Η τουρκική Αεροπορία επεκτείνεται συνεχώς σε νέα εφιαλτικά επίπεδα, σε ότι αφορά την υπεροχή που εξασφαλίζει σε σχέση με την ΠΑ.
Ήδη ετοιμάζονται τα πρώτα πολεμικά UAV, γνωστά περισσότερο ως UCAV τα οποία θα επιχειρούν πιθανότατα σε κοινούς σχηματισμού με τα τουρκικά F-35 διαμορφώνοντας ένα σύνολο από επανδρωμένα και μη επανδρωμένα μαχητικά.
Η τουρκική εταιρεία BAYKAR Makine ανακοινωσε πως ξεκινά την ανάπτυξη ενός UCAV το οποίο θα φέρει κινητήρα turbofan κάτι που θα του παρέχει ικανότητα παρατεταμένης πτήσης και με μεγάλη ταχύτητα.
Πιο συγκεριμένα το πρώτο τουρκικό UCAV πρόκειται να αναπτυχθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Muharip İnsansız Uçak Sistemi (MİUS), θα έχει βάρος απογείωσης 4,5 τόνους, φορτίο 1 τόνο (καύσιμα, αισθητήρες, σύστημα επικοινωνιών, όπλα), θα αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα mach 0,8, θα πετά σε ύψος 12 χιλιομέτρων, μεγάλη εμβέλεια η οποία δεν έχει αποκαλυφθεί και αυτονομία 4-5 ώρες.
Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο UCAV θα είναι 5 ή 6 φορές μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το UAV Bayraktar ΤΒ2 της ιδίας εταιρείας το οποίο έχει μήκος 6,5 μέτρα άνοιγμα πτερύγων 12 μέτρων, μέγιστο βάρος απογείωσης 650 κιλά, μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 222 χλμ/ώρα, ταχύτητα πλεύσης 130 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ, επιχειρησιακή οροφή 27.000 πόδια, αυτονομία 24 ώρες και ωφέλιμο φορτίο 55 κιλών.
Το πιο ανησυχητικό είναι πως το νέο τουρκικό UCAV και στο πλαίσιο του προγράμματος θα MİUS θα ελέγχεται μέσω δορυφορικής σύνδεσης αξιοποιώντας τον τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο TÜRKSAT-6A!
Αυτό σημαίνει πως θα μπορεί να δρα σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας και ο μόνος περιορισμός θα είναι η αυτονομία του αεροσκάφους.
Ακόμη το νέο τουρκικό UACV θα φέρει ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα ημέρας/νύκτας (κατά πάσα πιθανότητα τον αισθητήρα CATS της Aselsan) ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR) (κατά πάσα πιθανότητα το SARPER™ της Aselsan), αισθητήρα SIGINT, και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.
Ακόμη θα μπορεί να φέρει συνδυασμό ηλεκτρο-οπτικού αισθητήρα για παρατήρηση καθόλη τη διάρκεια του 24ωρου και 4 πυρομαχικά τύπου MAM-L (βάρος 22,7 χλγρ., πολεμική κεφαλή βάρους 10 χλγρ., μήκος 1 μέτρο, διάμετρο 160 χλστ, καθοδήγηση με δέσμη laser, εμβέλεια 8 χλμ, και δραστική ακτίνα 25 μέτρα),
Εναλλακτικά θα μπορεί να φερει τον ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα ημέρας/νύκτας και 8 πυρομαχικά τύπου MAM-C (βάρος, 8,5 χλγρ. πολεμική κεφαλή 2,5 χλγρ., μήκος 800 χλστ, διάμετρο 70 χλστ, καθοδήγηση με δέσμη laser, εμβέλεια 8 χλμ), σε αποστολή διάρκειας το λιγότερο 3 ωρών σε επιχειρησιακό ύψος 40.000 πόδια.
Το υπο ανάπτυξη UCAV σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί σε αποστολές υψηλού επιχειρησιακού ρίσκου όπως η καταστολή αεράμυνας.
Οι πρώτες προσπάθειες της εταιρείας για την ανάπτυξη του νέου αεροχήματος ξεκίνησαν από την BAYKAR Makine το 2015, όταν οι μηχανικοί της εταιρείας κατέληξαν στις προδιαγραφές του νέου UCAV, σύμφωνα με τις οποίες το υπό σχεδίαση σύστημα θα πρέπει να μπορεί να μπορεί να απογειωθεί με μέγιστο βάρος 3-4 τόνους να μπορεί να μεταφέρει συνολικό φορτίο 1 τόνου, μέγιστη ταχύτητα mach 0,8, επιχειρησιακή οροφή 12 χλμ., και αυτονομία 4-5 ώρες.
Το αναπτυξιακό πρόγραμμα MİUS θα ολοκληρωθεί από την εταιρεία BAYKAR Makine, μια εταιρεία με προσωπικό 100 άτομα, μέσα σε 36 μήνες δηλαδή στα τέλη του 2020.
pronews