Από τον περασμένο Ιούλιο , όταν η Αθήνα “πάγωσε” την ελληνογαλλική συμφωνία που προέβλεπε και την προμήθεια των φρεγατών Belharra, έχουμε ακούσει και διαβάσει πολλά…Σχεδόν κάθε εβδομάδα μια “νέα πρόταση” εμφανίζεται και διαβάσαμε ακόμη και για τη φρεγάτα…τύπου “Κωνσταντινούπολη” που θα ναυπηγήσει η Ελλάδα! Προς το παρόν πάντως η όλη κατάσταση παραπέμπει στο …”μαρμαρωμένο Βασιλιά”.
Ότι η γαλλική πρόταση για την ενίσχυση του Στόλου υπερέχει έχει γραφτεί πολλές φορές και από πολλούς. Εκτός απ΄ αυτό κάποιοι ξεχνούν ότι η συζητήσεις, οι διεργασίες και οι συμφωνίες σε κάποια επίπεδα γίνονται με τους Γάλλους εδώ και τουλάχιστον 12 χρόνια!!! Ξεκινήσαμε με Fremm , περάσαμε στις Belharra και τον Ιούλιο η ελληνική κυβέρνηση ανεξήγητα αποφάσισε να “μηδενίσει το κοντέρ” , όταν είναι κοινώς αποδεκτό ότι ο Στόλος θα έπρεπε να ΄χει ενισχυθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μένει κάποιοι να δώσουν εξηγήσεις , κάποια στιγμή για την αιφνιδιαστική αλλαγή πλεύσης της Αθήνας.
Οι γεωπολιτικοί λόγοι δεν μπορούν να αιτιολογήσουν την αλλαγή στάσης, γιατί και αυτοί νομίζουμε ότι καλύπτονται από τις συζητήσεις που γίνονται με τη Γαλλία.
Ας αφήσουμε στην άκρη τα σενάρια και τις εκτιμήσεις και ας δούμε ποια είναι η τελευταία πρόταση των Γάλλων.
Η Γαλλία και η Ελλάδα είναι στρατηγικοί εταίροι που αντιμετωπίζουν παρόμοιες απειλές και γεωπολιτικές προκλήσεις. Για να υποστηρίξει τα προγράμματα εκσυγχρονισμού εκσυγχρονισμού του στόλου του Ελληνικού Ναυτικού (HN), η Γαλλία υπέβαλε μια νέα προσφορά
Με μια φιλόδοξη πρόταση διεκδικεί η Γαλλία το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του ΠΝ. Η γαλλική πρόταση , αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πακέτο σχεδιασμένο ώστε να απαντά σε όλες τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί και, παράλληλα, να προσφέρει τις καλύτερες δυνατότητες, με τον συντομότερο δυνατό χρόνο παράδοσης, με διαδικασία fast track και βελτιστοποιημένο κόστος.
Με αυτό το πακέτο, η Γαλλία θα διασφαλίσει ότι οι δυνατότητες του ΠN θα αναβαθμιστούν για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες (αναβάθμιση MEKO και ενδιάμεση λύση), αλλά επίσης θα προετοιμαστεί και για το μέλλον με 4 φρεγάτες τελευταίας γενιάς, με κάποιες να κατασκευάζονται στην Ελλάδα.
Το Naval Group έχει ένα μακρύ ιστορικό επιτυχημένων περιπτώσεων μεταφοράς τεχνολογίας. Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την επιχειρησιακή αξιοποιήση για την Ελλάδα στο συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ εγγυάται τη μεταφορά τεχνολογίας για την ναυπήγηση 3 φρεγάτων στην Ελλάδα. Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη αυτονομία του ΠΝ και σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τα ναυπηγεία όσο και την αλυσίδα εφοδιασμού στην Ελλάδα.
Οι συνεργάτες της Team France που προσφέρουν το πακέτο (Naval Group, Thales, MBDA) είναι μια ισχυρή ομάδα που συνεργάζεται εδώ και δεκαετίες και πιο συγκεκριμένα στο γαλλικό πρόγραμμα FDI.
Αναβάθμιση MEKO
Προτείνεται μια λύση χωρίς ρίσκο για τον εκσυγχρονισμό του MEKO, καθώς η Thales, ο αρχικός πάροχος του CMS των φρεγάτων, θα είναι υπεύθυνος για αυτό το έργο.
Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα HN MEKO Mid-Life Upgrade προορίζεται να πραγματοποιηθεί σε ελληνικό ναυπηγείο, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τόσο στην THALES όσο και στην NAVAL GROUP και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.
FDI HN
Η FDI HN θα αποτελεί, πλεονέκτημα ισχύος και κυριαρχίας για την Ελλάδα. Προσφέρει ασυναγώνιστες δυνατότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία της δράσης, προς υποστήριξη των πολιτικών και στρατιωτικών στόχων που έχουν τεθεί. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα δύναται να ενταχθεί σε οποιονδήποτε προγραμματισμό των συμμαχικών ναυτικών και αεροπορικών επιχειρήσεων και θα αποκτήσει πολύ υψηλή ανθεκτικότητα στο πεδίο της μάχης.
Το FDI HN είναι το αποτέλεσμα των καλύτερων τεχνολογιών από τις ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες Thales, MBDA και Naval Group. Έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές και οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, anti – βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ υποβρύχιων ή επιφανείας. κ.λπ.
Οι φρεγάτες θα κατασκευασθούν σε συμπαραγωγή στην Ελλάδα, με σημαντική συμμετοχή της γαλλικής ομάδας. Το προτεινόμενο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα καταστήσει δυνατή την οικοδόμηση μιας πραγματικής αμυντικής βιομηχανικής βάσης για τον ναυτικό τομέα στην Ελλάδα, ικανή να παράγει αρκετές φρεγάτες στη χώρα, και πάνω απ ‘όλα να παρέχει δυνατότητες συμμετοχής σε αρκετές δεκάδες ελληνικές εταιρείες και αρκετές εκατοντάδες Έλληνες πολίτες.
Ένα κυρίαρχο αμυντικό στοιχείο για τον έλεγχο θαλάσσιου και εναέριου χώρου
Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.
1. Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.
2. Η FDI προσφέρει ολοκληρωμένες ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΠΥΡΟΣ (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά. Εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της πυραυλικής άμυνας, ιδίως χάρη στο μοναδικό σύστημα καθοδήγησης. Αυτές οι επιδόσεις επιβεβαιώθηκαν από αρκετές εκτοξεύσεις του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού εναντίον υπερηχητικών πυραύλων, οι μόνες που πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκό ναυτικό. Η αυτόματη επεξεργασία που παρέχεται από την TEWA (Threat Evaluation and Weapon Assignment) ενισχύει την απόδοση αυτών των συστημάτων πυρός.
3 Ένα πoλλαπλών πηγών και πλήρως διαλειτουργικό σύστημα πληροφοριών είναι απαραίτητο στα σημερινά σύνθετα περιβάλλοντα. Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.
4. Η ανθεκτικότητα της FDI HN είναι πολύ καλή χάρη στην τεχνογνωσία της Naval Group και τη μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό. Η ευκολία χρήσης χάρη στις εργονομικές διεπαφές επιτρέπει αξιόπιστη και αποτελεσματική ανάπτυξη όπλων. Αυτή η αξιοπιστία επωφελείται από τα επιχειρησιακά συμπεράσματα του Πολεμικού Ναυτικού από τις φρεγάτες Horizon για αντιαεροπορικές δυνατότητες και τις φρεγάτες FREMM για ανθυποβρυχιακές δυνατότητες. Η αυτοπροστασία ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου τελευταίας γενιάς. Οι κυβερνοαπειλές λαμβάνονται υπόψη από το στάδιο σχεδιασμού του πλοίου από ένα σύστημα που κάνει το πλοίο εξαιρετικά ανθεκτικό σε αυτόν τον τομέα, καλύπτοντας όλο τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες του πλοίου. Τέλος, οι αρχιτεκτονικές επιλογές καθιστούν τη φρεγάτα πολύ ανθεκτική στην αντιμετώπιση των ζημιών. Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων. Τα δύο κέντρα δεδομένων επί του σκάφους έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κατανεμημένη ψηφιακή αρχιτεκτονική τύπου cloud και επιτρέπουν την άμεση αναδιάρθρωση των συστημάτων του πλοίου σε περίπτωση ζημιάς κατά τη διάρκεια της μάχης.
5. Το ΠΝ θα επωφεληθεί επίσης από την επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας στα σκάφη με μείωση του λειτουργικού κόστους χάρη:
– Καινοτόμες τεχνικές λύσεις που προτείνονται όσον αφορά Στη δυνατότητα συντήρησης
– την ικανότητα των κατασκευαστών να της παρέχουν μοντέλα υποστήριξης υψηλής απόδοσης,
– Εγκαθιστώντας στην Ελλάδα όλες τις δραστηριότητες υποστήριξης στη διάρκεια ζωωής του πλοίου.
Η FDI HN είναι ένα βασικό πλεονέκτημα στην αποτροπή και την παρέμβαση στον υποβρύχιο χώρο, ιδιαίτερα σε ένα σύνθετο επιχειρησιακό περιβάλλον όπως το Αιγαίο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από το ελικόπτερο S70B ή MH60 / R που μεταφέρει.
Η πλήρης σουίτα σόναρ (τροπίδας και ρυμουλκούμενο) προσφέρει απαράμιλλη απόδοση ανίχνευσης. Η απόδοσή του υψηλού επιπέδου ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλή ακουστική της υπογραφή, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση από ένα εχθρικό υποβρύχιο. Η εφαρμογή της σουίτας σόναρ Thales Captas, σε συνδυασμό με σόναρ γάστρας, έλαβε το “Βραβείο αριστείας αντι-υποβρυχίων πολέμου Hookem” το 2020 από τον Ναύαρχο που διοικεί τον 6ο στόλο των ΗΠΑ.
Τέλος, οι τορπίλες MU90 παρέχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στα πιο σκληρά περιβάλλοντα, σε ρηχά ή βαθιά νερά.
Η FDI HN έχει επίσης μια νέα ικανότητα κατά των ασύμμετρων απειλών χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική εστιασμένη σε αυτές τις απειλές. Η φρεγάτα διαθέτει ειδικό χώρο, προσφέροντας μια μόνιμη οπτική 360 °, μέρα και νύχτα, επιτρέποντάς της να αντιμετωπίσει κοντινές απειλές χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων επεξεργαστών.
H FDI δεν είναι μόνο ένα εξαιρετικό ναυτικό στοιχείο, αλλά είναι επίσης πολύτιμη πλατφόρμα αντιπυραυλικών συστημάτων ικανή να καταπολεμήσει και τις επιθέσεις πυραύλων cruise και βαλλιστικών πυραύλων. Η από κοινού χρήση του ραντάρ Sea Fire και των πυραύλων της προσφέρει ήδη μια εξαιρετική πλατφόρμα για την προστασία ενός ευαίσθητου χώρου, με μικρό χρόνο ειδοποίηση και χωρίς περιορισμούς, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας διεθνούς συνόδου κορυφής ή ενόψει συγκεκριμένης απειλής, όπως κατά του αστικό κέντρου της Αθήνας, από επιθέσεις κορεσμού που χρησιμοποιούν πυραύλους cruise, καθώς και βαλλιστικούς πυραύλους με εμβέλεια μικρότερη από 600 χλμ.
Επεκτασιμότητα συστημάτων για την εξασφάλιση έναντι των αναδυόμενων απειλών
Eπιθέσεις στον κυβερνοχώρο, οπλισμένα UAV, σμήνη UAV, υπερηχητικοί πύραυλοι, βαλλιστικούς πυραύλους, UAV, είναι όλες νέες απειλές των οποίων η απόδοση αυξάνεται συνεχώς.Η FDI HN θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ακόμη και να ενσωματώσει νέα συστήματα έναντι νέων απειλών, χάρη στις τρομερές δυνατότητες φυσικής και ψηφιακής αναβάθμισης που διαθέτει:
– Πολλές εκ των προτέρω προβλέψεις έχουν υλοποιηθεί, είτε αφορά ηλεκτρική παρoχή ,είτε συστήματα ψύξης, η ακόμη και θύρες υποστέγου αποκλειστικά για UAV,ώστε να επιτρέπουν την ενσωμάτωση των νέων δυνατοτήτων.
– Η ψηφιακή αρχιτεκτονική της φρεγάτας του επιτρέπει να προσαρμόζεται ιδιαίτερα στις εξαιρετικά γρήγορες εξελίξεις και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνολογίες πληροφοριών. Η ψηφιακή υποδομή προέρχεται από τις τεχνολογίες των οικονομικών υπηρεσιών (τράπεζες, ασφάλειες κ.λπ.) και επιτρέπει την επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων με υψηλές απαιτήσεις αξιοπιστίας και ασφάλειας.
– Η κατανεμημένη αρχιτεκτονική της φρεγάτας έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει ταχεία, απλή και χαμηλού κόστους επιχειρησιακή εξέλιξη νέων συστημάτων ή λογισμικού, χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του πλοίου.
Έτσι, η φρεγάτα θα είναι σε θέση να διατηρήσει το υψηλότερο επίπεδο απόδοσης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής της και να προσαρμοστεί σε αλλαγές σχετικές με απειλές, όπως απειλές στον κυβερνοχώρο και βαλλιστικές απειλές.
Θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές που ενδέχεται να εμφανισθούν στη Μεσόγειο στο κοντινό η απώτερο μέλλον, χάρη στην επεκτασιμότητα των δυνατοτήτων του SETIS, του ραντάρ Sea Fire και των πυραύλων, τις οποίες δεν μπορούν να επιτύχουν οι ανταγωνιστές. Εξοπλισμένη με μια πολύ μεγάλη ψηφιακή χωρητικότητα, θα είναι σε θέση να φιλοξενεί και να εφαρμόζει νέα συστήματα ή λογισμικό χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και τις αναβαθμίσεις τους καθώς εξελίσσονται.
Σχετικά με τη στρατηγική βιομηχανική συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία
Το Naval Group δεσμεύεται να εγγυηθεί την επιτυχία του προγράμματος φρεγάτων καθώς και την διασφάλιση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Η τοπική κατασκευή των φρεγάτων και η δημιουργία ενός πυκνού δικτύου βιομηχανικών και Ε & Α συνεργασιών θα επιτρέψει στην Ελληνική Βιομηχανία να αντιμετωπίσει το σχέδιο εκσυγχρονισμού των ελληνικών ναυτικών δυνάμεων, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη στη χώρα για τις επόμενες δεκαετίες.
Η γαλλική ομάδα δεσμεύεται να εφαρμόσει ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας που θα ωφελήσει την Ελλάδα, τόσο στο πλαίσιο της απόκτησης FDI HN όσο και, γενικότερα, στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής ναυτικής βιομηχανίας.
Το προτεινόμενο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα συμβάλει στην αναδημιουργία μιας κερδοφόρας ναυτικής βιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία και την κυριαρχία της Ελλάδας και θα επιτρέψει τη διεθνή αναγνώριση της αριστείας της ναυτικής βιομηχανίας της.
Το Naval Groupe έχει μακρά ιστορία και επιτυχημένο ιστορικό μεταφοράς τεχνολογίας και παραγωγής τόσο για πλοία επιφανείας όσο και για υποβρύχια. Για την συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για την κατασκευή και συντήρηση της FDI HN στη χώρα,το Naval Gr. έχει ήδη ξεκινήσει εκτεταμένες έρευνες για να συμπεριλάβει ελληνικές βιομηχανικές εταιρείες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού του.
Εννέα εταιρείες έχουν ήδη εγγραφεί ως προμηθευτές του ΝG και έίναι ήδη σε επαφή με περίπου είκοσι ακόμη υποψήφιους. Επιπλέον, δημιουργούνται συνεργασίες με τρία ελληνικά πανεπιστήμια
Πέρα από το πρόγραμμα FDI, η τεχνογνωσία που θα μοιραστεί η γαλλική ομάδα με την ελληνική βιομηχανία στο πλαίσιο μιας μεταφοράς τεχνολογίας θα της επιτρέψει να συμμετάσχει σε ολοένα και πιο περίπλοκα έργα με πολύ υψηλή προστιθέμενη αξία προκειμένου να δημιουργήσει και στη συνέχεια να διατηρήσει εκατοντάδες ειδικευμένες θέσεις εργασίας και παράλληλη δημιουργία μακροπρόθεσμα σημαντικών οικονομικών αποδόσεων για την Ελλάδα.
Αυτό το σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα αναπτύξει την ελληνική αμυντική βιομηχανική βάση: εκτός από την τοπική παρουσία των Γάλλων κατασκευαστών, περισσότερες από δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προεπιλεγεί και πολλές άλλες βρίσκονται στη διαδικασία προ-επιλογής. Η ελληνική βιομηχανία θα αποκτήσει σταδιακά την τεχνογνωσία που απαιτείται για τη διατήρηση και τον εκσυγχρονισμό των φρεγάτων FDI HN καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους και να επιτρέψει την παραγωγή επιπλέον φρεγάτων στην Ελλάδα.
Το σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
– Συμμετοχή στην παραγωγή φρεγάτων FDI HN μέσω της εκπαίδευσης ελληνικού προσωπικού και της μεταφοράς δραστηριοτήτων τοπικά,
– Μεταφορά τεχνολογίας για την παραγωγή επιπλέον φρεγάτων στην Ελλάδα
– Μεταφορά τεχνολογίας που επιτρέπει τον εντοπισμό στην Ελλάδα των λειτουργικών δραστηριοτήτων συντήρησης της FDI HN, δραστηριότητες που μπορούν να επεκταθούν και σε άλλα προγράμματα.
– Συμμετοχή στην ανάπτυξη προσομοιωτών εκπαίδευσης με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και τη θέση των συναφών δυνατοτήτων που προσφέρουν ανταγωνιστικότητα, αντιδραστικότητα και ευελιξία στην ανάπτυξη και συντήρηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Ναυτικού
– Ενσωμάτωση εξειδικευμένων ελληνικών εταιρειών στον παγκόσμιο πίνακα προμηθευτών , προκειμένου να ενσωματωθεί η αλυσίδα εφοδιασμού τους και να επωφεληθεί από την άμεση πρόσβαση σε όλες τις αγορές τους.
– Συμμετοχή σε κοινά έργα R &D
– Συμμετοχή στην ανάπτυξη μελλοντικών ναυτικών συστημάτων
Το φιλόδοξο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας που ανέλαβε η γαλλική ομάδα στο πλαίσιο της απόκτησης FDI συνίσταται στη δημιουργία και διαιώνιση πολλών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, με σημαντικά οικονομικά οφέλη μέσω της μεταφοράς βιώσιμων δραστηριοτήτων που απαιτούν τεχνογνωσία υψηλής προστιθέμενης αξίας , εντός αυστηρά του πλαίσιου των FDI, μέσω της τοπικής ανάπτυξης των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των πλοίων και πέραν αυτού στο ναυτικό πεδίο συνολικά.