23.11.12

ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΞΥΠΝΑΝΕ; Αεροσκάφη-τάνκερ θα αποκτήσει η ΠΑ μέχρι το 2020 με το βλέμμα στην ΑΟΖ


Mε μία κίνηση που καταδεικνύει ότι, αν μη τι άλλο, έχει αρχίσει να γίνεται συνείδηση στην κυβέρνηση ότι ΑΟΖ και εκμετάλλευση κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Α.Μεσόγειο δεν πρόκειται να δούμε “ουτε με το κυάλι” με τις παρούσες δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων, δεδομένης της απειλής από την Ανατολής, αποτελεί η επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος της Πολεμικής Αεροπορίας για προμήθεια αεροσκαφών-τάνκερ για αποστολές εναεριου ανεφοδιασμού.

Συγκεκριμένα σε η Ελλάδα είναι μία από τις δέκα χώρες που υπέγραψαν εποστολή πρόθεσης απόκτησης αεροδκάφους εναέριου ανεφοδιασμού για τα μαχητικά της αεροσκάφη και μάλιστα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα:

Μέσα στα επόμενα επτά χρόνια θα πρέπει να έχου αποκτηθεί αεροσκάφη ικανά να ανεφοδιάζουν στους ουρανούς του Αιγαίου και της Α.Μεσογείου τα F-16 και τα Mirage 2000-5Mk2 και όποιο άλλο αεροσκάφος επιχειρεί τότε με την ΠΑ (τα σενάρια για απόκτηση μεταχειρισμένων F-15E από την USAF έχουν ξανακυκλοφορήσει στους διαδρόμους του ΓΕΑ και το θέμα έχει τεθεί στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο).



Το κρίσιμο πρόγραμμα της απόκτησης στόλου αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, έχει απασχολήσει πολλάκις της ΠΑ από την δεκαετία του ’70 ακόμα. Τότε,  ύπαρξη των Α-7Η με την τεράστια ακτίνα δράσης, δεν το έκανε να δείχνει τόσο “πιεστικό”, αλλά η εν συνεχεία απόκτηση στα τέλη της δεκαετίας του ’80 των F-16C/D και των Mirage 2000EGM/BGM τα οποία αν και ανώτερα από τα Mιrage F.1 και F-4E είχαν σχετικά μικρή ακτίνα δράσης επανέφερε το ζήτημα μετέπιτάσεως.

Από τότε, σχεδόν σε κάθε ΕΜΠΑΕ έμπαινε μέσα το πρόγραμμα απόκτησης αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, αλλά σε χαμηλή προτεραιότητα και πάντα έμενε στο στάδιο της πρόθεσης.

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 απέκτησε επτά KC-135R-CRAG Stratotanker (εδρεύουν στο Ινσιρλίκ στην 101 Μοίρα) τότε πολλά άλλαξαν στο Αιγαίο σε βάρος της ΠΑ, καθώς δεν υπήρχε πλέον κανένας περιορισμός στην διάρκεια περιπολίας των τουρκικών μαχητικών, όταν τα ελληνικά έπρεπε να ρποσγειώνονται για να ανεφοδιάζονται σε καύσιμα.

Με το θέατρο των πιθανών επιχειρήσεων να μεταφέρεται στην αχανή Ανατολική Μεσόγειο, ακόμα και μαχητικά όπως το F-15 θα δυσκολευόντουσαν να παραμείνουν αξιόλογο χρονικό διάστημα σε αποστολές CAP χωρίς ανεφοδιασμό.

Ήδη ακόμα και στην Κύπρο το χρονικό διάστημα παραμονής των έμφορτων F-16 Adv. δεν ξεπερνά επάνω από το νησί τα 20′ ακόμμα και με τις σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου.

Το ότι η απόφαση εντάχθηκε σε μία γενικότερη κίνηση άλλων συμμαχικών χωρώνπου επισης θέλουν να αποκτήσουν αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, μόνο ως θετικό μπορεί να κριθεί, καθώς θα αποφευχθούν κάποιες “τρικλοποδιές” από εχθρούς, αλλά και “φίλους” που δεν ήθελαν ποτέ να αποκτήσει η ΠΑ τέτοιες δυνατότητες και το δόγμα “Η Κύπρος είναι μακριά” να εξακολουθήσει να ζει και να στοιχειώνει την ασφάλεια του νησιού (τελικά ήρθαν άλλοι είτε από κοντά – Ισραήλ – είτε από πιο μακριά -Ρωσία, Γαλλία – και εγγυήθηκαν την ασφάλεια του νησιού!).

Το πρόγραμμα αφορά είτε την από κοινού αγορά νέων αεροσκαφών την ενοικίασή τους, ή τον δανεισμό τους από τρίτες χώρες, όπως οι ΗΠΑ οι οποίες θα απελευθερώσουν μεγάλο αριθμό αεροσκαφών τάνκερ μεταξύ 2015-2020 που θα ξεκινήσουν να εντάσσονται σε σημαντικούς αριθμούς τα νέα τάνκερ της Boeing…

Η ΠΑ, όπως και το ΠΝ, πρέπει να μετατραπούν σε ΚΛάδους με ικανότητα αποτελεσματικής επιτήρησης και επιχειρήσεων στο σύνολο του FOR και της δυνητικής ΑΟΖ. Μόνο τότε θα αποτυπωθούν στην πράξη τα δικαιώματα, τα οποία τώρα είναι απόλυτα θεωρητικά…

Να θυμήσουμε μόνο ότι τα πράτα ισραηλινά αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού ήταν τα ελληνικά B-707 της παλιάς Ολυμπιακής που πουλήθηκαν για ένα κομμάτι ψωμί και εν συνεχεία μετασκευάστηκαν και η πρώτη απόπειρα μετασκευής αεροσκαφών εναέριου ανεφοδισμού επίσης της Ολυμπιακής ια την ΠΑ επί Α/ΓΕΑ Β.Κλόκοζα, κατέληξε στο σκάνδαλο των Α-320 που πουλήθηκαν σε μία εταιρεία-φάντασμα που ξέπλενε χρήμα στα Κέϊμαν, με υπογραφή του νυν υπουργού Οικονομικών Γ.Στουρνάρα!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr