Περιπλέκεται το κουβάρι της υπόθεσης με τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα.
Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του
Η αιφνίδια απόφαση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου να αποσυρθεί από συνήγορος υπεράσπισης του 77χρονου κατηγορουμένου, ο οποίος φέρεται να ήταν ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που εμβόλισε τουριστικό σκάφος με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα που αναζητούν επίμονα απάντηση. Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του.
Η απόφαση αυτή έρχεται μία μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του στην είσοδο των Δικαστηρίων Πειραιά, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι«η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους». Με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν απονομή Δικαιοσύνης και την τοπική κοινωνία του νησιού να παρακολουθεί «μουδιασμένη» τις εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση, η λιμενική αρχή εστιάζει την προσοχή της σε σειρά γεγονότων τα οποία ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ριζική ανατροπή του διαμορφωθέντος σκηνικού.
Αναλυτικά η δήλωση του γνωστού ποινικολόγου:
Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του. Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφό, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της.
Ερωτήματα για τον χειριστή του ταχύπλοου
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο οδηγός του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος. Όπως είπαν, ο ηλικιωμένος βγήκε μπροστά προκειμένου να πάρει πάνω του την ευθύνη, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το αγαπημένο του πρόσωπο. Στο μικροσκόπιο του Λιμενικού Σώματος έχουν μπει σειρά ενδείξεων που τείνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Πηγή από την Ελληνική Ακτοφυλακή που μίλησε στο zougla.gr ανέφερε μεταξύ άλλων:Η απόφαση αυτή έρχεται μία μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του στην είσοδο των Δικαστηρίων Πειραιά, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι«η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους». Με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν απονομή Δικαιοσύνης και την τοπική κοινωνία του νησιού να παρακολουθεί «μουδιασμένη» τις εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση, η λιμενική αρχή εστιάζει την προσοχή της σε σειρά γεγονότων τα οποία ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ριζική ανατροπή του διαμορφωθέντος σκηνικού.
Αναλυτικά η δήλωση του γνωστού ποινικολόγου:
Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του. Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφό, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της.
Ερωτήματα για τον χειριστή του ταχύπλοου
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο οδηγός του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος«Μετά από ναυτικό ατύχημα παραμένεις στο σημείο και δεν πας σπίτι σου να περιμένεις να σε συλλάβουν (όπως έγινε στην περίπτωση του 77χρονου, ο οποίος φώναξε ο ίδιος τους λιμενικούς να τον συλλάβουν σε σπίτι συγγενικού του προσώπου). Παραμένεις στο σημείο, ακόμα και αν βουλιάζεις και εσύ από το ατύχημα που δημιούργησες. Μοιράζεσαι τα σωστικά και τη ζωή σου την ίδια, αν χρειαστεί».
«Η έννοια της "εγκατάλειψης" είναι πολύ πιο αυστηρή στη θάλασσα απ’ ότι στη ξηρά (με τους ασυνείδητους οδηγούς αυτοκινήτων που παρατούν τα θύματά τους αιμόφυρτα στην άσφαλτο). Στη θάλασσα η εγκατάλειψη είναι απάνθρωπη και δεν συμβαίνει ούτε μεταξύ εχθρικών πολεμικών πλοίων που αφού βυθίσει το ένα το άλλο, περισυλλέγουν ναυαγούς, οι οποίοι τελούν στη συνέχεια υπό κράτηση. Διεθνής ηθικός κανόνας της ναυτοσύνης πάνω απ’ ολα!» πρόσθεσε η ίδια πηγή στο zougla.gr.
Αυτό, λοιπόν, που ακούγεται και εξετάζεται κατά τη διάρκεια της προανάκρισης είναι ότι οδηγός του ταχύπλοου ήταν ο ανιψιός του 77χρονου, στον οποίο έχει μεγάλη αδυναμία καθώς ο ίδιος είχε χάσει τον υιό του ή ο γαμπρός του (άνδρας της κόρης του). Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο χειριστής να μην είχε καν δίπλωμα ταχυπλόου. Στο μικροσκόπιο των αρχών έχουν μπει και μαρτυρίες κατά τις οποίες το ταχύπλοο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα και ο οδηγός του είχε προχωρήσει σε επικίνδυνους ελιγμούς -εξέλιξη που ενδεχομένως να συνδέεται με το νεαρό της ηλικίας του και να μη συνάδει μ’ έναν ηλικιωμένο.
zougla