Κολοσσιαία συμφωνία Ιταλίας-Κίνας υπογράφεται αυτή τη στιγμή καθώς η Ρώμη παραχωρεί στο Πεκίνο μέχρι και 4 λιμάνια γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει την Αθήνα για το τι συμβαίνει με την COSCO και τον Πειραιά με τους κινέζους να μην είναι καθόλου ευχαριστημένοι με την πορεία και την ταχύτητα της επένδυσης τους.
Κίνα και Ιταλία έδωσαν τα χέρια και η Ρώμη γίνεται το πρώτο μέλος των G7 αλλά και η πρώτη μεγάλη χώρα της ΕΕ που κλείνει συμφωνίες με το Πεκίνο στο πλαίσιο του μεγαλεπήβολου κινεζικού επενδυτικού πρότζεκτ, τον «νέο Δρόμο του Μεταξιού»
Ο πρόεδρος της Κίνας Xi Jinping έφτασε την στο προεδρικό παλάτι της Ρώμης σε μια υποδοχή "αυτοκράτορα" από την ηγεσία της Ιταλίας. Πρόκειται για την πρώτη επίσημη επίσκεψη κινέζου ηγέτη στην Ιταλία τα τελευταία 10 χρόνια! Δύο μαχητικά της ιταλικής Αεροπορίας συνόδευσαν το προεδρικό αεροσκάφος του κινέζου ηγέτη μόλις εισήλθε στον εναέριο χώρο της Ιταλίας.
"Η Ιταλία και η Κίνα σκοπεύουν να ξαναδημιουργήσουν τον αρχαίο "Δρόμο του Μεταξιού", να εμβαθύνουν στους τομείς του εμπορίου και των επενδύσεων Θέλουμε να τον αναγεννήσουμε ώστε να αποκομίσουμε όλα τα κέρδη από την ανθρώπινη πρόοδο.
Λιμάνια, κέντρα υποστήριξης, υποδομές, όλα βρίσκονται μέσα στην συμφωνία" είπε ο πρόεδρος Xi Jinping.
"Η Κίνα είναι πρόθυμη να εργαστεί μαζί με την Ιταλία για το σχέδιο "Belt and Road Initiative". Θα συνδεθούμε με ιταλικά λιμάνια, επενδυτικά σχέδιο, θα δημιουργήσουμε ένα νέο στάδιο BRI στον θαλάσσιο τομέα, στο διάστημα, στην κουλτούρα και σε επίγειες διασυνδέσεις".
Ο Ιταλός πρόεδρος, Sergio Mattarella, σε συνέντευξη του τόνισε πως "η συνεργασία Ιταλίας και Κίνας βασίζεται σε στέρεες βάσεις μεταξύ δύο αρχαίων πολιτισμών".
"Δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος να γιορτάσουμε την σημαντική επέτειο των δύο χωρών. Κλείνουμε 50 χρόνια σύναψης διπλωματικών σχέσεων το 2020.
Βλέπουμε την Κίνα όχι μόνο ως οικονομικό συνεργάτη αλλά ως οδηγό του παγκοσμίου εμπορίου
Αντίρρηση από Μ.Σαλβίνι - Δεν έδωσε το παρόν
Ο Ιταλός ηγέτης δεν έδωσε το παρόν στο δείπνο προς τιμήν του κινέζου ηγέτη στο προεδρικό παλάτι του Σ.Mattarella.
Ο Μ.Σαλβίνι διαφώνησε με τον Ντι Μάιο και τόνισε πως "η Ιταλία δεν θα γίνει αποικία κανενός. Πρέπει να προσέξουμε την συνεργασία με τον κινέζικο γίγαντα Huawei και το δίκτυο 5G".
Ποια είναι τα 4 λιμάνια
Το κινεζικό επενδυτικό σχέδιο που επίσημα φέρει τον τίτλο «Μια ζώνη, ένας δρόμος» (Βelt and Road) εστιάζει κυρίως σε επενδύσεις σε υποδομές: δρόμους, λιμάνια, σιδηροδρομικές συνδέσεις, αεροδρόμια, τηλεπικοινωνίες.
Η ιταλική κυβέρνηση υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα, ώστε να επωφεληθεί από τα γεωστρατηγικά πλάνα της Κίνας με την ελπίδα ότι η Κίνα θα εγγυηθεί τις εισαγωγές περισσότερων προϊόντων «made in Italy».
Μεταξύ του προέδρου της Κίνας, Xi Jinping, και του Ιταλού πρωθυπουργού, Giuseppe Conte, υπάρχει συμφωνία για παραχώρηση και χρήση από την Κίνα 4 ιταλικών λιμανιών.
- Πρόκειται για βορειοδυτικό λιμάνι της πόλης της Γένοβα, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ιταλίας
- Το δεύτερο είναι το νότιο λιμάνι του Παλέρμο το οποίο θέλει να επισκεφθεί ο ίδιος ο πρόεδρος της Κίνας
- Τα άλλα δύο είναι λιμάνια στην βόρεια Αδριατική Θάλασσα, Trieste και Ravenna.
Οι αντιδράσεις είναι σφοδρές και κυρίως από ΗΠΑ -ΕΕ που μιλούν για "Δούρειο Ίππο" άλωσης της Ευρώπης και των Βαλκανίων. Και όχι άδικα. Μια ματιά στην γεωστρατηγική θέση των ιταλικών λιμανιών δείχνει πως η Κίνα διεισδύει και ελέγχει σε Βαλκάνια και Ευρώπη!
Προφανώς οι Κινέζοι είτε γνωρίζουν πως κάτι θα συμβεί στον Πειραιά με την COSCO είτε τα πράγματα δεν πάνε όπως θέλουν. Οπως και να χει, μετά την συμφωνία αυτή η COSCO θα υπολειτουργεί στον Πειραιά.
"Τα λιμάνια μας και ειδικά τα δύο σε Γένοβα και Τεργιέστη θα διαδραματίσουν ρόλο τερματικού στην Ευρώπη για το σχέδιο "Δρόμος του Μεταξιού" ανέφερε ο Ιταλός πρωθυπουργός.
"Θα γίνουν μεγάλα έργα στην Γένοβα" παραδέχτηκε και ο Paolo Emilio Signorini, πρόεδρος της περιοχής που ελέγχει το λιμάνι.
Η Τεργιέστη είναι ψηλά στην κινεζική ατζέντα διότι συνδέει την Μεσόγειο με χώρες όπως Αυστρία, Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία και Σερβία, χώρες που θέλει οπωσδήποτε να κυριαρχήσει το Πεκίνο.
" Η Τεργιέστη έχει τεράστια ευκαιρία να γίνει το πιο σημαντικό τερματικό σε όλη την Ευρώπη. Το λιμάνι πρέπει να ανοίξει στην Κίνα" είπε ο Michele Geraci, γραμματές του ιταλικού ΥΠΟΙΚ.
Τί είπε ο ηγέτης της Κίνας
«Παγκόσμιας στρατηγικής σημασίας εταιρική σχέση» χαρακτήρισε ο Κινέζος πρόεδρος, Σι Τζινπίνγκ, την προσέγγιση ανάμεσα στο Πεκίνο και τη Ρώμη, με άξονα τη συμμετοχή της Ιταλίας στον νέο Δρόμο του Μεταξιού.
Η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera δημοσίευσε χθες άρθρο του, στο οποίο ο Κινέζος ηγέτης μιλάει για μια «νέα εποχή» στις σχέσεις ανάμεσα στη δεύτερη οικονομία του κόσμου και την Ιταλία.
Η αναφορά στη στρατηγικής σημασίας εταιρική σχέση αφορά προφανώς τον σκοπό της επίσημης επίσκεψής του στην Αιώνια Πόλη. Πρόκειται για την υπογραφή μνημονίου κατανόησης και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στην Ιταλία να συμμετάσχει στο σχέδιο της Κίνας, τον νέο "Δρόμο του Μεταξιού".
«Είμαστε έτοιμοι να οικοδομήσουμε μαζί με τους ομολόγους μας της Ιταλίας τον νέο Δρόμο του Μεταξιού», γράφει ο κ. Σι και παράλληλα προτείνει στη Ρώμη στενότερη συνεργασία σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, και συγκεκριμένα των τηλεπικοινωνιών, της ανάπτυξης και εκμετάλλευσης των ιταλικών λιμένων, της κατανάλωσης, της αεροναυπηγικής, της αεροδιαστημικής και των φαρμακοβιομηχανιών.
Οπως τονίζει στο εν λόγω άρθρο του, η Κίνα είναι έτοιμη να συσφίγξει τις σχέσεις της «στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο και να ενισχύσει τη συνεργασία ανάμεσα στις κυβερνήσεις, τα κοινοβούλια, τα κόμματα αλλά και τις τοπικές αρχές των δύο χωρών».
Παράλληλα, όμως, ο Κινέζος ηγέτης προτείνει στη Ρώμη να συντονίσουν οι δύο χώρες περαιτέρω τις κινήσεις τους και να συσπειρώσουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο διεθνών οργανισμών όπως τα Ηνωμένα Εθνη, το G20 και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου.
Στόχος μιας τέτοιας συμμαχίας θα είναι να προωθήσουν κοινές θέσεις σε ένα εύρος θεμάτων από την παγκόσμια διακυβέρνηση έως την κλιματική αλλαγή. Ο Κινέζος πρόεδρος δεν παρέλειψε να μιλήσει κολακευτικά για την ιστορία και την κληρονομιά της Ιταλίας.
pronews