Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά: Η σφοδρή πρόσκρουση, το μεγάλο κομμάτι πρύμνης που αποκολλήθηκε από το ναρκοθηρευτικό και το υλικό κατασκευής που απέτρεψε τη βύθιση.
Συναγερμός το πρωί της Τρίτης (27/10) στη θαλάσσια περιοχή έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Η σφοδρή σύγκρουση ενός φορτηγού πλοίου με ένα πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού προκάλεσε μεγάλη κινητοποίηση καθώς υπήρξε φόβος για τραγική κατάληξη του ναυτικού ατυχήματος.
Η σύγκρουση έγινε λίγο μετά τις 7:30 το πρωί της Τρίτης (27/10). Το τεράστιο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ «Maersk Launcestοn», μήκους 266 μέτρων και πλάτους 36 μέτρων, είχε αναχωρήσει από την περιοχή της Ψυττάλειας με προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας. Το πλοίο με σημαία Πορτογαλίας, διασταυρώθηκε με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» που είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.
Το εμπορικό πλοίο με μεγάλη ταχύτητα χτύπησε την πρύμνη του «Καλλιστώ». Στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού σημειώθηκε μεγάλο ρήγμα, με ελεγχόμενη εισροή των υδάτων. Το πλοίο επί της ουσίας κόπηκε στα δυο και πήρε γρήγορα κλίση. Στο σημείο έσπευσαν άμεσα διερχόμενα πλοία, ρυμουλκά και πλοία του λιμενικού.
Το «Καλλιστώ» είχε πλήρωμα 27 ατόμων, με δυο εξ αυτών να τραυματίζονται ελαφρά. Οι τραυματίες διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο ενώ σταδιακά μετά την επιχείρηση που στήθηκε από το λιμενικό και το πολεμικό ναυτικό, αποχώρησαν και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.
Όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες, η μεγάλη ζημιά που υπέστη το «Καλλιστώ» οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα υλικά κατασκευής του. Το πλοίο είναι φτιαγμένο από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα ευάλωτο σε συγκρούσεις.
Το ίδιο υλικό, όμως, είναι κι αυτό που απέτρεψε τη βύθιση του πλοίου ενώ είχε αποκοπεί τεράστιο κομμάτι από τη πρύμνη του. Πληροφορίες αναφέρουν πως το κομμάτι της πρύμνης που έχει αποκολληθεί αγγίζει σε μήκος τα 12 μέτρα.
Το «Καλλιστώ» ρυμουλκήθηκε από τρία ρυμουλκά, το ένα εκ των οποίων του πολεμικού ναυτικού, στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας για να επισκευαστεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κλίση που είχε πάρει το «Καλλιστώ» ήταν στις 30 μοίρες, γεγονός που μείωσε τον κίνδυνο ανατροπής και βύθισης. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως για να υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο θα έπρεπε η κλίση να είναι μεγαλύτερη από 40-45 μοίρες.
Συνελήφθη ο καπετάνιος του φορτηγού πλοίου
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως ο καπετάνιος του πλοίου «Maersk Launcestοn» έχει συλληφθεί ενώ έχει απαγορευτεί ο απόπλους του. Πρόκειται για ένα πλοίο μήκους 266 μέτρων και πλάτους 36 μέτρων, που είχε προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας, το οποίο όμως θα μείνει τώρα ανοικτά του Πειραιά για να διαλευκανθεί η υπόθεση.
Ήδη τα στελέχη και οι εμπειρογνώμονες του Πολεμικού Ναυτικού και του λιμενικού έχουν ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες για να γίνει εκτίμηση της κατάστασης. Το «Καλλιστώ» εν τω μεταξύ ρυμουλκείται προς τον ναύσταθμο, με την κλίση που έχει πάρει από το ατύχημα να παραμένει, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το πλοίο μπορεί να σωθεί, παρά το γεγονός ότι προκλήθηκε τεράστια ζημιά από την πρόσκρουση με το φορτηγό πλοίο.
Σχετικά με το περιστατικό, μίλησε και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στον τηλεοπτικό σταθμό «Mega». «Έχουμε δυο τραυματίες, ενημερώθηκα από τον κεντρικό λιμενάρχη. Το περιστατικό έγινε πριν από τις 8:00 το πρωί, κόπηκε ένα τμήμα του δικού μας πλοίου, ρυμουλκείται τώρα στον ναύσταθμο. Ήταν ένα περιστατικό ατυχές, θα δούμε για τις ευθύνες θα εξεταστούν όλα αυτά», είπε αρχικά και πρόσθεσε:
«Ενημερώθηκα από το πρωί, ήρθα να δω την κατάσταση από τα βράχια της πειραϊκής. Πιστεύω πως το περιστατικό λήγει ομαλά από τη στιγμή που δεν υπάρχουν θύματα. Βαίνει ομαλά η κατάσταση».
Το Newsbomb.gr βρέθηκε στο ναύσταθμο τη στιγμή που έφτασε το «Καλλιστώ», ρυμουλκούμενο, από τα τρία ρυμουλκά πλοία το ένα εκ των οποίων του Πολεμικού Ναυτικού, παρά την κλίση που είχε πάρει μετά την πρόσκρουση.