Για πρώτη φορά μετά το 2009 Ελλάδα και Γαλλία φαίνεται ότι βρίσκονται και πάλι σε τροχιά σύμπλευσης σε ότι αφορά την συνεργασία στην πολιτική ασφάλειας των δύο χωρών, αλλά και την βιομηχανική συνεργασία στον αμυντικό τομέα.
Ο Έλληνας υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος και ο Γάλλος ομόλογός του Ζαν-Ιβ Λε Ντριάν, βρέθηκαν ήταν σαφές κατά την διάρκεια της Άτυπης Συνόδου των υπουργών Άμυνας της ΕΕ που έγινε στην Κύπρο, ότι είχαν συμπήξει συμμαχία: Όταν ο Πάνος Παναγιωτόπουλος έθεσε το θεμα της απαράδεκτης απουσίας του γ.γ. του ΝΑΤΟ, Ράσμουνσεν, από την Σύνοδο ο Γάλλος υπουργός ήταν ο μόνος που συνηγόρησε "από ψυχής" και επιτέθηκε επίσης με έντονο ύφος στον φιλότουρκο γ.γ. του ΝΑΤΟ.
Εν συνεχεία οι δύο άνδρες είχαν συνομιλιία για αρκετή ώρα και μετά το τέλος των εργασιών της Συνόδου ο Π.Παναγιωτόπουλος απηύθυνε προσωπική πρόσκληση στον Γάλλο Υπουργό Άμυνας να επισκεφθεί τον προσεχή Νοέμβριο τη χώρα και να έχει συνομιλίες με την πολιτική ηγεσία της χώρας για όλα εκείνα που εκκρεμούν σε ότι αφορά την αμυντική και βιομηχανική συνεργασία των δύο χωρών.
Να σημειωθεί ότι ο Λε Ντριάν είναι στενός φίλος του Γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολαντ και άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης του. Γι΄ αυτό και τον επέλεξε ο Γάλλος Πρόεδρος για το συγκεκριμένο πόστο.
Βέβαια ο Π.Παναγιωτόπουλος δεν περιορίστηκε στις συνομιλίες μόνο με τον Γάλλο υπουργό. Είχε επίσης κατ΄ ίδιαν συναντήσεις και με άλλους υπουργούς Άμυνας, μεταξύ των οποίων και ο Γερμανός υπουργός Τόμας Ντε Μεζιέρ στον οποίο έθεσε το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί από την συμπεριφορά της ThyssenKrupp Marine Systems που έχει φέρει το θέμα των υποβυχίων Type 214 στο σημερινό αδιάξοδο.
Σε ότι αφορά την ελληνογαλλική βιομηχανική-αμυντική συνεργασία το κύριο βέβαια είναι η προμήθεια των φρεγατών FREMM η οποία ήδη έχει καθυστερήσει λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά πλέον κινδυνεύει ο Στόλος να μείνει χωρίς φρεγάτες και ειδικά σε μία εποχή που ο χώρος επιχειρησιακής δράσης λόγω ΑΟΖ και κοιτασμάτων έχει τριπλασιαστεί: Η Α.Μεσόγειος θέλει τελείως διαφορετικά πολεμικά πλοία, με το γαλλικό σχέδιο των FREMM που έχουν συμφωνήσει Ελλάδα και Γαλλία να προμηθευτεί η χώρα να είναι το ιδανικό. Κυρίως λόγω του οπλισμού που φέρουν με τους SCALP Naval να απειλούν όποιον τολμήσει να αμφισβητήσει τα ελληνικά δικαιώματαή την ασφάλεια της Κύπρου με πλήγματα σε βάθος άνω των 1000 χλμ.
Σε ότι αφορά την ελληνογαλλική βιομηχανική-αμυντική συνεργασία το κύριο βέβαια είναι η προμήθεια των φρεγατών FREMM η οποία ήδη έχει καθυστερήσει λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά πλέον κινδυνεύει ο Στόλος να μείνει χωρίς φρεγάτες και ειδικά σε μία εποχή που ο χώρος επιχειρησιακής δράσης λόγω ΑΟΖ και κοιτασμάτων έχει τριπλασιαστεί: Η Α.Μεσόγειος θέλει τελείως διαφορετικά πολεμικά πλοία, με το γαλλικό σχέδιο των FREMM που έχουν συμφωνήσει Ελλάδα και Γαλλία να προμηθευτεί η χώρα να είναι το ιδανικό. Κυρίως λόγω του οπλισμού που φέρουν με τους SCALP Naval να απειλούν όποιον τολμήσει να αμφισβητήσει τα ελληνικά δικαιώματαή την ασφάλεια της Κύπρου με πλήγματα σε βάθος άνω των 1000 χλμ.
Βέβαια υπάρχει ο παράγων οικονομική κρίση ο οποίος θα είναι παρών και την ερχόμενη τριετία, τουλάχιστον. Εδώ έρχεται η γαλλική πρόταση από την DCNS και το γαλλικό Ναυτικό, που λέει ότι "Δεν θα πληρωθεί ούτε ένα ευρώ πριν ολοκληρωθεί η ναυπήγηση (πέντε έως επτά έτη για το πρώτο σκάφος) και αν θέλει η Ελλάδα πληρώνει μετά, σε διαφορετική περίπτωση τα πλοία θα ενταχθούν στην δύναμη του γαλλικού Ναυτικού".
Κάτι που σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της ναυπήγησης θα γίνει στην Ελλάδα και η DCNS (κρατική κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της) έχει εκδηλώσει πρόθεση συμμετοχής σε έναν νέο Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα, δηλαδή να διασώσει την ναυπηγική βιομηχανία, αλλάζει τα δεδομένα και την κρίση την μετατρέπει σε ευκαιρία ενίσχυσης του ΠΝ, αλλά και επιβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Αλλά όλα αυτά θα συζητηθούν και θα έχουμε νεότερα κατά την επίσκεψη του Λε Ντριάν τον Νοέμβριο στην Ελλάδα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr