1.6.17

Κακά μαντάτα για τον τουρισμό

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Δεν ξεκινήσαμε καλά στον νευραλγικό τομέα του τουρισμού.
Όπως έγινε γνωστό με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τα έσοδα τον Μάρτιο παρουσίασαν μείωση 7,8% και στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2017 η μείωση ήταν 4,8%, ενώ είχαμε μείωση της ταξιδιωτικής κίνησης κατά 1,8%.
Είχαμε μείωση ταξιδιωτικής κίνησης 7,1% από τις εκτός ΕΕ χώρες, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία αυξήθηκε κατά 18,2%.
Αντίθετα, αυτή από τη Γαλλία μειώθηκε κατά 31,4%, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε κατά 56, με μόλις 21 χιλιάδες Βρετανούς να επισκέπτονται τη χώρα μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά 23,6%.
Σημειώστε επίσης ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους είχαμε αύξηση στην ταξιδιωτική κίνηση κατά 2,6%, αλλά μείωση εσόδων κατά 2,7%.

Το πρόβλημα είναι σοβαρό. Σε συνδυασμό μάλιστα με την προβλεπόμενη μείωση στον τομέα της κρουαζιέρας, καθίσταται ακόμη σοβαρότερο.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της δήθεν «ηρωικής αντίστασης» στους δανειστές, που ταλανίζει τη χώρα το τελευταίο εξάμηνο.
Πρόκειται για εντελώς αδικαιολόγητη κατάσταση, ενώ οι διάφοροι κυβερνητικοί που παραθέτουν συνεχώς ψευδή στοιχεία για την κατάσταση της Οικονομίας, δεν έχουν βρει μέχρι στιγμής μια λέξη να πουν για την πτώση στον μοναδικό τομέα από τον οποίο η Ελλάδα προσδοκά σοβαρά και σίγουρα έσοδα.
Βέβαια, μόλις περάσει λίγος καιρός και ξεχαστεί η πανωλεθρία, θα μας πουν ότι οι αριθμοί στον τουρισμό σημειώνουν ρεκόρ!
Τον Μάιο του 2016, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, ο κ. Τσίπρας είχε ακριβώς αναφερθεί στη «στρατηγική μας για τον Τουρισμό το επόμενο διάστημα, ξεκινώντας από την προσπάθεια για προσέλκυση επισκεπτών από το εξωτερικό».
Όπως είπε, «ενισχύσαμε την παρουσία μας σε εκθέσεις και εκδηλώσεις στην Ρωσία προκειμένου να πετύχουμε τον στόχο της μεγαλύτερης δυνατής προσέλκυσης Ρώσων τουριστών», «αυξάνουμε το μερίδιό μας τόσο στην Βόρειο Αμερική όσο και στις νέες, αλλά συνάμα πολλά υποσχόμενες, αγορές όπως είναι η Κίνα και η Ινδία», ενώ «οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην Συρία, στην Τουρκία και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργούν την ευκαιρία να ανοιχτούμε σε χώρες όπως η Αίγυπτος, το Ιράν και λοιπές Αραβικές χώρες».
Είχε μάλιστα προσθέσει ότι «το Υπουργείο Τουρισμού έχει προνοήσει με τις κατάλληλες ενέργειες ώστε να προωθήσει το τουριστικό μας προϊόν στις νέες αγορές»!
Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε: Έχουμε μείωση ακριβώς από τις χώρες (τις εκτός ΕΕ) στις οποίες είχε… στοχεύσει η στρατηγική τους! Και οι αφίξεις από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά 23,6%!
Είχε πει κι’ άλλα πριν από έναν χρόνο ο κ. Τσίπρας:
«Σε λίγους μήνες, λοιπόν, η Ελλάδα αναμένεται να επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η ενίσχυση και τα νέα ρεκόρ του τουρισμού θα βάλουν μπροστά τη μηχανή της πραγματικής οικονομίας. Παρά τις διεθνείς συγκυρίες, είμαι βέβαιος ότι φέτος θα έχουμε τη καλύτερη τουριστική χρονιά, καθώς η χώρα μας βρίσκεται στην κορυφή των ποιοτικών προορισμών και έχουμε ήδη δουλέψει με σχέδιο και επιμονή για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Και θα τα έχουμε»…
Θυμίζω μόνο ότι το 2013, τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 2 δις σε σχέση με το 2012, ενώ οι αφίξεις από τη Ρωσία είχαν αυξηθεί κατά 54,7%.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2013, είχαμε αύξηση 35,9% στον τζίρο των υπηρεσιών καταλύματος και εστίασης.
Το 2013 είχαμε αύξηση 10,4% στην ταξιδιωτική κίνηση και 11% στις διανυκτερεύσεις.
Το πρώτο τρίμηνο του 2014 η αύξηση του τζίρου στις υπηρεσίες καταλύματος και εστίασης έφθασε το 44,9% και η αύξηση του τζίρου των ταξιδιωτικών πρακτορείων έφθασε στο 14,4%.
Το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 15,6% και το τέταρτο τρίμηνο του 2014 ο τζίρος στις υπηρεσίες καταλύματος και εστίασης αυξήθηκε κατά 2,2%.
Το 2014 είχαμε άνοδο 6,6% στον τζίρο των ταξιδιωτικών πρακτορείων και 11,3% στον τζίρο των υπηρεσιών καταλύματος και εστίασης.
Αλλά το 2015 – συγκεκριμένα το τέταρτο τρίμηνο – είχαμε μείωση τζίρου στις υπηρεσίες καταλύματος και εστίασης κατά 8% και το πρώτο τρίμηνο του 2016, η μείωση έφθασε στο 11,7%. Και 12,6% στον τζίρο των ταξιδιωτικών γραφείων.
Τέλος, το 2016, είχαμε μείωση εισπράξεων κατά 6,6%.
Όπως είδατε, η «στρατηγική» τους… απέδωσε!