ME ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΥΕΘΑ Π.ΚΑΜΜΕΝΟΥ - Η ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟ ... 9%!
Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Πάνου Καμμένου "πάγωσε" το πρόγραμμα παραλαβής των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, μετά την αποκάλυψη από το defencenet.gr, του "θαμμένου" πορίσματος της επιτροπής που είχε συσταθεί και αποκάλυψε το σκάνδαλο της σύμβασης, όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο υπουργός, κι ενώ αύριο επρόκειται να παραδοθεί το 12ο ελικόπτερο του τύπου.
H σύμβαση "παγώνει" μέχρι η κατασκευάστρια εταιρεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν τόσο από την πρώτη αύμβση του 2003, όσο και από την αναθεώρησή της το 2010, ενώ ο φάκελος οδεύει πλέον προς την Εισαγγελία, όπως δήλωσε ο υπουργός.
Ήδη δόθηκε εντολή στην Α/ΓΕΣ αντιστράτηγο Χρίστο Μανωλά, να μην υπογραφή το πρωτόκολλο παραλαβής του ελικοπτέρου από την Αεροπορία Στρατού.
Το 12ο ελικόπτερο θα ήταν το δεύτερο ειδικών επιχειρήσεων από τα τέσσερα που έχει παραγγείλει το υπουργείο με την σύμβαση του φθινοπώρου του 2003.
Οπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας δεν πρόκειται να αποπληρωθεί μία δόση 110 εκατ. ευρώ που απομένει για να εξιφπληθεί η εταιρεία, ούτε τα 70 εκατ. ευρώ της FOS.
Από τα 11 ελικόπτερα που έχουν παραγγελθεί μόνο το ένα βρίσκεται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα, αλλά φαίνεται ότι για τα ΝΗ-90 δεν είναι πρωτοτυπία: Οπως έχει ήδη γράψει (μόνο...) το defencenet.gr o φινλανδικός Στρατός ανακοίνωσε ότι έχει καταφέρει να επιτύχει διαθεσιμότητα μόλις στο 40% για τα νέα ελικόπτερα NH-90!
Με δεδομένο ότι ετησίως 5 ελικόπτερα εκτελούν εργασίες αναβάθμισης κάθε χρόνο στόχος είναι να φτάσει διαθεσιμότητα στο 50% στα επόμενα τρία χρόνια!
Nα σημειωθεί ότι και το 12ο ελικόπτερο που έρχεται αύριο έχει καθυαστερήσει σε σχέση με όσα προέβλεπε η αρχική σύμβαση μόλις ... έξι χρόνια!
Ο υπουργός είπε στην εταιρεία, την γαλλογερμανική κοινοπραξία NH Industries, ότι δεν θέλει το ελληνικό δημόσιο να παραλάβει το ελικόπτερο, αλλά η εταιρεία το στέλνει με δική της ευθύνη.
Οι διαφορές στα 4 ελικόπτερα SOH εντοπίζονται στο σύστημα FLIR πάνω από το βολβό του ρύγχους που καλύπτει την κεραία του ραντάρ καιρού ενώ το σύνολο των ελικοπτέρων εξοπλίζεται με σύστημα αυτοπροστασίας και συγκεκριμένα με δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR), σύστημα προειδοποίησης λέιζερ (LWS), σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων (MILDS) και σύστημα εκτόξευσης αεροφύλλων/θερμοβολίδων.
defencenet.gr