Το αεροσκάφος που μετέφερε τον Σκοπιανό υπουργό Εξωτερικών Α. Milososki στην Κέρκυρα για τη σύνοδο των ΥΠΕΞ του ΟΑΣΕ τον Ιούνιο του 2009. |
Ολοταχώς οδηγείται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ελλάδα, αν δεν κυρώσει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στην ελληνική Βουλή τον ευρωπαϊκό νόμο για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο (ΚΕΕΧ), δεδομένο, ότι όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες τον έχουν επικυρώσει. Δι’ αυτού του τρόπου, όμως η κυβέρνηση Σαμαρά θα εξαναγκαστεί να αποδεχθεί τις «Macedonian Airlines» ως εθνικό αερομεταφορέα των Σκοπίων!
Δηλαδή, εμμέσως την αναγνώριση των Σκοπίων ως «Μακεδονίας». Η απίστευτη αυτή ιστορία ξεκινά το 2006 όταν η τότε κυβέρνηση αποδέχθηκε ελαφρά τη καρδία την ευρωπαϊκή συμφωνία για τον ΚΕΕΧ. χωρίς να κοιτάξει (σ.σ: ή κρυφοκοίταξε…) τα ψιλά γράμματα του παραρτήματος στο οποίο φαρδιά πλατιά φιγουράριζαν οι Macedonian Airlines ως εθνικός αερομεταφορέας των Σκοπίων. Τη συμφωνία αυτή υπέγραψε το 2006 ο τότε υπουργός Μεταφορών και συντάχθηκε σχέδιο κυρωτικού νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων, διότι, για να ισχύσει η ευρωπαϊκή συμφωνία, έπρεπε να περάσει από τα εθνικά Κοινοβούλια των κρατών-μελών. Τον Δεκέμβριο του 2006 την υπέγραψε η υπουργός Εξωτερικών και το Μάιο του 2007 ο υπουργός Οικονομικών.
Όμως. η Ειδική Νομική Υπηρεσία (ΕΝΥ) του υπουργείου Εξωτερικών το 2007 ανακάλυψε έντρομη την αναφορά στις Macedonian Airlines και φυσικά έθεσε το ερώτημα πώς θα περάσει από την ελληνική Βουλή ο σχετικός νόμος. Την ίδια εποχή, είχε αρχίσει να αλλάζει ρότα η τότε κυβέρνηση στο θέμα των Σκοπίων, που κατέληξε στο βέτο στη Σύνοδο Κορυφής του NATO το 2οο8. Όμως, για την Ε.Ε. η Ελλάδα είχε υπογράψει τη συμφωνία για τον ΚΕΕΧ μαζί με τα Σκόπια και όφειλε να την κυρώσει στην ελληνική Βουλή.
Από το 2011 η Ε.Ε. υπενθυμίζει πιεστικά στην Ελλάδα την υποχρέωσή της να κυρώσει τη συμφωνία στη Βουλή, η οποία βεβαίως ποιείται τη νήσσαν. Έτσι, στις 3 Μαρτίου 2011, η Ε.Ε. έθεσε το θέμα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών. Στις 9 Μαίου, η Ε Ε. επανέρχεται με νέα επιστολή της προς τις ελληνικές Αρχές, οι οποίες τη στέλνουν στο καλάθι των αχρήστων. Η Ε.Ε επανήλθε πιεστικά και το 2012 με νέα επιστολή, στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι είναι «λυπηρό» το ότι η συμφωνία δεν έχει τεθεί σε ισχύ.
Η Κροατία είναι η πρώτη που υφίσταται τις συνέπειες και μάλλον θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες των Βαλκανίων, οι οποίες πληρούν εξ ολοκλήρου τις προϋποθέσεις της συμφωνίας Η καθυστέρηση κύρωσης της συμφωνίας είναι αντίθετη με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ε.Ε έναντι των χωρών αυτών για έξι χρόνια. Επομένως, η Ε.Ε ζητά από τις ελληνικές Αρχές να την ενημερώσουν για την πορεία της κύρωσης και στη συνέχεια να αποφασίσει αν θα στείλει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο…
Τον Μάιο του 2012, το τελευταίο πράγμα που απασχολούσε την Ελλάδα εν μέσω εκλογών ήταν η «πατάτα· που είχε κάνει η Αθήνα το 2οο6. Έτσι. στο σχετικό έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών ως σχέδιο απάντησης στην Κομισιόν αναφέρεται ότι η Ελλάδα εν μέσω εκλογών δεν μπορεί να ασχοληθεί με το θέμα. Τώρα. όμως. το περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα και οι οδοί διαφυγής για την κυβέρνηση Σαμαρά είναι πολύ μικρές, αυτή την περίοδο που ψάχνει την αποκατάσταση των σχέσεων με το σύνολο της Ε.Ε.
Κύρα Αδάμ
Επενδυτής
strategyreports