του Δημήτρη Κόρακα
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια βιώνουμε στα σχολειά μας, αφιλοπατρία και αγραμματοσύνη. Ο Διονύσιος Σολωμός έγραψε για μόρφωση και Παιδεία Εθνική. Όμως την Εθνική Παιδεία φρόντισαν οι ‘‘προοδευτικοί’’ θολοκουλτουριάρηδες και οι εθνοαποδομητές να την προσαρμόσουν στη Νέα Εποχή, ώστε να πετύχουν τον αφελληνισμό μας. Αλήθεια, πόσες πνευματικές ακαθαρσίες Δύσης και Ανατολής ξεβράζονται καθημερινά στα ελληνικά σχολεία;
Όπως λέει και ο Πλάτων: «Παιδεία ἐστί οὐ τήν ὑδρίαν πληρῶσαι, ἀλλά ἀνάψαι ψυχήν». Η Παιδεία, λέει δεν είναι γέμισμα δοχείου − ο εγκέφαλος του παιδιού – αλλά άναμμα ψυχής.
Καλό σχολείο δεν είναι μόνο το άριστο κτίριο και ο θαυμάσιος εποπτικός εξοπλισμός. Το καλό σχολείο το κάνει ο καλός δάσκαλος. Όμως σήμερα καταστρέψαμε τον εκπαιδευτικό και τον μεταβάλλαμε σε συνδικαλιστή και φροντιστή, σε πρότυπο ιδιοτέλειας και αδιαφορίας.
Το σχολειό δεν είναι χώρος πειραμάτων, ούτε πρωτεύον ρόλος του η εξουδετέρωση των κοινωνικών ανισοτήτων και της ενσωμάτωσης μεταναστών. Το σχολείο πρέπει να διαφυλάττει ό,τι παρέδωσε η πείρα των προγόνων μας και να τα παραδίδει. Αυτό σημαίνει Παράδοση στους νεότερους και όχι ό,τι γυαλίζει στον κάθε συμπλεγματικό και άσχετο, να το βαφτίζει καινοτομία και το διοχετεύει στους μαθητές.
Όταν μιλάμε για Εθνική Παιδεία, εννοούμε τα προσανάμματα που φώτισαν την Οικουμένη. Εναντιωνόμαστε στη στρέβλωση και στην αποσιώπηση της ιστορίας, στην κατάργηση των εθνικών παραδόσεων από την διδαχή και σε μια σειρά από «μεταρρυθμίσεις» στο όνομα ενός εκσυγχρονισμού που δεν είναι παρά μια επίθεση κατά της Πατρίδας και της συνοχής της ελληνικής κοινωνίας. Παράλληλα, αντιδρούμε στη νοσηρή ατμόσφαιρα που συστηματικά καλλιεργήθηκε από τα κομματικά γραφεία και έχει οδηγήσει σε παράλυση μέσα από συνεχείς καταλήψεις. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις κατευθυνόμενοι από θλιβερές και ανθελληνικές συντεχνίες.