Ο Αμερικανικός Στρατός ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να ενσωματώσει το ισραηλινό αντιαρματικό βλήμα Spike-NLOS, μέγιστου βεληνεκούς 25 χιλιομέτρων, στα επιθετικά ελικόπτερα AH-64E Guardian Apache. Το σχετικό πρόγραμμα δοκιμών ολοκληρώθηκε με κατεπείγουσες διαδικασίες, το περασμένο καλοκαίρι. Η επιλογή των Spike-NLOS είναι μια ενδιάμεση λύση μέχρι την έλευση ενός νέου βλήματος προσβολής αντίστοιχου βεληνεκούς.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «DefenseNews», η οποία βρέθηκε και παρακολούθησε την τελευταία δοκιμή το AH-64E καλύφθηκε πίσω από ένα λόφο ύψους 490 μέτρων και αφού στοχοποίησε, προσέβαλε το στόχο που είχε επιλέξει με επιτυχία. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν εννέα (9) βολές, μία εκ των οποίων, επίσης επιτυχημένη, κατά κινούμενου στόχου, σε συνθήκες σκότους.
Η επιλογή του Spike-NLOS δεν είναι μια μεμονωμένη και σπασμωδική κίνηση αύξησης του βεληνεκούς δράσης των AH-64E. Εντάσσεται στον ευρύτερο προγραμματισμό αναβάθμισης των δυνατοτήτων του ελικοπτέρου, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της έκδοσης Version.6. Η έκδοση Version.6 αφορά στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της μαχητικής ικανότητας του ελικοπτέρου, κυρίως μέσω της αύξησης της μέγιστης εμβέλειας του ραντάρ χιλιομετρικού κύματος Longbow από τα 8 στα 16 χιλιόμετρα. Επιπλέον το ραντάρ Longbow θα μπορεί να εντοπίσει και να στοχεύσει θαλάσσιους στόχους.
Ωστόσο η αύξηση της εμβέλειας του Longbow από τα 8 στα 16 χιλιόμετρα δεν συμβαδίζει με το μέγιστο βεληνεκές ούτε του AGM-114 Hellfire (8 χιλιόμετρα), ούτε του διαδόχου του JAGM (επίσης 8 χιλιόμετρα). Η επιλογή του Spike-NLOS σημαίνει ότι αφενός το ελικόπτερο θα μπορεί με ίδια μέσα να προσβάλει στόχους στα 16 χιλιόμετρα ή, με τη βοήθεια κατάδειξης στόχου από το έδαφος, να εκμεταλλευτεί το μέγιστο βεληνεκές των 25 χιλιομέτρων του Spike-NLOS. Και στις δύο περιπτώσεις η ασφάλεια του ελικοπτέρου αυξάνει σημαντικά.
Μια άλλη βελτίωση της έκδοσης Version.6 θα αφορά στην επέκταση της λεγόμενης ικανότητας MUMT-X (Manned-Unmanned Teaming-Extended), που θα επιτρέψει στα Apache να συνεργάζεται με μια σειρά μη-επανδρωμένων αεροχημάτων, αλλά και να έχουν βελτιωμένες ικανότητες πλοήγησης και επικοινωνιών. Επίσης, μέσω της αξιοποίησης του δεύτερου καναλιού του συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16 (υπάρχουσα υποδομή) το ελικόπτερο θα έχει αυξημένη δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων εικόνας και ήχου με στρατιώτες στο έδαφος.
Ένας νέος ισχυρότερος και με περισσότερους πυρήνες επεξεργαστής αναμένεται να προσφέρει στον κεντρικό ηλεκτρονικό υπολογιστή του ελικοπτέρου περισσότερη μνήμη και ταχύτερη επεξεργασία δεδομένων. Οι δύο χειριστές θα έχουν στη διάθεση τους και ένα σύστημα υποβοήθησης λήψης αποφάσεων, κάτι που θα οδηγήσει στη μείωση του χρόνου λήψης των αποφάσεων, άρα στη μείωσης του χρόνο απόκρισης του ελικοπτέρου στην εμφάνιση της απειλής.