(Αυτό το ξέρουν και τα μωρά παιδιά και δεν το ξέρουν οι μωροί αρμόδιοι;-- Juan)
__________________
Με μια επιστολή-βόμβα προς της Επιτροπή Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, ο αντιπτέραρχος ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος, επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων, θέτει προ των ευθυνών τους τα μέλη της Επιτροπής για την πιθανή έγκριση του
εξωφρενικά δαπανηρού προγράμματος εκσυγχρονισμό των παλαιών μαχητικών F-16, ως μεμονωμένη "απάντηση" στην προμήθεια των F-35A από την τουρκική Αεροπορία (σ.σ.: θέση μας είναι ότι δεδομένης της οικονομικής αδυναμίας της χώρας ούτε ως μεμονωμένη, ούτε ως μέρος συνολικής προσπάθειας πρέπει να εκσυγχρονιστούν τα F-16, αφού προηγούνται άλλα προγράμματα όπως αυτό του νέου ΣΑΕ και της προμήθειας ΝΜΑ).
Τονίζει ότι προηγείται η απόκτηση συστήματος ικανού να ανιχνεύσει τα F-35A, διαφορετικά "Με την απόφαση αυτή κινδυνεύουμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των Α/Φ F-16 με τους κόπους του ελληνικού λαού, η οποία όμως δεν θα αποδώσει, αφού δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή κατ’ αρχάς για την αποκάλυψη και στοχοποίηση της απειλής".
"Χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση, τα αναβαθμισμένα F-16 θα παραμείνουν στο έδαφος αναξιοποίητα και εκτεθειμένα" αναφέρει ο αντιπτέραρχος ε.α. επιβεβαιώνοντας πλήρως την την τεκμηριωμένη ανάλυση της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ στο τεύχος που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα, αλλά και την θέση του pronews.gr.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται στην επιστολή ότι: "Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την επερχόμενη απειλή των αεροσκαφών F-35 οδεύουμε προς εκσυγχρονισμό των F-16 της ΠΑ.
Αρκούν άραγε αυτό από μόνο του για την επιτυχή αντιμετώπιση της απειλής, χωρίς την βοήθεια ενός Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου ( ΣΑΕ ) και συστήματος Αεράμυνας, ικανού να αποκαλύψει έγκαιρα την απειλή;
Σχετική ανάλυσή μου παρουσιάζεται σε άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων και αποδεικνύει ότι αυτό από μόνο του ΔΕΝ είναι αρκετό.
Κινδυνεύουμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των Α/Φ F-16 με τους κόπους του ελληνικού λαού, η οποία όμως δεν θα αποδώσει, αν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή κατ’ αρχάς για την αποκάλυψη και στοχοποίηση της απειλής.
Χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση, τα αναβαθμισμένα F-16 θα παραμείνουν στο έδαφος αναξιοποίητα και εκτεθειμένα.
Επιπλέον αν δεν ληφθεί μέριμνα από τώρα για εμπλοκή του συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας όχι μόνο στην υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 από την ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και για την διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, εκτιμώ ότι θα έχουμε μια ανάλογη κακή κατάσταση με τη σημερινή, όσον αφορά στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας και μετά την αναβάθμιση, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων μας δυνάμεων.
Ας μην επαναλάβουμε και τούτη τη φορά δραματικά λάθη του παρελθόντος και ας προβληματισθούμε με ότι κάνει η Τουρκία.
Δυστυχώς από την μέχρι σήμερα πορεία του θέματος και το σύνολο των δράσεων που έχουν δρομολογηθεί από το ΥΠΕΘΑ, φαίνεται ότι γίνεται μία αποσπασματική προσέγγιση του όλου θέματος αντιμετώπισης της απειλής και επιπλέον στο πακέτο αναβάθμισης των F-16 δεν έχει συμπεριληφθεί κανένα σύστημα IRST, έτσι ώστε τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη μας να είναι τουλάχιστο ικανά να εντοπίζουν τα F-35, έστω και ως θερμή πηγή, που ομολογουμένως αναμένεται πολύ μεγάλη.
Πέραν τούτου ΔΕΝ διαφαίνεται η πρόθεση από την Lockheed Martin και να μεταφερθεί η τεχνογνωσία στην εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία για να αναπτυχθεί η ικανότητα εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών τους συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη :
-Την απειλή εξ ανατολών, όπως αυτή μετεξελίσσεται με τα Α/Φ stealth F-35 και το Πυραυλικό σύστημα S 400.
-Τις δυνατότητες των συστημάτων IRST για μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εμπλοκής στόχων stealth, σε σχέση με τα ραντάρ των Α/Φ (είτε τα υφιστάμενα, είτε AESA), με παθητική λειτουργία, χωρίς να “προδίδουν” το φέρον Α/Φ.
-Τις μέχρι σήμερα επιτυχείς προσπάθειες εγκατάστασης και επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων IRST στα μαχητικά αεροσκάφη , συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών F-16 για την αντιμετώπιση των νέων απειλών, συμπεριλαμβανομένου (και κυρίως) του Α/Φ F-35,
-Τις δυνατότητες των συστημάτων IRST για μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εμπλοκής στόχων stealth, σε σχέση με τα ραντάρ των Α/Φ (είτε τα υφιστάμενα, είτε AESA), με παθητική λειτουργία, χωρίς να “προδίδουν” το φέρον Α/Φ.
-Τις μέχρι σήμερα επιτυχείς προσπάθειες εγκατάστασης και επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων IRST στα μαχητικά αεροσκάφη , συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών F-16 για την αντιμετώπιση των νέων απειλών, συμπεριλαμβανομένου (και κυρίως) του Α/Φ F-35,
Προτείνονται τα ακόλουθα :
α. Εγκατάσταση κατάλληλου δικτύου ραντάρ χαμηλών συχνοτήτων, τα οποία θα λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF/L (κατά προτίμηση σε V/UHF), με τη μέγιστη δυνατή εγχώρια συμμετοχή στην προμήθεια και εν συνεχεία υποστήριξη, τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν αντίστοιχα υφιστάμενα ραντάρ της ΠΑ.
β. Ανάπτυξη και εγκατάσταση δικτύου παθητικών – πολυστατικών ραντάρ για κάλυψη χαμηλών και μεσαίων υψών, πράγμα το οποίο εκτιμάται ότι βρίσκεται εντός των δυνατοτήτων της εγχώριας βιομηχανίας, σε συνεργασία βέβαια με την ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ.
γ. Διασύνδεση στο ΣΑΕ όλων των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων και εγκατάσταση συστήματος SAMOC – GBADOC (Ground Base Air Defense Operating Center), με σκοπό την αξιοποίηση των Α/Α συστημάτων με αυτόματο και αλληλοκαλυπτόμενο τρόπο, για τη μέγιστη επιχειρησιακή απόδοσή τους.
δ. Επιχειρησιακή αξιολόγηση όλων των πρόσφατων αναβαθμίσεων του συστήματος PATRIOT, προκειμένου να ληφθούν σοβαρά υπόψη τόσο στο πλαίσιο αντικατάστασης των HAWK, όσο και στον έγκαιρο προγραμματισμό εξασφάλισης όλων των απαιτήσεων υποστήριξης καθώς και στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων των εξελιγμένων συστημάτων και της συμβατότητάς τους με αυτά της ΠΑ.
ε. Διασύνδεση όλων των Α/Φ (συμπεριλαμβανομένων των Μ2000) μέσω Tactical Data Link, με σκοπό την παροχή εικόνας και την εμπλοκή στόχων που θα παρέχεται από το ΣΑΕ, ακόμα και χωρίς “επιβεβαίωση” από το ραντάρ του Α/Φ.
στ. Επιβάλλεται η ένταξη στο επικείμενο πακέτο αναβάθμισης των Α/Φ F-16 και η πλήρης ενσωμάτωση (συνεργασία με ραντάρ – Link – όπλα) ενός συστήματος IRST και χρήση πυραύλων IR, όπου είναι δυνατόν
ζ. Ανάπτυξη κατάλληλων τεχνικών για αντιμετώπιση του αντιπάλου, με σκοπό την βέλτιστη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων των φίλιων Α/Φ (μεγαλύτερος αριθμός πυραύλων, σφαιρική εικόνα μέσω του Data Link κλπ) και ελαχιστοποίηση των δυνατοτήτων του αντιπάλου.
η. Διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας, σύμφωνα με πλήρη ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων της Σχολής Ικάρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την διασφάλιση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών μας .
Από όλες τις διαθέσιμες αναλύσεις, προκύπτει ότι κανένας αισθητήρας (ραντάρ, IR, σύστημα αυτοπροστασίας ή ο,τιδήποτε άλλο) δεν επιτρέπει σε ένα μαχητικό Α/Φ να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά από μόνο του μία απειλή stealth".
Οι θέσεις και οι επισημάνσεις του αντιπτεράρχου είναι κρίσιμες και οι απαντήσεις θα κρίνουν αν η χώρα εξακολουθήσει να μπορεί να υποστηρίζει εδάφη και δικαιώματα που απορρέουν από την εθνική της κυριαρχία επί των εδαφών της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας.
H λύση δεν είναι είναι μία, είναι μια σειρά ενεργειών:
-Ολική αναβάθμιση του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης που σήμερα όχι stealth δεν βλέπει, αλλά ούτε και τα τουρκικά UAV που βολτάρουν επάνω από τα νησιά του Αιγαίου. Αν το "δούμε" μπορούμε να το καταρρίψουμε.
-Διάθεση των όποιων κονδυλίων της αναβάθμισης (ακόμα δεν έχουν βρεθεί, τα ψάχνουν) για την προμήθεια αριθμού, έστω 20 αρχικά, με option για επιπλέον 20, F-35Α
-Ολική αναβάθμιση του δικτύου αεράμυνας με συστήματα που έχουν πιθανότητας να δουν και να καταρρίψουν F-35 (καλώς ή κακώς, μόνο τo S-400 δείχνει να έχει τέτοιες πιθανότητες)
-Ακύρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16 ύψους 1-2 δισ. ευρώ
Τα F-16 να παραμείνουν ως έχουν με κάποια "μαζέματα", βασικά να αποκτήσουν δυνατότητα επικοινωνίας με Link 16, την οποία έχουν μόνο τα F-16 Adv. του Αράξου. Στα παλιά, τα Block 30 ή τα Block 50, ούτε καν "μαζέματα" χρειάζονται. Να πετάξουν όσο μπορούν και μετά απόσυρση.
Το παρόν και το μέλλον βρίσκεται στα μαχητικά 5ης γενιάς και στα UCAV.
pronews