Επεσήμανε πως το Βρετανικό Μουσείο επιτρέπει να γίνεται ανεπίσημη «τουρ των κλεμμένων», όπως τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα χάλκινα αγάλματα του Μπενίν και τα περίφημα αγαλματίδια από το Νησί του Πάσχα.
Ο Ρόμπερτσον, ο οποίος ήταν στην ομάδα της Αμάλ Αλαμουντίν που είχε ετοιμάσει μελέτη για τη διεκδίκηση των Γλυπτών, σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian που αναμεταδίδει χωρία από το βιβλίο του, κατηγόρησε το Διοικητικό Συμβούλιο του Μουσείου, ότι είναι «οι μεγαλύτεροι κλεπταποδόχοι του κόσμου» και ότι «το μεγαλύτερο μέρος των κλοπιμαίων δεν έχουν καν εκτεθεί στο κοινό».
Επεσήμανε πως το Βρετανικό Μουσείο επιτρέπει να γίνεται ανεπίσημη «τουρ των κλεμμένων», όπως τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα χάλκινα αγάλματα του Μπενίν και τα περίφημα αγαλματίδια από το Νησί του Πάσχα.
Το Βρετανικό Μουσείο θα ήταν σπουδαιότερο αν «ξέπλενε τα χέρια του από το αίμα και επέστρεφε τα κλοπιμαία του Ελγιν», τόνισε ο Τζέφρι Ρόμπερτσον. «Το Μουσείο λέει μια σειρά από προσεκτικά κατασκευασμένα ψέματα και μισές αλήθειες για το πώς τα Γλυπτά του Παρθενώνα σώθηκαν, περισώθηκαν ή διασώθηκαν από τον Λόρδο Ελγιν, που τα απέκτησε παράνομα», υπογράμμισε ο δικηγόρος.
Παράλληλα επέκρινε το Βρετανικό Μουσείο, το Λούβρο και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ότι «κλειδώνουν την πολύτιμη κληρονομιά άλλων χωρών, που εκλάπη από τους λαούς τους με πολέμους, κλοπές και δολιότητα». Επιπλέον, κατηγορεί το Βρετανικό Μουσείο και την κυβέρνηση ότι τα φορτώνουν σε άλλους, όταν πρέπει να απαντήσουν σε αιτήματα επιστροφής πολιτιστικής κληρονομιάς.
ΠΗΓΗ: newpost.gr/ infognomon politics