ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗΜε νόμο που εφαρμόζεται από τον προηγούμενο μήνα Μάη, τέθηκαν σε ισχύ οι νέες διαδικασίες ανανέωσης της άδειας οδήγησης για οδηγούς ηλικίας άνω των 74 ετών. Με ειδική διάταξη αυτού του νόμου (η οποία δεν υπάρχει στη νομοθεσία καμιάς άλλης ευρωπαϊκής χώρας) δόθηκαν για υποκειμενική κρίση αρμοδιότητες σε διοικητικούς υπαλλήλους της Υπηρεσίας Συγκοινωνιών, οι οποίες σε άλλες χώρες, λόγω του κοινωνικού χαρακτήρα τους και τις ένταξής τους στο πεδίο των ατομικών δικαιωμάτων, ασκούνται από όργανα της δικαστικής εξουσίας, με βασικά αντικειμενικά κριτήρια το Point System και τις ιατρικές εξετάσεις του οδηγού.Προφανώς η επανεξέταση ικανότητας ασφαλούς οδήγησης ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, τα οποία για δεκαετίες δεν έχουν διαπράξει την παραμικρή παράβαση του ΚΟΚ και έχουν κριθεί υγιείς από γιατρούς που έχουν επιλεγεί από το Υπουργείο Μεταφορών, ενέχει διάκριση αντίθετη στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και αποτελεί στοιχείο κοινωνικού στιγματισμού και ανάδειξης δυσμενών στερεοτύπων και γι’ αυτό άλλωστε δεν ισχύει σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Ένα από αυτά τα στερεότυπα είναι το επιχείρημα ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί ευθύνονται για το 20% περίπου των θανατηφόρων ατυχημάτων. Στην αγγλική και γαλλική αρθρογραφία βρίσκει κάποιος αξιόπιστες στατιστικές από τις οποίες αποδεικνύεται ότι το 80% των θυμάτων στα παραπάνω δυστυχήματα είναι ηλικιωμένοι πεζοί ή ποδηλάτες και όχι οδηγοί αυτοκινήτων.
Αυτοί που προκαλούν σε μεγάλο ποσοστό τα θανατηφόρα δυστυχήματα, λόγω υπερβολικής ταχύτητας, μέθης ή λήψης τοξικών ουσιών, είναι οι νέοι ηλικίας από 18 ως 25 ετών.Η ρατσιστική αυτή διάταξη έχει τεθεί από την προφανή σκοπιμότητα να ενισχυθούν κάποιοι κρατικοί υπάλληλοι με υπερωρίες ή επιδόματα, ασχολούμενοι τις μεσημβρινές και μεταμεσημβρινές ώρες με ένα πάρεργο, προκαλώντας αφάνταστη ταλαιπωρία σε ηλικιωμένα άτομα.
Μια επίσκεψη στους υπαίθριους χώρους των επανεξετάσεων οδήγησης αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος (από τις ακατάλληλες ώρες εξέτασης, τις ακραίες κάποιες φορές καιρικές συνθήκες και τις άθλιες υποδομές) ότι οι ηλικιωμένοι εξεταζόμενοι περνούν ώρες ψυχικού και σωματικού μαρτυρίου, Πρόκειται για εικόνες ντροπής και φυσικά θα πρέπει κάποιος εισαγγελέας να διερευνήσει τις συνθήκες αλλά και τη νομιμότητα των επανεξετάσεων οδήγησης χωρίς κάποια αιτιολογημένη δικαστική απόφαση.
Είναι προφανές ότι, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη τα δυο βασικά αντικειμενικά κριτήρια με τα οποία κρίνουν την ικανότητα ασφαλούς οδήγησης οι δικαστές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η κρίση των διοικητικών υπαλλήλων βασίζεται σε υποκειμενικά κριτήρια και συνεπώς υπάρχουν περιθώρια διαφθοράς και ευνοϊκής κρίσης για επώνυμους αλλά και για κομματικές παρεμβάσεις.
Η σχετική διάταξη του νόμου είναι ρατσιστική και συνεπώς αντισυνταγματική. Πρόκειται για προϊόν ψηφοθηρικής και πελατειακής έμπνευσης. Στα συνημμένα κείμενα υπάρχουν κάποιες βασικές πληροφορίες για το προαναφερόμενο θέμα.
Οι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων νομικοί και παραλήπτες του παρόντος, έχουν τη δυνατότητα για πληρέστερη διερεύνηση του θέματος και, κατά την κρίση τους, για ενδεχόμενη παρέμβασή τους στις αρμόδιες δικαστικές και διοικητικές αρχές