Με μεγάλη ανακούφιση δέχθηκαν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού την είδηση ότι σχετικά νεότευκτο το αεροπλανοφόρο του βρετανικού Στόλου HMS Ocean, το οποίο πωλείται για λόγους οικονομίας, δεν θα καταλήξει στο τουρκικό Ναυτικό που ήθελε να το εντάξει στην δύναμή του, αλλά στο Ναυτικό της Βραζιλίας αντί 84 εκατ. λιρών.
Το σκάφος πρόκειται να μεταβιβαστεί στο Ναυτικό της Βραζιλίας αφήνοντας όμως το βρετανικό Ναυτικό χωρίς αεροπλανοφόρο μέχρι τουλάχιστον το 2020 όπου εκτιμάται ότι θα γίνει η επιχειρησιακή ένταξη του νέου HMS Queen Elizabeth.
Το πλοίο έχει τεράστιες δυνατότητες, είναι σχετικά πρόσφατης ναυπήγησης (το 1995 εισήλθε σε υπηρεσία), ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε διετές πρόγραμμα αναβάθμισης, το οποίο ξεκίνησε το 2012 και τελείωσε το 2014!
Πρακτικά πρόκειται για ένα καινούριο πλοίο με μεταφορική ικανότητα 18 ελικοπτέρων ή 12 αεροσκαφών καθέτου αποπροσγείωσης, όπως το F-35B.
Για εγγύς προστασία έχει τέσσερα 30άρια πυροβόλα, 3 Phalanx CIWS, 4 Miniguns κλπ.
Στο βρετανικό Ναυτικό έχει κατηγοριοποιηθεί ως πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων, δηλαδή μεταφέρει και τέσσερα μικρότερα αποβατικά σκάφη στο εσωτερικό του, αλλά και ενδιαίτηση 830 πεζοναυτών και 40 οχημάτων.
Το πλοίο θα ήταν κίνδυνος-θάνατος για τα νησιά του Α.Αιγαίο και ειδικά του νοτιοανατολικού Αιγαίου, που "βλέπουν" στην ανοικτή Ανατολική Μεσόγειο.
Οπως έδειξε η παρουσία και η επιχειρησιακή αξιοποίηση των αιγυπτιακών "Mistral" στην πρόσφατη ελληνο-αιγυπτιακή άσκηση "Μέδουσα", αυτή η κατηγορία των πλοίων είναι υπερπολύτιμη σε αποστολές απαγόρευσης θαλασσίων περιοχών.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση αν αγοραζόταν το "HMS Ocean" σε 12 μήνες από σήμερα το τουρκικό Ναυτικό θα είχε σε υπηρεσία ένα ελικοπτεροφόρο πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων (αποβάσεων) με δυνατότητα μεταφοράς και απο/προσνήωσης αεροσκαφών κάθετης αποπροσγείωσης, όπως τα F-35B.