Τα λάστιχα με χειμωνιάτικη γόμα αντιπροσωπεύουν ένα σοβαρό επιπλέον κόστος στο μπάτζετ του αυτοκινήτου σας. Το αξίζουν;
Με τιμή πώλησης κατά μέσο όρο 10-15% παραπάνω από τα κοινά, τα χειμωνιάτικα λάστιχα ελαφραίνουν το πορτοφόλι σας. Ιδίως εάν τα θέλετε ζανταρισμένα, οπότε χρειάζεται να υπολογίσετε και περίπου 300 ευρώ για ατσάλινες ζάντες. Βέβαια σε ένα προσθιοκίνητο μπορείτε να προμηθευτείτε μόνο για τα εμπρός τροχούς. Χρειάζεται όμως να γνωρίζετε ότι το πίσω μέρος μπορεί να γίνει κομμάτι «παιχνιδιάρικο». Στο σημείο αυτό τα λάστιχα με τη μαλακή γόμα και την τριχοειδή χάραξη στο πέλμα παίρνουν κεφάλι.
Στο βρεγμένο πιο καλά
Η χειμωνιάτικη γόμα έχει την ιδιότητα να παραμένει μαλακή και κάτω από τους 7 οC, όταν αυτή των άλλων ελαστικών σκληραίνει και γλιστρά ευκολότερα. Σε τέτοια θερμοκρασία και με βροχή, η πρόσφυση είναι πιο υψηλή και ακόμα καλύτερη σε πάχνη ή λιωμένο χιόνι. Πάνω από τους 7 οC οι επιδόσεις τους είναι εφάμιλλες με των κοινών.
Στο χιόνι ακόμα καλύτερα
Η διαφορά στις επιδόσεις υπέρ των χειμωνιάτικων ανεβαίνει κατακόρυφα στους χιονισμένους δρόμους. Η ελκτική πρόσφυση και το κράτημα είναι καλύτερα, ενώ η απόσταση φρεναρίσματος είναι η μισή χάρη στη χάραξη με τις λάμες στο προφίλ της. Τα χειμωνιάτικα λάστιχα συμπεριφέρονται στο χιόνι παρόμοια με τα κοινά λάστιχα στη βροχή!
Στον πάγο ασύγκριτα
Ακόμα και αν μαύρος πάγος υπερνικά την πρόσφυση του χειμωνιάτικου λάστιχου, αυτή παραμένει σφόδρα ανώτερη από του κοινού ελαστικού. Φυσικά δεν συγκρίνεται με την πρόσφυση που παρέχουν οι αλυσίδες ή τα λάστιχα με καρφιά.
Στο στεγνό λίγο χειρότερα
Με καινούργια χειμωνιάτικα λάστιχα, η αίσθηση στην οδήγηση είναι λίγο φλου, λόγω της παχύτερης γόμας. Το λάστιχο γλιστρά νωρίτερα, αλλά προοδευτικά. Με άλλα λόγια αποδεικνύεται πιο προβλέψιμο. Η ίδια αίσθηση ισχύει και στο φρενάρισμα: Το τιμόνι χάνει σε ακρίβεια. Επιπλέον αποδεικνύονται πιο θορυβώδη στην κύλιση.
Φθορά πιο ευαίσθητα
Δεν υπάρχουν θαύματα. Η άσφαλτος «τρώει» σημαντικά τη μαλακή γόμα των χειμωνιάτικων ελαστικών. Το φαινόμενο ενισχύεται με θερμοκρασία πάνω από τους 20 oC.
Πηγή: www.autocar.gr
Με τιμή πώλησης κατά μέσο όρο 10-15% παραπάνω από τα κοινά, τα χειμωνιάτικα λάστιχα ελαφραίνουν το πορτοφόλι σας. Ιδίως εάν τα θέλετε ζανταρισμένα, οπότε χρειάζεται να υπολογίσετε και περίπου 300 ευρώ για ατσάλινες ζάντες. Βέβαια σε ένα προσθιοκίνητο μπορείτε να προμηθευτείτε μόνο για τα εμπρός τροχούς. Χρειάζεται όμως να γνωρίζετε ότι το πίσω μέρος μπορεί να γίνει κομμάτι «παιχνιδιάρικο». Στο σημείο αυτό τα λάστιχα με τη μαλακή γόμα και την τριχοειδή χάραξη στο πέλμα παίρνουν κεφάλι.
Στο βρεγμένο πιο καλά
Η χειμωνιάτικη γόμα έχει την ιδιότητα να παραμένει μαλακή και κάτω από τους 7 οC, όταν αυτή των άλλων ελαστικών σκληραίνει και γλιστρά ευκολότερα. Σε τέτοια θερμοκρασία και με βροχή, η πρόσφυση είναι πιο υψηλή και ακόμα καλύτερη σε πάχνη ή λιωμένο χιόνι. Πάνω από τους 7 οC οι επιδόσεις τους είναι εφάμιλλες με των κοινών.
Στο χιόνι ακόμα καλύτερα
Η διαφορά στις επιδόσεις υπέρ των χειμωνιάτικων ανεβαίνει κατακόρυφα στους χιονισμένους δρόμους. Η ελκτική πρόσφυση και το κράτημα είναι καλύτερα, ενώ η απόσταση φρεναρίσματος είναι η μισή χάρη στη χάραξη με τις λάμες στο προφίλ της. Τα χειμωνιάτικα λάστιχα συμπεριφέρονται στο χιόνι παρόμοια με τα κοινά λάστιχα στη βροχή!
Στον πάγο ασύγκριτα
Ακόμα και αν μαύρος πάγος υπερνικά την πρόσφυση του χειμωνιάτικου λάστιχου, αυτή παραμένει σφόδρα ανώτερη από του κοινού ελαστικού. Φυσικά δεν συγκρίνεται με την πρόσφυση που παρέχουν οι αλυσίδες ή τα λάστιχα με καρφιά.
Στο στεγνό λίγο χειρότερα
Με καινούργια χειμωνιάτικα λάστιχα, η αίσθηση στην οδήγηση είναι λίγο φλου, λόγω της παχύτερης γόμας. Το λάστιχο γλιστρά νωρίτερα, αλλά προοδευτικά. Με άλλα λόγια αποδεικνύεται πιο προβλέψιμο. Η ίδια αίσθηση ισχύει και στο φρενάρισμα: Το τιμόνι χάνει σε ακρίβεια. Επιπλέον αποδεικνύονται πιο θορυβώδη στην κύλιση.
Φθορά πιο ευαίσθητα
Δεν υπάρχουν θαύματα. Η άσφαλτος «τρώει» σημαντικά τη μαλακή γόμα των χειμωνιάτικων ελαστικών. Το φαινόμενο ενισχύεται με θερμοκρασία πάνω από τους 20 oC.
Πηγή: www.autocar.gr