Σε φάση έντονων ζυμώσεων και κατάθεσης προσφορών για το 80% της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής δυνατότητας της Ελλάδας εισέρχονται τα δύο ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας και η ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Ξεκινώντας από την τελευταία ο ο αναπλ. Υπ. Βιομηχανίας Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε ότι η κινεζική Cosco εκδήλωσε ενδιαφέρον για την απόκτηση της κάτι που αποτελεί σαφώς μια ευχάριστη είδηση καθώς 3.000 οικογένειες ζουν από την δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος που έχει κτυπηθεί άγρια από την κρίση την τελευταία δεκαετία.
Σε ότι αφορά τα λοιπά ναυπηγεία, ο Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε ότι τα ναυπηγεία Σύρου έχουν σχεδόν κλείσει αφού απομένει η δικαστική απόφαση.
Παράλληλα αποκάλυψε πως ξεκινούν και οι διαδικασίες για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.
Για την Ελευσίνα μέσα στον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Μέχρι σήμερα υπάρχουν τρία επενδυτικά σχήματα που έχουν δηλώσει γραπτώς το ενδιαφέρον τους, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία για συμφωνία εξυγίανσης με προτιμητέο επενδυτή.
Ο Στέργιος Πιτσιόρλας επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι μεταξύ των τριών επίδοξων επενδυτών που έχουν καταθέσει γραπτή προσφορά είναι ο Πάνος Ξενόκωστας της ΟΝΕΧ.
Επίσης δήλωσε πως προσφορά έχουν καταθέσει μία ελληνική και μία ιταλική εταιρεία.
«Στόχος μας είναι να καταλήξουμε γρήγορα σε προτιμητέο επενδυτή», τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Σε ο,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο αναπλ. Υπουργός δήλωσε πως μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν οι δύο διαγωνιστικές διαδικασίες:
Την πρώτη θα την «τρέξει» ο ειδικός διαχειριστής που έχει το στρατιωτικό και εμπορικό κομμάτι των ναυπηγείων.
Τη δεύτερη θα την «τρέξει» η ΕΤΑΔ.
Aυτή αφορά τη δεξαμενή 5 καθώς και μία παράπλευρη έκταση 120 στρεμμάτων, που έχουν περιέλθει στην κυριότητα του Δημοσίου.
O Σ.Πιτσιόρλας ξεκαθάρισε ότι η Cosco δεν έχει καταθέσει πρόταση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αλλά η μόνη πρόταση που έχει γίνει είναι για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος.
Ο Πιτσιόρλας σημείωσε πως εκεί λόγω της νομοθεσίας δεν μπορεί να δοθεί νέα άδεια ναυπηγείου, παρά μόνο για δεξαμενή που μπορούν να χρησιμοποιούν και άλλα -μικρότερου μεγέθους- προϋπάρχοντα ναυπηγεία.
Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση παραχώρησης για δημιουργία ναυπηγείου για μεγάλου τονάζ καράβι στην ακτογραμμή της Ψυτάλλειας.
PRONEWS