25.5.16

Για κακούργημα ο Βρυώνης


Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος

Σενάριο ταινίας θυμίζει η κομπίνα που σκαρφίστηκε ο καναλάρχης Φίλιππος Βρυώνης, προκειμένου, όπως καταγγέλλεται, να υφαρπάξει 700.000 ευρώ και κάτι ψιλά από τα στελέχη μιας κυπριακής επενδυτικής εταιρείας.




Σήμερα, το zougla.gr φέρνει στο φως ένα βούλευμα-βόμβα που εξέδωσε στα τέλη του περασμένου Δεκέμβρη το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών, με το οποίο ο γνωστός επιχειρηματίας και ακόμη ένας συνεργάτης του, ονόματι Κ.Μ., παραπέμπονται να δικαστούν για απάτη κακουργηματικού χαρακτήρα. 

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή... 




Πλήρωσε για να αγοράσει... αέρα


Η ιστορία ξεκινά το 2009, όταν μια κυπριακή εταιρεία έδειξε, μέσω του νόμιμου εκπροσώπου της Π.Κ., ενδιαφέρον να αγοράσει το δεξαμενόπλοιο «Πετρόιλ V» και το σκάφος «Αλ Πετρόιλ» τα οποία ανήκαν σε εταιρεία του κ. Βρυώνη. Σύμφωνα με το βούλευμα, το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του zougla.gr, ο κ. Βρυώνης διαβεβαίωσε τον Π.Κ. ότι τα πλοία ανήκουν στην εταιρεία του με την επωνυμία ««Generama Construction & Business Development Co LTD», κύριος εκπρόσωπος της οποίας εμφανιζόταν ο συγκατηγορούμενός του Κ.Μ.

Οι διαβεβαιώσεις του έπιασαν τόπο, καθώς στις 8 Ιανουαρίου 2009 υπεγράφη μία σύμβαση μεταξύ του εκπρόσωπου της «Generama» Κ.Μ. και του εκπροσώπου της κυπριακής εταιρείας Π.Κ., η οποία όριζε τη μεταβίβαση των πλοίων στον νέο ιδιοκτήτη τους έναντι 384.700 ευρώ.

Και αγόρασε πλοίο-φάντασμα και το επισκεύασε

Τα χρήματα καταβλήθηκαν και οι μετοχές της «Generama» μεταβιβάστηκαν. Αυτά που δεν «μεταβιβάστηκαν» ωστόσο ήταν τα πλοία, αφού -όπως αποκαλύφθηκε αργότερα- ανήκαν σε άλλη εταιρεία του κ. Βρυώνη και όχι στην «Generama».

Και σαν να μην έφτανε αυτό, μετά την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας, η κυπριακή εταιρεία άρχισε να
 επισκευάζει το «Πετρόιλ V» καταβάλλοντας επιπλέον 360.000 ευρώ και δαπανώντας ουσιαστικά 744.000 ευρώ για να αγοράσει και εν συνεχεία να επισκευάσει πλοία-φαντάσματα.

Η απάτη δεν άργησε να αποκαλυφθεί. Όταν ο Π.Κ. άρχισε να ψυλλιάζεται ότι κάτι δεν πάει καλά, ξεκίνησε έρευνα και τα αποτελέσματα δεν ήταν καθόλου ευχάριστα. Όπως διαπιστώθηκε, τα πλοία ανήκαν μεν σε εταιρεία του κ. Βρυώνη, όχι όμως στην «Generama» αλλά στην ««Εμπορικός Δεσμός Α.Ε.».

Ισχυρίστηκαν ότι... πίεζαν να δώσουν τα πλοία

Στις απολογίες τους οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες και ισχυρίστηκαν ότι «η εγκαλούσα εταιρεία γνώριζε το πραγματικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των δύο πλοίων, όμως ήθελε άμεσα να εμφανίζεται ως κυρία των δύο πλοίων για οικονομικούς λόγους (κατάρτιση δανείων, ναυλοσυμφώνων κ.λπ.), ότι άμεσα της παραδόθηκε η νομή των δύο πλοίων, τα οποία εκμεταλλεύτηκε ως κυρία για χρονικό διάστημα μείζον του έτους και ότι, παρά τις συνεχείς οχλήσεις τους προς την εγκαλούσα εταιρεία για την παράδοση προς αυτήν των συμφωνηθέντων, αυτή εκώφευε υπαναχωρώντας ουσιαστικά από την ολοκλήρωση της σύμβασης».
Οι ισχυρισμοί τους, ωστόσο, δεν έπεισαν το συμβούλιο.

Έχουν αποδεχθεί το χρέος

Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σε αντίθεση με την απολογία τους και όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, στις 4 Νοεμβρίου 2011 τόσο ο κ. Βρυώνης όσο και ο συνεργάτης του φέρονται να έχουν υπογράψει ένα ιδιωτικό συμφωνητικό με τον εκπρόσωπο της κυπριακής εταιρείας Π.Κ., με το οποίο αναγνωρίζουν το χρέος τους απέναντι σε αυτήν.

Πλέον, ο επίλογος της ιστορίας αναμένεται να γραφεί στις δικαστικές αίθουσες.


zougla