Χάνεται για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία η ευκαιρία συμμετοχής στο ισραηλινό πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων φρεγατών εκτοπίσματο 2400 τόνων, αφού ούτε η ελληνική πολιτική ηγεσία έχει πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση, ούτε η κατάσταση των ναυπηγείων δίνει ελπίδα ότι μπορεί η ιδιωτική πρωτοβουλία να πάρει το πρόγραμμα.
Το Ισραήλ φέρεται διατεθειμένο να προχωρήσει στην προμήθεια των τεσσάρων φρεγατών από τη Νότιο Κορέα και προφανώς η επιλογή αφορά την κλάση «Incheon». Το ακόμα πιο δυσάρεστο είναι ότι οι Ισραηλινοί αυτό που θέλουν είναι μόνο το σκαρί, αφού την επιλογή και την εγκατάσταση των συστημάτων θα την αναλάβουν οι ίδιοι.
Φρεγάτες αυτής της κλάσης μπορούν ευκολα να ναυπηγήσουν και τα δύο ελληνικά ναυπηγεία, δηλαδή τα ΕΝΑΕ και ο όμιλος Ελευσίνας-Νεωρίου με σχέδια είτε της DCNS, είτε της CMN ή ακόμα και της Blohm und Voss. Ή εν πάση περιπτώσει όποιο σχέδιο επιλέξουν οι Ισρηλινοί. αλλά να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.
Δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να ναυπηγεί σκάφη της ακτοφυλακής της στο Ισραήλ με ιταλικά σχέδια και τώρα που υποτίθεται ότι υπάρχει στρατηγική συμμαχία μεταξύ Ελλάδος και Ισραήλ να μην επιλέγουν οι Ισραηλινοι τα ελληνικά ναυπηγεία για ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Καλές οι πομφόλυγες των πολιτικών ηγεσιών, Ελλάδος και Ισραήλ, αλλά κάλλιστα τα αποτελέσματα και η ουσία.
Σε τελική ανάλυση του Ισραήλ έχει μεγαλύτερη ανάγκη την Ελλάδα. Μήπως το θέμα μπορεί να το δει λίγο πιο "ζεστά" ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος είναι υπέρμαχος - και ορθώς - της στρατηγικής συμμαχίας των δύο χωρών;
Η ναυπήγηση υποτίθεται θα γίνει στα ναυπηγεία της Hyundai, αν και είναι ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με ισραηλινά ναυπηγεία στα ανοικτά της πόλης Χάιφα.
Οι Ισραηλινοί δεν έχουν ουσιαστικά Ναυτικό και η ναυπήγηση των τεσσάρων κορβετών, χωρίς να σημαίνει ότι αποτελούν μονάδες θαλάσσιας κυριαρχίας στην Α.Μεσόγειο, εν πάση περιπτώσει θα τους δώσει δυνατότητα προβολής ισχύος, γύρω από τις πλατφόρμες εξόρυξης αερίου και πετρελαίου.
Πρόκειται για μια σπάνια ευκαιρία εξαργύρωσης ενός μέρους της υποστήριξης που δίνει η Ελλάδα στο Ισραήλ. Το όλο πρόγραμμα θα κοστίσει περίπου 700 εκατ. ευρώ από τα οποία το 55-60% θα αφορά το οπλικό σύστημα. Δηλαδή μιλάμε για 300-350 εκατ. ευρώ που μπορούν να αλλάξουν την μοίρα της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr