Αν, λόγω πανδημίας, το ελληνικό υπουργείο Παιδείας είχε παραγγείλει μονοθέσια θρανία με ρόδες, ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα θα έψαχνε να βρει ποιος πήρε την μίζα. Επειδή, όμως, αυτό συνέβη στην Ιταλία, μας το παρουσιάζει ως… μεγαλοφυή ιδέα! Προς το παρόν δεν μας έχει φέρει κάποιο παράδειγμα από την Ισπανία, όπου ο Ιγκλέσιας σερβίρει… «σιρόπι Δημοκρατίας»!
Αν και στον ΣΥΡΙΖΑ κινδυνολογούν για τα πάντα, εκεί που δίνουν ρέστα είναι στην επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Το καταπληκτικό είναι ότι έφεραν – και φέρνουν – διάφορα παραδείγματα από την… Ιταλία!
Και πετάνε διάφορες παρόλες:
Στην Ιταλία προσλαμβάνουν 50.000 εκπαιδευτικούς! Στην Ιταλία παρήγγειλαν 2,5 εκατομμύρια μονοθέσια θρανία με ρόδες!
Μιλάμε για τραγέλαφο!
Για να καταλάβετε, η Ιταλία έχει 8 εκατομμύρια μαθητές και 45.430 σχολεία. Για την ακρίβεια, στην Ιταλία, οι νέοι ηλικίας από 0 ως 18 χρόνων, είναι περίπου 10 εκατομμύρια!
Για το ένα τρίτο σχεδόν από τα υπάρχοντα σχολεία (περίπου 16.000) το ιταλικό κράτος δεν γνωρίζει καν πότε χτίστηκαν! Από εκεί και πέρα υπολογίζεται ότι χίλια χτίστηκαν πριν από το 1920 και άλλα 2.000 από το 1920 μέχρι το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Από το 1945 ως το 1960 χτίστηκαν 6.000 σχολεία και από το 1960 ως το 1975 άλλα 13.500. Από την δεκαετία του 1990 και μετά ο αριθμός έπεσε στις 6.000.
Δηλαδή, περισσότερα από τα μισά ιταλικά σχολεία χτίστηκαν πριν από την δεκαετία του 1970 και οπωσδήποτε πριν από το 1976, οπότε εφαρμόστηκε ο αντισεισμικός κανονισμός. Υπολογίζεται ότι μόνο τέσσερα στα δέκα ιταλικά σχολεία χτίστηκαν μετά το 1976. Οπότε δικαιολογημένα η Ιταλία διαθέτει σχεδόν 3 δις ευρώ για εργασίες στα σχολεία.
Τι σχέση έχει η Ελλάδα που τα σχολεία της έχουν χτιστεί μετά το 1990, χάρη στα κοινοτικά πλαίσια στήριξης – τα περισσότερα με το Α΄ ΚΠΣ επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη;
Επίσης, όταν η Ιταλίδα υπουργός Παιδείας Λουτσία Ατσολίνο ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε σε 11 εταιρίες 2,5 εκ. μονοθέσια θρανία με ρόδες, ξέσπασαν ηχηρά γέλια. Διότι αμέσως κάποιοι θύμισαν πως σε περίπτωση σεισμού – ακριβώς επειδή η χώρα είναι σεισμογενής και τα παιδιά εκπαιδεύονται να μπαίνουν κάτω από τα θρανία για να προφυλαχτούν – θα δημιουργηθούν σοβαροί κίνδυνοι.
Είναι νωπές ακόμη οι μνήμες από τους μεγάλους σεισμούς, όταν γκρεμίστηκαν πολλά παλιά σχολεία, με θύματα αρκετά μικρά παιδιά και εκπαιδευτικούς. Συνέβη το 2002 στους σεισμούς του Σαν Τζιουλιάνο στην Πούλια και σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, ο νόμος που προέβλεπε αντισεισμική ενίσχυση των σχολικών κτιρίων εντός πέντε ετών δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Για να μην μιλήσουμε για την φασαρία που γίνεται στην γειτονική χώρα σχετικά με το κόστος αυτών των θρανίων, με αποτέλεσμα ήδη μια μεγάλη εταιρία που αρχικά έλαβε μέρος στον διαγωνισμό να αποσυρθεί επειδή δεν ήθελε, λόγω του θορύβου, να χαλάσει το όνομά της.
Για να μην αναφερθούμε στους χλευασμούς σχετικά με την δημόσια από τηλεοράσεως επίδειξη της υπουργού, που για να πείσει τους δημοσιογράφους είπε ότι πάνω στο θρανίο χωράει ακόμη και το λεξικό των αρχαίων ελληνικών!
Για να μην σταθούμε στην καζούρα για τον θόρυβο που θα γίνεται μέσα στις τάξεις με τα παιδιά να κουνιούνται πάνω στις ρόδες των θρανίων τους!
Αλλά τι τον νοιάζει τον ΣΥΡΙΖΑ; Πού να τα σκεφθούν όλα αυτά; Πετάνε μια παρόλα και μετά εγκαλούν το ελληνικό υπουργείο Παιδείας γιατί δεν σκέφθηκε να παραγγείλει μονοθέσια θρανία με ρόδες!
Τι θα γίνει τελικά με τα θρανία που λάτρεψε ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι άγνωστο. Στους γονατισμένους από την πανδημία δήμους Κοντόνιο, Αλτσάνο και Νέμπρο, για τους οποίους διεξάγεται και η κύρια δικαστική έρευνα, έφθασαν ήδη, με την βοήθεια του Στρατού, τα πρώτα 1.500 επίμαχα θρανία και τοποθετήθηκαν στις αίθουσες. Όπως έγινε γνωστό, τα θρανία θα τοποθετηθούν κατ’ αρχήν στον ταλαιπωρημένο ιταλικό Βορρά, από το Μπολτσάνο και το Μπέργκαμο ως την Μπρέσια, την Πιατσέντσα και το Τρεβίζο.
Διαφωνίες στην κυβέρνηση και με τις περιφέρειες
Αυτό, την ώρα που οι περιφερειάρχες διαφωνούν πότε με το ένα και πότε με το άλλο μέτρο της κυβέρνησης για τον τρόπο επιστροφής στα θρανία, στις 14 Σεπτεμβρίου.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι το μεν ιταλικό υπουργείο υγείας έχει εκδώσει πρωτόκολλο για την έναρξη των μαθημάτων, οι δε περιφέρειες αποφασίζουν τι και πώς θα εφαρμόσουν.
Όπως είναι επίσης βέβαιο ότι έχει ξεσπάσει πόλεμος μεταξύ της υπουργού και των συνδικαλιστών, τους οποίους η υπουργός, με συνέντευξή της στην εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα» αποκάλεσε… «σαμποτέρ», προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις.
Η δε «Ρεπούμπλικα», που δεν ανήκει στην αντιπολίτευση, αποκάλεσε την κρατούσα κατάσταση «χάος»!
Και δεν είναι μόνο αυτό. Κατά της υπουργού Παιδείας, που προέρχεται από τα «Πέντε Αστέρια», ξιφούλκησε το Δημοκρατικό Κόμμα, εταίρος στην συγκυβέρνηση. Ο επικεφαλής του κόμματος στην Γερουσία, Αντρέα Μαρκούτσι, σε συνέντευξή το στην εφημερίδα «Λα Στάμπα», την αποκάλεσε «ανεπαρκή που αναζητά συνεχώς ένα εξιλαστήριο θύμα».
Η απάντηση ήλθε από τον ομόλογό του των Πέντε Αστεριών Τζιανλούκα Περίλλι: «Εμείς συνεχίζουμε να στηρίζουμε το έργο της κυβέρνησης. Ας αποφασίσει το Δημοκρατικό Κόμμα με ποια πλευρά είναι»! Κάποιοι έφθασαν στο σημείο να πουν ότι το Δημοκρατικό Κόμμα παίζει το παιχνίδι του Σαλβίνι…
Στο μεταξύ, πολλοί δήμαρχοι φωνάζουν ότι στα μονοθέσια θρανία δεν χωράνε τετράδια, βιβλία και λοιπά, ο περιφερειάρχης και η υπεύθυνη Παιδείας του Βένετο, καθώς και οι αρμόδιοι της Λιγουρίας, φωνάζουν ότι οι μάσκες για τα μικρά παιδιά είναι βασανιστήριο, ενώ ούτε το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των σχολείων δέχθηκε να υποβληθεί σε εθελοντικό τεστ, αν και η διασπορά του ιού στη χώρα είναι πολύ μεγάλη. Επιπλέον, τα αποτελέσματα των τεστ που έχουν ήδη γίνει, δείχνουν ότι τα κρούσματα μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι πολύ περισσότερα από όσα περίμεναν οι ειδικοί.
Ειδικά για τις μάσκες – θυμίζω ότι η Ιταλία θα παράσχει ένδεκα εκατομμύρια μάσκες την ημέρα στα περίπου δέκα εκατομμύρια μαθητών – επικρατεί σύγχυση όχι μόνο λόγω των διαφωνιών των περιφερειαρχών, αλλά και επειδή τα παιδιά θα φορούν τις μάσκες όποτε δεν κρατούνται οι αποστάσεις. Κάτι που θεωρείται θολό λόγω της κατάστασης των ιταλικών σχολείων.
Εξέγερση των εκπαιδευτικών
Όσο για τις προσλήψεις, πρόκειται για αντικατάσταση συνταξιοδοτημένων εκπαιδευτικών, ενώ από τα σχολεία ήδη πριν από την κρίση του κορωνοϊού έλειπαν 85.000 εκπαιδευτικοί.
Και το χειρότερο: Αν και 1 εκατομμύριο υποψήφιοι έλαβαν μέρος στους διαγωνισμούς, οι περισσότεροι δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν στις περιοχές του Βορρά που περισσότερο έχουν πληγεί από την πανδημία.
Το δε πρόβλημα της τρομερής έλλειψης εκπαιδευτικών στην Ιταλία δημιουργήθηκε με τον νόμο του 2019, με τον περίφημο «Δείκτη 100», σύμφωνα με τον οποίο οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούσαν να βγουν σε πρόωρη σύνταξη αν το άθροισμα της ηλικίας τους και των ετών υπηρεσίας τους έφθανε στον αριθμό 100. Παράδειγμα, 62 ετών συν 38 έτη υπηρεσίας. Έτσι, υπήρξε ξαφνικά μια μεγάλη έξοδος.
Στο μεταξύ, οι εκπαιδευτικοί απειλούν να μην επιστρέψουν στις τάξεις, υποστηρίζοντας ότι κινδυνεύουν, είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω υποκειμένων νοσημάτων.
Στην Ιταλία, το 40% των εκπαιδευτικών, δηλαδή 400.000 περίπου άτομα, έχουν ηλικία άνω των 55 ετών, ενώ περίπου 170.000 άτομα έχουν ξεπεράσει το όριο των 62 χρόνων. Πρακτικά, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συνδικάτων, θα δημιουργηθούν πάνω από 200.000 κενά.
Όταν, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για 50.000 προσλήψεις, προφανώς πετάει την παρόλα χωρίς να γνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει. Και στο κάτω-κάτω, στην Ελλάδα φέτος έχουμε πάνω από 21.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών. Όποιος συγκρίνει τον αριθμό μαθητών Ιταλίας και Ελλάδας, θα καταλάβει…
Εύκολο αυτό, ακόμη και για τις… γυναίκες!
(Εδώ θέλω να σημειώσω ότι όλες οι έρευνες των τελευταίων χρόνων δείχνουν πως τα κορίτσια τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα σε όλα τα μαθήματα – και στα μαθηματικά! Δηλαδή τα στερεότυπα δεν μπορούν να ενισχυθούν, διότι δεν υπάρχουν!)
Και βέβαια, στην Ιταλία ο καυγάς μεταξύ κυβέρνησης και περιφερειών, που έχουν την ευθύνη της Παιδείας, συνεχίζεται αμείωτος. Εκεί δε που υπήρξε απόλυτη διαφωνία ήταν στα μέτρα για τον τρόπο μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία – όπου διαφωνίες εμφανίστηκαν και μεταξύ της υπουργού Μεταφορών και του υπουργού Υγείας.
Τι συμβαίνει σε άλλες χώρες
Και επιτέλους, σε όλον τον κόσμο ανοίγουν τα σχολεία με παρεμφερή πρωτόκολλα – μάσκες, αποστάσεις, απολυμάνσεις κλπ.
Και υπό την αίρεση της πορείας της πανδημίας.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, όπου το κάθε κρατίδιο έχει τον δικό του Θεό, η σχολική χρόνια άρχισε από τις 3 ως τις 17 Αυγούστου. Αλλά ήδη στις 22 Αυγούστου έκλεισαν πάνω από 100 σχολεία, αφού 350 εκπαιδευτικοί και έξι χιλιάδες μαθητές χρειάστηκε να μπουν σε καραντίνα.
Όσο για τις μάσκες, γίνεται ο κακός χαμός. Το Βρανδεμβούργο αποφάσισε ότι οι μάσκες δεν χρειάζονται, στο Βερολίνο είναι υποχρεωτικές στους διαδρόμους και στις τουαλέτες, στη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία πρέπει να τις φορούν και στην τάξη. Η Μέρκελ είπε ότι είναι προτιμότερο να επιβληθεί η υποχρεωτική χρήση της μάσκας από το να κλείσουν τα σχολεία, αλλά το συμβούλιο των τοπικών κυβερνήσεων των κρατιδίων παίρνει τις αποφάσεις για τα σχολεία.
Στη Γαλλία οι μάσκες είναι υποχρεωτικές για παιδιά άνω των 11 ετών, αλλά δεν τις παρέχει το κράτος.
Στη Βρετανία, ο πρωθυπουργός Τζόνσον κατηγορείται για αντιφατικά μηνύματα σχετικά με την υποχρεωτικότητα ή μη της μάσκας στα σχολεία, ενώ Σκωτία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία αποφάσισαν να ακολουθήσουν τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με την τελική απόφαση να παραμένει στις δημοτικές αρχές.
Στο Βέλγιο, όπου έχει προκληθεί η γνωστή σύγχυση λόγω της ύπαρξης εννέα υπουργών υγείας, χρειάστηκε να παρέμβει η ίδια η πρωθυπουργός Σοφί Βιλμές για να δηλώσει ότι τα παιδιά που θα επιστρέψουν στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου, θα φορούν μάσκες από τα 12 χρόνια και πάνω, ενώ υποχρεωτική θα είναι η μάσκα στους εκπαιδευτικούς.
Στη Νέα Υόρκη, το συνδικάτο των εκπαιδευτικών απείλησε με απεργία, αλλά και νομικές ενέργειες, προκειμένου να υποχρεώσει τον δήμαρχο να καθυστερήσει την προγραμματισμένη για τις 10 Σεπτεμβρίου επιστροφή στα θρανία.
Στο Ισραήλ, όπου η επιστροφή στα θρανία έχει προγραμματιστεί για την 1η Σεπτεμβρίου – κάτι για το οποίο δεν συμφωνούν όλοι – τα μικρά παιδιά θα είναι όλα παρόντα στις τάξεις, από οκτώ ετών και πάνω θα μπουν σε τάξεις των 18 ατόμων, ενώ από 10 ως 18 χρονών θα παρακολουθούν αυτοπρόσωπα τα μαθήματα εκ περιτροπής – δύο μέρες στην τάξη και τρεις από το σπίτι. Στην τάξη η μάσκα θα είναι υποχρεωτική.
Στην Ελβετία οι μαθητές επέστρεψαν στα σχολεία από τις 24 Αυγούστου, η μάσκα, που αλλάζει δύο φορές την ημέρα, είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά άνω των 12 ετών, εκτός και αν είναι δυνατόν να τηρείται απόσταση 1,5 μέτρου.
Ισπανία: Το βάρος στις Αυτονομίες
Και πάμε στην Ισπανία του Σάντσεθ και του Ιγκλέσιας. Εκεί όπου δεν συμφωνούν ποτέ και για τίποτε – κι’ ας θαυμάζει ο Τσίπρας το μοντέλο της ισπανικής συγκυβέρνησης.
Εδώ η κυβέρνηση αφού το πηγαινόφερνε επί μήνες, τελικά μετέφερε πάλι το βάρος στις Αυτονομίες. Από το αρχικό έγγραφο των οδηγιών, αφαιρέθηκε την τελευταία στιγμή και μετά από αντιδράσεις, η παράγραφος σύμφωνα με την οποία η αναστολή λειτουργίας μιας τάξης μπορούσε να συμβεί μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας. Τώρα, κάθε αυτονομία θα μπορεί να παίρνει η ίδια την απόφαση.
Στις 27 Αυγούστου, η κυβέρνηση συγκάλεσε τηλεδιάσκεψη με τις Αυτονομίες για τον τρόπο επιστροφής στα θρανία. Οι αυτονομίες παρουσίασαν τρία διαφορετικά σχέδια για τρία διαφορετικά σενάρια, ανάλογα με την επιδημιολογική εξέλιξη. Οι μάσκες είναι υποχρεωτικές όπου δεν μπορούν να κρατηθούν οι αποστάσεις, αλλά δεν είναι υποχρεωτικές στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά, όπου λειτουργούν ως κλειστές ομάδες. Δεν είναι υποχρεωτικές επίσης σε τάξεις κάτω των 25 μαθητών, ενώ υποχρεωτικές είναι σε τάξεις που ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25.
Απαπαπαπαπα! Επιτρέπει ο Ιγκλέσιας να υπάρχουν τάξεις με περισσότερους από 25 μαθητές;
Όταν μάλιστα η Γαλικία και η Καταλονία δήλωσαν πως τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δεν πρόκειται να λειτουργήσουν με την παρουσία όλων των μαθητών, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι το σχέδιο είναι να μην υπάρχουν πάνω από 15 μαθητές ανά τάξη!
Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης, μόνο η Καταλονία, η Ανδαλουσία και η Λα Ρόχα δέχθηκαν να μπαίνει μια ολόκληρη τάξη σε καραντίνα αν υπάρχει κρούσμα. Στις άλλες αυτονομίες θα αποφασίζουν οι τοπικές αρχές με βάση την επιδημιολογική κατάσταση. Στην Καταλονία μάσκες θα φορούν όλοι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και οι άνω των έξι ετών αν επιδεινωθεί η κατάσταση. Στη Μαδρίτη τα σχολεία θα ανοίξουν τμηματικά μεταξύ 4ης και 28ης Σεπτεμβρίου και πρώτα θα επιστρέψουν τα νήπια από 0 ως 3 χρόνων, ενώ μάσκες θα φορούν όλα τα παιδιά άνω των 6 ετών.
Αγιούσο εναντίον Σάντσεθ
Και όταν στις 25 Αυγούστου η πρόεδρος της αυτονομίας της Μαδρίτης Ιζαμπέλ Αγιούσο αποφάσισε να ανακοινώσει πως στην περιοχή της κάποιες τάξεις δεν θα επέστρεφαν στο σχολείο πριν από τις 17 Σεπτεμβρίου, έπεσε πάνω όλη η κυβέρνηση για να μην προχωρήσει σε ανακοινώσεις, με τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας να τηλεφωνούν στους υπεύθυνους Παιδείας και Υγείας της Μαδρίτης, ζητώντας τους να μην παρουσιάσουν το δικό τους σχέδιο πριν η κεντρική κυβέρνηση παρουσιάσει το δικό της.
Έγινε τέτοια ανακατωσούρα, που ο πρωθυπουργός Σάντσεθ αποφάσισε να δώσει την πρώτη του συνέντευξη μετά την επιστροφή του από τις διακοπές, στη μία το μεσημέρι, την ίδια ακριβώς ώρα που έδινε την δική της συνέντευξη η Αγιούσο για να ενημερώσει για τα σχολεία.
Πολλά κανάλια χρειάστηκε να «κόψουν» την οθόνη στα δύο, μοιράζοντάς την ανάμεσα στον Σάντσεθ και την Αγιούσο και τρέχοντας από τον έναν στον άλλο! Παράλληλα, η Αγιούσο ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών και ότι θα συνδυαστεί η αυτοπρόσωπη με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με τους μαθητές να μπαίνουν εκ περιτροπής στις τάξεις, ώστε ο αριθμός τους να μην ξεπερνά τους 20. Ανακοίνωσε επίσης έργα υποδομής στα σχολεία, κρύα γεύματα, περισσότερα σχολικά λεωφορεία.
Η ενόχληση της κυβέρνησης ήταν περισσότερο από σαφής, αφού ουσιαστικά θεώρησαν πως η προερχόμενη από το Λαϊκό Κόμμα Αγιούσο τους πρόλαβε και τους προκατέλαβε.
Το καταπληκτικό είναι ότι στις 23 Μαΐου, η συγκυβέρνηση Σάντσεθ – Ιγκλέσιας είχε η ίδια με διάταγμα αναθέσει στις Αυτονομίες να αποφασίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα άνοιγαν οι εκπαιδευτικές δομές!
Το διάταγμα ήταν σαφές: «Οι αυτονομίες θα αποφασίσουν τον τρόπο επανέναρξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, καθώς και ποια μαθήματα θα γίνουν και κάτω από ποιες συνθήκες».
Παράλληλα, έδιναν κάποιες γενικές οδηγίες, εναντίον των οποίων οι Αυτονομίες «επαναστάτησαν» έκτοτε! Έτσι, ήδη από την πρώτη φάση, η κάθε αυτονομία έκανε ό,τι αποφάσισαν τα δικά τους τοπικά υπουργεία Παιδείας και Υγείας και οι δικές τους επιτροπές επιδημιολόγων και άλλων ειδικών.
Όλοι εναντίον όλων!
Σα να μην έφθανε αυτό, και στις 26 Αυγούστου, η ισπανική κυβέρνηση μετέφερε τις αρμοδιότητες στις Αυτονομίες, επαναλαμβάνοντας τη δυνατότητα των Αυτονομιών να ζητούν κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης όποτε το κρίνουν αναγκαίο.
Οι πρόεδροι των αυτονομιών αντέδρασαν, λέγοντας πως δεν άκουσαν κάτι καινούργιο, αφού αυτήν την δυνατότητα την έχουν από το Σύνταγμα του 1981. Την ίδια ώρα, το Λαϊκό Κόμμα καταγγέλλει έλλειψη εθνικού σχεδίου, ενώ οι εθνικιστές απορρίπτουν την προοπτική ενός ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου και αρνούνται να παραιτηθούν από τις εξουσίες τους. Μάλιστα, η υπουργός Υγείας της Καταλονίας δήλωσε πως δεν χρειάζεται εθνικό σχέδιο και ότι η αυτονομία διαθέτει αρκετά μέσα για να ενεργοποιήσει ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης!
Η Γαλικία αποφάνθηκε πως η πρόταση του Σάντσεθ είναι απογοητευτική. Οι αρχές της αυτονομίας δεν έκρυψαν την ενόχλησή τους επειδή «πέντε μήνες μετά, το μόνο που έκανε η κυβέρνηση ήταν να αφήσει το ελεύθερο στις 17 Αυτονομίες να κηρύσσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης». Όπως λένε, η συγκεκριμένη πρόνοια του Συντάγματος δεν προβλέπεται για τις περιπτώσεις πανδημίας, αλλά για τοπικές κρίσεις, πυρκαγιές, πλημμύρες και τα λοιπά.
Σημειώστε ότι τον Μάιο η αντιπρόεδρος Κάρμεν Κάλβο είχε πει πως είχε κληθεί μια ομάδα συνταγματολόγων για να… αποφανθεί επί τους θέματος!
Αλλά και από την Ανδαλουσία το μήνυμα ήταν πως η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να ηγηθεί επιτέλους της χώρας, ενώ και ο πρόεδρος της Καστίλλης και Λεόν δήλωσε πως από την κυβέρνηση δεν περίμεναν την προοπτική 17 καταστάσεων έκτακτης ανάγκης – κάτι που υπάρχει εδώ και σαράντα χρόνια – προσθέτοντας ότι επί μήνες οι Αυτονομίες ζητούν ένα εργαλείο ώστε να μην χρειαστεί να καταφύγουν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης! «Η κυβέρνηση Σάντσεθ δεν μπορεί να συνεχίσει να παραιτείται από τις ευθύνες της», είπε.
17 τρόποι λειτουργίας!
Τα ίδια και στην Μούρθια, όπου ο πρόεδρος προειδοποίησε πως «η Ισπανία δεν μπορεί να αντέξει 17 διαφορετικές στρατηγικές για να σταματήσει την πανδημία. Οι αυτονομίες αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, καλούμε την κυβέρνηση να αναλάβει τις δικές της. Απαιτείται συντονισμός και ενότητα δράσης για να σταματήσουμε τον ιό».
Τελικά, στις 27 Αυγούστου οι υπουργοί Υγείας και Παιδείας συναντήθηκαν με τους αντίστοιχους υπευθύνους των αυτονομιών και δόθηκε μια συνέντευξη Τύπου, χωρίς κανείς να γίνει σοφότερος, καθώς οι Αυτονομίες είχαν ήδη αρχίσει να εφαρμόζουν τα σχέδιά τους, τα οποία επίσης δεν είναι καθολικά σε όλους τους δήμους.
Ειδικά η Χώρα των Βάσκων απέρριψε συνολικά το κυβερνητικό σχέδιο των 29 σημείων, διότι έκρινε πως η κυβέρνηση δεν έχει τέτοιες αρμοδιότητες. «Αυτές οι αποφάσεις είναι ευθύνη της Χώρας των Βάσκων και επομένως δεν χρειάζεται να συμφωνηθούν με κανέναν», ανέφεραν βασκικές πηγές στον Τύπο.
Παράλληλα, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών κατήγγειλαν ότι το κείμενο της κυβέρνησης περιλαμβάνει πολλές οδηγίες για το σοβαρό θέμα της υγείας, αλλά τίποτε για το κομμάτι της εκπαίδευσης. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία υπενθύμισε ότι κυβέρνηση και αυτονομίες δεν δεσμεύτηκαν ούτε για νέες προσλήψεις, ούτε συμφώνησαν για κοινά μέτρα προστασίας μέσα στις τάξεις, ούτε για το τι θα γίνεται όταν δεν μπορούν να κρατηθούν οι αποστάσεις, ούτε με ποιον ακριβώς τρόπο θα χρησιμοποιήσει η κάθε αυτονομία τα χρήματα από το Ταμείο Covid, αντίθετα κυβέρνηση και αυτονομίες αναλώνονται στους κομματικούς τους πολέμους και σε άχρηστες συσκέψεις με τις Αυτονομίες…
Όπως είπαν, «τώρα θα έχουμε 17 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας».
Μετά από όλα αυτά, η Ένωση Φοιτητών Ισπανίας κάλεσε σε αποχή από τα μαθήματα στις 16, 17 και 18 Σεπτεμβρίου, ζητώντας από την κυβέρνηση να σταματήσει καταστρέφει την δημόσια εκπαίδευση και να ποινικοποιεί τους νέους.
Καυγάς με την υπουργό Παιδείας
Και ερχόμαστε στο καλύτερο: Ο αρχηγός των Podemos και πρώτος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Πάμπλο Ιγκλέσιας κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας Ιζαμπέλ Θελά για αυτοσχεδιασμούς, «έλλειμμα ηγεσίας» και αδυναμία να επιβληθεί στης αυτονομίες κατά τον σχεδιασμό της ασφαλούς επιστροφής στο σχολείο!
Λες και δεν είναι μέλος της κυβέρνησης – στην πραγματικότητα ΔΕΝ είναι αφού εξακολουθεί να μην ψηφίζει τον προϋπολογισμό και η Ισπανία κοντεύει να βγάλει την χρονιά στα κουτουρού – είπε ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να προχωρήσει σε προσλήψεις και να δώσει χρήματα στις αυτονομίες για να νοικιάσουν νέους χώρους.
Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός Σάντσεθ έκανε ότι δεν άκουσε, λέγοντας πως η κυβέρνηση εργάζεται εδώ και μήνες για την ασφαλή επιστροφή στο σχολείο.
Ότι δεν άκουσε έκανε και η υπουργός. Το είπε μάλιστα! Είπε συγκεκριμένα ότι δεν άκουσε κανέναν να την επικρίνει, ούτε έχει ακούσει την διαφωνία του αντιπροέδρου. «Δεν τον ρώτησα, δεν μου είπε τίποτε, έχουμε μια καλή κυβερνητική σχέση, η κυβέρνηση αποτελείται από δύο πολιτικά κόμματα με διαφορετικές απόψεις, αλλά είναι σε θέση να καταλήξουν σε χρήσιμες αποφάσεις για τους πολίτες».
Τι σου είναι η εξουσία! Και να σκεφθεί κανείς ότι ο Ιγκλέσιας είναι εκπαιδευτικός…
Ο Ιγκλέσιας και το… σιρόπι της Δημοκρατίας!
Αλλά προφανώς ήταν πολύ απασχολημένος με τα προσωπικά του προβλήματα: Υποβάλλει μηνύσεις στους διοργανωτές των εκδηλώσεων διαμαρτυρίας έξω από τη βίλα του στη Γκαλαμπαγκάρ, διαμαρτύρεται επειδή ο ίδιος και η υπουργός σύζυγός του Ιρένε Μοντέρο υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους στην πόλη Φελγκέρες της Αστούριας (φιλοξενούμενοι του γ.γ. του Κομμουνιστικού Κόμματος Ενρίκε Σαντιάγο) επειδή έπεσαν θύματα παρενόχλησης από διαμαρτυρόμενους πολίτες, μαλώνει με την υπουργό Άμυνας Μαργαρίτα Ρόμπλες, η οποία – αφού καταδίκασε τις επιθέσεις εναντίον του ζεύγους – θύμισε τις δραστηριότητες των Podemos, κατεβάζουν τα λεξικά για να βρουν τη διαφορά ανάμεσα στη «διαμαρτυρία» και στην «παρενόχληση».
Η Ρόμπλες θύμισε ότι οι Podemos αποκαλούσαν την δική τους δραστηριότητα… «σιρόπι Δημοκρατίας»!
«Όταν το κάνουν οι Podemos είναι σιρόπι Δημοκρατίας και όταν το κάνουν άλλοι είναι πολιτική παρενόχληση;», διερωτήθηκε, με την Μοντέρο να απαντά πως η διαμαρτυρία («escraches») αναγνωρίζεται από την ισπανική Δικαιοσύνη και πως με αυτόν τον τρόπο ξεπλένονται οι παρανομίες.
Τα παιδιά των άλλων και η χλιδάτη φωτογράφιση
Μετά, ο Ιγκλέσιας είπε πως δεν είναι σωστό να πληρώνουν τα παιδιά τους για την πολιτική δραστηριότητα των γονιών τους και τότε ξεσηκώθηκαν όλοι εκείνοι που δέχθηκαν τις επιθέσεις του «κινήματός» τους.
Ανάμεσά τους η Κριστίνα Θιφουέντες, πρώην κυβερνητική εκπρόσωπος στη Μαδρίτη επί Ραχόι. «Τα παιδιά μου είναι κατώτερα από τα παιδιά του Ιγκλέσιας και της Μοντέρο;», ρώτησε. «Η οικογένειά μου παρενοχλήθηκε για μήνες. Έβριζαν τα παιδιά μου ακόμη και όταν έβγαιναν να πετάξουν τα σκουπίδια ή να σκουπίσουν. Αυτό κράτησε μέχρι την πτώση της κυβέρνησής μας. Και κανένας από εσάς δεν βγήκε για να το καταδικάσει».
Αλλά και η Ιρένε Μοντέρο πρέπει να ήταν πολύ απασχολημένη. Οργή προκάλεσε η χλιδάτη φωτογράφισή της για το περιοδικό «Diez Minutos», σε πολυτελή βίλα, ενώ μεγάλη συζήτηση γίνεται αν το χέρι της κοσμούσε ένα ρόλεξ και για το γεγονός ότι σε μια life style συνέντευξη μίλησε για την προσωπική της ζωή, την ώρα που καταγγέλλει ότι παραβιάζεται.
Τα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα έπεσαν βροχή:
«50.000 νεκροί
5.000.000 άνεργοι ή σε αναστολή εργασίας
Πτώση του ΑΕΠ 18,5%
Δεύτερο κύμα πανδημίας
Αλλά η Ιρένε Μοντέρο έκρινε πως αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για να ποζάρει
Δεν υπάρχει τίποτε πάνω από το Εγώ της», έγραψε κάποιος…