Με πρόσφατη εγκύκλιο που απέστειλε στα Τελωνεία και τις ΔΟΥ, το υπουργείο Οικονομικών ορίζει πως σε κάποιο αυτοκίνητο που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του ή ο έμπορος που το έχει στην κατοχή του θα πρέπει να προβεί σε άρση της ακινησίας, καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας, ώστε να μπορέσει να το εξάγει στην αλλοδαπή.
Το θέμα έχει λάβει διαστάσεις καθώς μέχρι πρότινος κανείς δεν κατέβαλε τα τέλη κυκλοφορίας για να εξάγει κάποιο Ι.Χ. που ήταν κατατεθειμένες οι πινακίδες κυκλοφορίας του, με συνέπεια οι εξαγωγές αυτοκινήτων να στοιχίζουν ακριβά.
Από την άλλη πλευρά, κάποιες ΔΟΥ και Τελωνεία ερμηνεύουν όπως εκείνοι νομίζουν την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, με αποτέλεσμα κάποιες εφορίες να απαιτούν την καταβολή των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να εξαχθούν και κάποιες άλλες όχι.
Σύμφωνα με το έγγραφο που δημοσιεύει η Ημερησία φαίνεται ξεκάθαρα πως για να εξαχθεί κάποιο όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του να προβεί σε άρση της ακινησίας καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους ώστε να μπορέσει να εξαχθεί.
"Απέκτησα ένα SUV 2,5 λίτρων, το οποίο είχα συμφωνήσει να αγοράσει ένας Γερμανός έναντι 5.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο το απέκτησα από Έλληνα καταναλωτή έναντι 4.500 ευρώ και αν προσθέσει κανείς τα 880 ευρώ που κατέβαλα για τα τέλη του 2013 σημαίνει πως έχασα 380 ευρώ από τη συγκεκριμένη πώληση.
Αν βέβαια γνώριζα την εγκύκλιο που είχε αποστείλει το υπουργείο Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θα αποκτούσα το συγκεκριμένο SUV, καθώς το κέρδος είναι ελάχιστο, ενώ από την άλλη μεριά οι συνεχείς φορολογικές αλλαγές στον κλάδο των αυτοκινήτων καθιστούν το επάγγελμά μας χειρότερο και από την κλήρωση του Τζόκερ", τόνισε στο "Auto-business" έμπορος αυτοκινήτων που κατέβαλε τελικά το κόστος των τελών κυκλοφορίας σε ένα SUV 2,5 λίτρων.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr