Η Ρωσία με μία κίνηση-έκπληξη που αφορά άμεσα και σε διπλό επίπεδο την Ελλάδα και την ασφάλειά της θα παρουσιάσει εξαγωγικές εκδόσεις του μαχητικού 5ης γενιάς Su-57E στο πλαίσιο της αεροναυτικής έκθεσης MAKS-2019 (27/08-01/09) στην Μόσχα, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ρωσικού κρατικού φορέα προώθησης εξαγωγών αμυντικού υλικού, Rosoboronexport, Αλεξάντερ Μιχέεβ.
Η ανακοίνωση έσκασε ως «βόμβα» στον χώρο της παγκόσμιας αμυντικής αγοράς, αφού είναι η πρώτη φορά που ένα τόσο εξελιγμένο μαχητικό αεροσκάφος τίθεται προς πώληση με εξαγωγική έκδοση, παράλληλα με την είσοδό του σε υπηρεσία στην Αεροπορία της χώρας που υπηρετεί!
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το αεροσκάφος έχει τις ίσως και ανώτερες δυνατότητες από το F-22 (σίγουρα ανώτερες δυνατότητες σε ότι αφορά την χρήση του ως μαχητικό πολλαπλού ρόλου), ενώ έχουν περάσει 17 χρόνια από την ένταξή του σε υπηρεσία δεν εξάγεται ούτε στους πλέον στενούς συμμάχους των ΗΠΑ, όπως η Ιαπωνία και η Βρετανία, οι οποίες αρκέστηκαν στο υποδεέστερο F-35.
«Στο MAKS-2019, οι Ρώσοι παραγωγοί θα παρουσιάσουν τις πιο καυτές και πολυναμενόμενες καινοτομίες των τελευταίων ετών, συμπεριλαμβανομένου του μαχητικού πολλαπλών χρήσεων 5ης γενιάς Su-57E και του ελαφριού μεταγωγικού στρατιωτικού αεροσκάφους Il-112VE.
Είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε τα αεροσκάφη αυτά σε ξένους εταίρους όπως η Τουρκία, και να ανοίξει μια νέα σελίδα στην προώθηση των υπερσύγχρονων συστημάτων αεροπορίας στην παγκόσμια αγορά. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον για αυτά τα μοντέλα», δήλωσε ο Μιχέεβ.
Κι εδώ είναι το ερώτημα: Ποιος θα είναι η πρώτος ή οι πρώτοι πελάτες της εξαγωγικής έκδοσης του απίστευτου, από πλευράς δυνατοτήτων Su-57; Και οι εξαγωγές θα περιλαμβάνουν και τα τρομακτικά όπλα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους που διαθέτει;
Οι πρώτοι που έρχονται στο μυαλό είναι η Κίνα, η Ινδία (αν και βγήκε από το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης αφού οι Ρώσοι δεν έδιναν πηγαίους κωδικούς, ούτε τεχνογνωσία κατασκευής κρίσιμων συστημάτων. όπως το τεχνητής νοημοσύνης σύστημα μάχης του μαχητικού 5ης γενιάς) και η... Τουρκία φυσικά!
Μεγάλη τουρκική αντιπροσωπεία θα μεταβεί στην Μόσχα κατά την διάρκεια της MAKS 2019 και θα έχει συζητήσεις με τους Ρώσους αρμοδίους για την διαμόρφωση της εξαγωγικής έκδοσης και τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής. Για κόστος, ούτε κουβέντα: Κοστίζει τα 2/3 από το σαφώς υποδεέστερο F-35, περί τα 80 εκατ. δολ.
Η οποία Τουρκία, δεν υπάρχει περίπτωση - το έχουμε σημειώσει και το υπογραμμίζουμε και πάλι - να οδεύσει προς προμήθεια του Su-35. Εξαιρετικό αεροσκάφος, ίσως το καλύτερο 4++ γενιάς. αλλά όχι αυτό που θα ικανοποιήσει τον τουρκικό μεγαλοϊδεατισμό.
Οι Τούρκοι δεν θέλουν να έχουν απλά τα καλύτερα οπλικά συστήματα (μια προμήθεια Su-35 από τη Τουρκία θα «έσβηνε» την ΠΑ σε συνδυασμό με τα S-400), θέλουν πλέον να έχουν... τα καλύτερα του κόσμου!
Αλλά μια προμήθεια π.χ. τριών Μοιρών Su-35 από την ΤΗΚ είναι μια «φασαρία», ίσως χωρίς λόγο αφού κανείς δεν αμφισβητεί την τουρκική αεροπορική υπεροχή σήμερα στην περιοχή, λόγω κατάρρευσης των διαθεσιμοτήτων της ΠΑ και των γνωστών προβλημάτων έλλειψης εκπαίδευσης ως απόρροιτα της οικονομικής καταστροφής.
Επίσης ελάχιστοι έχουν αντιληφθεί τι έχει συμβεί στο Αιγαίο με την προμήθεια των τουρκικών AWACS-C3&I B737 ΜΕSA και τι δυνατότητες προσέφεραν σε επίπεδο ηλεκτρονικού πολέμου, υποστήριξης επιχειρήσεων κλπ. στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις και ειδικά στην Αεροπορία.
Η ένταξη Su-35 σε μια δυτική Αεροπορία που αναμένει μαχητικά 5ης γενιάς και σχεδιάζει το πρώτο εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής μαχητικό 5ης γενιάς, είναι κάτι το οποίο απλά δεν το χρειάζεται και δεν το θέλει, παρά τις δηλώσεις Ρώσων και Τούρκων αξιωματούχων.
Μόνο ένα μαχητικό 5ης γενιάς θα ικανοποιούσε την φιλοδοξίες τους: Το Su-57E.
Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες από την Μόσχα που μιλάνε για δυνατότητα ενσωμάτωσης δυτικών ηλεκτρονικών στο μαχητικό της εξαγωγικής έκδοσης (βασικά ασυρμάτους και IFF), τότε μπορούμε από τώρα να μαντέψουμε τον πρώτο πελάτη.
Και είναι ένα μαχητικό το οποίο μπορεί πραγματικά να αποτελέσει τουρκικό μοχλό πίεσης για τις ΗΠΑ για το F-35.
Συν το γεγονός ότι το πακέτο της συμφωνίας θα περιλαμβάνει και ρωσική βοήθεια στην ανάπτυξη του εγχώριου T-FX, το οποίο έτσι ή αλλιώς θα αρχίσει να αντικαθιστά τα F-16 από το 2028.
Τρεις Μοίρες Su-57E, έστω με «μαζεμένες» δυνατότητες, λόγω εξαγωγικής έκδοσης, αρκούν για να μετατραπεί η τουρκική Αεροπορία στην ιρχυρότερη στο ΝΑΤΟ μετά τις ΗΠΑ!
Ακόμα και η απόκτηση F-35 από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία (πράγμα απίθανο για πολλά χρόνια ακόμα, όπως αναλύει άρθρο στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί) θα «ακυρωνόταν» σε μεγάλο βαθμό.
Το βέβαιο είναι ότι ο Su-57E θα χρησιμοποιηθεί πολιτικά από την Ρωσία, όπως και το S-400: Στην μερική, έστω, αποκόλληση της Τουρκίας από το δυτικό σύστημα ασφαλείας και την ισχυροποίηση του ευρασιατικού ρόλου της χώρας.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο δεν θα μιλάμε πλέον για την απόκτηση των S-400 από την Τουρκία, αλλά για την απόκτηση του Su-57Ε.
Και αν οι ΗΠΑ επιμείνουν ότι υπάρχει «ασύμβατο» μεταξύ των S-400 και των F-35, τότε σύντομα θα διαπιστώσουν ότι η συγκεκριμένη κόντρα ήταν απλά ένα κακό όνειρο, μπροστά στον εφιάλτη που θα ξημερώσει...
pronews