Του Απόλλωνα Λεονταρίτη
Η επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου είναι ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η ηγεσία στο ρόλο της ΕΑΒ τόσο σε θέματα υποστήριξης μαχητικών και μεταγωγικών αεροσκαφών όσο και σε θέματα που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της μαχητικής της ισχύος, η οποία εστιάζεται γύρω από τον εκσυγχρονισμό του στόλου των F-16.
Μαζί με τον Α/ΓΕΑ την ΕΑΒ επισκέφτηκε και ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), Υποπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς και επιτελείς του ΓΕΑ και της ΔΑΥ. Στην ΕΑΒ τους υποδέχθηκε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΒ, κ. Ζαχαρίας Γκίκας και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας.
Στη διάρκεια της συνάντησης έγινε παρουσίαση και συζήτηση για την εξέλιξη των προγραμμάτων της ΕΑΒ που αφορούν στη συντήρηση και υποστήριξη πτητικών και επίγειων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας. Κρίσιμος άλλωστε είναι ο ρόλος της EAB στην συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου μαχητικών α/φων ιδιαίτερα των F-4E Phantom II AUP, καθώς και μεταγωγικών C-130B/H Hercules τα οποία σηκώνουν το κύριο βάρος των αερομεταφορών της ΠΑ.
Η εξέλιξη των εργασιών αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας καθόσον επηρεάζονται οι διαθεσιμότητες της ΠΑ, ενώ είναι γνωστό ότι η εταιρία βρίσκεται σε φάση αναμονής ενίσχυσης του δυναμικού της με επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται, ώστε να μπορέσει να εκτελέσει τόσο υφιστάμενα όσο και μελλοντικά προγράμματα.
Η ΕΑΒ σε ρόλο μοναδικού παγκόσμιου προμηθευτή
Είναι γεγονός ότι η ΕΑΒ βρίσκεται σήμερα σε ένα κομβικό σημείο όπου γίνεται συστηματική προσπάθεια να ξεπεραστούν εκκρεμότητες και συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος. Παράλληλα όμως ανοίγονται εξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές με δεδομένο ότι συνεχίζει να λειτουργεί ως υποκατασκευαστής σε κρίσιμα προγράμματα, ενώ πριν λίγους μήνες ανέλαβε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΑΦΝΣ P-3B Orion του ΠΝ και πρακτικά τελεί εν αναμονή ανάληψης πρωταγωνιστικού ρόλου στον εκσυγχρονισμό των F-16 της ΠΑ.
Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι την τελευταία εικοσαετία, στο πλαίσιο απόκτησης των μαχητικών F-16, η ΕΑΒ έχει υλοποιήσει σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin, μια πλειάδα προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ) με γνώμονα τόσο την αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων με ταυτόχρονη αύξηση των κατασκευαστικών/επισκευαστικών δυνατοτήτων της.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το πρόγραμμα συναρμολόγησης μειζόνων δομικών συγκροτημάτων του F-16, (στα οποία περιλαμβάνονται οι αεραγωγοί, οι θυρίδες κινητήρων, τμήματα δεξαμενών καύσιμων, τμήματα ατράκτου, κλπ.) και μάλιστα η ΕΑΒ έχει ρόλο μοναδικού παγκόσμιου προμηθευτή.
Πέραν όμως του F-16, η ΕΑΒ κατασκευάζει, πάλι σε παγκόσμιο επίπεδο, το 60-70% περίπου της ατράκτου του νέου μεταγωγικού C-130J. Σημειωτέον ότι η συγκεκριμένη συμπαραγωγή αποτελεί αποτέλεσμα της πρόθεσης της Lockheed Martin για μακρόπνοη στρατηγική συνεργασία με την ΕΑΒ και μάλιστα σε περίοδο κρίσης.
Μέχρι σήμερα, το ύψος των συμφωνιών της συμπαραγωγής (F-16 & C-130J) έχει ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια δολάρια. Επιτυχίες διόλου ευκαταφρόνητες με δεδομένο το σκληρό διεθνή ανταγωνισμό αλλά και τις δυσκολίες που ξεπεράστηκαν προκειμένου η εταιρία να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα.
Αναμένοντας το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16
Η πρόσφατη δημοσιότητα γύρω από το ζήτημα εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ επικεντρώθηκε στην οικονομοτεχνική διάσταση, αμελώντας όμως τις σημαντικές παραμέτρους που αφορούν το έργο που προβλέπεται να αναλάβει η ΕΑΒ, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και αύξηση του κύκλου εργασιών.
Η εταιρία έχει όλα τα εχέγγυα να πετύχει στον απαιτητικό αυτό ρόλο καθόσον έχει ήδη ολοκληρώσει με επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν το πρόγραμμα αναβάθμισης των 99 μαχητικών F-16C/D της USAFE. Πρόκειται για ένα τεράστιας σημασίας έργο το οποίο την περίοδο που υλοποιήθηκε πέρασε στα «ψηλά» της δημοσιότητας.. Όμως αυτοί που το υλοποίησαν πέτυχαν ένα τεράστιο στοίχημα, αποδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες της ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.
Θυμίζουμε απλά ότι στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας υλοποιήθηκε δομική και ηλεκτρονική αναβάθμιση (πρόγραμμα CCIP της USAFE), μέσα σε διάστημα μόλις 4 ετών από την υπογραφή της σύμβασης ανάληψής του. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου απαίτησε τόσο την δημιουργία και κατασκευή νέων υποδομών, το κόστος των οποίων ανέλαβε η κατασκευάστρια των F-16, με μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης των εργαζομένων της ΕΑΒ.
Σήμερα απέναντι στην νέα προοπτική ανανέωσης των επιχειρησιακών ικανοτήτων των F-16 της ΠΑ με νέο ραντάρ AESA, προηγμένα όπλα και αναβάθμιση πιλοτηρίου, η υιοθέτηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού θα μεγιστοποιήσει την ελληνική προστιθέμενη αξία του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα:
• Εκτιμάται ότι η συμμετοχή της ΕΑΒ θα ανέλθει σε 100 και πλέον εκατομμύρια δολάρια σε ένα βάθος 4-5 ετών, διασφαλίζοντας 350-400 θέσεις εργασίας.
• Η μακροχρόνια και πολύπλευρη σχέση συνεργασίας μεταξύ της ΕΑΒ και του κατασκευαστή των Α/Φ F-16 Lockheed Martin εγγυώνται την απρόσκοπτη και επιτυχή υλοποίηση του έργου. Με την ανάληψη του έργου από την ΕΑΒ θα καταστεί εφικτή η ουσιώδης εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ήδη ανεπτυγμένων υποδομών της εταιρείας, που ανταποκρίνονται επακριβώς στις απαιτήσεις αναλόγων προγραμμάτων αναβαθμίσεων.
• Δυνατότητα της ΕΑΒ να διεκδικήσει παρόμοια συμβόλαια αναβαθμίσεων για F-16 τρίτων χωρών (τα εν λόγω προγράμματα βρίσκονται στο τελικό στάδιο απόφασης). Εφόσον η ΕΑΒ έχει κερδίσει τόσο το Ελληνικό όσο και το Αμερικανικό συμβόλαιο θα αποκτήσει ενεργό διεθνή ρόλο στην ανάληψη τέτοιων συμβολαίων.
Δεν θα πρέπει δε να ξεχνάμε ότι η τουρκική βιομηχανία υλοποιεί ήδη αντίστοιχο πρόγραμμα αναβάθμισης των τουρκικών F-16, το οποίο έχει ολοκληρώσει και έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία της να προσφέρει την τεχνογνωσία που απέκτησε και σε άλλους χρήστες διεθνώς. Η καθυστέρηση ανάληψης της αναβάθμισης από την ΕΑΒ θα τη φέρει σε μειονεκτική θέση έναντι της τουρκικής βιομηχανίας.
Πέραν των ανωτέρω σημείων η ΕΑΒ προσδοκάται να φέρει εις πέρας:
• Την συνέχιση της συμπαραγωγής και συναρμολόγησης μειζόνων δομικών συγκροτημάτων των Α/Φ C-130J και F-16, των οποίων (συγκροτημάτων) η ΕΑΒ αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή στη διεθνή αγορά.
• Την επέκταση Άδειας “Hercules Authorised Service Center”
• Την ανάπτυξη δυνατοτήτων και σε άλλες εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες πλην ΕΑΒ (ΕΑΣ, ιδιωτικές, κλπ)
• Την προώθηση και υποστήριξη της ΕΑΒ για την ανάληψη εργασιών αναβάθμισης F-16 γειτονικών χωρών
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πρόγραμμα αναβάθμισης
Η υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16 σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες στο Onalert.gr απαιτεί παρόμοια διαδικασία με αυτήν που ακολούθησε το ΠΝ για τα P-3B:
Ουσιαστικά έχει γίνει η αποστολή LOR για LOA προς την Αμερικανική Κυβέρνηση με πλήρη περιγραφή των απαιτήσεων (Αριθμός και Block αεροσκαφών F-16 που θα αναβαθμισθούν, προσδιορισμός κεντρικού υπολογιστή, ανάλογου λογισμικού, είδος radar, ηλεκτρονικά συστήματα, ενσωμάτωση του συνόλου των υφιστάμενων όπλων της ΠΑ αλλά και μελλοντικών).
Σε αυτά περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η υποστήριξη και η βιβλιογραφία σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή.Ταυτόχρονα γίνεται αναφορά στην ΕΑΒ ως κύριου υποκατασκευαστή στη χώρα. Σε όλο αυτό το πλαίσιο μελετάται η τμηματική πληρωμή του προγράμματος (υλοποίηση εντός 7 ετών) που έχει ως αποτέλεσμα την καταβολή του συνόλου του ποσού σε «δόσεις» ανά έτος, γεγονός που επιτρέπει την απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος, με την ελάχιστη δημοσιονομική επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό του ΥΕΘΑ.
Σε κάθε περίπτωση για την ΕΑΒ θα πρέπει να εξασφαλισθεί η συνεχής βελτίωση των επιδόσεων της, όπως και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της έναντι άλλων υποκατασκευαστών. Τα προγράμματα συμπαραγωγής των F-16 και C-130J συνδυαστικά με τους εκσυγχρονισμούς των F-16 της ΠΑ και των P-3B του ΠΝ, αποτελούν το κορμό για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την εξασφάλιση θέσεων εργασίας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας.
onalert
Η επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου είναι ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η ηγεσία στο ρόλο της ΕΑΒ τόσο σε θέματα υποστήριξης μαχητικών και μεταγωγικών αεροσκαφών όσο και σε θέματα που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της μαχητικής της ισχύος, η οποία εστιάζεται γύρω από τον εκσυγχρονισμό του στόλου των F-16.
Μαζί με τον Α/ΓΕΑ την ΕΑΒ επισκέφτηκε και ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), Υποπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς και επιτελείς του ΓΕΑ και της ΔΑΥ. Στην ΕΑΒ τους υποδέχθηκε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΒ, κ. Ζαχαρίας Γκίκας και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας.
Στη διάρκεια της συνάντησης έγινε παρουσίαση και συζήτηση για την εξέλιξη των προγραμμάτων της ΕΑΒ που αφορούν στη συντήρηση και υποστήριξη πτητικών και επίγειων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας. Κρίσιμος άλλωστε είναι ο ρόλος της EAB στην συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου μαχητικών α/φων ιδιαίτερα των F-4E Phantom II AUP, καθώς και μεταγωγικών C-130B/H Hercules τα οποία σηκώνουν το κύριο βάρος των αερομεταφορών της ΠΑ.
Η εξέλιξη των εργασιών αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας καθόσον επηρεάζονται οι διαθεσιμότητες της ΠΑ, ενώ είναι γνωστό ότι η εταιρία βρίσκεται σε φάση αναμονής ενίσχυσης του δυναμικού της με επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται, ώστε να μπορέσει να εκτελέσει τόσο υφιστάμενα όσο και μελλοντικά προγράμματα.
Η ΕΑΒ σε ρόλο μοναδικού παγκόσμιου προμηθευτή
Είναι γεγονός ότι η ΕΑΒ βρίσκεται σήμερα σε ένα κομβικό σημείο όπου γίνεται συστηματική προσπάθεια να ξεπεραστούν εκκρεμότητες και συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος. Παράλληλα όμως ανοίγονται εξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές με δεδομένο ότι συνεχίζει να λειτουργεί ως υποκατασκευαστής σε κρίσιμα προγράμματα, ενώ πριν λίγους μήνες ανέλαβε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΑΦΝΣ P-3B Orion του ΠΝ και πρακτικά τελεί εν αναμονή ανάληψης πρωταγωνιστικού ρόλου στον εκσυγχρονισμό των F-16 της ΠΑ.
Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι την τελευταία εικοσαετία, στο πλαίσιο απόκτησης των μαχητικών F-16, η ΕΑΒ έχει υλοποιήσει σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin, μια πλειάδα προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ) με γνώμονα τόσο την αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων με ταυτόχρονη αύξηση των κατασκευαστικών/επισκευαστικών δυνατοτήτων της.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το πρόγραμμα συναρμολόγησης μειζόνων δομικών συγκροτημάτων του F-16, (στα οποία περιλαμβάνονται οι αεραγωγοί, οι θυρίδες κινητήρων, τμήματα δεξαμενών καύσιμων, τμήματα ατράκτου, κλπ.) και μάλιστα η ΕΑΒ έχει ρόλο μοναδικού παγκόσμιου προμηθευτή.
Πέραν όμως του F-16, η ΕΑΒ κατασκευάζει, πάλι σε παγκόσμιο επίπεδο, το 60-70% περίπου της ατράκτου του νέου μεταγωγικού C-130J. Σημειωτέον ότι η συγκεκριμένη συμπαραγωγή αποτελεί αποτέλεσμα της πρόθεσης της Lockheed Martin για μακρόπνοη στρατηγική συνεργασία με την ΕΑΒ και μάλιστα σε περίοδο κρίσης.
Μέχρι σήμερα, το ύψος των συμφωνιών της συμπαραγωγής (F-16 & C-130J) έχει ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια δολάρια. Επιτυχίες διόλου ευκαταφρόνητες με δεδομένο το σκληρό διεθνή ανταγωνισμό αλλά και τις δυσκολίες που ξεπεράστηκαν προκειμένου η εταιρία να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα.
Αναμένοντας το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16
Η πρόσφατη δημοσιότητα γύρω από το ζήτημα εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ επικεντρώθηκε στην οικονομοτεχνική διάσταση, αμελώντας όμως τις σημαντικές παραμέτρους που αφορούν το έργο που προβλέπεται να αναλάβει η ΕΑΒ, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και αύξηση του κύκλου εργασιών.
Η εταιρία έχει όλα τα εχέγγυα να πετύχει στον απαιτητικό αυτό ρόλο καθόσον έχει ήδη ολοκληρώσει με επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν το πρόγραμμα αναβάθμισης των 99 μαχητικών F-16C/D της USAFE. Πρόκειται για ένα τεράστιας σημασίας έργο το οποίο την περίοδο που υλοποιήθηκε πέρασε στα «ψηλά» της δημοσιότητας.. Όμως αυτοί που το υλοποίησαν πέτυχαν ένα τεράστιο στοίχημα, αποδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες της ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.
Θυμίζουμε απλά ότι στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας υλοποιήθηκε δομική και ηλεκτρονική αναβάθμιση (πρόγραμμα CCIP της USAFE), μέσα σε διάστημα μόλις 4 ετών από την υπογραφή της σύμβασης ανάληψής του. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου απαίτησε τόσο την δημιουργία και κατασκευή νέων υποδομών, το κόστος των οποίων ανέλαβε η κατασκευάστρια των F-16, με μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης των εργαζομένων της ΕΑΒ.
Σήμερα απέναντι στην νέα προοπτική ανανέωσης των επιχειρησιακών ικανοτήτων των F-16 της ΠΑ με νέο ραντάρ AESA, προηγμένα όπλα και αναβάθμιση πιλοτηρίου, η υιοθέτηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού θα μεγιστοποιήσει την ελληνική προστιθέμενη αξία του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα:
• Εκτιμάται ότι η συμμετοχή της ΕΑΒ θα ανέλθει σε 100 και πλέον εκατομμύρια δολάρια σε ένα βάθος 4-5 ετών, διασφαλίζοντας 350-400 θέσεις εργασίας.
• Η μακροχρόνια και πολύπλευρη σχέση συνεργασίας μεταξύ της ΕΑΒ και του κατασκευαστή των Α/Φ F-16 Lockheed Martin εγγυώνται την απρόσκοπτη και επιτυχή υλοποίηση του έργου. Με την ανάληψη του έργου από την ΕΑΒ θα καταστεί εφικτή η ουσιώδης εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ήδη ανεπτυγμένων υποδομών της εταιρείας, που ανταποκρίνονται επακριβώς στις απαιτήσεις αναλόγων προγραμμάτων αναβαθμίσεων.
• Δυνατότητα της ΕΑΒ να διεκδικήσει παρόμοια συμβόλαια αναβαθμίσεων για F-16 τρίτων χωρών (τα εν λόγω προγράμματα βρίσκονται στο τελικό στάδιο απόφασης). Εφόσον η ΕΑΒ έχει κερδίσει τόσο το Ελληνικό όσο και το Αμερικανικό συμβόλαιο θα αποκτήσει ενεργό διεθνή ρόλο στην ανάληψη τέτοιων συμβολαίων.
Δεν θα πρέπει δε να ξεχνάμε ότι η τουρκική βιομηχανία υλοποιεί ήδη αντίστοιχο πρόγραμμα αναβάθμισης των τουρκικών F-16, το οποίο έχει ολοκληρώσει και έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία της να προσφέρει την τεχνογνωσία που απέκτησε και σε άλλους χρήστες διεθνώς. Η καθυστέρηση ανάληψης της αναβάθμισης από την ΕΑΒ θα τη φέρει σε μειονεκτική θέση έναντι της τουρκικής βιομηχανίας.
Πέραν των ανωτέρω σημείων η ΕΑΒ προσδοκάται να φέρει εις πέρας:
• Την συνέχιση της συμπαραγωγής και συναρμολόγησης μειζόνων δομικών συγκροτημάτων των Α/Φ C-130J και F-16, των οποίων (συγκροτημάτων) η ΕΑΒ αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή στη διεθνή αγορά.
• Την επέκταση Άδειας “Hercules Authorised Service Center”
• Την ανάπτυξη δυνατοτήτων και σε άλλες εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες πλην ΕΑΒ (ΕΑΣ, ιδιωτικές, κλπ)
• Την προώθηση και υποστήριξη της ΕΑΒ για την ανάληψη εργασιών αναβάθμισης F-16 γειτονικών χωρών
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πρόγραμμα αναβάθμισης
Η υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16 σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες στο Onalert.gr απαιτεί παρόμοια διαδικασία με αυτήν που ακολούθησε το ΠΝ για τα P-3B:
Ουσιαστικά έχει γίνει η αποστολή LOR για LOA προς την Αμερικανική Κυβέρνηση με πλήρη περιγραφή των απαιτήσεων (Αριθμός και Block αεροσκαφών F-16 που θα αναβαθμισθούν, προσδιορισμός κεντρικού υπολογιστή, ανάλογου λογισμικού, είδος radar, ηλεκτρονικά συστήματα, ενσωμάτωση του συνόλου των υφιστάμενων όπλων της ΠΑ αλλά και μελλοντικών).
Σε αυτά περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η υποστήριξη και η βιβλιογραφία σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή.Ταυτόχρονα γίνεται αναφορά στην ΕΑΒ ως κύριου υποκατασκευαστή στη χώρα. Σε όλο αυτό το πλαίσιο μελετάται η τμηματική πληρωμή του προγράμματος (υλοποίηση εντός 7 ετών) που έχει ως αποτέλεσμα την καταβολή του συνόλου του ποσού σε «δόσεις» ανά έτος, γεγονός που επιτρέπει την απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος, με την ελάχιστη δημοσιονομική επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό του ΥΕΘΑ.
Σε κάθε περίπτωση για την ΕΑΒ θα πρέπει να εξασφαλισθεί η συνεχής βελτίωση των επιδόσεων της, όπως και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της έναντι άλλων υποκατασκευαστών. Τα προγράμματα συμπαραγωγής των F-16 και C-130J συνδυαστικά με τους εκσυγχρονισμούς των F-16 της ΠΑ και των P-3B του ΠΝ, αποτελούν το κορμό για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την εξασφάλιση θέσεων εργασίας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας.
onalert