Με την εφαρμογή του συστήματος αυτού, τα τουρκικά UAV και DRONES θα τα αγοράσει το...JAMBO για παιδικά παιχνίδια! ΑΛΕΞ |
Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις μεταξύ της Ελλάδας και του Ισραήλ για την προμήθεια συστημάτων αντιμετώπισης και κατάρριψης drones και UAV.
Αυτό υποστηρίζει δημοσίευμα της «Καθημερινής», η οποία υποστηρίζει πως η συνεργασία με το Ισραήλ έχει πολύ βάθος, πέρα από τα δύο άοπλα UAV τύπου HERON, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Π.Α. και αναλαμβάνουν μόνο αποστολές αναγνώρισης.
Αυτές αφορούν κύρια δύο συστήματα: Τα Skylock και Skylord, αλλά πρόκειται για συστήματα που έχουν ως στόχο την ηλεκτρονική εξουδετέρωση των εχθρικών drone και όχι την κατάρριψή τους
Στο σκέλος της συνεργασίας με τη Γαλλία, εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται να έλθει στη Βουλή η προμήθεια των Rafale, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 αναμένονται τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα.
Την ίδια στιγμή, η 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα, αποκαλούμενη και ως «φωλιά» των Μιράζ-2000, εύλογο καθώς επιχειρούν μόνο... Mirage, αναβαθμίζεται διαρκώς και προχωρά ταχέως η υποστήριξη των γαλλικών μαχητικών.
Παράλληλα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με τους Ιταλούς κατασκευαστές των μεταφορικών αεροσκαφών C-27J «Spartan», προκειμένου να βελτιωθούν οι διαθεσιμότητές τους, οι οποίες έχουν φτάσει κυριολεκτικά στο ναδίρ. Ζήτημα είναι να πετά και το μοναδικό ένα που πετούσε έως πρόσφατα.
Μάλιστα το ΥΠΕΘΑ έστειλε τρία C-130 στο Ισραήλ, προκειμένου να προχωρήσουν εργασίες συντήρησής τους, (και όχι στην ΕΑΒ!) ώστε να ενταχθούν ξανά στον στόλο των διαθέσιμων αυτού του τύπου.
Συζητήσεις με το Ισραήλ γίνονται και στο πλαίσιο των επαφών με την ισραηλινή ELBIT, η οποία θα αναλάβει πιθανότατα τη δημιουργία Αεροπορικού Κέντρου στην Καλαμάτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, Ισραηλινοί και Καναδοί συζητούν εάν σε αυτό το σχήμα μπορεί να συνεισφέρει και η CAE, ωστόσο πρόκειται για μια συζήτηση η οποία δεν αφορά την ελληνική κυβέρνηση που έχει ήδη καταλήξει στο τελικό τίμημα (περί το 1,3 δισ. ευρώ για 20 χρόνια) και την παροχή των υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν τη στάθμευση εκπαιδευτικών τζετ, ιταλικής κατασκευής, τύπου Μ-346.
Η δημιουργία του Αεροπορικού Κέντρου θα βοηθήσει ώστε να αποφευχθεί το δυσάρεστο ενδεχόμενο αποστολής Ικάρων στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των άλλοτε αξιόπιστων, αλλά πλέον πολύ προβληματικών T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Π.Α. από το 1976.
Ο κύκλος των παρεμβάσεων στην Π.Α. συμπληρώνεται μέσω της αύξησης των εισακτέων και στη Σχολή Ικάρων, ώστε στα επόμενα χρόνια να υπάρχει ικανός αριθμός χειριστών, που θα μπορεί να υποστηρίξει την πολυτυπία μαχητικών αεροσκαφών τα οποία θα διαμορφώσουν την αεροπορική ισχύ της επόμενης 15ετίας.
https://www.defencenet.gr/