Κινητικότητα υπάρχει στην Α. Μεσόγειο. Η Τουρκία προκαλεί σε όλα τα επίπεδα, με την Ελλάδα όμως να παίρνει τα μέτρα της. Βέβαια χρειάζονται ισχυρές συμμαχίες για να ''γκρεμιστούν'' τα σχέδια Ερντογάν.
Οι απειλές και οι προκλήσεις του Ερντογάν, έχουν συσπειρώσει Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ αλλά και την Αίγυπτο σε ένα άξονα ο οποίος είναι αντίθετος στις τουρκικές επιδιώξεις.
Ήδη η Ελλάς με μορφή leasing παρέλαβε δύο Ισραηλινά UAV, ενώ και η Αίγυπτος πριν λίγες ώρες απέκτησε δύο υπερσύγχρονα υποβρύχια.
Ταυτόχρονα η αλήθεια είναι πως η Άγκυρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η πανδημία ''σαρώνει'', η οικονομία καταρρέει, ενώ οι τουρκικές ΕΔ βρίσκονται στο ''πάγο''.
Τόσο η πολεμική τους αεροπορία, όσο και το ναυτικό τους αντιμετωπίζουν προβλήματα, με το ιό να ''θερίζει'' τα στελέχη της. Έτσι λοιπόν, οι δυναμικές κινήσεις και απαντήσεις έναντι της τουρκικής προκλητικότητας έχουν τεθεί για τα καλά στο σχεδιασμό του ελληνικού υπουργείου Άμυνας, το οποίο είναι έτοιμο να θέσει σε εφαρμογή ένα νέο πλάνο στο Αιγαίο.
Έρχονται εξελίξεις
Πρόσφατα υπήρξε η επικαιροποίηση του σχεδίου απόκτησης συνολικά 6 νέων φρεγατών, 2+4 για να ακριβολογούμε κι αυτό δεν έχει να κάνει με τον χρόνο εκτέλεσης αλλά με τις διαφορετικού τύπου ναυπηγήσεις. Υπό συνθήκες μπορεί να γίνουν 2+2+4, αλλά αυτό είναι κάτι εξαιρετικά πρώιμο, στην ατζέντα των συζητήσεων.
Ο στόχος είναι μες στο επόμενο χρονικό διάστημα να έχουν ωριμάσει οι συνθήκες ώστε να μπει ένας προγραμματισμός στα σχέδια του Πολεμικού Ναυτικού. Αυτό που προέχει είναι μέχρι τον Αύγουστο να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, χωρίς όμως αυτές οι 4 αναβαθμίσεις να λογίζονται στον αριθμό των νέων πλοίων, αναφέρει ο Χρήστος Μαζανίτης για το enikos.gr
Σε ότι αφορά τα πλοία που θα αντικαταστήσει η έλευση των νέων μονάδων, οι πρώτες δύο φρεγάτες θα αντικαταστήσουν τις 3 φρεγάτες αρχικής έκδοσης S με τις υπόλοιπες 6 του τύπου να μην αποσύρονται όλες αλλά μόνο οι 2 και τις 4 να υπηρετούν κανονικά. Δηλαδή, ο στόχος είναι σε 7 χρόνια ο συνολικός αριθμός των φρεγατών να βρίσκεται στις 14 μονάδες.
Υπάρχουν ήδη σκέψεις για 4 συγκεκριμένες μεταχειρισμένες μονάδες, που αρχίσουν να αποσύρονται από άλλες χώρες σταδιακά μετά το 2022 και με μία μικρή αναβάθμιση θα προσδώσουν την πολυπόθητη ομοιοτυπία, τουλάχιστον σε ένα μεγάλο τμήμα του Στόλου. Σε ότι αφορά το εύλογο ερώτημα «με τι λεφτά» η απάντηση είναι με διακρατικές συμφωνίες, που θα φέρουν εξαιρετικά ευέλικτους τρόπους αποπληρωμής σε βάθος χρόνου.
Οι Κορβέτες
Η πρόταση της ελληνικής κορβέτας από τα ναυπηγεία Ελευσίνας φαίνεται ότι βρίσκει πρόσφορο έδαφος συζητήσεων, με την πρόταση για την προμήθεια 7 κορβετών που θα αντικαταστήσουν της γηρασμένες ΤΠΚ LA COMBATTANTE. Ήδη μελετάται φάκελος, ο οποίος δίνει πολλά αβαντάζ στο Πολεμικό Ναυτικό, όπως την διατήρηση της τεχνογνωσίας και την αποκόμιση κέρδους κάθε φορά που κλείνει συμφωνία σε περίπτωση εξαγωγής του πλοίου σε άλλη χώρα, διατηρώντας ακόμη και το δικαίωμα ματαίωσης κάποιας συμφωνίας εάν η χώρα δεν ανήκει στον κύκλο των συμμαχικών χωρών. Με απλά λόγια, η Τουρκία δεν θα μπορεί να προμηθευτεί την κορβέτα, που θα ναυπηγείται αποκλειστικά στην Ελλάδα.
Οι ΤΠΚ 6 και 7
Οι πυραυλάκατοι 6 και 7 θα είναι τα νέα αποκτήματα του ΠΝ, με την 6η ΤΠΚ να βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης, όπως αποκαλύψαμε πρόσφατα με αποκλειστικές φωτογραφίες στο enikos.gr και την 7η να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Όλα τα παραπάνω είναι προγράμματα που τρέχουν ώστε να έχουν μπει σε μία τροχιά στο επόμενο τρίμηνο. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν «τελειωμένες περιπτώσεις», όμως η βούληση είναι να τρέξουν όλες οι διαδικασίες ώστε ο Στόλος μέχρι το 2028 να αποκτήσει όλα όσα του έχει στερήσει η κρίση αλλά και τα λάθη της τελευταίας δεκαετίας.