Υπερβολή; Ίσως, αλλά καταδεικνύει ένα ακραίο αλλά όχι απίθανο σενάριο, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή».
Ήδη, σε ορισμένα νησιά, όπως η Μύκονος, αυτή είναι η πραγματικότητα. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ, η εικόνα διευρύνεται και σε λιγότερο αναγνωρίσιμους διεθνώς προορισμούς, όπως η Φολέγανδρος ή και η Μήλος.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, εδώ υπάρχουν υψηλές πληρότητες και τιμές, από τα τέλη Ιουνίου. Η Πάτμος δυσκολεύεται να φιλοξενήσει σε υψηλής ποιότητας καταλύματα επισκέπτες ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού.
Οι υποδομές, ξενοδοχειακές κι άλλες, για πολλούς λόγους, δεν ακολούθησαν την αύξηση του τουριστικού κύματος, ενώ για να βρει κάποιος καμπίνα και θέση για το αυτοκίνητό του σε πλοίο της γραμμής πρέπει να έχει μεριμνήσει πολλές εβδομάδες νωρίτερα.
Η αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό έχει οδηγήσει γενικότερα τις τιμές σε επίπεδα δυσπρόσιτα για τα ελληνικά νοικοκυριά, των οποίων το διαθέσιμο εισόδημα έχει μειωθεί κατά 34,6% την τελευταία επταετία.
Μάλιστα, η εφημερίδα παραθέτει παράδειγμα για μια μέση οικογένεια 4 ατόμων, με Ι.Χ., για επτά ημέρες διανυκτέρευση σε νησί του Ανατολικού Αιγαίου.
Το συνολικό κόστος φθάνει τα 3.270 ευρώ και επιμερίζεται ως εξής:
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (4κλινη καμπίνα και Ι.Χ. μετ’ επιστροφής) αγγίζουν τα 650 ευρώ.
Τα έξοδα διανυκτέρευσης υπολογίζονται σε 1.050 ευρώ (150 ευρώ Χ 7 ημέρες), ενώ οι δαπάνες σίτισης στα 1.120 ευρώ (μεσημεριανό και βραδινό, που αναλύεται σε 40 ευρώ Χ 4 άτομα Χ 7 ημέρες).
Στα άλλα έξοδα έχει προϋπολογιστεί ποσό 300 ευρώ (40 ευρώ στο πλοίο και 30 ευρώ στην παραλία για ομπρέλες, παγωτό καφέ, βενζίνη). Ακόμη στα έξοδα περιλαμβάνεται και δαπάνη 150 ευρώ που αφορά τρεις νυχτερινές εξόδους για τους γονείς.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας επισημαίνεται ότι ο κίνδυνος να γίνουν απλησίαστες οι διακοπές για τους Έλληνες δεν είναι απλώς υπαρκτός. Είναι ήδη γεγονός για ένα ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, ακόμα και για άνω του μέσου όρου εισοδήματος.
Ο εσωτερικός τουρισμός, στο σύνολο του τομέα, κρατούσε την περίοδο προ κρίσης 2006 – 2008 περίπου το 25% του συνόλου των εσόδων (περίπου 4 δισ. ευρώ λένε τα στοιχεία των ειδικών). Κατά τη διάρκεια της κρίσης το ποσοστό αυτό κατέρρευσε, φτάνοντας το 2015 να καταγράφει μείωση 67%.
Σε ότι αφορά τις υψηλές τιμές που ζητούν οι ξενοδόχοι από τους Έλληνες η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά δήλωσε, μέσα από τη συχνότητα του realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη, ότι δεν μπορεί να παρέμβει, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Τουρισμού αυτό που κάνει είναι να νομοθετεί, να ελέγχει και να δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που οι ιδιώτες θα κάνουν τις εμπορικές τους συμφωνίες. Εμείς βεβαίως δίνουμε κατευθύνσεις, μιλάμε με όλους και για την ποιότητα του φαγητού και για το τοπικό πρωινό και για να έχουμε τις συλλογικές τους συμβάσεις στον εργασιακό χώρο και να είναι οι τιμές λογικές και ως προς το εξωτερικό και ως προς την Ελλάδα, αλλά, ξέρετε, δεν μπορούμε να τους επιβάλλουμε πως θα κάνουν τις ιδιωτικές τους συμφωνίες».
Ήδη, σε ορισμένα νησιά, όπως η Μύκονος, αυτή είναι η πραγματικότητα. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ, η εικόνα διευρύνεται και σε λιγότερο αναγνωρίσιμους διεθνώς προορισμούς, όπως η Φολέγανδρος ή και η Μήλος.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, εδώ υπάρχουν υψηλές πληρότητες και τιμές, από τα τέλη Ιουνίου. Η Πάτμος δυσκολεύεται να φιλοξενήσει σε υψηλής ποιότητας καταλύματα επισκέπτες ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού.
Οι υποδομές, ξενοδοχειακές κι άλλες, για πολλούς λόγους, δεν ακολούθησαν την αύξηση του τουριστικού κύματος, ενώ για να βρει κάποιος καμπίνα και θέση για το αυτοκίνητό του σε πλοίο της γραμμής πρέπει να έχει μεριμνήσει πολλές εβδομάδες νωρίτερα.
Η αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό έχει οδηγήσει γενικότερα τις τιμές σε επίπεδα δυσπρόσιτα για τα ελληνικά νοικοκυριά, των οποίων το διαθέσιμο εισόδημα έχει μειωθεί κατά 34,6% την τελευταία επταετία.
Μάλιστα, η εφημερίδα παραθέτει παράδειγμα για μια μέση οικογένεια 4 ατόμων, με Ι.Χ., για επτά ημέρες διανυκτέρευση σε νησί του Ανατολικού Αιγαίου.
Το συνολικό κόστος φθάνει τα 3.270 ευρώ και επιμερίζεται ως εξής:
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (4κλινη καμπίνα και Ι.Χ. μετ’ επιστροφής) αγγίζουν τα 650 ευρώ.
Τα έξοδα διανυκτέρευσης υπολογίζονται σε 1.050 ευρώ (150 ευρώ Χ 7 ημέρες), ενώ οι δαπάνες σίτισης στα 1.120 ευρώ (μεσημεριανό και βραδινό, που αναλύεται σε 40 ευρώ Χ 4 άτομα Χ 7 ημέρες).
Στα άλλα έξοδα έχει προϋπολογιστεί ποσό 300 ευρώ (40 ευρώ στο πλοίο και 30 ευρώ στην παραλία για ομπρέλες, παγωτό καφέ, βενζίνη). Ακόμη στα έξοδα περιλαμβάνεται και δαπάνη 150 ευρώ που αφορά τρεις νυχτερινές εξόδους για τους γονείς.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας επισημαίνεται ότι ο κίνδυνος να γίνουν απλησίαστες οι διακοπές για τους Έλληνες δεν είναι απλώς υπαρκτός. Είναι ήδη γεγονός για ένα ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, ακόμα και για άνω του μέσου όρου εισοδήματος.
Ο εσωτερικός τουρισμός, στο σύνολο του τομέα, κρατούσε την περίοδο προ κρίσης 2006 – 2008 περίπου το 25% του συνόλου των εσόδων (περίπου 4 δισ. ευρώ λένε τα στοιχεία των ειδικών). Κατά τη διάρκεια της κρίσης το ποσοστό αυτό κατέρρευσε, φτάνοντας το 2015 να καταγράφει μείωση 67%.
Σε ότι αφορά τις υψηλές τιμές που ζητούν οι ξενοδόχοι από τους Έλληνες η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά δήλωσε, μέσα από τη συχνότητα του realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη, ότι δεν μπορεί να παρέμβει, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Τουρισμού αυτό που κάνει είναι να νομοθετεί, να ελέγχει και να δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που οι ιδιώτες θα κάνουν τις εμπορικές τους συμφωνίες. Εμείς βεβαίως δίνουμε κατευθύνσεις, μιλάμε με όλους και για την ποιότητα του φαγητού και για το τοπικό πρωινό και για να έχουμε τις συλλογικές τους συμβάσεις στον εργασιακό χώρο και να είναι οι τιμές λογικές και ως προς το εξωτερικό και ως προς την Ελλάδα, αλλά, ξέρετε, δεν μπορούμε να τους επιβάλλουμε πως θα κάνουν τις ιδιωτικές τους συμφωνίες».
real.gr