Νέους χώρους για την προστασία του πληθυσμού σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, οι οποίες γίνονται συχνότερες και ισχυρότερες λόγω της κλιματικής αλλαγή, προβλέπει σχέδιο νόμου που έδωσε για διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών» αφορά νέες κτηριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους και ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών. Οι αντίστοιχες στρατιωτικές δομές δεν περιλαμβάνονται.
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη, το νομοσχέδιο κλείνει ένα χρονίζον «θεσμικό κενό». Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, «οι υπάρχοντες χώροι προστασίας έχουν ηλικία άνω των 60 ετών και θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι για να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής».
Το νομοσχέδιο προβλέπει εναλλακτικές χρήσεις για την αξιοποίηση των υποδομών προστασίας σε «περιόδους ομαλότητας» για την εξυπηρέτηση αναγκών δημόσιου και ιδιωτικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, το σχέδιο νόμου προωθεί τη σταδιακή υλοποίηση «Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας» για το σύνολο της επικράτειας, εναρμονίζοντας το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της ΕΕ.
Το νομοσχέδιο έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο του υπουργείου για δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 23 Μαΐου.
http://thesecretrealtruth.blogspot.com/
--------------------------------------
http://www.opengov.gr/minenv/?p=6136
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών» αφορά νέες κτηριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους και ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών. Οι αντίστοιχες στρατιωτικές δομές δεν περιλαμβάνονται.
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη, το νομοσχέδιο κλείνει ένα χρονίζον «θεσμικό κενό». Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, «οι υπάρχοντες χώροι προστασίας έχουν ηλικία άνω των 60 ετών και θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι για να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής».
Το νομοσχέδιο προβλέπει εναλλακτικές χρήσεις για την αξιοποίηση των υποδομών προστασίας σε «περιόδους ομαλότητας» για την εξυπηρέτηση αναγκών δημόσιου και ιδιωτικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, το σχέδιο νόμου προωθεί τη σταδιακή υλοποίηση «Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας» για το σύνολο της επικράτειας, εναρμονίζοντας το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της ΕΕ.
Το νομοσχέδιο έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο του υπουργείου για δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 23 Μαΐου.
http://thesecretrealtruth.blogspot.com/
--------------------------------------
Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π.), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών»
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θέτει σήμερα σε δημόσια διαβούλευση, το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π.), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών».
Υποχρέωση της πολιτείας είναι η προληπτική ενεργοποίησή της για την «προστασία του πληθυσμού», κατ’ αντιστοιχία με την «προστασία του περιβάλλοντος» ως έννοιες απολύτως συνδεόμενες μεταξύ τους, αφού η προστασία αυτού συνέχεται με εκείνη της ανθρώπινης ύπαρξης.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια σε έναν τομέα εθνικής σημασίας, που αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή/και επέλευσης κινδύνων, οποιασδήποτε φύσεως, που δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης.
Οι υφιστάμενοι χώροι προστασίας πληθυσμού έχουν ηλικία άνω των 60 ετών, θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι για να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ δεν έχει ληφθεί πρόνοια για υλοποίηση σύγχρονων χώρων προστασίας, κρινόμενων ως αναντικατάστατων, πραγμάτων και αγαθών, παρά τις αποφάσεις του Α.Σ.Ε.Α και του σημερινού Κ.Υ.Σ.Ε.Α που από το 1960 και μετέπειτα, υπογράμμιζαν την αναγκαιότητα διαμόρφωσης σχετικού νομοσχεδίου και τεχνικών προδιαγραφών από το εκάστοτε αρμόδιο υπουργείο.
Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετούνται ρυθμίσεις, για την παροχή ασφάλειας και προστασίας των πολιτών σε περιπτώσεις, όπως οι παραπάνω, για τις οποίες οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβλέψει πριν από πολλές δεκαετίες.
Ειδικότερα το προτεινόμενο νομοσχέδιο :
- Εναρμονίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Υλοποιεί την υποχρέωση της πολιτείας για τον καθορισμό της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα προστασίας πληθυσμού και πραγμάτων μέσω διοικητικής ιεραρχημένης δομής, μεταξύ των κρατικών και αυτοδιοικητικών οντοτήτων.
- Αναφέρεται τόσο σε νέες κτιριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους, όσο και σε υφιστάμενες. Δεν συμπεριλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο οι αντίστοιχες στρατιωτικές.
- Κατισχύει των διατάξεων πολεοδομικού και χωροταξικού χαρακτήρα, αλλά ευρίσκεται σε αρμονία με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στους τομείς αυτούς.
- Αποβλέπει στην υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών, προβλέποντας μέτρα, κίνητρα και οικονομικές ενισχύσεις. Από τις κατασκευές αυτές οι οποίες δε θα υλοποιούνταν αν δεν υπήρχε ο νόμος, το κράτος επωφελείται, αφού θα προσπορίζεται έσοδα, εφάπαξ αλλά και διαχρονικά.
- Προδιαγράφει τις απαιτήσεις υλοποίησης των κατασκευών προστασίας με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία.
- Προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη δυνατότητα πολλαπλής χρήσης των χώρων προστασίας και κατά τη διάρκεια των περιόδων ομαλότητας για την εξυπηρέτηση καθημερινών λειτουργικών αναγκών δημόσιου και ιδιωτικού ενδιαφέροντος ώστε να μην αποτελούν νεκρούς χώρους όταν δεν είναι έκτακτη ανάγκη.
- Προωθεί τη σταδιακή υλοποίηση «Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας» για το σύνολο της επικράτειας, προκειμένου με προληπτική διαχείριση να αποφεύγονται εκτεταμένες απώλειες και ζημιές σε έμψυχο δυναμικό και υποδομές, καθώς και ανεπανόρθωτες δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, με συνέπεια τη διατάραξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής σε τοπικό, υπερτοπικό και εθνικό επίπεδο
Υποχρέωση της πολιτείας είναι η προληπτική ενεργοποίησή της για την «προστασία του πληθυσμού», κατ’ αντιστοιχία με την «προστασία του περιβάλλοντος» ως έννοιες απολύτως συνδεόμενες μεταξύ τους, αφού η προστασία αυτού συνέχεται με εκείνη της ανθρώπινης ύπαρξης.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια σε έναν τομέα εθνικής σημασίας, που αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή/και επέλευσης κινδύνων, οποιασδήποτε φύσεως, που δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης.
Οι υφιστάμενοι χώροι προστασίας πληθυσμού έχουν ηλικία άνω των 60 ετών, θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι για να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ δεν έχει ληφθεί πρόνοια για υλοποίηση σύγχρονων χώρων προστασίας, κρινόμενων ως αναντικατάστατων, πραγμάτων και αγαθών, παρά τις αποφάσεις του Α.Σ.Ε.Α και του σημερινού Κ.Υ.Σ.Ε.Α που από το 1960 και μετέπειτα, υπογράμμιζαν την αναγκαιότητα διαμόρφωσης σχετικού νομοσχεδίου και τεχνικών προδιαγραφών από το εκάστοτε αρμόδιο υπουργείο.
Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετούνται ρυθμίσεις, για την παροχή ασφάλειας και προστασίας των πολιτών σε περιπτώσεις, όπως οι παραπάνω, για τις οποίες οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβλέψει πριν από πολλές δεκαετίες.
Ειδικότερα το προτεινόμενο νομοσχέδιο :
- Εναρμονίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Υλοποιεί την υποχρέωση της πολιτείας για τον καθορισμό της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα προστασίας πληθυσμού και πραγμάτων μέσω διοικητικής ιεραρχημένης δομής, μεταξύ των κρατικών και αυτοδιοικητικών οντοτήτων.
- Αναφέρεται τόσο σε νέες κτιριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους, όσο και σε υφιστάμενες. Δεν συμπεριλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο οι αντίστοιχες στρατιωτικές.
- Κατισχύει των διατάξεων πολεοδομικού και χωροταξικού χαρακτήρα, αλλά ευρίσκεται σε αρμονία με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στους τομείς αυτούς.
- Αποβλέπει στην υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών, προβλέποντας μέτρα, κίνητρα και οικονομικές ενισχύσεις. Από τις κατασκευές αυτές οι οποίες δε θα υλοποιούνταν αν δεν υπήρχε ο νόμος, το κράτος επωφελείται, αφού θα προσπορίζεται έσοδα, εφάπαξ αλλά και διαχρονικά.
- Προδιαγράφει τις απαιτήσεις υλοποίησης των κατασκευών προστασίας με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία.
- Προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη δυνατότητα πολλαπλής χρήσης των χώρων προστασίας και κατά τη διάρκεια των περιόδων ομαλότητας για την εξυπηρέτηση καθημερινών λειτουργικών αναγκών δημόσιου και ιδιωτικού ενδιαφέροντος ώστε να μην αποτελούν νεκρούς χώρους όταν δεν είναι έκτακτη ανάγκη.
- Προωθεί τη σταδιακή υλοποίηση «Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας» για το σύνολο της επικράτειας, προκειμένου με προληπτική διαχείριση να αποφεύγονται εκτεταμένες απώλειες και ζημιές σε έμψυχο δυναμικό και υποδομές, καθώς και ανεπανόρθωτες δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, με συνέπεια τη διατάραξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής σε τοπικό, υπερτοπικό και εθνικό επίπεδο
Σας καλώ να συμμετάσχετε στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου, υποβάλλοντας παρατηρήσεις, σχόλια και προτάσεις, μέχρι την 23η Μαΐου 2014.
Σας ευχαριστώ,
Γιάννης Μανιάτης
Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής