αφιερωμένη στους κλέφτες... |
Με ποια κίνητρα προώθησαν την αγορά αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού; Ιδεολογικά;
________________
Ωστόσο οι φόροι «πολυτελείας» δεν σταματούν εκεί αφού στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν οι πισίνες, αεροσκάφη, ενώ επανέρχεται ξανά το θέμα της επιβολής φόρου και στα σκάφη αναψυχής.
Φυσικά δεν ξεχνάμε ότι προ μερικών ετών είχαν καταργηθεί τα τέλη ταξινόμησης, με αποτέλεσμα πολλοί πολίτες καλώς ή κακώς να αγοράσουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού,και τώρα να τους "τιμωρούν" για αυτές τις επιλογές τους.
Τότε είχανε λεφτά να αγοράσουν, και να στηρίξουν την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τώρα δεν έχουν φράγκο.
Αρχικά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών συνέδεαν την επαναφορά του φόρου πολυτελείας ένα χρόνο νωρίτερα με την αποδοχή εκ μέρους της τρόικας του ελληνικού αιτήματος για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%.
Ωστόσο ο φόρος «πολυτελούς διαβίωσης» αποσυνδέθηκε από την πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση για την οποία αναμένεται η απάντηση της Τρόικα εντός της εβδομάδας.
Ωστόσο ο φόρος «πολυτελούς διαβίωσης» αποσυνδέθηκε από την πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση για την οποία αναμένεται η απάντηση της Τρόικα εντός της εβδομάδας.
Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού
Ο νέος φόρος όσον αφορά τα αυτοκίνητα θα επιβαρύνει ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και ηλικίας ως 10 ετών.
Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης, βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.
Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης, βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.
Ο φόρος θα επιβληθεί με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 ως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται:
τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα καθώς και
τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Με αυτά τα δεδομένα, ιδιοκτήτης καινούριου επιβατικού 1.929 κ.εκ. για το οποίο η ετήσια αντικειμενική δαπάνη είναι 8.374 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ τον χρόνο μέχρι το αυτοκίνητό του να συμπληρώσει δεκαετία. Στα 2.000 κυβικά ο ετήσιος φόρος αυξάνεται σε 440 ευρώ και για 2.500 κυβικά θα φθάνει στα 665 ευρώ.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη και για όσους έχουν «πισίνες»
Στις πισίνες ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Σε πισίνα 30 τετραγωνικών μέτρων ο φόρος είναι 960 ευρώ τον χρόνο και σε πισίνα 50 τ.μ. φθάνει τα 1.600 ευρώ.
Στα αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
Στην «φάκα» της Εφορίας και οι σκαφάτοι
Οι ιδιοκτήτες σκαφών πίστευαν πως είχαν γλιτώσει από τις οικονομικές απαιτήσεις της Εφορίας, αφού η κυβέρνηση σχεδίαζε να εξαιρέσει από φόρο πολυτελείας τα μηχανοκίνητα σκάφη κάτω των 10 μέτρων ή τα ιστιοπλοϊκά μήκους κάτω των 15 μέτρων και να υποχρεώσει τους ιδιοκτήτες σκαφών να καταβάλλουν μόνο το τέλος παραμονής και πλόων, δηλαδή 100 ευρώ ανά μέτρο για σκάφη 11 και 12 μέτρων. Ωστόσο οι απαιτήσεις των δανειστών επαναφέρουν το φόρο πολυτελείας για τα σκάφη και οι ιδιοκτήτες τους θα κληθούν να περάσουν από τα γκισέ των ταμείων της Εφορίας για να πληρώσουν για τις βόλτες τους στις ελληνικές θάλασσες.
Πηγή: defencenet.gr