Mια πτυχή που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Πολεμική Αεροπορία σε ότι αφορά την πρόταση για την απόκτηση του Su-35BM ως νέου μαχητικού αεροσκάφους, προβάλλουν οι Ρώσοι ιθύνοντες: Ότι το νέο ρωσικό μαχητικό 4++ γενιάς Su-35S/ΒΜ που ήδη παραλαμβάνει η ρωσική Αεροπορία είναι πολύ καλύτερο από τα F-35 που θα ξεκινήσει να παραλαμβάνει η τουρκική Αεροπορία το 2018 και πιθανότατα σε μια περιοχή του φακέλου πτήσης, ανώτερο και από το F-22.
Τονίζουν συγκεκριμένα ότι ήδη τα ρωσικά ραντάρ πέρα από τα συστήματα IRST που μπορούν να προχωρήσουν σε υπέρυθρη ανίχνευση των αμερικανικών μαχητικών, μέσω της χρήσης "L" Band ραντάρ, ανιχνεύουν και τα αμερικανικά stealth μαχητικά 5ης γενιάς, ενώ υπερέχουν συντριπτικά, ειδικά στην ευελιξία απέναντι στο F-35.
Ειδικά για την δυνατότητα των ρωσικών ραντάρ στις διαμορφώσεις αέρος-αέρος, υπάρχει σχετική μαρτυρία και από αμερικανικής πλευράς (δες βίντεο).
Η ΠΑ σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπη με την απειλή των 100 stealth μαχητικών F-35 της τουρκικής Αεροπορίας χωρίς σε αυτή την απειλή να συνυπολογίζονται τουλάχιστον 202 τουρκικά F-16 τα οποία όλα θα βρίσκονται στο επίπεδο των ελληνικών F-16 Adv. μέσω του προγράμματος αναβάθμισης.
Συνολικά επομένως και από το 2018 και μετά θα διαμορφώνεται συνολικά (με τις παραδόσεις και των αναβαθμίσεων) μια δύναμη από 300 τουρκικά μαχητικά, εκ των οποίων τα 100 θα είναι stealth και χωρίς να υπολογίζονται τα F-16 block 30 και F-4E Terminator!
Το αδιέξοδο επομένως που πρόκειται βρεθεί αντιμέτωπη η ΠΑ είναι σχεδόν δεδομένο. Ο μόνος τρόπος που μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει μαχητικά όπως το F-35 αλλά και το F-22 είναι το Su-35S.
Μια από αυτές τις δημοσιεύσεις είναι και το άρθρο της ρωσικής εφημερίδας "Ροσσίσκαγια Γκαζέταπου" που υπογράφει ο Σεργκέι Πτίτσκιν:
"Το Su-35S “γονατίζει” F-35 και F-22
Με το Su-35S, ουσιαστικά ολοκληρώνεται η “ιδεολογία” των μαχητικών πέμπτης γενιάς. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη Ρωσία να περάσει πρώτη στη δημιουργία των αεροσκαφών έκτης γενιάς. Το Su-35S είναι ανώτερο από το μοναδικό σήμερα σε επιχειρησιακή δράση πέμπτης γενιάς, F-22 Raptor.
Το αεροσκάφος PAK-FA (T-50) συνεχίζει με επιτυχία τον κύκλο δοκιμών. Η αποδοχή του υπό ανάπτυξη μαχητικού πέμπτης γενιάς πρόκειται να γίνει μετά το 2017. Προς το παρόν, οι ρωσικές αεροπορικές μονάδες παραλαμβάνουν ουσιαστικά ένα πλήρες ανάλογο του συγκεκριμένου αεροσκάφους, το πολλαπλών ρόλων Su-35S.
Αυτό έγινε, διότι ταυτόχρονα με τη δημιουργία της εικονικής μορφής του μαχητικού πέμπτης γενιάς (ο σχεδιασμός του αρχικά ήταν μόνο ψηφιακός), στην πλατφόρμα του Su-35S εισάγονταν και ενσωματώνονταν έτοιμα πλέον στοιχεία του μαχητικού του μέλλοντος. Τελικά, το Su-35S γ 4++ γενιάς τη στιγμή της παραγωγής του, σχεδόν ως προς όλα τα χαρακτηριστικά του (εκτός από τις λεγόμενες stealth τεχνολογίες), έφτασε στο επίπεδο μαχητικού πέμπτης γενιάς.
Σημεία υπεροχής
Επιπλέον, όσον αφορά ορισμένα χαρακτηριστικά του, το Su-35S είναι ανώτερο από το μοναδικό σήμερα μαχητικό πέμπτης γενιάς που βρίσκεται σε υπηρεσία, το F-22 Raptor. Ειδικότερα, το σύστημα ραντάρ και ελέγχου ΝΙΙΡ Ν035 IRbis-E που είναι εγκατεστημένο στο Su-35S, επιτρέπει τον εντοπισμό στην απόσταση ρεκόρ των 400 χλμ, την παρακολούθηση 30 εναέριων στόχων ταυτόχρονα και την πραγματοποίηση ταυτόχρονων βολών σε 8 από αυτούς.
Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW κάτι που του παρέχει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους με συνολικό RCS τα 3 τμ φτάνει τα 400 χλμ. , με γωνία διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που απέρχεται τα 150 km. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται στα 200 km, ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει επιστροφές από το έδαφος η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 km.
Το ραντάρ του F-22 είναι πιο αδύναμο, καθώς η μέγιστη εμβέλειά του φτάνει τα 300 χλμ. Επίσης, το Irbis δίνει τη δυνατότητα εμπλοκής-παρακολούθησης 4 επίγειων στόχων. Στο Su-35S έχει εγκατασταθεί επίσης σύστημα πλοήγησης το οποίο προσδιορίζει αυτόνομα την πορεία του σε συνθήκες απουσίας δορυφορικής πλοήγησης και επικοινωνίας με επίγειους σταθμούς. Δηλαδή, αν απενεργοποιηθεί το GPS ή το GLONASS, το μαχητικό δεν θα «τυφλωθεί».
Η ηλεκτρονική διάταξη όμως των αισθητήρων του Su-35BM είναι δυνατό να ενισχυθούν από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς σάρωσης L-Band Tikhomirov NIIP που θα αποτελεί σταθερή προσθήκη για το T-50.H διάταξη προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του αεροσκάφους προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες ιδιαίτερα εναντίον αεροσκαφών stealth.
Ως το τέλος του 2015 η ρωσική Αεροπορία θα έχει παραλάβει 48 Su-35S. Ουσιαστικά θα πρόκειται για έναν αριθμό μαχητικών πέμπτης γενιάς, καθώς το Su-35S διαθέτει ηλεκτρονικά, σύστημα ελέγχου και οπλοστάσιο πρακτικά ταυτόσημο με του PAK-FA.
Αυτό σημαίνει ότι η εισαγωγή σε υπηρεσία ενός κλασικού μαχητικού πέμπτης γενιάς με τις υποχρεωτικές για αυτό τεχνολογίες stealth δεν θα απαιτήσει από τους πιλότους ιδιαίτερες προσπάθειες κατά την εκπαίδευση. Εκείνοι που θα μάθουν το Su-35S, θα περάσουν εύκολα στο Τ-50.
Επομένως, αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι για τη ρωσική αεροπορία η μετάβαση στη γενιά μαχητικών πέμπτης γενιάς δεν θα ξεκινήσει το 2017. Συμβαίνει ήδη από τώρα.
Σήμερα καθορίζεται η “ιδεολογία” όσον αφορά τα αεροσκάφη που θα κυριαρχούν στους ουρανούς κατά το δεύτερο μισό του 21ου αιώνα. Το αν θα πρόκειται για μη επανδρωμένα ή κλασσικά επανδρωμένα μαχητικά με ακόμη πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά, δεν έχει τόση σημασία. Το σημαντικό είναι ότι η ρωσική αεροναυπηγική αποκτά πλεονέκτημα στην ανάπτυξη των μαχητικών έκτης γενιάς. Και όσο πιο πολλά Su-35S παραδοθούν στις πολεμικές μοίρες, τόσο πιο επιτυχημένα θα προχωρήσουν οι εργασίες για τη νέα γενιά μαχητικών.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr