το κάθε τρακτέρ κοστίζει όσο ενα διαμέρισμα... |
Ορισμένα αιτήματά τους είναι τελείως απαράδεκτα και θα τους κατέτασσαν σε κατηγορία Πατρικίων με τον υπόλοιπο λαό σε κατηγορία Πληβείων! Ο αποκλεισμός των δρόμων δεν είναι αγώνας, είναι προβοκάτσια εναντίον της χώρας, είναι κοινός εκβιασμός εις βάρος του Ελληνικού λαού και στέρηση του δικαιώματος του λαού να κυκλοφορεί ελεύθερα.Αυτή η συνήθεια, έπρεπε από χρόνια να είχε παταχθεί αμείλικτα και παραδειγματικά, με κατάσχεση των τρακτέρ, εκποίησή των και βαριές ποινές φυλακίσεως στους υπευθύνους.
Η ψηφοθηρία των κομμάτων, κατέστησε "έθιμο" το κλείσιμο των δρόμων από οιονδήποτε, τουλάχιστον μία φορά κάθε χρόνο, βυθίζοντας σε απελπισία εμπόρους, ταξιδιώτες και θίγοντας όλες τις κοινωνικές τάξεις και την οικονομία της χώρας (ειδικά σήμερα).
Των παρανόμων αυτών πράξεων ηγείτο η σημερινή "κυβέρνηση" ως αντιπολίτευση και τώρα που τα λούζεται η ίδια δυσκολεύεται να πάρει θέση.
ΑΛΕΞ
Στην Αθήνα μεταφέρεται από την Παρασκευή ο αγώνας των αγροτών, όπως αποφάσισαν ομόφωνα οι εκπρόσωποι αγροτών από 68 μπλόκα που συμμετείχαν στην πανελλαδική συνάντηση της Νίκαιας.
Tην Παρασκευή με τρακτέρ και λεωφορεία οι αγρότες θα μετακινηθούν στην Αθήνα και θα «στρατοπεδεύσουν» στο Σύνταγμα, τουλάχιστον επί διήμερο, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες.
Παράλληλα από τη Δευτέρα προχωρούν σε νέα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με αύξηση των αριθμών των ωρών αποκλεισμού των δρόμων στα μπλόκα συντονισμένα.
Επίσης, αποφάσισαν να μην μετάσχουν στην συνάντηση της Τρίτης στην Βουλή που έχει συγκαλέσει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο συνεδρίασης θεσμικής επιτροπής της Βουλής.
Όπως ανέφεραν, ακόμη και οι αγρότες μπλόκων που δεν συμμετείχαν στην Κυριακάτικη συνάντηση της Νίκαιας δεν θα λάβουν μέρος -σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν- στην συνάντηση της Τρίτης.
Όσον αφορά στο κοινό πλαίσιο αιτημάτων που διαμορφώθηκε αυτό επικεντρώνεται στους ακόλουθους άξονες:
Λαμία: Κλειστά δύο κομβικά σημεία
Στα δύο έχει «κοπεί» η Ελλάδα, καθώς αγρότες από Φθιώτιδα έχουν κλείσει δύο κομβικά σημεία της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμία, στο 210ο χλμ στην Ανθήλη και στο 200ό χλμ στον κόμβο του Μπράλου.
Εκατοντάδες φορτηγά είναι συγκεντρωμένα μέσα στην πόλη της Λαμίας, καθώς έχουν γεμίσει ασφυκτικά με νταλίκες οι διάφοροι χώροι που έχει εξασφαλίσει η αστυνομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα φορτηγά που έχουν κατεύθυνση από Λαμία προς Αθήνα δεν είναι δυνατόν να περάσουν από τους παράδρομους και ακινητοποιούνται σε μεγάλους χώρους μέσα στη Λαμία από την αστυνομία.
Τις τελευταίες τρεις ώρες παίζεται ένα «κρυφτούλι» ανάμεσα στους οδηγούς των φορτηγών και την αστυνομία, καθώς οι πρώτοι προσπαθούν να ξεφύγουν και να συνεχίσουν το δρόμο τους, όμως εγκλωβίζονται στην παλιά εθνική οδό με συνέπεια να έχουν δημιουργηθεί ουρές πολλών χιλιομέτρων.
Η αστυνομία διοχετεύει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα αλλά και τα λεωφορεία από το παλιό επαρχιακό δίκτυο, χρησιμοποιώντας ένα μικρό δρόμο στην περιοχή της Δαμάστας που επικοινωνεί με τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας. Τα λεωφορεία επειδή είναι αδύνατον να διέλθουν από το συγκεκριμένο δρόμο, κατευθύνονται στο παλιό δίκτυο Λαμίας-Άμφισσας καθώς δεν υπάρχει άλλη διέξοδος. Από τους δύο αυτούς δρόμους και με κατεύθυνση πάντα προς την Άμφισσα εξελίσσεται ουσιαστικά η κυκλοφορία για τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία.
Πριν από λίγο ουρές χιλιομέτρων από Ι.Χ. και λεωφορεία έφτασαν πολύ κοντά στο μπλόκο των αγροτών στον κόμβο Μπράλου, στο 200ό χιλιόμετρο, όπου ουσιαστικά έχουν κλείσει όλες οι προσβάσεις από τους αγρότες με τρακτέρ.
Ανά διαστήματα οι αγρότες που είναι στον κόμβο Μπράλου ανοίγουν μια μικρή δίοδο για να απεγκλωβιστούν τα αυτοκίνητα που έχουν κατεύθυνση από Αθήνα προς Λαμία και παραμένουν στην εθνική οδό. Αυτά εκτρέπονται προς τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας και στη συνέχεια μέσα από επαρχιακούς δρόμους κατευθύνονται προς τη Λαμία. Ωστόσο σε ό,τι αφορά τα μεγάλα φορτηγά που κινούνται με κατεύθυνση από την Άμφισσα προς Λαμία, ακινητοποιούνται στο ύψος της Γραβιάς, όπου έχουν δημιουργηθεί ουρές από φορτηγά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο μπλόκα, στην Ανθήλη στο 210ο χλμ και στον κόμβο του Μπράλου στο 200ό χλμ της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, από τη στιγμή που οι αγρότες κλείνουν συγχρόνως τόσο την εθνική οδό όσο και τους παράδρομους η Ελλάδα «κόβεται» στα δύο, καθώς δεν υπάρχει διέξοδος για να μπορέσουν να κινηθούν τα αυτοκίνητα παρά μόνο κάποιοι μικροί και εγκαταλειμμένοι επαρχιακοί δρόμοι από τους οποίους οδηγούνται μόνο τα Ι.Χ.
Στο μπλόκο των αγροτών που βρίσκεται στο 210ο χλμ της εθνικής οδού, στο ύψος της Ανθήλης, οι αγρότες έχουν κλείσει και τους παράδρομους χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να περάσει ακόμα και ΙΧ αυτοκίνητο. Η διέλευση επιτρέπεται μόνο σε λεωφορεία, μέσα από παράδρομο.
Οι προτάσεις από το μπλόκο των Μικροθηβών
Το δικό τους πλαίσιο προτάσεων για το ασφαλιστικό, το φορολογικό και το κόστος παραγωγής έδωσαν στη δημοσιότητα οι αγρότες του μπλόκου Μικροθηβών, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στη σύσκεψη στη Νίκαια.
Ασφαλιστικό:
Όσοι αγρότες δεν έχουν προχωρήσει σε επ΄αόριστον αποκλεισμό, δεν αποκλείεται να το πράξουν τις επόμενες ώρες, καθώς σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, μπορεί στις 12 το μεσημέρι να έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός που ξεκίνησαν πολλοί το Σάββατο, αλλά δεν αποκλείεται τελικά να τον «μετατρέψουν» σε 48ωρο ή και πολυήμερο.
Κλειστό παραμένει για έβδομη ημέρα το τελωνείο του Προμαχώνα στα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία και η ουρά που σχηματίζουν νταλίκες και φορτηγά υπερβαίνει πλέον τα 30 χλμ.
Το συγκεκριμένο μπλόκο, με τη δύναμη των τρακτέρ να ξεπερνά τα 1.400, αποτελεί ένα από τα πιο σθεναρά.
Στο μεταξύ, το μπλόκο στο τελωνείο της Εξοχής, στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, άνοιξε στις 12 το μεσημέρι, οπότε έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός, αλλά έκλεισε και πάλι στις 15:00.
Υπό κατάληψη η Εγνατία οδός στον κόμβο των Κερδυλλίων, με το μπλόκο να αριθμεί περισσότερα από 800 τρακτέρ, ενώ μέχρι νωρίς το απόγευμα ελευθερώνεται η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Καβάλας.
Στο νομό Κιλκίς έχουν στηθεί δύο μπλόκα στα τελωνεία των Ευζώνων στα σύνορα της Ελλάδας με τα Σκόπια και στην Δοϊράνη, σύνορα Ελλάδας με την ΠΓΔΜ.
Στο μεν πρώτο συνεχίζεται και την Κυριακή ο αποκλεισμός (12:00-15:00 και 19:00-22:00), ενώ στο δεύτερο που ακολούθησε τον 24ωρο αποκλεισμό, στις 12:00 άνοιξε το τελωνείο και θα κλείσει και πάλι 19:00-22:00, οπότε και θα συνεδριάσουν οι συμμετέχοντες στο μπλόκο. Και στα δύο μπλόκα συνολικά συμμετέχουν περισσότερα από 800 τρακτέρ.
Στα διόδια των Μαλγάρων, όπου υπερβαίνουν τα 800 τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα, ο αποκλεισμός ξεκίνησε το Σάββατο στις 12:00 το μεσημέρι και θα συνεχιστεί «μέχρι και τη Δευτέρα», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο αγρότης Χαλάστρας, Αχιλλέας Καμπούρης, επικεφαλής του συντονιστικού.
Σε επ' αόριστον αποκλεισμό βρίσκεται για έκτη ημέρα ο κόμβος του Νησελίου επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης -Βέροιας. Στο μπλόκο η δύναμη μετρά περισσότερα από 750 τρακτέρ.
Στον κόμβο της Κουλούρας (Ημαθία), επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης- Βέροιας καθημερινά γίνεται συμβολικός αποκλεισμός μιας ώρας το απόγευμα από τις 16:00, ενώ υπενθυμίζεται ότι η δύναμη στο μπλόκο υπερβαίνει τα 400 τρακτέρ.
Στο Νομό Πέλλας, η απόφαση που ελήφθη σε επίπεδο νομού αφορά στα εξής: σε Έδεσσα και Αμύνταιο γίνεται αποκλεισμός 12:00-13:00 και 19:00-21:00 το βράδυ, ενώ σε Μελίσσι, Μαυροβούνι, Μεσσημέρι και Αλυσίδα Άρνισσας κλείνουν 17:30-20:30.
Στο Νομό Θεσσαλονίκης έχουν στηθεί μπλόκα, συνολικής δυναμικότητας άνω των 600 τρακτέρ στο Δερβένι (12:00-18:00 κλειστά), στην αερογέφυρα Θέρμης επί της Μουδανίων, στα «πράσινα φανάρια» και το μπλόκο επί της διασταύρωσης του κρατικού αερολιμένα (12:00-16:00 κλειστά). Τα άλλα δύο μπλόκα θα κλείνουν σε συνεννόηση και εναλλάξ.
Στις 12 το μεσημέρι έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός στο μπλόκο στην Χαλκηδόνα, με τη δύναμη στην περιοχή να υπερβαίνει τα 550 τρακτέρ.
Στο Νομό Χαλκιδικής, έχουν στηθεί τέσσερα μπλόκα στον κόμβο Γοματίου στην Ιερισσό, στα Νέα Μουδανιά, στη Νέα Καλλικράτεια και στον Πολύγυρο, με περίπου 600 συνολικά τρακτέρ, ενώ συμμετέχουν περισσότεροι από 80 μελισσοκόμοι.
Μόνο δύο ώρες (12:00-14:00) μένει ανοικτή η ΕΟ Αντιρρίου-Ιωαννίνων, στον κόμβο του Κεφαλόβρυσου στην Αιτωλοακαρνανία, αφού οι αγρότες αποφάσισαν νέο πολύωρο αποκλεισμό του δρόμου, από τις 14:00 το μεσημέρι, μέχρι τις 10:00 το πρωί της Δευτέρας.
Εκτός, όμως, από τον κόμβο του Κεφαλόβρυσου, θα συνεχιστούν και την Κυριακή οι πολύωροι αποκλεισμοί εθνικών οδών σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία.
Ειδικότερα, στην Αιτωλοακαρνανία, αγρότες απέκλεισαν την εθνική οδό Αμφιλοχίας-Λευκάδας, από τις 11:00 έως 17:00 στο ύψος του κόμβου του Αγίου Νικολάου.
Αγρότες της Ναυπακτίας, απέκλεισαν την εθνική οδό Αντιρρίου-Ιτέας (12:00-15:00) στον κόμβο του Ξηροπήγαδου, στην περιμετρική της Ναυπάκτου.
Ακόμη, αγρότες από την ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου, θα αποκλείσουν την εθνική οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων από τις 17:00 έως και τις 20:00, στη γέφυρα του ποταμού Εύηνου.
Στην Αχαΐα, αγρότες θα αποκλείσουν την ΕΟ Πατρών-Πύργου από τις 16:00 έως τις 22:00 στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας.
Επίσης, αγρότες της Αιγιάλειας, αναμένεται να κλείσουν την ΕΟ Πατρών-Αθηνών, από τις 19:00 το βράδυ έως και τις 10:00 το βράδυ, στο ύψος του Αιγίου.
Στην Ηλεία, αγρότες έκλεισαν την ΕΟ Πατρών-Πύργου, από τις 12:00 το μεσημέρι, έως τις 20:00 στους κόμβους του Κουρτεσίου και της Μαραθιάς.
Αγρότες από την περιοχή του Πύργου κλείνουν τις απογευματινές ώρες, τον κόμβο Αγίου Γεωργίου.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες της Πελοποννήσου με κλείσιμο και της παλαιάς εθνικής οδού και στους Μύλους της Λέρνης, στην Αργολίδα και στο Καλαμάκι Κορινθίας, ενώ το απόγευμα θα κλείσουν και την γέφυρα του Ευρώτα.
Στην κινητοποίηση της Παρασκευής στο Σύνταγμα ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν και οι αγρότες από το Ηράκλειο της Κρήτης. Εν τω μεταξύ, παραμένει το μπλόκο στην είσοδο του Οροπεδίου Λασιθίου, ενώ αποχώρησαν οι αγρότες από το μπλόκο του Καρτερού, όπως είχε αποφασισθεί, προκειμένου να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με καταλήψεις δημόσιων κτιρίων, όπως της Α' ΔΟΥ.
Tην Παρασκευή με τρακτέρ και λεωφορεία οι αγρότες θα μετακινηθούν στην Αθήνα και θα «στρατοπεδεύσουν» στο Σύνταγμα, τουλάχιστον επί διήμερο, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες.
Παράλληλα από τη Δευτέρα προχωρούν σε νέα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με αύξηση των αριθμών των ωρών αποκλεισμού των δρόμων στα μπλόκα συντονισμένα.
Επίσης, αποφάσισαν να μην μετάσχουν στην συνάντηση της Τρίτης στην Βουλή που έχει συγκαλέσει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο συνεδρίασης θεσμικής επιτροπής της Βουλής.
Όπως ανέφεραν, ακόμη και οι αγρότες μπλόκων που δεν συμμετείχαν στην Κυριακάτικη συνάντηση της Νίκαιας δεν θα λάβουν μέρος -σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν- στην συνάντηση της Τρίτης.
Όσον αφορά στο κοινό πλαίσιο αιτημάτων που διαμορφώθηκε αυτό επικεντρώνεται στους ακόλουθους άξονες:
- Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ κατ άτομο(!!!) Στο συγκεκριμένο θέμα «έκανε πίσω» το μπλόκο Νίκαιας το οποίο είχε θέσει ως αίτημα τις 30.000 αφορολόγητο αλλά όχι «ατομικό», «οικογενειακά» προκειμένου να υπάρξει κοινή συνισταμένη στην διατύπωση των αιτημάτων.
- Ζητούν απόσυρση του ασφαλιστικού και του φορολογικού αλλά και κατάργηση φορολογικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα για τον κλάδο, όπως επίσης και των τεκμηρίων διαβίωσης.
- Αφορολόγητο πετρέλαιο και κατάργηση του ΦΠΑ για τα αγροτικά μέσα και εφόδια (!!!)
- Ρύθμιση των κόκκινων δανείων ώστε να μην κατασχεθούν σπίτια.
- Να μην ισχύσει η φορολογία σε κρασί και τσίπουρο.
Λαμία: Κλειστά δύο κομβικά σημεία
Στα δύο έχει «κοπεί» η Ελλάδα, καθώς αγρότες από Φθιώτιδα έχουν κλείσει δύο κομβικά σημεία της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμία, στο 210ο χλμ στην Ανθήλη και στο 200ό χλμ στον κόμβο του Μπράλου.
Εκατοντάδες φορτηγά είναι συγκεντρωμένα μέσα στην πόλη της Λαμίας, καθώς έχουν γεμίσει ασφυκτικά με νταλίκες οι διάφοροι χώροι που έχει εξασφαλίσει η αστυνομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα φορτηγά που έχουν κατεύθυνση από Λαμία προς Αθήνα δεν είναι δυνατόν να περάσουν από τους παράδρομους και ακινητοποιούνται σε μεγάλους χώρους μέσα στη Λαμία από την αστυνομία.
Τις τελευταίες τρεις ώρες παίζεται ένα «κρυφτούλι» ανάμεσα στους οδηγούς των φορτηγών και την αστυνομία, καθώς οι πρώτοι προσπαθούν να ξεφύγουν και να συνεχίσουν το δρόμο τους, όμως εγκλωβίζονται στην παλιά εθνική οδό με συνέπεια να έχουν δημιουργηθεί ουρές πολλών χιλιομέτρων.
Η αστυνομία διοχετεύει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα αλλά και τα λεωφορεία από το παλιό επαρχιακό δίκτυο, χρησιμοποιώντας ένα μικρό δρόμο στην περιοχή της Δαμάστας που επικοινωνεί με τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας. Τα λεωφορεία επειδή είναι αδύνατον να διέλθουν από το συγκεκριμένο δρόμο, κατευθύνονται στο παλιό δίκτυο Λαμίας-Άμφισσας καθώς δεν υπάρχει άλλη διέξοδος. Από τους δύο αυτούς δρόμους και με κατεύθυνση πάντα προς την Άμφισσα εξελίσσεται ουσιαστικά η κυκλοφορία για τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία.
Πριν από λίγο ουρές χιλιομέτρων από Ι.Χ. και λεωφορεία έφτασαν πολύ κοντά στο μπλόκο των αγροτών στον κόμβο Μπράλου, στο 200ό χιλιόμετρο, όπου ουσιαστικά έχουν κλείσει όλες οι προσβάσεις από τους αγρότες με τρακτέρ.
Ανά διαστήματα οι αγρότες που είναι στον κόμβο Μπράλου ανοίγουν μια μικρή δίοδο για να απεγκλωβιστούν τα αυτοκίνητα που έχουν κατεύθυνση από Αθήνα προς Λαμία και παραμένουν στην εθνική οδό. Αυτά εκτρέπονται προς τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας και στη συνέχεια μέσα από επαρχιακούς δρόμους κατευθύνονται προς τη Λαμία. Ωστόσο σε ό,τι αφορά τα μεγάλα φορτηγά που κινούνται με κατεύθυνση από την Άμφισσα προς Λαμία, ακινητοποιούνται στο ύψος της Γραβιάς, όπου έχουν δημιουργηθεί ουρές από φορτηγά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο μπλόκα, στην Ανθήλη στο 210ο χλμ και στον κόμβο του Μπράλου στο 200ό χλμ της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, από τη στιγμή που οι αγρότες κλείνουν συγχρόνως τόσο την εθνική οδό όσο και τους παράδρομους η Ελλάδα «κόβεται» στα δύο, καθώς δεν υπάρχει διέξοδος για να μπορέσουν να κινηθούν τα αυτοκίνητα παρά μόνο κάποιοι μικροί και εγκαταλειμμένοι επαρχιακοί δρόμοι από τους οποίους οδηγούνται μόνο τα Ι.Χ.
Στο μπλόκο των αγροτών που βρίσκεται στο 210ο χλμ της εθνικής οδού, στο ύψος της Ανθήλης, οι αγρότες έχουν κλείσει και τους παράδρομους χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να περάσει ακόμα και ΙΧ αυτοκίνητο. Η διέλευση επιτρέπεται μόνο σε λεωφορεία, μέσα από παράδρομο.
Οι προτάσεις από το μπλόκο των Μικροθηβών
Το δικό τους πλαίσιο προτάσεων για το ασφαλιστικό, το φορολογικό και το κόστος παραγωγής έδωσαν στη δημοσιότητα οι αγρότες του μπλόκου Μικροθηβών, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στη σύσκεψη στη Νίκαια.
Ασφαλιστικό:
- Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.
- Διατήρηση του ΟΓΑ σε αυτόνομο πυλώνα κύριας ασφάλισης των αγροτών.
- Κάθετη διοικητική και οικονομική διάκριση του ΟΓΑ σε δύο ταμεία. Α) Ταμείο Ασφάλισης Αγροτών στο οποίο θα ενταχθούν οι «επαγγελματίες αγρότες» και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που προέκυψαν μετά την καθιέρωση της πρόσθετης ασφάλισης. Β) Ταμείο Προνοιακής Ασφάλισης στο οποίο θα ενταχθούν όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες ασφαλισμένων σήμερα στον ΟΓΑ.
- Διατήρηση των 7 κατηγοριών ασφάλισης που υπάρχουν σήμερα για τους «επαγγελματίες αγρότες» με τις τιμές ασφαλιστικής εισφοράς που ισχύουν σήμερα.
- Απόδοση ισόποσων ασφαλιστικών εισφορών στο ΤΑΑ εκ μέρους όσων ασφαλισμένων ή συνταξιούχων άλλων Φορέων Κύριας Ασφάλισης θα εξακολουθούν να έχουν γεωργικό εισόδημα, είτε απευθείας ως ασφαλιστικές εισφορές ΤΑΑ είτε μέσω αυξημένου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος για την άσκηση γεωργικής δραστηριότητας πέραν του 13% που ισχύει για τους «επαγγελματίες αγρότες». Το ποσό που αναλογεί στο πέραν του 13% ποσοστού αποδίδεται στο ΤΑΑ.
- Εφαρμογή για μία τριετία 2016-2019 του ως άνω συστήματος και εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης μετά το τέλος της τριετίας για την οικονομική βιωσιμότητα του ασφαλιστικού ταμείου ΤΑΑ καθώς και λήψη διορθωτικών μέτρων αν αποδειχθεί ότι απαιτούνται.
- Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.
- Εφαρμογή του Ν. 4172/2013 σε όσους πληρούν το ως άνω κριτήριο μετά την τροποποίησή του, για τη φορολόγηση του γεωργικού εισοδήματος και ταυτόχρονη κατάργηση της τροπολογίας Βαλαβάνη στον Ν. 4328 άρθρο 2 παρ.1. Δηλαδή, φορολόγηση των «επαγγελματιών αγροτών» με 13% στο καθαρό κέρδος που προκύπτει ως λογιστικό αποτέλεσμα των βιβλίων-στοιχείων και 27,5% προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος χωρίς καμία προσθήκη ενισχύσεων.
- Οι διατάξεις του προσχεδίου για όποιους άλλους συντελεστές σταδιακά αυξανόμενους εφαρμόζονται στις λοιπές κατηγορίες αγροτών.
- Η επιβεβαίωση εκπλήρωσης του οικονομικού κριτηρίου γίνεται με τα φορολογικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, ή με την προσκόμιση βεβαίωσης του ΚΕΠΠΥΕΛ κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, ή με τα υποβαλλόμενα στοιχεία του τρέχοντος έτους απευθείας από το ΚΕΠΠΥΟ του υπουργείου Οικονομικών.
- Μείωση συντελεστή ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια για όλους.
- Ανάπτυξη σύγχρονου συστήματος για μειωμένο φόρο κατανάλωσης πετρελαίου στους «επαγγελματίες αγρότες», με χρήση δεικτών κατανάλωσής του, ανά είδος καλλιέργειας και ανά στρέμμα.
- Για την ίδια κατηγορία «επαγγελματιών αγροτών» μείωση της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας για αγροτική χρήση.
- Αυστηρός έλεγχος εκ μέρους του κράτους στις εναρμονισμένες πρακτικές που αναπτύσσονται σε βάρος των αγροτών στον τομέα των εφοδίων και στον τομέα εμπορίας- διακίνησης των αγροτικών προϊόντων.
- Ετήσιο χρονοδιάγραμμα καταβολής των ενισχύσεων-αποζημιώσεων, που θα τηρείται εκ μέρους των Οργανισμών του ΥΠΑΑΤ. (ΕΛΓΑ-ΟΠΕΚΕΠΕ)
- Άμεση προκήρυξη των μέτρων ΠΑΑ 2014-2020 για την υλοποίηση δράσεων μείωσης του κόστους των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
- Άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών προσδιορισμού των οριστικών ατομικών δικαιωμάτων καθώς και ολοκλήρωση της καταβολής της ενιαίας ενίσχυσης 2015.
Όσοι αγρότες δεν έχουν προχωρήσει σε επ΄αόριστον αποκλεισμό, δεν αποκλείεται να το πράξουν τις επόμενες ώρες, καθώς σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, μπορεί στις 12 το μεσημέρι να έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός που ξεκίνησαν πολλοί το Σάββατο, αλλά δεν αποκλείεται τελικά να τον «μετατρέψουν» σε 48ωρο ή και πολυήμερο.
Κλειστό παραμένει για έβδομη ημέρα το τελωνείο του Προμαχώνα στα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία και η ουρά που σχηματίζουν νταλίκες και φορτηγά υπερβαίνει πλέον τα 30 χλμ.
Το συγκεκριμένο μπλόκο, με τη δύναμη των τρακτέρ να ξεπερνά τα 1.400, αποτελεί ένα από τα πιο σθεναρά.
Στο μεταξύ, το μπλόκο στο τελωνείο της Εξοχής, στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, άνοιξε στις 12 το μεσημέρι, οπότε έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός, αλλά έκλεισε και πάλι στις 15:00.
Υπό κατάληψη η Εγνατία οδός στον κόμβο των Κερδυλλίων, με το μπλόκο να αριθμεί περισσότερα από 800 τρακτέρ, ενώ μέχρι νωρίς το απόγευμα ελευθερώνεται η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Καβάλας.
Στο νομό Κιλκίς έχουν στηθεί δύο μπλόκα στα τελωνεία των Ευζώνων στα σύνορα της Ελλάδας με τα Σκόπια και στην Δοϊράνη, σύνορα Ελλάδας με την ΠΓΔΜ.
Στο μεν πρώτο συνεχίζεται και την Κυριακή ο αποκλεισμός (12:00-15:00 και 19:00-22:00), ενώ στο δεύτερο που ακολούθησε τον 24ωρο αποκλεισμό, στις 12:00 άνοιξε το τελωνείο και θα κλείσει και πάλι 19:00-22:00, οπότε και θα συνεδριάσουν οι συμμετέχοντες στο μπλόκο. Και στα δύο μπλόκα συνολικά συμμετέχουν περισσότερα από 800 τρακτέρ.
Στα διόδια των Μαλγάρων, όπου υπερβαίνουν τα 800 τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα, ο αποκλεισμός ξεκίνησε το Σάββατο στις 12:00 το μεσημέρι και θα συνεχιστεί «μέχρι και τη Δευτέρα», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο αγρότης Χαλάστρας, Αχιλλέας Καμπούρης, επικεφαλής του συντονιστικού.
Σε επ' αόριστον αποκλεισμό βρίσκεται για έκτη ημέρα ο κόμβος του Νησελίου επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης -Βέροιας. Στο μπλόκο η δύναμη μετρά περισσότερα από 750 τρακτέρ.
Στον κόμβο της Κουλούρας (Ημαθία), επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης- Βέροιας καθημερινά γίνεται συμβολικός αποκλεισμός μιας ώρας το απόγευμα από τις 16:00, ενώ υπενθυμίζεται ότι η δύναμη στο μπλόκο υπερβαίνει τα 400 τρακτέρ.
Στο Νομό Πέλλας, η απόφαση που ελήφθη σε επίπεδο νομού αφορά στα εξής: σε Έδεσσα και Αμύνταιο γίνεται αποκλεισμός 12:00-13:00 και 19:00-21:00 το βράδυ, ενώ σε Μελίσσι, Μαυροβούνι, Μεσσημέρι και Αλυσίδα Άρνισσας κλείνουν 17:30-20:30.
Στο Νομό Θεσσαλονίκης έχουν στηθεί μπλόκα, συνολικής δυναμικότητας άνω των 600 τρακτέρ στο Δερβένι (12:00-18:00 κλειστά), στην αερογέφυρα Θέρμης επί της Μουδανίων, στα «πράσινα φανάρια» και το μπλόκο επί της διασταύρωσης του κρατικού αερολιμένα (12:00-16:00 κλειστά). Τα άλλα δύο μπλόκα θα κλείνουν σε συνεννόηση και εναλλάξ.
Στις 12 το μεσημέρι έληξε ο 24ωρος αποκλεισμός στο μπλόκο στην Χαλκηδόνα, με τη δύναμη στην περιοχή να υπερβαίνει τα 550 τρακτέρ.
Στο Νομό Χαλκιδικής, έχουν στηθεί τέσσερα μπλόκα στον κόμβο Γοματίου στην Ιερισσό, στα Νέα Μουδανιά, στη Νέα Καλλικράτεια και στον Πολύγυρο, με περίπου 600 συνολικά τρακτέρ, ενώ συμμετέχουν περισσότεροι από 80 μελισσοκόμοι.
Μόνο δύο ώρες (12:00-14:00) μένει ανοικτή η ΕΟ Αντιρρίου-Ιωαννίνων, στον κόμβο του Κεφαλόβρυσου στην Αιτωλοακαρνανία, αφού οι αγρότες αποφάσισαν νέο πολύωρο αποκλεισμό του δρόμου, από τις 14:00 το μεσημέρι, μέχρι τις 10:00 το πρωί της Δευτέρας.
Εκτός, όμως, από τον κόμβο του Κεφαλόβρυσου, θα συνεχιστούν και την Κυριακή οι πολύωροι αποκλεισμοί εθνικών οδών σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία.
Ειδικότερα, στην Αιτωλοακαρνανία, αγρότες απέκλεισαν την εθνική οδό Αμφιλοχίας-Λευκάδας, από τις 11:00 έως 17:00 στο ύψος του κόμβου του Αγίου Νικολάου.
Αγρότες της Ναυπακτίας, απέκλεισαν την εθνική οδό Αντιρρίου-Ιτέας (12:00-15:00) στον κόμβο του Ξηροπήγαδου, στην περιμετρική της Ναυπάκτου.
Ακόμη, αγρότες από την ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου, θα αποκλείσουν την εθνική οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων από τις 17:00 έως και τις 20:00, στη γέφυρα του ποταμού Εύηνου.
Στην Αχαΐα, αγρότες θα αποκλείσουν την ΕΟ Πατρών-Πύργου από τις 16:00 έως τις 22:00 στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας.
Επίσης, αγρότες της Αιγιάλειας, αναμένεται να κλείσουν την ΕΟ Πατρών-Αθηνών, από τις 19:00 το βράδυ έως και τις 10:00 το βράδυ, στο ύψος του Αιγίου.
Στην Ηλεία, αγρότες έκλεισαν την ΕΟ Πατρών-Πύργου, από τις 12:00 το μεσημέρι, έως τις 20:00 στους κόμβους του Κουρτεσίου και της Μαραθιάς.
Αγρότες από την περιοχή του Πύργου κλείνουν τις απογευματινές ώρες, τον κόμβο Αγίου Γεωργίου.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες της Πελοποννήσου με κλείσιμο και της παλαιάς εθνικής οδού και στους Μύλους της Λέρνης, στην Αργολίδα και στο Καλαμάκι Κορινθίας, ενώ το απόγευμα θα κλείσουν και την γέφυρα του Ευρώτα.
Στην κινητοποίηση της Παρασκευής στο Σύνταγμα ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν και οι αγρότες από το Ηράκλειο της Κρήτης. Εν τω μεταξύ, παραμένει το μπλόκο στην είσοδο του Οροπεδίου Λασιθίου, ενώ αποχώρησαν οι αγρότες από το μπλόκο του Καρτερού, όπως είχε αποφασισθεί, προκειμένου να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με καταλήψεις δημόσιων κτιρίων, όπως της Α' ΔΟΥ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ