Ισραηλινό διθέσιο F-16 κατέπεσε και συνετρίβη έξω από τις ακτές της Γάζας, μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία.
Προς το παρόν το Ισραήλ έχει επιβάλλει απαγόρευση ειδήσεων γύρω από συμβάν.
Από τις πληροφορίες που έχουν μέχρι στιγμής δει το φως της δημοσιότητας το πλήρωμα του αεροσκάφους κατάφερε και εκτινάχθηκε επιτυχώς.
Το ισραηλινό μαχητικό ήταν διθέσιο Sufa από τα πλέον σύγχρονα που διαθέτει η Αεροπορία της χώρας και σύμφωνα με πληροφορίες του ισραηλινού Τύπου, ο οποίος επιβεβαίωσε το γεγονός πριν από λίγο το αεροσκάφος ήταν «σε εκπαιδευτική αποστολή».
Προς το παρόν το Ισραήλ έχει επιβάλλει απαγόρευση ειδήσεων γύρω από συμβάν.
Από τις πληροφορίες που έχουν μέχρι στιγμής δει το φως της δημοσιότητας το πλήρωμα του αεροσκάφους κατάφερε και εκτινάχθηκε επιτυχώς.
Το ισραηλινό μαχητικό ήταν διθέσιο Sufa από τα πλέον σύγχρονα που διαθέτει η Αεροπορία της χώρας και σύμφωνα με πληροφορίες του ισραηλινού Τύπου, ο οποίος επιβεβαίωσε το γεγονός πριν από λίγο το αεροσκάφος ήταν «σε εκπαιδευτική αποστολή».
Ήδη ισραηλινοί αξιωματικοί της Αεροπορίας εξετάζουν τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους που την ώρα που κατέπεσε βρισκόταν 50 χλμ. ανοικτά και δυτικά της Γάζας πάνω από θάλασσα και σε μεγάλο ύψος.
Σύμφωνα πάλι με πληροφορίες του ισραηλινού Τύπου το αεροσκάφος ανήκε πιθανότατα στο 107 Σμήνος και το πλήρωμα κατάφερε να εκπέμψει σήμα εγκατάλειψης ύστερα από ολική απώλεια ισχύος στον κινητήρα Pratt& Whitney F-100-PW-229.
Και τα δύο μέλη του πληρώματος πιλότος και αξιωματικός οπλικών συστημάτων και ναυτιλίας διασώθηκαν από τη μονάδα «669» έρευνας και διάσωσης της IAF και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Tel Hashomer έξω από το Τελ Αβίβ.
Καθηλώνουν όλα τα F-16I και F-15 με κινητήρες P&W
Όπως έγινε γνωστό αμέσως μετά το ατύχημα η IAF αποφάσισε την καθήλωση όλων των μαχητικών της που χρησιμοποιούν τον κινητήρα F-100-PW-229 δηλαδή των F-16I και F-15I "Ra'am"
Η προηγουμένη καθήλωση του Στόλου των F-16 και F-15 ήταν στις Οκτώβριο του 20-12 ύστερα από μια σειρά συμβάντων στους κινητήρες των αεροσκαφών θέτοντας την ασφάλεια των πτήσεων σε κίνδυνο.
Σημειώνεται πως τους ίδιους κινητήρες διαθέτουν και τα ελληνικά F-16 block 52+ και Adv.ύστερα από μια πολύ περίεργη απόφαση του ΚΥΣΕΑ με αποτέλεσμα να «σπάσει» κυριολεκτικά η υποστήριξη των F-16 της ΠΑ στα δύο καθώς τα F-16 block 30 και 50 χρησιμοποιούν τον κινητήρα General Electric F-110.
Η απόφαση αυτή για δύο διαφορετικούς κινητήρες στον Στόλο των F-16 της ΠΑ αποτελεί και παγκόσμια πρωτοτυπία αλλά και τυπική υπόθεση για τα ελληνικά πεπραγμένα του χώρου των εξοπλισμών.
Το Ισραήλ είχε παραγγείλει συνολικά 50 F-16I από την Lockheed Martin το 2000 έναντι 2,5 δισ. $ και ξεκίνησε να παραλαμβάνει τα αεροσκάφη το 2009.
Επιδρομή της IAF στη Λαττάκεια;
Το αεροπορικό αυτό ατύχημα πολλοί το συνδέουν με την επίθεση όπως αναφέρουν συγκεκριμένα ιστολόγια του εξωτερικού που φέρεται να πραγματοποίησε την περασμένη Πέμπτη η ισραηλινή Αεροπορία εναντίον μεγάλης αποθήκης όπλων στην Λαττάκεια της Συρίας κοντά στην ρωσική ναυτική βάση της Ταρτούς.
Όπως αναφέρει το Global Research αν και για την ευθύνη για τη μεγάλη έκρηξη που σημειώθηκε - η οποία επιβεβαιώνεται απο πολλές και διασταυρούμενες πηγές- έσπευσε να αναλάβει ο αυτοαποκαλούμενος «Ελεύθερος συριακός στρατός» το ιστολόγιο επιμένει πως η επίθεση η οποία κατέστρεψε αποθήκη όπου φυλάγονταν αντιαεροπορικά συστήματα S-300 τα οποία και είχαν εκφορτωθεί στην Ταρτούς πραγματοποιήθηκε από την ισραηλινή Αεροπορία.
Μάλιστα κάποιοι αναφέρουν πως το ισραηλινό μαχητικό κατέπεσε στην επιδρομή αυτή αλλά την απώλεια του αεροσκάφους δικαιολόγησαν με το σημερινό «ατύχημα».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr