F-35 σε φάση τελικής συναρμολόγησης |
Οι τρείς εκδόσεις του υπο ανάπτυξη αμερικανικού μαχητικού, F-35A για την USAF (και την ΤΗΚ), F-36B για τους Πεζοναύτες, και F-35C για το USN, έχουν σχεδόν αγγίξει το μέγιστο σχεδιαζόμενο βάρος των 30.000 λιβρών έκαστο. Έτσι οι μηχανικοί του προγράμματος επανασχεδιάζουν ορισμένα κρίσιμα απάρτια του α/φ, στην προσπάθεια να κρατήσουν το βάρος σε ανεκτά επίπεδα. Δύο από αυτές τις αλλαγές κατέστησαν το πολύπαθο -και πανάκριβο- F-35 κατά 25% πιο ευάλωτο στο να εκραγεί εν πτήση μετά από πλήγμα.
Πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η αφαίρεση συγκεκριμένων βαλβίδων ψυκτικού υγρού (βάρους 2 λιβρών) και βαλβίδων καυσίμων (βάρους 9 λιβρών) "αυξάνει κατά 25% την τρωτότητα του αεροσκάφους". Ακολουθεί η ακριβής μετάφραση αποσπάσματος της έκθεσης, σχετικά με την αφαίρεση των βαλβίδων ψυκτικού ΡΑΟ ώστε ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματα του:
Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί εύφλεκτο ΡΑΟ [Polyalphaolefin] στο σύστημα ψύξης των ηλεκτρονικών συστημάτων του, το οποίο διατρέχει μεγάλο μέρος του [σημ μτφ large footprint]. Η απειλή σε αυτό το βαλλιστικό τέστ, χτύπησε την γραμμή παροχής ΡΑΟ, μόλις κάτω από το κόκπιτ, προκαλώντας ανάφλεξη του ΡΑΟ με βαθμό διαρροής 2.2 γαλλόνια ανά λεπτό. Το πρόγραμμα εκτιμά ότι ανάλογο γεγονός εν πτήση θα προκαλέσει άμεση αδρανοποίηση και απώλεια αεροσκάφους και χειριστή. Το αεροσκάφος των δοκιμών, όπως και το αεροσκάφος παραγωγής, δεν έχει σύστημα αυτόματης διακοπής παροχής ΡΑΟ για να αντιμετωπίσει αυτή την τρωτότητα.Υπενθυμίζουμε ότι το συνολικό κόστος του προγράμματος F-35 αγγίζει τα 396 δις δολλάρια, για την απόκτηση μόλις 2,457 αεροσκαφών, καθιστώντας το ένα από τα ακριβότερα στρατιωτικά προγράμματα στην ανθρώπινη ιστορία..
H ομάδα ανάπτυξης του F-35 επανεξετάζει αυτή την απόφαση.
εν κρυπτώ