(Το έγραψα… Πολλάκης)
Του Κων. Φράγκου
Κακόν άρχεσθαι υπό χερίονος
Δημόκριτος
Δημόκριτος
Κατ’ αρχήν θα επαναλάβω ότι το βήμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με κόμματα και εξουσίες. Εντελώς καμία. Επιχειρεί να είναι αμερόληπτο και πολλάκις το καταφέρνει.
Η κατάληψη και νομή της Εξουσίας
Εξουσία: Το ήδιστο
Αριστοτέλης
Αριστοτέλης
Είναι η επιδίωξη των κομμάτων. Η ηδονή της εξουσίας, μέγιστη των πάντων.
Υπάρχουν, όμως, μερικοί κανόνες για να την κρατήσεις π.χ. Με άλλους αγωνίζεσαι για την κατάληψη και με άλλους κυβερνάς. Είναι αυτονόητο. Δεν μπορείς να κάνεις Υπουργούς, Υφυπουργούς κ.λπ. διάφορους αφισοκολλητές, χειροκροτητές, φασαριόζους ή συνδικαλιστές. Θα αποτύχεις σίγουρα.
Θα δώσω ένα παράδειγμα που ίσως ενοχλήσει μερικούς. Ο Χίτλερ έκανε ένα βρωμερό και σκοτεινό προεκλογικό αγώνα μαζί με κάποιες ορδές καθαρμάτων, τους φαιοχίτωνες , υπό τον Ραίμ, που έκανε όλη την ωραία δουλειά. Όταν πήρε την εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης από τον υπέργηρο Πρόεδρο Στρατάρχη Χίντεμπουργκ και άρχισε διαβουλεύσεις για τον σχηματισμό της, παρουσιάσθηκε ο κ. Ραιμ και ζήτησε αριθμό σπουδαίων Υπουργείων. Διεκδίκησε τα δικαιώματα εκ της συμμετοχή του. Ο Χίτλερ, απλά, τον κάλεσε, με το σκυλολόι του σε μία “χασαποταβέρνα” του Μαύρου Δρυμού, έφαγαν – ήπιαν – ζητωκραύγασαν οπότε, για επιδόρπιο, εμφανίσθηκαν μερικοί S – S και καθάρισαν τους φαιοχίτωνες.
Βέβαια, εδώ σήμερα είναι αλλιώς τα πράγματα. ‘Έχουμε Δημοκρατία αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι Πρωθυπουργοί γίνονται δέσμιοι μερικών ουτιδανών και ανίκανων αρίστων μεν να κάνουν προεκλογικό αγώνα αλλά εντελώς ακατάλληλων και επικίνδυνων για να Κυβερνήσουν.
Γι΄ αυτό βλέπουμε ως Υπουργούς στελέχη τα οποία, κατά τον αξέχαστο Κατσιφάρα, δεν είναι σε θέση να διευθύνουν ούτε ένα περίπτερο ή “ντενεκέδες ξεγάνωτους” όπως έλεγε ο μακαρίτης Γιαννόπουλος.
Βλέπουμε Γραμματείς και Φαρισαίους στις Κυβερνητικές θέσεις εσχάτης υποστάθμης, μετακλητούς ή συμβούλους αλλά… αμετακλήτως “χρησίμους ηλιθίους¨…. Αυτά ως γενικό πρόλογο και πολλά είπα…
Υπάρχουν, όμως, μερικοί κανόνες για να την κρατήσεις π.χ. Με άλλους αγωνίζεσαι για την κατάληψη και με άλλους κυβερνάς. Είναι αυτονόητο. Δεν μπορείς να κάνεις Υπουργούς, Υφυπουργούς κ.λπ. διάφορους αφισοκολλητές, χειροκροτητές, φασαριόζους ή συνδικαλιστές. Θα αποτύχεις σίγουρα.
Θα δώσω ένα παράδειγμα που ίσως ενοχλήσει μερικούς. Ο Χίτλερ έκανε ένα βρωμερό και σκοτεινό προεκλογικό αγώνα μαζί με κάποιες ορδές καθαρμάτων, τους φαιοχίτωνες , υπό τον Ραίμ, που έκανε όλη την ωραία δουλειά. Όταν πήρε την εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης από τον υπέργηρο Πρόεδρο Στρατάρχη Χίντεμπουργκ και άρχισε διαβουλεύσεις για τον σχηματισμό της, παρουσιάσθηκε ο κ. Ραιμ και ζήτησε αριθμό σπουδαίων Υπουργείων. Διεκδίκησε τα δικαιώματα εκ της συμμετοχή του. Ο Χίτλερ, απλά, τον κάλεσε, με το σκυλολόι του σε μία “χασαποταβέρνα” του Μαύρου Δρυμού, έφαγαν – ήπιαν – ζητωκραύγασαν οπότε, για επιδόρπιο, εμφανίσθηκαν μερικοί S – S και καθάρισαν τους φαιοχίτωνες.
Βέβαια, εδώ σήμερα είναι αλλιώς τα πράγματα. ‘Έχουμε Δημοκρατία αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι Πρωθυπουργοί γίνονται δέσμιοι μερικών ουτιδανών και ανίκανων αρίστων μεν να κάνουν προεκλογικό αγώνα αλλά εντελώς ακατάλληλων και επικίνδυνων για να Κυβερνήσουν.
Γι΄ αυτό βλέπουμε ως Υπουργούς στελέχη τα οποία, κατά τον αξέχαστο Κατσιφάρα, δεν είναι σε θέση να διευθύνουν ούτε ένα περίπτερο ή “ντενεκέδες ξεγάνωτους” όπως έλεγε ο μακαρίτης Γιαννόπουλος.
Βλέπουμε Γραμματείς και Φαρισαίους στις Κυβερνητικές θέσεις εσχάτης υποστάθμης, μετακλητούς ή συμβούλους αλλά… αμετακλήτως “χρησίμους ηλιθίους¨…. Αυτά ως γενικό πρόλογο και πολλά είπα…
Τα νοσοκομειακά ελικόπτερα
Παρακολουθώ, λόγω δημοσιογραφικής αρμοδιότητας, τη διάθεση ιπταμένων μέσων των ΕΔ για διακομιδές ασθενών. Υψίστη η συνεισφορά τους στα κοινωνικά προβλήματα του λαού.
Τα παρακολουθώ και τα καταγράφω, εβδομαδιαίως, από τις στήλες της εφημερίδας “ΤΟ ΠΑΡΟΝ” με την οποία συνεργάζομαι.
Παρατηρώ, με έκπληξη, να διατίθεται, ενίοτε, π.χ. ένα ελικόπτερο CHINOOK για την μεταφορά ενός πάσχοντος νηπίου από την Κω στην Αθήνα ή ενός α/φ C-130 για την μεταφορά καρδιοπαθούς από την Κάρπαθο. Σημειώνω τα εξής:
Τα Chinook και C-130 είναι πανάκριβα πολεμικά μέσα και πρέπει να συντηρούνται σε άριστη κατάσταση για να χρησιμοποιηθούν όπου δεί, αν χρειάζεται.
Το Chinook μεταφέρει 32, πλήρως εξοπλισμένους μαχητές και το C-130, 90. Το πρώτο έχει κόστος ώρας πτήσεως 8.000 € και το δεύτερο 10.000 €. Θα μου πείτε: Κάνω λογαριασμούς για την σωτηρία μιας ζωής; Όχι, βέβαια…
Το Υπουργείο Υγείας διαθέτει τρία (3) σύγχρονα ΕΙΔΙΚΑ ελικόπτερα, νοσοκομειακά. Είναι εφοδιασμένα με τα πάντα για την ασφαλή μεταφορά ασθενούς. Είναι τα AGUSTA 109, με κόστος ώρας πτήσεως 800 €.
Τα ελικόπτερα αυτά είναι ανενεργά επί πολλά χρόνια και ουδείς ενδιαφέρεται για την ενεργοποίησή τους, που είναι επιβεβλημένη. Πιθανότατα να έχουν καταστραφεί. Για να είμαι δίκαιος, έτσι τα βρήκε ο κ. Πολάκης προς τα ώτα του οποίου κραυγάζει επί 2ετία ο τύπος χωρίς αυτός να συγκινείται. Συμπληρώνω την εικόνα με τα παρακάτω στοιχεία. Το 2015 τα πτητικά μέσα των ΕΔ πραγματοποίησαν 954 αεροδιακομιδές (ενώ το 2016 μέχρι τον Οκτώβριο 773). Επ΄ ωφελεία, του εφησυχάζοντος και αδιαφορούντος Υπουργείου Υγείας.
Ο Αναπληρωτής – Υπουργός Υγείας κ. Π. Πολάκης, εξαιρετικός γιατρός, έχει αφιερώσει τις περισσότερες ώρες της δραστηριότητάς του ως συνδικαλιστής, παρά ως επιστήμων. Έκανε, κάθε λίγο και λιγάκι άνω κάτω το Νοσοκομείο Νίκαιας όπου υπηρετούσε τον Ιπποκράτη. Άλλο όμως το διοικείν Υπουργείου και άλλο τα καουμποϊλίκια και τα υβρεολόγια του συνδικαλισμού. Το ότι είναι μακράν λαθροχειριών (προς γαρ το τελευταίον εκβαν….) δεν τον απαλλάσσει από άλλες βασικές ευθύνες, Αυτά.
Τα παρακολουθώ και τα καταγράφω, εβδομαδιαίως, από τις στήλες της εφημερίδας “ΤΟ ΠΑΡΟΝ” με την οποία συνεργάζομαι.
Παρατηρώ, με έκπληξη, να διατίθεται, ενίοτε, π.χ. ένα ελικόπτερο CHINOOK για την μεταφορά ενός πάσχοντος νηπίου από την Κω στην Αθήνα ή ενός α/φ C-130 για την μεταφορά καρδιοπαθούς από την Κάρπαθο. Σημειώνω τα εξής:
Τα Chinook και C-130 είναι πανάκριβα πολεμικά μέσα και πρέπει να συντηρούνται σε άριστη κατάσταση για να χρησιμοποιηθούν όπου δεί, αν χρειάζεται.
Το Chinook μεταφέρει 32, πλήρως εξοπλισμένους μαχητές και το C-130, 90. Το πρώτο έχει κόστος ώρας πτήσεως 8.000 € και το δεύτερο 10.000 €. Θα μου πείτε: Κάνω λογαριασμούς για την σωτηρία μιας ζωής; Όχι, βέβαια…
Το Υπουργείο Υγείας διαθέτει τρία (3) σύγχρονα ΕΙΔΙΚΑ ελικόπτερα, νοσοκομειακά. Είναι εφοδιασμένα με τα πάντα για την ασφαλή μεταφορά ασθενούς. Είναι τα AGUSTA 109, με κόστος ώρας πτήσεως 800 €.
Τα ελικόπτερα αυτά είναι ανενεργά επί πολλά χρόνια και ουδείς ενδιαφέρεται για την ενεργοποίησή τους, που είναι επιβεβλημένη. Πιθανότατα να έχουν καταστραφεί. Για να είμαι δίκαιος, έτσι τα βρήκε ο κ. Πολάκης προς τα ώτα του οποίου κραυγάζει επί 2ετία ο τύπος χωρίς αυτός να συγκινείται. Συμπληρώνω την εικόνα με τα παρακάτω στοιχεία. Το 2015 τα πτητικά μέσα των ΕΔ πραγματοποίησαν 954 αεροδιακομιδές (ενώ το 2016 μέχρι τον Οκτώβριο 773). Επ΄ ωφελεία, του εφησυχάζοντος και αδιαφορούντος Υπουργείου Υγείας.
Ο Αναπληρωτής – Υπουργός Υγείας κ. Π. Πολάκης, εξαιρετικός γιατρός, έχει αφιερώσει τις περισσότερες ώρες της δραστηριότητάς του ως συνδικαλιστής, παρά ως επιστήμων. Έκανε, κάθε λίγο και λιγάκι άνω κάτω το Νοσοκομείο Νίκαιας όπου υπηρετούσε τον Ιπποκράτη. Άλλο όμως το διοικείν Υπουργείου και άλλο τα καουμποϊλίκια και τα υβρεολόγια του συνδικαλισμού. Το ότι είναι μακράν λαθροχειριών (προς γαρ το τελευταίον εκβαν….) δεν τον απαλλάσσει από άλλες βασικές ευθύνες, Αυτά.
Η ερώτηση
Έτσι είχε η κατάσταση οπότε ένας βουλευτής (Αρκαδίας), δεν με ενδιαφέρει το κόμμα του αλλά η ενέργεια του, ο γιατρός κ. Κων. Βλάσης υπέβαλε στο Υπουργείο Υγείας, δριμεία, ερώτηση για την… αγρανάπαυση των ελικοπτέρων, η οποία περιήλθε σε γνώση μου. Ας δούμε και την ερώτηση αλλά και την απάντηση Πολάκη.
Ερώτηση υπ΄ αρ. 3389/13-2-17.
Απάντηση υπ΄ αρ. 11542/3-4-17 (Μετά δίμηνον!)
Ιδού το κείμενο της απάντησης Πολάκη για να ευθυμήσετε. Να δείτε πώς λειτουργεί το κράτος.
Το πρώτο καθηλώθηκε το 2008 (!!) δηλαδή προ εννέα ετών για πρόβλημα κινητήρα. Και κανείς δεν συγκινήθηκε. ΑΝ υποθέσουμε ότι ο τότε Υπουργός Υγείας της ΝΔ ολιγώρησε, το 2009, έρχεται το ΠΑΣΟΚ και το Υπ. Υγείας αναλαμβάνεται από το αμίμητο γραφικό δίδυμο Μαριλίζας – Φώφης που δεν είδε, κι αυτό, το πρόβλημα. Αργότερα η κ. Ξενογιαννακοπούλου, η οποία είχε θητεύσει και ως Γ. Γραμματέας τους κόμματος, όδευσε ως μετανάστης στον ΣΥΡΙΖΑ με άλλους λαμπρούς αστέρες του Πασοκισμού, η δε κ. Φώφη Γεννηματά έλαβε, με μέριμνα BENI, το αξίωμα της Υπουργού Αναπληρωτού Άμυνας, στη Κυβέρνηση Αντωνομπένηδων, όπου άφησε εποχή. Υποθέτω ότι ο νυν ΑΝΥΕΘΑ κ. Α. Βίτσας θα νοιώθει ρίγη καθήμενος στον ίδιοθώκο μ’ αυτόν της κ. Φ.Γ.
Το δεύτερο καθηλώθηκε το 2012 (πρόβλημα κινητήρα – συστήματος προσγείωσης). Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Και πάλι αφέθηκε να… λιάζεται.
Το τρίτο το 2015, Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Προωθήθηκε, λέει, στην ΕΑΒ πρόσφατα όπου ο χρόνος παραλαβής του είναι άγνωστος. Η ΕΑΒ, ως γνωστόν, δεν πολυσυγχίζεται για επισκευές κρατικών ιπτάμενων μέσων γιατί δεν υπογράφει εγγυήσεις. Αφήστε που τους αλλάζει τα φώτα στις υπερκοστολογήσεις.
Η απάντηση συμπληρώνεται με την πληροφορία ότι για τα δύο πρώτα ελικόπτερα θα συζητηθεί με την κατασκευάστρια εταιρεία η συντήρησή τους. Και γιατί δεν το έκαναν ένα χρόνο πριν; Δεν είχαν δει το πρόβλημα. Δεν διάβαζαν καταγγελίες; Καλά κρασιά…
Ερώτηση υπ΄ αρ. 3389/13-2-17.
Απάντηση υπ΄ αρ. 11542/3-4-17 (Μετά δίμηνον!)
Ιδού το κείμενο της απάντησης Πολάκη για να ευθυμήσετε. Να δείτε πώς λειτουργεί το κράτος.
Το πρώτο καθηλώθηκε το 2008 (!!) δηλαδή προ εννέα ετών για πρόβλημα κινητήρα. Και κανείς δεν συγκινήθηκε. ΑΝ υποθέσουμε ότι ο τότε Υπουργός Υγείας της ΝΔ ολιγώρησε, το 2009, έρχεται το ΠΑΣΟΚ και το Υπ. Υγείας αναλαμβάνεται από το αμίμητο γραφικό δίδυμο Μαριλίζας – Φώφης που δεν είδε, κι αυτό, το πρόβλημα. Αργότερα η κ. Ξενογιαννακοπούλου, η οποία είχε θητεύσει και ως Γ. Γραμματέας τους κόμματος, όδευσε ως μετανάστης στον ΣΥΡΙΖΑ με άλλους λαμπρούς αστέρες του Πασοκισμού, η δε κ. Φώφη Γεννηματά έλαβε, με μέριμνα BENI, το αξίωμα της Υπουργού Αναπληρωτού Άμυνας, στη Κυβέρνηση Αντωνομπένηδων, όπου άφησε εποχή. Υποθέτω ότι ο νυν ΑΝΥΕΘΑ κ. Α. Βίτσας θα νοιώθει ρίγη καθήμενος στον ίδιοθώκο μ’ αυτόν της κ. Φ.Γ.
Το δεύτερο καθηλώθηκε το 2012 (πρόβλημα κινητήρα – συστήματος προσγείωσης). Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Και πάλι αφέθηκε να… λιάζεται.
Το τρίτο το 2015, Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Προωθήθηκε, λέει, στην ΕΑΒ πρόσφατα όπου ο χρόνος παραλαβής του είναι άγνωστος. Η ΕΑΒ, ως γνωστόν, δεν πολυσυγχίζεται για επισκευές κρατικών ιπτάμενων μέσων γιατί δεν υπογράφει εγγυήσεις. Αφήστε που τους αλλάζει τα φώτα στις υπερκοστολογήσεις.
Η απάντηση συμπληρώνεται με την πληροφορία ότι για τα δύο πρώτα ελικόπτερα θα συζητηθεί με την κατασκευάστρια εταιρεία η συντήρησή τους. Και γιατί δεν το έκαναν ένα χρόνο πριν; Δεν είχαν δει το πρόβλημα. Δεν διάβαζαν καταγγελίες; Καλά κρασιά…
Επίλογος
Δεν υπάρχει. Απλά οι εκάστοτε Πρωθυπουργοί πρέπει να αφιερώνουν μια ώρα το μήνα για να δουν τι πράττουν οι υπουργοί τους. Και να τους καθαιρούν, άμα χρειάζεται. Μην φοβούνται, δεν πρόκειται να κινδυνεύσουν απ΄ αυτούς.
ΥΓ Ο Υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Ξανθός σε συνέντευξή του στα Νέα (12.4) παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα Υγείας επεχείρησε να ξεπλύνει τις παραλήψεις και τις αστοχίες τις παρούσας ηγεσίας του Υπουργείου στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ που χαρακτηρίζεται δόγμα του ηθικού πλεονεκτήματος. Ναι, αλλά αν πηγαίνετε έτσι, κι αυτό ξεφτίζει. Ας μην ξεχνά το σόφισμα του Μάρκου Αυρηλίου ¨Ο ηγέτης είναι υπεύθυνος για ό,τι πράττει και ότι παραλείπει να πράξει”. Θα επανέλθω με άλλο κατόρθωμα του κ. Πολάκη. Πώς ο κ. Υπουργός διέλυσε την υπηρεσία των Νοσοκομειακών οχημάτων του ΕΚΑΒ.
ΣΗΜ. Βαρύ το πένθος των ΕΔ, του Στρατού για την απώλεια τεσσάρων στελεχών. Χάθηκε και ένα Ε/Π UH – IH. Ο τύπος αυτός είναι γηραλέος και έπρεπε, ήδη να έχει αποσυρθεί. Με “τα δόντια” συντηρείται από την Αεροπορία Στρατού. Έχει επέλθη η, λεγόμενη, γήρανση (fatigue) του υλικού.
Ορθώς το 2003 η τότε Στρ. Ηγεσία εισηγήθηκε στον ΥΕΘΑ κ. Γιάννο Παπαντωνίου την προμήθεια νέων προς αντικατάσταση των Χιούϊς. Η υπόθεση αυτή υπήρξε ένα από τα πλέον χυδαία και βρωμερά σκάνδαλα των Σημιτόγιαννων και αφέθηκε εντελώς ανεξέλεγκτη από την Καραμανλική Κυβέρνηση των Σκανδαλοθαπτών.
Σήμερα, για να ρίξουν στάχτη στα μάτια, παραπέμπουν των Παπαντωνίου στη Βουλή, μετά από 14 χρόνια, ενώ άφησαν την υπόθεση να παραγραφεί! Από τα 20 Ε/Π ΝΗ – 90 της σύμβασης έχουν παραληφθεί μόνο 12!
ΣΗΜ. Βαρύ το πένθος των ΕΔ, του Στρατού για την απώλεια τεσσάρων στελεχών. Χάθηκε και ένα Ε/Π UH – IH. Ο τύπος αυτός είναι γηραλέος και έπρεπε, ήδη να έχει αποσυρθεί. Με “τα δόντια” συντηρείται από την Αεροπορία Στρατού. Έχει επέλθη η, λεγόμενη, γήρανση (fatigue) του υλικού.
Ορθώς το 2003 η τότε Στρ. Ηγεσία εισηγήθηκε στον ΥΕΘΑ κ. Γιάννο Παπαντωνίου την προμήθεια νέων προς αντικατάσταση των Χιούϊς. Η υπόθεση αυτή υπήρξε ένα από τα πλέον χυδαία και βρωμερά σκάνδαλα των Σημιτόγιαννων και αφέθηκε εντελώς ανεξέλεγκτη από την Καραμανλική Κυβέρνηση των Σκανδαλοθαπτών.
Σήμερα, για να ρίξουν στάχτη στα μάτια, παραπέμπουν των Παπαντωνίου στη Βουλή, μετά από 14 χρόνια, ενώ άφησαν την υπόθεση να παραγραφεί! Από τα 20 Ε/Π ΝΗ – 90 της σύμβασης έχουν παραληφθεί μόνο 12!
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ!