Πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στα σκάφη παράκτιας άμυνας πολλαπλών χρήσεων της κλάσης Freedom (στα οποία βασίζεται και η κλάση MMSC που προωθούν κάποιοι για το ΠΝ) αναγνώρισε και επίσημα το αμερικανικό Ναυτικό.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η Ναυτική Διοίκηση Συστημάτων του αμερικανικού Ναυτικού) αναφέρει πως τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε δύο τουλάχιστον σκάφη της κλάσης ερευνώνται, ενώ προσθέτει πώς αυτό επιβάλλει τον έλεγχο όλων των σκαφών της κλάσης Freedom, από όπου να σημειωθεί κάποιοι προτείνουν να προέρχεται και η ενδιάμεση λύση για τα σκάφη του ΠΝ και αυτό έναντι αδρού τιμήματος!
«Η κυβέρνηση ερευνά ένα ελάττωμα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης των σκαφών USS Detroit και USS Little Rock, αμφότερα της κλάσης Freedom παράκτιας άμυνας» αναφέρει η Δοίκηση στην ανακοίνωσή της για να συνεχίσει:
«Μια κοινή επιτροπή του Ναυτικού και της εταιρείας Lockheed Martin μαζί με την RENK AG (σ.σ. την εταιρεία κατασκευής του συστήματος μετάδοσης κίνησης) πραγματοποιούν ενδελεχή έρευνα για να διαπιστώσουν την αιτία των προβλημάτων.»
Στην ανακοίνωσή του το αμερικανικό Ναυτικό καταλήγει ότι το ζήτημα πρέπει να ερευνηθεί σε όλα τα σκάφη της κλάσης Freedom, μια διαδικασία που όπως αναφέρει το Defense News θα είναι και χρονοβόρα όσο και κοστοβόρα.
Την ίδια ώρα στο αμερικανικό Ναυτικό και όπως αναφέρει το Defense News τα σκάφη της κλάσης πλέουν με ταχύτητα μόλις 10 κόμβων(!) καθώς αποφεύγουν τη χρήση του συνδυασμένου συστήματος πρόωσης εξαιτίας του φόβου ότι αυτό θα οδηγήσει σε καταστροφική αστοχία.
«Βασιζόμενοι σε προκαταρκτικές έρευνες το ελάττωμα φαίνεται πως είναι σχεδιαστικό σφάλμα και το οποίο πρέπει να επιλυθεί σε όλα τα σκάφη της κλάσης Freedom.
Το αμερικανικό Ναυτικό βρίσκεται στα τελικά στάδια για να διαπιστώσει ότι το πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης οφείλεται λάθος σχεδίασης.
Ενώ το ζήτημα βρίσκεται σε εξέλιξη έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων να προκληθούν και άλλες καταστροφικές αστοχίες στα υπόλοιπα σκάφη της κλάσης Freedom», αναφέρει στην ανακοίνωσή του επίσης το αμερικανικό Ναυτικό.
Το περίπλοκο αυτό σύστημα μετάδοσης κίνησης της RENK συνδυάζει την ισχύ από δύο αεριοστρόβιλους και δύο κινητήρες diesel προκειμένου το σκάφος να αναπτύσσει τη μέγιστη θεωρητική ταχύτητα των 40 κόμβων με το σύστημα της υδροπροώθησης, αντί για προπέλες όπως στα περισσότερα πολεμικά σκάφη.
Το γεγονός ότι 17 πλοία της κλάσης Freedom βρίσκονται σε υπηρεσία με το αμερικανικό Ναυτικό και αν αποδειχθεί ότι τα προβλήματα στην προώθηση του σκάφους οφείλονται σε σχεδιαστικό σφάλμα, τότε το μέλλον τους καθίσταται προβληματικό, καθώς η επανασχεδίαση για την επίλυσή τους ίσως αποδειχθεί μη συμφέρουσα λόγω του υπερβολικού κόστους.
Τα σκάφη αυτά είτε ως νέα (MMSC) είτε ως ενδιάμεση λύση (Freedom) προτείνονται για το ΠΝ(!) ως η κλάση επάνω στην οποία θα στηρίξει τη ναυτική αποτροπή του για τα επόμενα 35 -τουλάχιστον- χρόνια!
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα MMSC είναι υποεξοπλισμένα, με άγνωστα χαρακτηριστικά πλεύσης στις δύσκολες συνθήκες του Αιγαίου, με επιβιωσιμότητα κατηγορίας 1, την ώρα που οι φρεγάτες O.H.Perry ανήκουν στην κατηγορία 2 και φυσικά χωρίς καμία ικανότητα αεράμυνας περιοχής, διακαή πόθο του ΠΝ.
Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως είναι δυνατό σκάφη παράκτιας άμυνας με πλήθος προβλημάτων που κυνηγούν εμπόρους κοκαΐνης στην Καραϊβική, να προτείνονται ως λύση για την Ελλάδα.
Ακόμη όμως πιο εξοργιστικό είναι πως κάποιοι δέχονται να συζητήσουν σοβαρά την πιθανότητα προμήθειάς τους. Αυτούς του κυρίους αν ήταν δυνατό να στους στείλουμε ως συμβούλους στο τουρκικό Ναυτικό μήπως μπορέσουν και το καταστήσουν άχρηστο, σε σύντομο χρονικό διάστημα.