Μέχρι και την επόμενη διετία θα έχει κλείσει και το θέμα της ενίσχυσης της ΠΑ, καθώς μετά το Ναυτικό τα «φλέγοντα» θέματα του οποίου φαίνεται να ικανοποιούνται στο μεγαλύτερο βαθμό τους από την πρόσφατη συμφωνία με τη Γαλλία.
Αυτό εκτιμούν κύκλοι του ΓΕΑ καθώς η ενίσχυση του Όπλου θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την συνέχιση της ουσιαστικής παρουσίας της ΠΑ στα νέα δεδομένα τα οποία δημιουργούνται στην περιοχή.
Η τελευταία προσθήκη μαχητικών αεροσκαφών στο οπλοστάσιο της ΠΑ ήρθε με την παραγγελία των 30 F-16 Adv. τα οποία παραγγέλθηκαν το 2005 και ξεκίνησαν να παραδίδονται το 2010. Η αμέσως προηγούμενη ενίσχυση αφορούσε τα 25 μαχητικά Mirage 2000-5 τα οποία συνθέτουν μια Μοίρα και τα 60 F-16 block 52+. Από εκεί και πέρα ακολουθεί μια σειρά αεροσκαφών τα οποία άλλα είναι παλαιά αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται (A-7E/TA-7C) άλλα αναβαθμισμένα F-4E AUP και άλλα τα οποία θα έπρεπε να έχουν αναβαθμιστεί (F-16 block 50) και άλλα που δεν ελήφθη ποτέ η απόφαση για την αναβάθμισή τους (F-16 block 30, Mirage 2000EGM).
Μέσα σε αυτό το σκηνικό που δείχνει να φθίνει από πλευράς προσθήκης νέων αεροσκαφών η τουρκική Αεροπορία παρουσιάζει ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα αναβάθμισης 172 μαχητικών F-16 και φυσικά αγοράς 100 F-35 τα οποία αντιπροσωπεύουν και την κυριότερη απειλή.
Δεδομένων των γνωστών δημοσιονομικών περιορισμών που έχουν θέσει σε κίνδυνο και την ίδια την επιχειρησιακή υπόσταση των υπαρχόντων μαχητικών προτάσεις περί αγοράς μέσα από διαγωνισμό ή μέσω απευθείας διακρατικών συμφωνιών φαντάζουν χωρίς βάση.
Έτσι ο προσανατολισμός σύμφωνα με πληροφορίες κινείται στο σχετικό επίπεδο με αυτό που υφίσταται αναφορικά με τα ΑΦΝΣ Atlantique 2 και τις φρεγάτες FREMM, δηλαδή της χρονομίσθωσης ή και της δωρεάν παραχώρησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται λύσεις οι οποίες στο παρελθόν είχαν εξεταστεί σε άλλο πλαίσιο αλλά και άλλες οι οποίες συνεχούν να υφίστανται ως εναλλακτικές.
Πιο συγκεκριμένα ανάλογη πρόταση από ελληνικής πλευράς αναφορικά με τη χρονομίσθωση των φρεγατών FREMM ενδέχεται να υπάρξει και με το γαλλικό μαχητικό Rafale το οποίο είναι ήδη ενταγμένο επιχειρησιακά με τη γαλλική Αεροπορία.
Η τελευταία έχει ως στόχο την προμήθεια 212 αεροσκαφών εκ των σχεδόν τα μισά έχουν παραδοθεί.
Δεύτερο αεροσκάφος το οποίο προτείνεται είναι το ευρωπαϊκό Eurofighter. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ενδέχεται και πάλι η πρόταση να αφορά τη χρονομίσθωση. Πλεονασματικά αεροσκάφη τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν έχουν η Γερμανία, η Βρετανία και η Ιταλία.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού οι ΗΠΑ πάντα αντιπροσωπεύουν μια σταθερή λύση με την παραχώρηση αεροσκαφών F-=15C/D –θέμα για το οποίο το defencenet.gr έχει αναφερθεί κατ΄ επανάληψη- ενώ πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο παραχώρησης πλεονασματικών F-16. Δεν πάει άλλωστε πολύς καιρός από τότε που είχαμε σημειώσει την απόσυρση των Block 30++ της 132FW τα οποία αντικαθίστανται από UAV.
Συνολικά οι λύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να προταθούν περιστρέφονται γύρω από τους ανωτέρω τύπους και αν και σχετικά νωρίς για να διατυπωθεί κάτι πιο συγκεκριμένο εντούτοις η υπόθεση θα πάρει συγκεκριμένη κατεύθυνση αμέσως μετά την οριστικοποίηση του πακέτου FREMM και ΑΦΝΣ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr