'Εντονες υπόνοιες για σαμποτάζ στα τρία υπό ναυπήγηση υποβρύχια Type 214 που βρίσκονται στο στάδιο της τελικής αποπεράτωσής τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπάρχουν στην κυβέρνηση μετά την διακρίβωση καταστροφών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν διαπιστωθεί στα σκάφη, με κυριότερο την περίεργη διαρροή υγρού από έναν συσσωρευτή, που προκάλεσε αρκετά σημανtκή ζημιά σε ένα από αυτά (για ευνοήτους λογους δεν αναφέρουμε το όνομα του σκάφους).
Πριν από λίγες εβδομάδες το defencenet.gr είχε αποκαλύψει την έκρηξη και την πυρκαγιά που είχε συμβεί σε έναν ηλεκτρικό πίνακα που βρίσκεται πολύ κοντά στα υποβρύχια.
Ως προς τους υπευθύνους του σαμποτάζ στην κυβέρνηση έχουν θέση και άποψη: Κάποιοι προσπαθούν να εκβιάσουν προς όφελός τους μια λύση που αντιστρατεύεται το δημόσιο συμφέρον, όχι μόνο από οικονομικής άποψης, αλλά και από επιχειρησιακής.
Η ιδιοκτησία της Privinvest των Λιβανέζων του Ισκάντάρ Σάφα (ενός ατόμου με σκοτεινό παρελθόν) σε διάφορες υποθέσεις) έχει "οχυρωθεί" πίσω από το νόμο Βενιζέλου (που "κόπηκε και ράφτηκε" ακριβώς στα μέτρα των ΛΙβανέζων και σε βάρος του δημοσίου το 2010 με ... προσωπική φροντίδα της οικογένειας Παπανδρέου) και έχει οδηγήσει την διαφορά της με το ελληνικό δημόσιο στην διαιτησία. Ο λόγος: Γιατί δεν εφαρμόζεται ο άθλιος νόμος που συνιστούσε την τροποποίηση της σύμβασης Neptune IΙ !
Ένας νόμος που ανέφερε ότι το δημόσιο θα πλήρωνε για τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων Type 214 αντί του εκσυγχρονισμού των δύο παλαιών Type 209/1200, ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών και πάνω απ''όλα χωρίς την εγγύηση των ΕΝΑΕ ότι θα παρέδιδε τα υποβρύχια!
Μια εγγύηση η οποία με δεδομένο ότι τα ΕΝΑΕ δεν είναι ο πραγματικός ναυπηγός, αλλά απλά ο ανάδοχος του προγράμματος είναι άκρως απαραίτητη αφού αρκουσε - όπως και συνέβη - μια διένεξη των Λιβανέζων με τους Γερμανούς συνεταίρους της ThyssenKrup Marine Systems για να τιναχθεί όλο το πρόγραμμα στον αέρα!
Τι ποσό χρειάζεται για να αποπερατωθούν τα τρία υποβρύχια και να αποκτήσει άμεσα συγκριτικό πλεονέκτημα σε Αιγαίο ακι Α.Μεσόγειο το ΠΝ; 75 εκατομμύρια ευρώ, μόλις! Και λέμε "μόλις" γιατί έχουν καταβληθεί πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ και έχει παραληφθεί μόνο ένα (!) υποβρύχιο το S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.
Αλλά όμως σημείωνε και ανώτερο κυβερνητικο στέλεχος μιλώντας στο defencenet.gr για το θέμα "Θα του δίναμε όχι τα 75 εκατ. ευρώ, αλλά ακόμα και 750 εκατ. ευρώ αν οφείλαμε τόσα, υπό μία προϋπόθεση: Να μας δώσει εγγυήσεις ότι τα υποβρύχια θα παραδοθούν.
Ε, αυτό το αυτονόητο, το αρνούνται οι Λιβανέζοι"! Γιατί ;
Γιατί την Privinvest δεν την ενδιαφέρει η παλιά σύμβαση, αλλά η νέα παραγγελία των δύο νέων Type 214 από τα οποία έχουν ήδη λάβει132 εκατ. ευρώ, περίπου και δεν έχουν αοράσει ούτε βίδα. Αλλά χρησιμοποιούν ως μοχλό εκβιασμού των τρία σχεδόν ολοκληρωμένα υποβρύχια για να αναγκάσουν την κυβέρνηση να εφαρμόσει το νόμο Βενιζέλου και να εισπράξει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια χωρίς την ελάχιστη διασφάλιση.
Εν πάση περιπτώσει, τα υποβρύχια δείχνουν ότι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα από εσωτερικό εχθρό ακι ότι είναι να γίνει έπρεπε να είχε γίνει ... πέρσι: Με ποσοστά ολοκλήρωσης της ναυπήγησης για το S121 ΠΙΠΙΝΟΣ που προσεγγίζουν το 100% (το ΠΝ λέει ότι μπορεί να το ρίξει στο νερό και να το επιχειρήσει αν χρειαστεί) και πάνω από 90% για το τρίτο σκάφος της κλάσης και 85% για το τέταρτο, συνιστά έγκλημα κατά της ασφάλειας της χώρας το ότι δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στην δύναμη του ΠΝ αλλά επιτρέπονται οι εκβιασμοί των Λιβανέζων¨.
Εκβιασμοί που απορρεον από τον διάτρητο νόμο που είχαν υπερψηφίσει το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ..Και μέσα σε όλα αυτά να περιλάβουμε και το πρόβλημα του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ του μοναδικού υποβρυχίου Type 209/1200 παγκοσμίως που εκσυγχρονίστηκε με σύστημα ΑΙΡ και απ'ότι έχει μέχρι στιγμής διαρρεύσει, αντιμετωπίζει σοβαρό ενδεχόμενο απόρριψης της παραλαβής του λόγω τεχνικής ανεπάρκειας.
Στην σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη το απόγευμα στο υποιυργείο Εθνικής Άμυνας ο Νίκος Αναστασόπουλος συντονιστής της κυβερνητικής προσπάθειας να δοθεί λύση συνολικά στο πρόβλημα των δύο μεγάλων ναυπηγείων (ΕΝΑΕ και Ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας) υποσχέθηκε ότι σε δύο εβδομάδες θα έχει έτοιμο το πόρισμα με την προτεινόμενη λύση. Αλλά οποιαδήποτε λύση, ακόμα και η εθνικά προσφορότερη που είναι ο Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας, απαιτούν κονδύλια τα οποία δεν γνωρίζουμε κατά πόσν η κυβέρνηση έχει την διάθεση ή την δυνατότητα να τα διαθέσει.
Αλλά αν δεν δοθει λύση "εδώ και τώρα", αύριο θα ειναι πολύ αργά για όλους. Θα επανέλθουμε, όμως σύντομα για το τεράστιο ζήτημα με νεότερα στοιχεία...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
______________________________________________________________________
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ :
Σε μία κίνηση εξαιρετικά αμφιβόλου συνδικαλιστικής ηθικής, αλλά και εθνικού πνεύματος, το σωματείο εργαζομένων στα ΕΝΑΕ (ναυπηγεία Σκαραμαγκά) το οποίο ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, αποφάσισε να σταματήσει όχι απλώς τις διαδικασίες ναυπήγησης των τριών υποβρυχίων Type 214 κλκάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, αλλά να σταματήσει ακόμα και το κρίσιμο έργο της φόρτισης των συσσωρευτών των εν λόγω υποβρυχίων, κάτι που ενέχει κινδύνους για τα υποβρύχια και τα πληρώματά τους - όταν με το καλό τεθούν σε υπηρεσία.
Eίναι γνωστό ακόμα και από την φόρτιση των απλών μπαταριών στα κινητά ότι δεν πρέπει να διακόπτεται η "παρθενική" διαδικασίας της αρχικής φόρτισης γιατί μειώνεται η ζωή ντων μπαταριών. Στα υποβρύχια δημιουργείται κίνδυνος πολύ μεγαλύτερος: Οι συσσωρευτές είναι η "ζωή" του πληρώματος. Θυμίζουμε την διαρροή σε υποβρύχιο του ΠΝ που είχε αποκαλύψει το defencenet.gr και παραλίγο να είχαμε τραγωδία.
Eίναι γνωστό ακόμα και από την φόρτιση των απλών μπαταριών στα κινητά ότι δεν πρέπει να διακόπτεται η "παρθενική" διαδικασίας της αρχικής φόρτισης γιατί μειώνεται η ζωή ντων μπαταριών. Στα υποβρύχια δημιουργείται κίνδυνος πολύ μεγαλύτερος: Οι συσσωρευτές είναι η "ζωή" του πληρώματος. Θυμίζουμε την διαρροή σε υποβρύχιο του ΠΝ που είχε αποκαλύψει το defencenet.gr και παραλίγο να είχαμε τραγωδία.
Χαρακτηριστικό της ακρότητας που εμπεριέχει αυτή η απόφαση είναι ότι η ΔΑΚΕ που μέχρι τώρα συμπαραστεκόταν στην δίκαιη 100% κινητοποίηση (οι εργαζόμενοι στα ΕΝΑΕ με απόφαση των Λιβανέζων της ιδιοκτησίας εργάζονται μόλις μία ημέρα την εβδομάδα!) διαχώρησε την θέση της με μια δήλωση ενδεικτική του επικίνδυνου του χαρακτήρα της απόφασης της πλειοψηφίας της ΤΡΙΑΙΝΑΣ: "Στην κρισιμότατη Γ.Σ, η οποία μετατράπηκε σε παρωδία (με ψηφοφορία ντροπής, προχειρότητα και ανευθυνότητα ), πάρθηκε μια απόφαση η οποία δεν ταιριάζει με το ήθος και το αίσθημα ευθύνης, που έχουμε επιδείξει, σε συνθήκες δυσκολες και πρωτόγνωρες για όλους μας στη διάρκεια του τρίμηνου αγώνα μας για δικαίωση. Η άψογη συντήρηση των ΥΒ, με προσωπικές θυσίες και στερήσεις, είναι επιτυχία όλων μας δίνοντας μας παράλληλα τη διαπραγματευτική ισχύ της υπεράσπισης των δίκαιων αιτημάτων μας έναντι των εμπλεκόμενων φορέων και της κοινωνίας".
Δυστυχώς η χώρα και η εθνική άμυνα εκεί έχουν εκπέσει μετά από ένα όργιο διαφθοράς (την οποία επιβράβευσαν επανειλημμένα οι πολίτες με την ψήφο τους), λάθος πολιτικών αποφάσεων, αδιαφορίας και εγκληματικής άγνοιας των πραγματικών δεδομένων: Στο να λαμβάνονται αποφάσεις από συνδικαλιστικά όργανα τα οποία να θέτουν υπό αίρεση την ασφάλεια των πληρωμάτων των υποβρυχίων, (όταν με το καλό παραδοθούν, φυσικά...).
Όσο δίκαιο και να έχουν οι εργαζόμενοι δεν το το βρούν υπονομεύοντας την εθνική άμυνα. Τα γραφεία της διοίκησης των Λιβανέζων που έφερε η κυβέρνηση Παπανδρέου, ξέρουν που είναι, ας αποτανθούν εκεί...
Κατα τα λοιπά οι πολιτικές ηγεσίες έρχονται και παρέρχονται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά πέραν τουτου, ουδέν. Και βέβαια τίθεται το ερώτημα του ρόλου του υφυπουργού Άμυνας Δ.Ελευσινιώτη, που ως αρχηγός ΓΕΝ έδωσε το "πράσινο φως" για την παραλαβή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ και συνεπώς της μεταβίβασης της ιδιοκτησίας στους ΛΙβανέζους του Ι.Σάφα.
Αλήθεια στις συσκέψεις που συμμετέχει τώρα ως πολιτική ηγεσία, τι έχει να πει επ'αυτών;
defencenet.gr