18.1.21

ΕΑΒ: Βαρύτατες καταγγελίες για τα μεταφορικά α/φη C-130B/H και η Πολιτεία σιωπά…

 


Είμαστε εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι να τηρήσουμε μία καθαρά επιφυλακτική στάση σε ό,τι αφορά στην επιβεβαίωση ή μη, του συμβάντος βάσει του οποίου η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε κινητήρα τύπου Τ56 που “φορούν” τα C-130B/H της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών, ο οποίος δεν είχε επισκευαστεί!

Και αυτό γιατί, όπως αναγράφεται στο αρχικό δημοσίευμα σχετικά με το ζήτημα αυτό στην ιστοσελίδα enikos.gr, οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας προέβησαν (όπως προβλέπουν οι διαδικασίες παντού στον κόσμο…) σε ελέγχους ενδοσκόπησης, προκειμένου να διαπιστώσουν την καλή κατάσταση του κινητήρα πριν από την τοποθέτησή του στο αεροπλάνο.

Το ίδιο, βάσει διαδικασιών πάντα, γίνεται μετά από εργασίες συντήρησης και γενικής επιθεώρησης – επισκευών και στην ΕΑΒ. Πρόκειται για διαδικασία που δεν μπορεί να παρακαμφθεί. Για τον πολύ απλό λόγο ότι κάθε στάδιο της (κάθε στάδιο των εργασιών δηλαδή…), υπογράφεται από πιστοποιημένο ελεγκτή – επιθεωρητή, στο ειδικό τεχνικό μητρώο (tech log) του κινητήρα.

Και επειδή οποιαδήποτε παραβίαση της διαδικασίας θεωρείται ποινικό αδίκημα, κανείς δεν το ρισκάρει… Για οποιονδήποτε λόγο. Ο κινητήρας λοιπόν αμέσως μετά το πέρας των εργασιών συντήρησης – επισκευής που καταγράφονται λεπτομερώς στο tech log, περνά από το δοκιμαστήριο (test bench) πριν εγκιβωτιστεί και παραδοθεί.

Ακόμα και το ενδεχόμενο να αποσταλεί λάθος κινητήρας στον πελάτη – χρήστη, είναι ανύπαρκτο πρακτικά. Για όλους αυτούς τους λόγους, αν όντως υπήρξε συμβάν, θα πρέπει να διερευνηθεί γιατί οι ευθύνες που απορρέουν είναι βαρύτατες.

Αν δεν υπήρξε, η ΕΑΒ όπως και οποιαδήποτε εταιρεία στη θέση της, θα πρέπει να κινηθεί παίρνοντας θέση για το δημοσίευμα επίσημα. Τουλάχιστον… Είναι άλλο η υπερκοστολόγηση των υπηρεσιών που καταλογίζει συχνά η Πολεμική Αεροπορία στην ΕΑΒ, άλλο οι καθυστερήσεις και κάτι εντελώς διαφορετικό η καταγγελία παράδοσης ακατάλληλου (ως προς την ασφαλή πλοϊμότητα) υλικού.

Στο θέμα παρενέβη ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών απευθύνοντας βαρύτατες κατηγορίες, καθώς μιλά για “κατευθυνόμενα δημοσιεύματα, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Εμείς από την πλευρά μας, αναζητώντας πιθανό κίνητρο αυτών που έδωσαν στη δημοσιότητα την υπόθεση, με τον τρόπο που την έδωσαν, μια και μόνο σκέψη μπορούμε να κάνουμε.

Αυτή δεν είναι άλλη από την προσπάθεια αιτιολόγησης της απόφασης για αποστολή δύο αεροσκαφών C-130 για συντήρηση στο Ισραήλ. Εάν αυτό ισχύει, κατά την υποκειμενική μας άποψη είναι απολύτως ανόητο. Η απόφαση δεν έχει ανάγκη να αιτιολογηθεί. Ούτε καν η κατηγορία ότι οι εταιρίες δεν είναι πιστοποιημένες δεν στέκει, δεδομένων των αποδεδειγμένων ικανοτήτων της ισραηλινής αμυντικής βιομηχανίας.

Αυτό που έχει σημασία είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι να συμπεριφερθούν επιτέλους ορθολογικά. Η ΕΑΒ να αρχίσει επιτέλους να επιδεικνύει τις αναμφισβήτητες αρετές και δεξιότητες του προσωπικού της. Να αφήσει πίσω τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία δεκαετιών, φορείς της οποίας παραμένουν αρκετοί και να μετατρέψει καθένας σε προσωπικό στοίχημα η εταιρία να αναδειχθεί σε περιφερειακό σημείο αναφοράς στον τομέα της.

Το δε πολιτικό σύστημα, να πάψει να αντιμετωπίζει την εταιρία αμιγώς με οικονομικούς όρους, διότι εάν προκριθούν αμιγώς αυτοί, η εταιρία θα έπρεπε να έχει κλείσει εδώ και πολλά χρόνια. Να σταματήσει να την αντιμετωπίζει ως κομματικό μαγαζάκι πρόσληψης – βολέματος ημετέρων και να αντιληφθεί ότι επείγει να μετατραπεί ξανά σε βραχίονα της ισχύος και της αποτρεπτικής αξιοπιστίας των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Ας δούμε τι λένε οι Έλληνες μηχανικοί διότι τα υπονοούμενα που αφήνονται είναι βαρύτατα. Κανονικά θα έπρεπε να παρέμβει εισαγγελέας ζητώντας τα στοιχεία με τα οποία απειλούν καταγγέλλοντας “δόλια προσπάθεια” απαξίωσης της εταιρίας και των εργαζομένων της,αλλά και “επιχειρηματικά συμφέροντα εντός και εκτός της ΕΑΒ”. Αυτά ΔΕΝ δικαιούνται αν τα κρατούν κρυφά και η οργανωμένη Πολιτεία ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να διαλευκάνει την υπόθεση…

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα 17 Ιανουαρίου 2021

Νιώθουμε την ανάγκη και έχουμε την υποχρέωση με αυτό το Δελτίο Τύπου, να απαντήσουμε για πολλοστή φορά στα αήθη και κατευθυνόμενα δημοσιεύματα μερίδας του τύπου, με στόχο την αξιοπιστία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και του υψηλά καταρτισμένου προσωπικού της.

Συγκεκριμένα, σε δημοσίευμα του enikos.gr και την αναπαραγωγή του σε διάφορα blogs, αποκαλύπτεται ότι η ΕΑΒ, έστειλε στην Πολεμική Αεροπορία έναν «κατεστραμμένο» κινητήρα Τ56 για να τοποθετηθεί σε αεροσκάφος C-130. Μια κατηγορία, η οποία εάν ήταν αληθινή θα έπρεπε η ΕΑΒ να κλείσει αύριο το πρωί και η Π.Α. να καθηλώσει τα πτητικά μέσα που συντηρούνται αλλά και αναβαθμίζονται στην ΕΑΒ ώστε να αξιολογηθούν ποιοτικά.

Η ΕΑΒ μπορεί να μη φημίζεται για την παραγωγική της ταχύτητα τα τελευταία χρόνια, λόγω των μνημονίων, της έλλειψης κεφαλαίων, της διαρροής εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, των διαχρονικά κάκιστων κυβερνητικών πολιτικών, την μη πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την υγιή μετάβαση της τεχνογνωσίας, ΑΛΛΑ, αυτό που παράγει και είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένη από πελάτες και συνεργάτες της, είναι η υψηλή ποιότητα του αποδιδόμενου έργου.

Και εδώ απαντάμε στο συγκεκριμένο δημοσίευμα. Κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησε η Π.Α., παρατηρήθηκε ότι υπήρχαν επικαθήσεις υλικού από μεταλλοψεκασμό στα πτερύγια της πρώτης βαθμίδας της τουρμπίνας, που οδήγησαν τους τεχνικούς της σε λάθος συμπέρασμα ότι η τουρμπίνα ήταν «καμένη» και έχρηζε αντικατάστασης.

Επικαθήσεις στα πτερύγια της τουρμπίνας είναι αναμενόμενες στις πρώτες ώρες λειτουργίας του κινητήρα, και αποδεκτές βάση των τεχνικών οδηγιών μετά από επισκευή, σύμφωνα με την Rolls Royce, κατασκευάστρια των κινητήρων. Αυτό ακριβώς εξήγησε και τεχνικός της ΕΑΒ που μετέβη στην μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Διαδικαστικά, οι εργασίες πραγματοποιούνται βάσει των Τ.Ο. 2J-T56-56, 2J-T56-54, που αναφέρονται σε εργασίες επισκευαστικού κέντρου βαριάς συντήρησης και όχι γραμμής πτήσεων. Ο κινητήρας ‘’ανεβαίνει ‘’ στο δοκιμαστήριο όπου δοκιμάζεται για performance, διαρροές καύσιμου, αέρα, ηλεκτρικών κλπ.  Εφόσον αποδώσει, βάση των προδιαγραφών του κατασκευαστή, τότε ετοιμάζεται προς παράδοση.

Δυστυχώς, λόγω του εταιρικού απορρήτου αλλά και του απορρήτου μεταξύ ΕΑΒ και Π.Α. δεν μπορούμε να σας δείξουμε τα έγραφα και την αλληλογραφία για τον συγκεκριμένο κινητήρα, που αποδεικνύουν περίτρανα την εγκυρότητα των ισχυρισμών μας.

Η Lockheed Martin, η κατασκευάστρια εταιρία του C-130, έχει πιστοποιήσει την ΕΑΒ ως ένα από τα 12 κέντρα παγκοσμίως ως “Lockheed Martin Approved C-130 Service Center“. Πιστοποίηση η οποία διατηρείται μετά από συνεχόμενες ετήσιες και έκτακτες επιθεωρήσεις.

Ένα άλλο θέμα που αναπαράγεται εντέχνως τελευταία από μεγάλη μερίδα ΜΜΕ είναι η μεταφορά και συντήρηση C-130 στο Ισραήλ. Είναι τουλάχιστον γελοίο να συζητούμε ότι η Π.Α. θα δώσει τα αεροσκάφη της σε μη εξουσιοδοτημένο κέντρο συντήρησης. Το αναφέραμε και παραπάνω. Η ΕΑΒ και άλλοι 11 παγκοσμίως, τέλος, μέχρι εκεί.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών, υπεύθυνα, κατηγορηματικά και απερίφραστα δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση: Μέχρι του σημείου που αδαείς απευθύνονται σε αδαείς για μερικά like και διαφημίσεις, θα είμαστε ανεκτικοί. Για αυτούς που εργάζονται με δόλο, έμμισθαγια επιχειρηματικά συμφέροντα εντός και εκτός, τους προειδοποιούμε ότι θα μας βρούνε απέναντι.

Εκτός από την Εθνική Άμυνα και την μεγαλύτερη Αμυντική Βιομηχανία της χώρας, την ΕΑΒ, απαξιώνουν 1400 εργαζόμενους που κάτω από δύσκολες συνθήκες και συγκυρίες, με θυσίες 10 χρόνια τώρα, την κράτησαν και την κρατούν ακόμα όρθια. Μην μας προκαλείτε, γιατί έχουμε τα στοιχεία που χρειάζονται για να τους υπερασπιστούμε και δεν θα είναι καθόλου αρεστό σε πολλούς το αποτέλεσμα.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Ε.Μ.Α.

https://www.defence-point.gr/