Ρωσική «απόβαση» στα νησιά του Ιονίου με τη ναυαρχίδα του ρωσικού Στόλου, το καταδρομικό «Moskva» να κλέβει τις εντυπώσεις και το πλήρωμα του να «πλημμυρίζει» τα λιμάνια της Κέρκυρας και της Λευκάδας. Η επίσκεψη του πλοίου έγινε στο πλαίσιο των καθιερωμένων ετήσιων εορτασμών προς τιμήν του Ρώσου ναυάρχου και Αγίου της ρωσικής ορθόδοξης Εκκλησίας, Θεόδωρου Ουσακώφ και της σύσφιξης των πνευματικών και ιστορικών δεσμών μεταξύ των δύο χωρών.
Η «Ρωσική Εβδομάδα στα Ιόνια Νησιά» ολοκληρώθηκε χθες και σήμερα το «Moskva» αναχωρεί από τη Λευκάδα πιθανότατα για τη Μαύρη Θάλασσα. Είχε δέσει από την Κυριακή ανοιχτά της παραλίας του Κάστρου και το πλήρωμα μεταφέρονταν με μικρά σκάφη στην περιοχή της πλωτής γέφυρας και εν συνεχεία με τα πόδια μέχρι τον Άγιο Μηνά.
Πολλοί κάτοικοι του νησιού έσπευσαν στην παραλία να θαυμάσουν το επιβλητικό ρωσικό πλοίο. Κάτι που έπραξαν και οι κάτοικοι του νησιού της Κέρκυρας, ο πρώτος σταθμός του «Moskva» στα Ιόνια νησιά. Εκτός όμως από τη ναυαρχίδα του ρωσικού Στόλου στα νησιά ταξίδευσαν 30 Ρώσοι βουλευτές, αξιωματούχοι της Μόσχας και δημοσιογράφοι προκειμένου να δώσουν το παρόν σε ένα από τα μεγαλύτερα ρωσο-ελληνικά κοινωνικά φόρουμ διεθνώς που διεξάγεται από το 2002.
Το φόρουμ αποκαλύπτει στη ρωσική και ελληνική κοινωνία τον ρόλο της Ρωσίας στην ίδρυση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους μέσω των προσπαθειών του ναυάρχου Αγίου Θεόδωρου Ουσακώφ. Επίσης, φέρνει πιο κοντά τους λαούς της Ελλάδας και της Ρωσίας έχοντας ως κοινό παρονομαστή τον πολιτισμό και τις παραδόσεις.
Στο πλαίσιο του φόρουμ κάθε χρόνο διοργανώνονται παρελάσεις, λειτουργίες, εορταστικές συναυλίες, επιστημονικά συνέδρια, εκθέσεις, φεστιβάλ, και αθλητικές εκδηλώσεις ενώ σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε η δαπάνη για τη φιλοξενία της Ρωσικής αποστολής.
Από τη ρωσική πλευρά διοργανωτές είναι η Παγκόσμια Ρωσική Λαϊκή Σύνοδος και η Ιερά Μονή του Αγίου Δανιήλ στην πόλη της Μόσχας, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ρώσικης Ομοσπονδίας στην Ελλάδα και του Επίτιμου προξένου της Ρώσικης Ομοσπονδίας στα Ιόνια Νησιά.
Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες πάνω από το "Moskva" και βίντεο:
Το "Moskva", η ναυαρχίδα του Ρωσικού Στόλου της Μαύρης Θάλασσας επισκέπτεται για πρώτη φορά τα Ιόνια νησιά. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 1976, καθελκύστηκε το 1979 και εντάχθηκε σε υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1983. Οι διαστάσεις του είναι 186,4×21,5×8,4m και το πλήρες εκτόπισμά του 12.500 τόννοι. Οι 4 αεριοστρόβιλοι (COGOG) κινητήρες του, του επιτρέπουν να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων. Το πλήρωμά του αποτελείται από 480 άτομα.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο του πλοίου είναι τα 16 γιγαντιαία βλήματα επιφανείας-επιφανείας P-500. Ένα επίπεδο ψηλότερα διακρίνεται ο ένας εκ των δύο 12πλών εκτοξευτών ανθυποβρυχιακών ρουκετών RBU-6000. Λίγο ψηλότερα το εμπρόσθιο κατευθυντήριο ραντάρ MR-123-01 Vympel-A (Bass Tilf) για το πρωραίο ζεύγος CIWS. Το σκάφος φέρει συνολικά τρία τέτοια ραντάρ.
Κοντινή άποψη των θυρεών στα καλύμματα των καννών του κύριου πυροβόλου διπλής χρήσης ΑΚ-130/L70 των 130mm, που βρίσκεται στη πλώρη του πλοίου.
Το πρώτο ζευγάρι βλημάτων P-500 (SS-N-12 Sandbox) της δεξιάς πλευράς. Τα βλήματα αυτά έχουν εμβέλεια 550χλμ., ταχύτητα 2,5 Μαch και πολεμική κεφαλή ΗΕ βάρους 1.000 κιλών! Μπορούν δε να φέρουν και πυρηνική κεφαλή. Σχεδιάστηκαν για να καταστρέφουν στόχους επιφανείας μεγάλου μεγέθους.
Ο κύριος ιστός με το τρισδιάστατο ραντάρ εγκαίρου προειδοποιήσεως MR-800 (Top Pair).
Μια εκ των βοηθητικών λέμβων του πλοίου.
Ο δεξιός εξωτερικός διάδρομος του πλοίου που οδηγεί στο σπηλαιώδη χώρο κάτω από τα βλήματα P-500.
Ένας εκ των δύο δίδυμων περιστρεφόμενων εκτοξευτών αναλωσίμων παραπλάνησης PK-2. Οι εκτοξευτές αυτοί, που πιθανότατα μπορούν να βάλλουν και ανθυποβρυχιακούς όλμους, βρίσκονται εκκατέρωθεν του συγκροτήματος των Β-204.
Κοντινότερη άποψη των εκτοξευτών Β-204. Το σκάφος φέρει συνολικά 8 οκταπλούς τέτοιους εκτοξευτές για 64 βλήματα SA-N-6. Ανάμεσά τους βρίσκεται μια λέμβος RHIB.
Η αριστερή τετράδα των οκταπλών εκτοξευτών Β-204 για τα Α/Α βλήματα μεγάλου βεληνεκούς SA-N-6 (ναυτική έκδοση των γνωστών μας S-300PM) μέγιστου βεληνεκούς 90χλμ. και ύψους εμπλοκής 25.000μ.
Αποψη των καπνοδόχων και του μεγάλου γερανού του πλοίου, μπροστά από τον χώρο των βλημάτων SA-N-6. Αριστερότερα ο μηχανισμός φόρτωσης των τελευταίων.
Σε πρώτο πλάνο η επιγραφή στα σωστικά του πλοίου. Επάνω αριστερά διακρίνεται το ένα εκ των δύο πυροβόλων χαιρετιστήριων βολών και πιο μπροστά το ζεύγος των τεράστιων καπνοδόχων.
Η καταπακτή που καλύπτει τον δεξιό δίδυμο εκτοξευτή ΖΙF-122 των Α/Α βλημάτων μικρού βεληνεκούς SA-N-4 Gecko (ναυτική έκδοση των γνωστών Osa). Το σκάφος φέρει συνολικά 40 τέτοια βλήματα.
Άλλη μια άποψη των ραντάρ Top Dome και Pop Group. Ακριβώς κάτω από το τελευταίο βρίσκεται το διαμέρισμα των πενταπλών τορπιλοσωλήνων των 533mm.
Το αριστερό συγκρότημα ραντάρ 4R33 (Pop Group) για τα Α/Α βλήματα SA-N-4.
Ο κατηφορικός διάδρομος που οδηγεί στην πανύψηλη θύρα του υποστέγου, το οποίο βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από το ελικοδρόμιο. Διακρίνεται και η ράγα κύλησης του συρματόσχοινου έλξης του ελικοπτέρου.
Ο θυρεός στην άτρακτο του οργανικού ελικοπτέρου Ka-27PL.
Το εσωτερικό του πιλοτηρίου του ελικοπτέρου, όπως φαίνεται από την δεξιά πλευρά.
Η θύρα του ελικοπτέρου όπου αναγράφεται ο τύπος του, καθώς και οδηγίες για τη διαδικασία ανοίγματος αυτής.
Το οργανικό ελικόπτερο του πλοίου όπως φαίνεται από το πρυμνιαίο άκρο αυτού. Το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε υψηλότερο επίπεδο διότι από κάτω είναι θάλαμος που στεγάζει το τεράστιο συρόμενο σόναρ Platina (Horse Tail MF). Το πλοίο διαθέτει και σόναρ γάστρας τύπου MG-332 Tigan-2T (Bull Nose LF).
Το αριστερό ζευγάρι αντιπυραυλικών πυροβόλων ΑΚ-630Μ των 30mm.
Ο εμπρόσθιος ιστός του σκάφους με το τρισδιάστατο ραντάρ έρευνας αέρος ΜR-710M Fragata-M (Top Plate). Μπροστά, το ραντάρ Argon-1164.
Η γέφυρα και ο θυρεός του πλοίου. Ακριβώς από πάνω το ραντάρ ελέγχου πυρός MR-184 Lev για το κύριο πυροβόλο του πλοίου.
Πηγή φωτογραφιών: e-amyna
defencenet.gr