Δεν μπορεί να γίνει ανεκτή η ύπαρξη παράνομων τζαμιών.Και αυτό που δημιουργήθηκε, κακώς έγινε και παρά τη θέληση του ελληνικού λαού, που δεν τον ρώτησε κανείς! ΑΛΕΞ |
Η μέχρι πρότινος έλλειψη ενός επίσημου ισλαμικού τεμένους στην Αττική είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περίπου 100 άτυπων τζαμιών, όπου προσεύχονται καθημερινά χιλιάδες μουσουλμάνοι.
Η «εξίσωση», ωστόσο, άλλαξε από την περασμένη Δευτέρα, όταν και άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο δημόσιο τζαμί στην Ιερά Οδό 144, στο Βοτανικό. Για πρώτη φορά εδώ και τρεις ημέρες υπάρχει στην Αττική ένας οργανωμένος χώρος, όπου μπορούν οι μουσουλμάνοι να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
ADVERTISING
Το ερώτημα που τίθεται εφεξής είναι εάν η λειτουργία του τζαμιού στο Βοτανικό θα φέρει το κλείσιμο των περίπου 100 άτυπων τζαμιών, εκ των οποίων μόνο τα 10 διαθέτουν άδεια λειτουργίας από το κράτος. Συνεπώς τα υπόλοιπα 90 λειτουργούν παράνομα.
Το ethnos.gr έθεσε το ερώτημα στον Άγγελο Συρίγο, αναπληρωτή καθηγητή Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και στον πρόεδρο της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδος, Ναΐμ Ελγαντούρ.
Άγγελος Συρίγος: «Να κλείσουν –Κίνδυνος για την κρατική ασφάλεια»
Ο Άγγελος Συρίγος απαντά ότι «οι χώροι προσευχής που δεν έχουν άδεια δεν είναι άτυποι αλλά παράνομοι και πρέπει να κλείσουν. Υπάρχουν περίπου 10 χώροι προσευχής που έχουν νομιμοποιηθεί. Οι υπόλοιποι προφανώς δεν πληρούν τα κριτήρια και πρέπει να κλείσουν. Ήδη από το καλοκαίρι έχουν κλείσει κάποιοι. Μπορεί να πρόκειται, για παράδειγμα, για ακατάλληλους χώρους που θεωρούνται επικίνδυνοι για τη συγκέντρωση ανθρώπων που θέλουν να προσευχηθούν. Να μη πληρούν τους κανόνες πυρασφάλειας, να μη διαθέτουν έξοδο κινδύνου και ούτω καθεξής. Πρέπει να κάνουμε μία διαφοροποίηση. Ο Βοτανικός είναι τέμενος. Είναι άλλο πράγμα το τέμενος και άλλο οι χώροι προσευχής. Το τέμενος έχει ιμάμη, έχει συμβούλιο κλπ».
Στην ερώτηση εάν το τέμενος του Βοτανικού μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του συνόλου των μουσουλμάνων που ζουν σε όλες τις περιοχές της Αττικής, ο κ. Συρίγος απαντά: «Η Ελλάδα δεν είναι μουσουλμανική χώρα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι μόνο στις μεγάλες γιορτές των μουσουλμάνων υπάρχει ανάγκη για μεγάλους χώρους. Επομένως, μπορούμε να πούμε ότι το τέμενος στο Βοτανικό μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των μουσουλμάνων που θέλουν να προσευχηθούν».
Όσον αφορά στα ζητήματα της ασφάλειας, ο γνωστός καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής σημειώνει ότι «είναι βέβαιο 100% ότι εγκυμονεί κίνδυνος για την κρατική ασφάλεια. Το παράδειγμα από άλλες χώρες μας δείχνει ότι η ριζοσπαστικοποίηση ξεκινά μέσα στα τζαμιά. Οι χώροι προσευχής χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή».
Ναΐμ Ελγαντούρ: «Είναι αδύνατο να κλείσουν οι χώροι λατρείας»
Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινούνται οι θέσεις του προέδρου της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδος, Ναΐμ Ελγαντούρ, ο οποίος επισημαίνει ότι είναι αδύνατο το τέμενος του Βοτανικού να καλύψει τις θρησκευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων που ζουν στην Αττική.
Αυτό που προτείνει είναι να κλείσουν οι χώροι προσευχής στην περιοχή του Βοτανικού, όπου λειτουργεί πλέον το επίσημο τέμενος, αλλά να μη πάψουν να λειτουργούν οι χώροι προσευχής στις υπόλοιπες περιοχές.
«Εμείς είχαμε πει από την αρχή ότι οι χώροι που είναι γύρω από το τέμενος του Βοτανικού πρέπει να κλείσουν. Κάναμε για χρόνια αγώνα για να έχουμε ένα επίσημο τζαμί στην Αθήνα. Δεν είναι δυνατόν να μην έχει κόσμο, γιατί προσεύχονται οι μουσουλμάνοι σε άτυπους χώρους. Τώρα βέβαια δεν είναι κατάλληλη η στιγμή για να κλείσουν, λόγω της πανδημίας. Στο Βοτανικό επιτρέπονται μόνο εννιά άτομα στις πέντε προσευχές που γίνονται κάθε μέρα. Μετά την πανδημία, ωστόσο, πρέπει να κλείσουν οι χώροι λατρείας στη συγκεκριμένη περιοχή. Ανεξάρτητα, όμως, από την πανδημία, ο χώρος στο Βοτανικό, ο οποίος μπορεί να χωρέσει 350 άτομα, δεν επαρκεί. Σκεφτείτε ότι πριν την πανδημία ο χώρος προσευχής που λειτουργεί στο Νέο Κόσμο, 400 τετραγωνικών μέτρων, μπορούσε να χωρέσει 600 άτομα. Επίσης, υπάρχει χώρος στο Μοσχάτο, τριών ορόφων και 1.800 τ.μ., που μπορούσε να χωρέσει ακόμα περισσότερο κόσμο. Πριν την πανδημία οι χώροι αυτοί γέμιζαν. Επίσης, υπάρχει θέμα με την Παρασκευή, που είναι για εμάς η βασική ημέρα προσευχής. Τις Παρασκευές μπορεί κάποιος μουσουλμάνος να πάει για δύο ή και παραπάνω φορές για προσευχή. Πως θα γίνει αυτό όταν μένει μακριά από το Βοτανικό; Πως θα κλείσουν οι χώροι προσευχής στο Λαύριο, στη Σαλαμίνα, στον Ασπρόπυργο;», δηλώνει ο κ. Ελγαντούρ.
Ερωτηθείς για τις αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες στα παράνομα τζαμιά εμφιλοχωρούν ακραία στοιχεία, ο κ. Ελγαντούρ απαντά: «Αυτοί που σκορπάνε το φόβο στον ελληνικό λαό λέγοντας τέτοια πράγματα, γιατί δεν ρωτάνε την Αστυνομία για να τους απαντήσει στο ερώτημα αυτό; Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι μία ασφαλής χώρα, ιδιαιτέρως αγαπητή στους μουσουλμάνους. Υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες γι’ αυτά τα πράγματα, με τις οποίες η συνεργασία μας είναι άψογη».