Στόχος να μην υπάρχουν στο μέλλον ταμεία – Η πληρωμή θα γίνεται με ειδικό μηχάνημα ή ακόμη και από το κινητό
Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πληρώνουμε τα διόδια σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.Στόχος, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Σπίρτζη, είναι στο μέλλον να καταργηθούν τα ταμεία στους σταθμούς.
Με το νέο σύστημα, οι πολίτες θα μπορούν ακόμη και μέσω του κινητού να περάσουν από τους σταθμούς διοδίων, κατεβάζοντας την ειδική εφαρμογή που θα υπάρξει.
Ο υπουργός Μεταφορών περιέγραψε τον τρόπο που θα λειτουργεί το νέο σύστημα πληρωμής και χρέωσης των διοδίων στις εθνικές οδούς και περιγράφοντας το πώς θα λειτουργήσει, είπε ότι, «θα έχουμε μια συσκευή ή μια εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα χρεωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που διανύουμε».
Εξηγώντας, τον τρόπο πληρωμής, ανέφερε ότι η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει.
Όπως είπε, το σύστημα θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος στα επαγγελματικά οχήματα, στα οποία θα μπει και GPS, ώστε να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην μπαίνουν στους παραδρόμους των Εθνικών Οδών.
«Τα διόδια θα καταργηθούν και το σχέδιο είναι να υπάρχουν μόνο στην άκρη του δρόμου για φόρτιση και επαναφόρτιση», είπε ο Χ.Σπίρτζης και προσδιορίζοντας χρονικά την αλλαγή αυτήν, σημείωσε πως «μέχρι το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία».
Το σύστημα, εξήγησε, θα ισχύσει σε όλες τις Εθνικές Οδούς, όμως για την Αττική Οδό θα πρέπει να υπάρξει κάποια άλλη χρέωση, ενώ ξεκαθάρισε ότι, «οι τιμές των διοδίων δε θα αλλάξουν».
«Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλές υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι των διοδίων θα απορροφηθούν αλλού», ανέφερε διασκεδάζοντας τις ανησυχίες των εργαζομένων στα διόδια.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στην απαγόρευση των φορτηγών στις εθνικές οδούς, σημειώνοντας πως «η κυκλοφορία των φορτηγών απαγορεύεται εκτάκτως όταν έχουμε μεγάλες εξόδους. Τα Σαββατοκύριακα πρέπει να συνεννοηθούμε με την Τροχαία, για να κυκλοφορούν συγκεκριμένα μεγάλα οχήματα»
«Το ότι σκοτώνονται οι πολίτες μας στους παραδρόμους είναι γεγονός. Δεν με νοιάζει καθόλου αυτό που λένε οι μεταφορικές εταιρείες», είπε απαντώντας στις αιτιάσεις των μεταφορικών εταιρειών ότι αν τα φορτηγά μπαίνουν αναγκαστικά στις Εθνικές Οδούς θα ανέβει το κόστος μεταφοράς και συνεπώς και διάθεσης των προϊόντων.
Εξηγώντας, τον τρόπο πληρωμής, ανέφερε ότι η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει.
Όπως είπε, το σύστημα θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος στα επαγγελματικά οχήματα, στα οποία θα μπει και GPS, ώστε να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην μπαίνουν στους παραδρόμους των Εθνικών Οδών.
«Τα διόδια θα καταργηθούν και το σχέδιο είναι να υπάρχουν μόνο στην άκρη του δρόμου για φόρτιση και επαναφόρτιση», είπε ο Χ.Σπίρτζης και προσδιορίζοντας χρονικά την αλλαγή αυτήν, σημείωσε πως «μέχρι το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία».
Το σύστημα, εξήγησε, θα ισχύσει σε όλες τις Εθνικές Οδούς, όμως για την Αττική Οδό θα πρέπει να υπάρξει κάποια άλλη χρέωση, ενώ ξεκαθάρισε ότι, «οι τιμές των διοδίων δε θα αλλάξουν».
«Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλές υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι των διοδίων θα απορροφηθούν αλλού», ανέφερε διασκεδάζοντας τις ανησυχίες των εργαζομένων στα διόδια.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στην απαγόρευση των φορτηγών στις εθνικές οδούς, σημειώνοντας πως «η κυκλοφορία των φορτηγών απαγορεύεται εκτάκτως όταν έχουμε μεγάλες εξόδους. Τα Σαββατοκύριακα πρέπει να συνεννοηθούμε με την Τροχαία, για να κυκλοφορούν συγκεκριμένα μεγάλα οχήματα»
«Το ότι σκοτώνονται οι πολίτες μας στους παραδρόμους είναι γεγονός. Δεν με νοιάζει καθόλου αυτό που λένε οι μεταφορικές εταιρείες», είπε απαντώντας στις αιτιάσεις των μεταφορικών εταιρειών ότι αν τα φορτηγά μπαίνουν αναγκαστικά στις Εθνικές Οδούς θα ανέβει το κόστος μεταφοράς και συνεπώς και διάθεσης των προϊόντων.
protothema