρια κατασκευή από την ελληνική βιομηχανία.
Πέρα από τη ναυπήγηση των φρεγατών FDI HN και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ ΗΝ στην Ελλάδα,το τοπικό οικοσύστημα θα αποκτήσει σταδιακά τη τεχνογνωσίακαι τα πιο σύγχρονα εργαλεία που απαιτούνται,για την αποτελεσματική συντήρηση των φρεγατλων FDI HN σε όλο το κύκλο ζωής τους. Παράλληλα για να διασφαλισθεί η κυριαρχία του ΠΝ ,αυτή η μακρόχρονη προσέγγιση θα αναπτύξει την βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων προσφέροντας τους επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες σε όλο το κύκλο ζωής του πλοίου, πηγές προοπτικών ανάπτυξης,θέσεις εργασίας και οφέλη για τις επόμενες δεκαετίες.
Περισσότερες από δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προεπιλεγεί και πολλές άλλες βρίσκονται στη διαδικασία προ-επιλογής. Επίσης όλες οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα FDI HN & MEKO 200HN θα ενσωματωθούν στη γαλλική βιομηχανική αλυσίδα εφοδιασμού για να αποκτήσουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μελλοντικούς διεθνείς διαγωνισμούς γεγονός που θα αυξήσει τις δυνατότητες τους όπως και τα πιθανά οικονομικά οφέλη καθώς και την αναγνώριση τους στη διεθνή ναυτική βιομηχανία.
Η Naval Group θα αναπτύξει ακόμη συνεργατικά R&D προγράμματα με ελληνικές εταιρείες,πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά ινστιτούτα για τη παραγωγή καινοτομιών που θα θρέψουν την εγχώρια αμυντική βάση και θα συμβάλλουν στην ανταγωνιστική ανάπτυξη σε τομείς αιχμής όπως η παραγωγή προσθέτων, drones,η μελλοντικών ναυτικών αμυντικών δυνατοτήτων. Η Naval Group θα συνεργαστεί ακόμη με εκπαιδευτικά ιδρύματα,καδμαικές σχολές , για την ανάπτυξη τεχνικών μαθημάτων,για την ανάπτυξη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων. Ηδη η συνεργασία με 3 ελληνικά Πανεπιστήμια είναι καθ οδόν.
Αυτό το διεθνές σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα συμβάλει στη δημιουργία ενός ισχυρού ναυτικού βιομηχανικού οικοσυστήματος ικανού να συμμετάσχει στο μέλλον σε άλλα εθνικά και διεθνή σύνθετα έργα, άμεσα ή σε συνεργασία με τη Naval Group, διατηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης και δημιουργώντας μακροπρόθεσμα συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες.
Το σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
– 3 “Made in Greece” φρεγάτες FDI HN με πλήρη μεταφορά τεχνολογίας που θα μεγιστοποιήσει την εμπλοκή της Ελληνικής βιομηχανίας,
– εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ με εκτενή συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας
– Μεταφορά τεχνολογίας που επιτρέπει τον εντοπισμό στην Ελλάδα των λειτουργικών δραστηριοτήτων συντήρησης της FDI HN, δραστηριότητες που μπορούν να επεκταθούν και σε άλλα προγράμματα.
– Συμμετοχή στην ανάπτυξη προσομοιωτών εκπαίδευσης με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και τη θέση των συναφών δυνατοτήτων που προσφέρουν ανταγωνιστικότητα, αντιδραστικότητα και ευελιξία στην ανάπτυξη και συντήρηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Ναυτικού
– Ενσωμάτωση εξειδικευμένων ελληνικών εταιρειών στον παγκόσμιο πίνακα προμηθευτών , προκειμένου να ενσωματωθεί η αλυσίδα εφοδιασμού τους και να επωφεληθεί από την άμεση πρόσβαση σε όλες τις αγορές τους.
– Συμμετοχή σε κοινά έργα R &D για την ανάπτυξη μελλοντικών ναυτικών συστημάτων
– Σημαντική ενίσχυση της ελληνικής ναυτικής βιομηχανίας, διασφαλίζοντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας εξειδικευμένου προσωπικού και δημιουργώντας σημαντικά οικονομικά οφέλη σε βάθος χρόνου.
-Ισχυροποίηση της βιομηχανικής ανεξαρτησίας της Ελλάδας
Σχετικά με την ενδιάμεση λύση
Η ενδιάμεση λύση που προτείνει η Γαλλία για το Π.Ν. έως το 2025 και 2026 περιλαμβάνει την αντιαεροπορική φρεγάτα (AAW Jean Bart και την ανθυποβρυχιακή φρεγάτα (ASW) Latouche-Tréville, που είναι εν ενεργεία πλοία του Γαλλικού Ναυτικού.
Η φρεγάτα Jean-Bart έχει ως βασική αποστολή την αντιαεροπορική δράση, υποστηρίζοντας τη ναυτική αεροπορία με πολεμικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων αεροπλανοφόρου και πιθανώς εμπορικών πλοίων.
Η φρεγάτα Latouche-Tréville έχει ως βασική αποστολή την ανθυποβρυχιακή δράση σε ανοιχτή θάλασσα και την προστασία μονάδων υψηλής αξίας.
Και τα δύο πλοία έχουν λαμπρό επιχειρησιακό ιστορικό και θα μεταβιβαστούν χωρίς κόστος στο Π.Ν.
AAW Jean-Bart επιχειρησιακό ιστορικό
- 2001: Επιχείρηση Ηρακλής. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου το πλοίο συμμετείχε στην ομάδα προστασίας του αεροπλανοφόρου Charles de Gaulle στο πλαίσιο της παρέμβασης στο Αφγανιστάν.
- 2004: Επιχείρηση Agapanthe. Η φρεγάτα ήταν εν πλω στον Ινδικό ωκεανό από τον Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2004.
- 2006: Επιχείρηση Ballista. Η φρεγάτα απομάκρυνε 270 ανθρώπους από τον Λίβανο.
- 2008: Το πλοίο λειτούργησε ως βάση επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της επιχείρησης απελευθέρωσης ομήρων από το πλοίο Ponant, μετά από επίθεση πειρατών.
- 2011: Επιχείρηση Harmattan. Η φρεγάτα συμμετείχε στις δράσεις κατά του Gaddafi στη Λιβύη.
- 2014: Επιχείρηση Chammal. Τον Οκτώβριο το πλοίο εντάχθηκε στον 5ο Στόλο των ΗΠΑ και ήταν μέρος της Κοινής Ομάδας Δράσης για την επιχείρηση Chammal. Το πλοίο έλαβε τιμητική διάκριση.
- 2016-2018: Eπιχείρηση Chammal στη Λεβαντίνη. Συμβολή στη μόνιμότητα της Γαλλίας στην περιοχή.
- 2019-2020. Το πλοίο ξεκίνησε τον Ιούλιο μία τετράμηνη αποστολή στην Ανατολική Μεσόγειο, την Ερυθρά και εν συνεχεία στον Ινδικό για την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης κονδυλίων για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας καθώς και τη διασφάλιση των Στενών του Ορμούζ.
- May 2020: Επιχείρηση Ειρήνη στην Κεντρική Μεσόγειο με στόχο την ενίσχυση του εμπάργκο όπλων που έχει επιβληθεί στη Λιβύη.
ASW Latouche-Tréville επιχειρησιακό ιστορικό
- 2013, συμμετοχή στην αποστολή Corymbe3.
- 2020, ένταξη του πλοίου στην Task Force (TF) 464. Βασική αποστολή η ενίσχυση του εμπάργκο όπλων που έχει επιβληθεί στη Λιβύη από το Σ.Α. των Η.Ε. Στο πλαίσιο της εν λόγω αποστολής το πλοίο συνεργάστηκε με γερμανικές, ιταλικές και ελληνικές φρεγάτες υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αρχηγείου της επιχειρήσης με βάση τη Ρώμη.
Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των MEKO
Για την κάλυψη των ζητουμένων της Ελλάδς προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχειρίσης Μάχης και θα ηγείται του έργου.
Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τόσο στην THALES όσο και στην NAVAL GROUP και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους”.
Αναρτήθηκε από το συνεργάτη μας Μιχάλη Τσολάκη