ΘΑ ΕΞΟΠΛΙΖΕΙ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ F-35 ΑΠΟ ΤΟ 2020 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
του Πάνου Σπαγόπουλου
Ένα βήμα πιο κοντά στην ολοκλήρωση του βλήματος Meteor στο μαχητικό F-35A βρίσκεται ο όμιλος της MBDΑ σύμφωνα με ανακοίνωσή του.
Όπως αναφέρεται το βρετανικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε πως ανέθεσε στην MBDAσυμβόλαιο που θα οδηγήσει στην πλήρη πιστοποίηση του βλήματος αέρος-αέρος για βολές πέρα του ορίζονται BVRΑΑΜ (Beyond Visual Range Air-to-Air Missile) Meteor κάτι που θα μετατρέψει το αμερικανικό stealth μαχητικό σε εναέρια πλατφόρμα ολέθρου.
Σύμφωνα με το συμβόλαιο θα πραγματοποιηθεί καταρχάς μείωση του ρίσκου ανάπτυξης, οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούνε σε αναπτυξιακά πρωτότυπα ενώ θα εκτιμηθεί η διαδικασία παραγωγής των βλημάτων παράγοντες που θα οδηγήσουν στην τελική πιστοποίηση και ολοκλήρωση του βλήματος στο F-35.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα πρώτα βρετανικά F-35 θα εξοπλιστούν με το νέο βλήμα το οποίο χαρακτηρίζεται ως “game changing” από τις αρχές του 2020 και μετά.
Τα πρωτότυπα του βλήματος που πρόκειται να κατασκευαστούν για την ολοκλήρωσή του θα δοκιμαστούν σε όλες τις επιχειρησιακές συνθήκες μέχρι και τις πιο ακραίες, όπως αναφέρει η MBDA.
Το συμβόλαιο το οποίο υπογράφηκε αποτελεί συνέχεια του συμβολαίου βάσει του οποίου πραγματοποιήθηκα επιτυχημένες του βλήματος μικρότερης εμβέλειας ASRAAM το οποίο θα πιστοποιηθεί στα F-35 block 3.
Το ίδιο πρόκειται να γίνει και με τον πύραυλο αέρος-εδαφους SPEAR.(στο τρίτο βίντεο κατά σειρά)
Η απειλή του Meteor ο οποίος αναμένεται να εξοπλίσει και τα τουρκικά μαχητικά F-35 τα πρώτα εκ των οποίο θα αρχίσουν να παραδίδονται στην τουρκική Αεροπορία το 2018 με 2019 είναι δεδομένη και συντριπτική.
Το βλήμα έχει μέγιστη εμβέλεια πάνω από 100 χλμ. εκ των οποίων τα 90 θεωρούνται “non escapezone” δηλαδή μηδαμινές πιθανότητες για το στόχο να αποφύγει το βλήμα.
Αναπτύσσει ταχύτητα 4 mach και κατευθύνεται προς το στόχο του μέσω data-link με ανανεώσεις δεδομένων ναυτιλίας ενώ στην τελική φάση προσβολής χρησιμοποιείται ο ενεργός του αισθητήρας.
Αυτό σημαίνει ότι το βλήμα θα λαμβάνει στοιχεία από το ραντάρ του αεροσκάφους APG-81 ή από άλλους αισθητήρες όπως το ηλεκτροπτικό EOTS ή και το AN/ASQ-239 το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.
Όλα αυτά σε αποστάσεις άνω των 120 χλμ. εκεί δηλαδή που ο αντίπαλος δεν θα μπορεί να έχει καμία ιδέα εάν θα υπάρχουν καν F-35 στην περιοχή ή όχι!
Έτσι το Meteor σε συνδυασμό με την stealth πλατφόρμα του F-35 αναδεικνύεται σε ένα θανατηφόρο συνδυασμό χωρίς ο αντίπαλος να έχει την παραμικρή ικανότητα να γνωρίζει τη θέση του πόσο μάλλον τις προθέσεις του.
Αυτός είναι ο λόγος που το αεροσκάφος είναι βελτιστοποιημένο για βολές πέρα του ορίζονται και όχι για κλειστές αερομαχίες γιατί δε θα χρειαστεί να έρθει ποτέ σε μια τέτοια κατάσταση.
Απέναντι σε αυτή την απειλή, τουρκικών F-35 εξοπλισμένων με βλήματα BVRΑΑΜ η ΠΑ δεν έχει καμία λύση.
Ακόμη χειρότερα από την αναβάθμιση των F-16 οψέποτε αυτή και αν γίνει, έχει παραληφθεί για τοποθέτηση το κρίσιμο εκείνο σύστημα που θα βοηθούσε στο εντοπισμό των F-35 πέραν των 30 με 35 χλμ. που θα πιθανά θα μπορεί να κάνει το AESA APG-82 SABR:
Ένας ενσωματωμένος στο ρύγχος αισθητήρας IRST στο πρότυπο των F-16 block 60 των ΗΑΕ. .
Ένα τέτοιο σύστημα θα επέτρεπε τον εντοπισμό του υπέρθερμου θηριώδους κινητήρα F-135 των 40.000 λιβρών ώσης του F-35 από μεγάλες αποστάσεις και πάντως κατά πολύ μεγαλύτερες από το SABR.
Ο λόγος που δεν περιλαμβάνεται στο πακέτο αναβάθμισης των ελληνικών F-16; Άγνωστος. Ουδείς ψελλίζει το παραμικρό…
πηγη: pronews