Η αντίστροφη μέτρηση για τη μετάβαση του πρωτοτύπου αναβαθμισμένου μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στην κορυφαία διαμόρφωση “V” (Block 72 / to “72” λόγω κινητήρων της Pratt & Whitney, θα ήταν “70” εάν έφερε κινητήρες της General Electric), ξεκίνησε. Από χθες, οι δοκιμές εντάσσονται στο σύνολο 10 ωρών πτήσεων που θα πιστοποιήσουν την εύρυθμη λειτουργία του αεροσκάφους ώστε να μεταβεί στο Βέλγιο, από όπου με τη συνοδεία άλλων τριών F-16 των Αμερικανών και ενός αεροσκάφους εναέριου ανεφοδιασμού KC-135, θα μεταβεί στις ΗΠΑ για την τελική πιστοποίησή του, ως ολοκληρωμένου οπλικού συστήματος, από την αμερικανική Αεροπορία (USAF).
Οι Αμερικανοί πιλότοι της USAF έχουν φτάσει στην Ελλάδα, δεν έχουν όμως ακόμα ενεργοποιηθεί στο χειριστήριο (cockpit) του F-16V. Αυτό αναμένεται αν συμβεί το νωρίτερο αύριο που θα ακολουθήσει νέα πολύωρη πτήση.
Προς το παρόν, τουλάχιστον σήμερα, η πτήση πραγματοποιείται με το γνωστό δίδυμο πιλότων δοκιμών της αμερικανικής Lockheed Martin, δηλαδή τον Dwayne Opella και την φιλιππινέζικης καταγωγής Monessa Balshiser, αμφότεροι πρώην πιλότοι της USAF.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στις δοκιμές εντάχθηκε σήμερα το σύστημα αναγνώρισης “φιλίου ή εχθρικού” αεροσκάφους, το γνωστό ως IFF (Identification Friendly of Foe).
Ο δεύτερος έλεγχος αξιοπλοϊμότητας που διενεργείται, αφορά την πτήση με σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου (conformal fuel tanks), καθώς αυτή είναι η διαμόρφωση με την οποία θα πραγματοποιηθεί το υπερατλαντικό ταξίδι. Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ομαλές συνθήκες κατά την πτήση, κάτι το οποίο θα επιχειρήσει να διασταυρώσει το DP αργότερα, οπότε και θα επανέλθει εάν προκύπτει κάτι ενδιαφέρον…