Άμεση και εξόχως κατατοπιστική ήταν η αντίδραση του ΓΕΑ στο σημερινό δημοσίευμα του DP αναφορικά με την προκλητική πτήση και υπέρπτηση τουρκικού αεροχήματος πάνω από το νησί της Χίου την Πέμπτη 9 Μαΐου.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του ΓΕΑ, πράγματι ένα τουρκικό αερόχημα πραγματοποίησε μια πτήση περίπου 10 ωρών από το αεροδρόμιο του Dalaman μέχρι και την Φώκαια βόρεια της Σμύρνης όπως αποτυπώθηκε στην ιστοσελίδα Flight Radar 24, χωρίς όμως να πραγματοποιήσει, όπως μας επισημάνθηκε, υπέρπτηση πάνω από την νότια Χίο.
Σύμφωνα με το ΓΕΑ η αποτύπωση της υπέρπτησης του τουρκικού αεροχήματος πάνω από την νότια Χίο από την ιστοσελίδα, οφείλεται – κατά πάσα πιθανότητα… και ευτυχώς – σε κάποιο λάθος των συστημάτων που χρησιμοποιεί του Flight Radar 24, οπότε δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Αντιθέτως, η πτήση του αεροχήματος κατά μήκος της τουρκικής ακτογραμμής στο Αιγαίο στον άξονα νότος-βορρά πραγματοποιήθηκε και μάλιστα το αερόχημα όντως πέταξε πάνω από το τουρκικό έδαφος στα στενά της Μυκάλης απέναντι από τη Σάμο.
Η νέα χτεσινή αποστολή του τουρκικού αεροχήματος επιβεβαιώνει την επιλογή των Τούρκων να χρησιμοποιήσουν τον σημαντικό αριθμό τακτικών αεροχημάτων που διαθέτουν σε αποστολές συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης, ελέγχου της αεράμυνας του αντιπάλου κλπ με χαμηλό όμως οικονομικό κόστος, τη στιγμή που η Πολεμική Αεροπορία αναγκάζεται να απογειώσει μαχητικά για να αναχαιτίσει τα τουρκικά αεροχήματα όταν αυτά παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
Η νέα πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται στο Αιγαίο, θέτει σοβαρά ερωτήματα στην ΠΑ που καλείται να βρει τον τρόπο αντιμετώπισης αυτού του είδους των τουρκικών αποστολών, αφού εν μέσω μιας πολυετούς οικονομικής κρίσης, η ΠΑ καλείται να αξιοποιήσει τα μέσα της για να αναχαιτίσει χαμηλού κόστους λειτουργίας drones με υψηλού κόστους λειτουργίας μαχητικά.
defence-point