Ο συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας ανέφερε ότι αναχαίτισε και κατέστρεψε ένα ένοπλο drone και ένα σκάφος με εκρηκτικά στα νότια της Ερυθράς Θάλασσας. Από την άνοιξη του 2020 οι επιθέσεις των Χούθι με πλωτά drones έχουν αυξηθεί και η σιιτική πολιτοφυλακή έχει πειραματιστεί με σμήνη πλωτών drones σε μια μεταμοντέρνα εκδοχή των πυρπολικών του 19ου αιώνα.
Τον Μάρτιο 2020 κατά τη διάρκεια του πλου του με κατεύθυνση το Άντεν, πετρελαιοφόρο υπέστη επίθεση από τέσσερα πλωτά drones, εκ των οποίων το ένα τουλάχιστον ήταν έμφορτο εκρηκτικών. Η προσπάθεια απέτυχε, αλλά κατέδειξε την ευκολία με την οποία οι Χούθι μπορούν να μετατρέψουν μικρά αλιευτικά, ώστε να μπορούν να εξαπολυθούν εναντίον πλοίων. Όχι μόνο αυξήθηκαν οι επιθέσεις αυτού του τύπου, αλλά επίσης επεκτάθηκαν, καθώς οι Χούθι εξήγαγαν την τακτική αυτή και στην Αραβική Θάλασσα.
Μη έχοντας ναυτικές δυνάμεις και θέλοντας να καταστήσουν επισφαλείς τους πλόες πλοίων που ανεφοδιάζουν τις δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας και των συμμάχων της, οι Χούθι στράφηκαν σε αυτή τη μέθοδο, η οποία δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις. Στο παρελθόν, οι Χούθι έχουν πλήξει τέτοια πλοία, χρησιμοποιώντας πυραύλους ιρανικής κατασκευής, ή συναρμολογημένους από τους ίδιους με ιρανικά υλικά.
Στις 23 Φεβρουαρίου, ο συνασπισμός υπό την Σαουδική Αραβία ανέφερε ότι τα πλοία του στην Ερυθρά Θάλασσα αναχαίτισαν ένα drone αυτοκτονίας με εκρηκτικά που προσπαθούσε να πλήξει ένα απροσδιόριστο πλοίο κοντά στο Χοντέιντα. Λίγες εβδομάδες αργότερα, στις 3 Μαρτίου, ο συνασπισμός ανέφερε την αναχαίτιση ενός σμήνους μηχανοκίνητων σκαφών που προσπαθούσαν να πλήξουν ένα πετρελαιοφόρο κοντά στο λιμάνι Νιστούν στην Αραβική Θάλασσα.
Οι Χούθι χρησιμοποιούν σμήνη drones
Ενώ η επίθεση απέτυχε, αντιπροσώπευε αρκετές αλλαγές σε αυτήν στην τακτική των Χούθι. Η αποτυχημένη επίθεση αντιπροσωπεύει το πρώτο γνωστό παράδειγμα της τακτικής που χρησιμοποιείται από τους Χούθι εκτός Ερυθράς Θάλασσας. Δεδομένης της απόστασης από την περιοχή που ελέγχουν οι αντάρτες, δεν έγινε σαφές από πού ξεκίνησαν τα σκάφη.
Επιπλέον, η απόπειρα της 3ης Μαρτίου σηματοδότησε επίσης την πρώτη χρήση ενός νέου σχεδίου σκάφους-drone. Όπως ανέφερε ο Χ.Ι. Σάτον στο Forbes, ο νέος σχεδιασμός μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τα κανονικά αλιευτικά σκάφη. Αυτή είναι μια αλλαγή από προηγούμενους τύπους όταν οι Χούθι χρησιμοποιούσαν ταχύπλοα, όπως το αποκαλούμενο blow fish.
Από τα τέσσερα σκάφη που πλησίασαν το πετρελαιοφόρο, μόνο ένα φέρεται να περιείχε εκρηκτικά. Χρησιμοποιώντας ένα σμήνος από αυτά τα πλωτά drones που μεταμφιέζονται σε αλιευτικά καθίσταται δυσκολότερο για τα πλοία να εντοπίσουν την απειλή. Επιπλέον, η απόκρυψη των εκρηκτικών σε ένα μόνο πλωτό drone δυσκολεύει τον προσδιορισμό του και άρα την εξουδετέρωσή του.
Μερικές μέρες αργότερα, η Σαουδική Αραβία και οι σύμμαχοί της δήλωσαν ότι κατέστρεψαν έξι πλωτά drones αυτοκτονίας στο λιμάνι του Ας Σαλίφ με αεροπορικές επιθέσεις. Ως μέρος μιας ευρύτερης εκστρατείας στην περιοχή, οι Σαουδάραβες ισχυρίστηκαν επίσης ότι κατέστρεψαν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης drones και ναυτικών ναρκών στην περιοχή. Δεν είναι η πρώτη φορά που ανέφεραν αεροπορικές επιδρομές εναντίον πλωτών drones. Τον περασμένο Ιούνιο, ο συνασπισμός ανέφερε ότι κατέστρεψε εννέα πλωτά drones αυτοκτονίας στα νερά του Ας Σαλίφ. Οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι σχολίασαν ότι τα πλοία «σκόπευαν να πλήξουν τη διεθνή ναυτιλία».
Χαμηλού επιπέδου τεχνολογία
Από το 1916 άρχισαν τα πρώτα πειράματα αεροσκαφών χωρίς πιλότο, με σκοπό αυτά να χρησιμοποιηθούν εναντίον των γερμανικών πηδαλιουχούμενων (Ζέπελιν) που βομβάρδιζαν τις συμμαχικές πόλεις. Μέχρι το 1918 τα πειράματα αυτά κατέληξαν σε επιτυχία, αλλά ο πόλεμος έληξε και έτσι δεν χρησιμοποιήθηκαν. Τα πρώτα αυτά drones κατευθύνονταν με αυτόματο πιλότο εφοδιασμένο με γυροσκόπια.
Στην δεκαετία του 1920 τα drones έγιναν τηλεχειριζόμενα μέσω ραδιοσημάτων. Έκτοτε βέβαια η τεχνολογία έχει κάνει τεράστια άλματα και έχει γίνει προσιτή σε ανθρώπους, οι οποίοι δεν έχουν πανεπιστημιακές γνώσεις. Αυτό είναι το μήνυμα των επιθέσεων των Χούθι με πλωτά drones: Με ελάχιστα μέσα άνθρωποι που ζουν σε μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου μπορούν και κατασκευάζουν τα σύγχρονα πυρπολικά τους, απειλώντας την πανίσχυρη στρατιωτικά Σαουδική Αραβία.
Αβίαστα προκύπτει το ερώτημα πως μια ανταρτική ομάδα μπορεί να κατασκευάζει εναέρια και πλωτά drones, αλλά δεν μπορεί η Ελλάδα. Ας σημειωθεί ότι δεκαετίες πριν η Ελλάδα κατασκεύαζε μέσω της 3ΣΙΓΜΑ ιπτάμενους στόχους για τις ανάγκες του Πεδίου Βολής Κρήτης! Με άλλα λόγια ήταν στους πρωτοπόρους και έχει καταντήσει να είναι σήμερα πιο πίσω και από τους βραδυπορούντες.
Απαγόρευση πρόσβασης, άρνηση περιοχής
Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν παρουσιαστεί διάφορες ιδιωτικές πρωτοβουλίες σχεδίασης και κατασκευής drones, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν τύχει της προσοχής του κράτους και δη των ενόπλων δυνάμεων. Κι αυτό, παρότι προφανώς αποτελούν πολλαπλασιαστή ισχύος. Πολύ περισσότερο που οι προσπάθειες της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας έχουν αποδώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Στην κλειστή θάλασσα του Αιγαίου η κατασκευή πλωτών drones μπορεί να αποβεί μια οικονομική λύση για την δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου απαγόρευσης πρόσβασης και άρνησης περιοχής (A2/AD -Anti-Access/Area Denial). Τα σμήνη φτηνών πλωτών drones προσφέρουν μια σειρά πλεονεκτημάτων. Το Αιγαίο διασχίζεται καθημερινά από χιλιάδες σκάφη όλων των τύπων και μεγεθών, καθιστώντας τον εντοπισμό της απειλής πολύ δύσκολο. Εάν, μάλιστα, τα σκάφη αυτά είναι τροποποιημένα μικρά αλιευτικά ή σκάφη αναψυχής η αναγνώριση της απειλής είναι αδύνατη.
Η τεχνολογία είναι πλέον προσιτή σε όλους και ο τηλεχειρισμός με την χρήση καμερών επιτρέπει την χρήση πολιτικών drones ακόμη και από κινητά τηλέφωνα. Το να μετατρέψει κανείς ένα μικρό σκάφος σε τηλεχειριζόμενη βόμβα απαιτεί ελάχιστες τροποποιήσεις, κυρίως σερβομηχανισμούς και ένα απλό τσιπ με το ανάλογο λογισμικό. Επιπλέον οι χιλιάδες νησίδες και βραχονησίδες διάσπαρτες σε όλο τον θαλάσσιο χώρο προσφέρουν σημεία από τα οποία τα σμήνη των πλωτών drones μπορούν να εξορμήσουν και μάλιστα από διαφορετικές διευθύνσεις για την προσβολή εχθρικών πλοίων, προκαλώντας κορεσμό της εχθρικής άμυνας.
Στην πραγματικότητα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, με ελάχιστα χρήματα και με ήδη υπάρχοντα μέσα το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να αναβιώσει με σύγχρονους όρους τα πυρπολικά και να επαναλάβει τους άθλους του Κανάρη και των άλλων πυρπολητών του 1821.
______https://slpress.gr/_____________
Η κατασκευή πλωτών drones είναι πανεύκολη- είχαμε αναφερθεί σ αυτό προ 3ετίας περίπου- και μάλιστα ενεδρεύοντα DRONES, ακίνητα σε κατάσταση "βάθους περισκοπίου" σε κρίσιμα σημεία, με εξέχουσα μόνο μια πολύ μικρή "αόρατη" κεραία, θα είναι ιδεώδης λύση για το περιβάλλον του Αιγαίου. Ουσιαστικά θα πρόκειται για μία τηλεκατευθυνόμενη τορπίλη που θα έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει σοβαρές ζημιές, μέχρι και ακινητοποίηση του εχθρικού πλοίου καθιστώντας το "sitting duck"!
Λίγη φαντασία σαν εκείνη των κατασκευαστών των πυρπολικών του Κανάρη, χρειάζεται και τίποτα άλλο εκτός από θέληση και πατριωτισμό (που σήμερα είναι είδος εν ανεπαρκεία, χάρη στη μεταπολιτευτική "παιδεία" που καθιερώθηκε από τη συμμορία λαϊκιστών της πολιτικής λαίλαπας που ενέσκυψε στη χώρα μας) .
ΑΛΕΞ
Efenpress/ ΑΛΕΞ