6.6.12

ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ




 Αναρτάται Τετάρτη Ιουνίου 2012 στην επίσημη ιστοσελίδα των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ anexartitoiellines.grγια δημόσια διαβούλευσηη τελική πρόταση Εθνικής Παιδείας,ΘρησκευμάτωνΠολιτισμού και Αθλητισμούτου Κινήματος.

Η πρώτη ανάρτηση έγινε λίγο νωρίτερα από το facebook του Προέδρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Πάνου Καμμένουμε τον εξής πρόλογο:


«Όλες οι απόψεις που στείλατε για την παιδεία, 3755 πολίτες σε εσωτερική διαβούλευση διαμόρφωσαν την τελική πρόταση μας».

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εθνικής ΠαιδείαςΘρησκευμάτωνΠολιτισμού Αθλητισμού

Θεσμικές Μεταβολές

Αναθεωρούμε το άρθρο 16 του Συντάγματος για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών ΑΕΙΜε την αναθεώρηση του Άρθρου 16 αίρεται μια συνταγματική απαγόρευση και συγχρόνως τίθενται οι βάσεις για την πραγματική ενεργοποίηση της παιδείας ως μοχλό εξέλιξης του έθνουςκαθώς και για τη δημιουργία ενός εθνικού συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης με ενότητα και ομοιογένεια.

Οι αναθεωρητικές παρεμβάσεις ξεκινούν από τις εξής αυτονόητες και δεδομένες παραδοχές:

1. Ότι η ανώτατη εκπαίδευση και γενικότερα η παιδεία είναι και παραμένει δημόσιο αγαθό.
2. Ότι η Πολιτεία αποδίδει έμπρακτα ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση της παιδείας και έχει αυξημένη ευθύνη για τα κρατικά ΑΕΙεξασφαλίζοντας την πλήρη οικονομικήακαδημαϊκή και διοικητική αυτοδιοίκησή τους.

Παράλληλα προσελκύουμε εγνωσμένα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού αλλά και εγχώριαόχι μόνο πανεπιστημιακού επιπέδουαλλά και των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης (πρωτοβαθμίων δευτεροβαθμίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτωνκαι παρέχουμε τα εχέγγυα για τη νόμιμη και συντεταγμένη λειτουργία τους καθώς και τον πλουραλισμό στις εκπαιδευτικές επιλογές στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για όλους τους Έλληνες.

Εφαρμόζουμε την πλήρη νομική και ουσιαστική κατάργηση του Ασύλου σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και πανεπιστήμιαΚαταλήψειςκαταστροφές και βανδαλισμοί σε κρατική περιουσία θα τιμωρούνται αυστηρά ως ιδιαιτέρως επιβαρυντική περίσταση στο άρθρο Ποινικού Κώδικα περί φθοράς ξένης ιδιοκτησίας.

Προβαίνουμε σε αυστηρό επανέλεγχο και αναδιατύπωση σχολικών βιβλίων και συγγραμμάτωνδιόρθωση ιστορικών και ερευνητικών αστοχιώνμε στόχο να αποτυπώνεται η ιστορική πραγματικότητα και να τονώνεται το φρόνημα των Ελλήνων μαθητών – σπουδαστών.

Ενισχύουμε το συντονιστικό ρόλο της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), στην οποία εντάσσεται πλέον συνολικά ο συντονισμός όλων των προγραμμάτωντων ενεργειώντων δράσεων και των μέτρων που περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο Εθνικό Πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας.

Τονίζεται ότι αλλάζει η στόχευση της ΓΓΕΤδεδομένου ότι η διαχείριση όλων των προγραμμάτων μεταφέρεται στο Υπουργείο Έργωνη στόχευση είναι εφεξής στην αύξηση της συμπληρωματικότητας των ερευνητικών ενεργειών των μονάδων ερευνητικής παραγωγής (μόνιμες εθνικές συστοιχίες ανά θεματική ενότητακαι στην μετουσίωση της ερευνητικής προσπάθειας σε προϊόν πλήρους κύκλου (θεωρητική έρευνα – πρακτική έρευνα – παραγωγή – χρηματοδότηση νέας θεωρητικής και πρακτικής έρευνας).

Παράλληλααναβαθμίζουμε πολιτικά το σχεδιασμό της στρατηγικής και της πολιτικής Ε&Κ και αναδιαρθρώνουμε το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας σε ένα ευέλικτο και ταυτόχρονα επιστημονικά ισχυρό επιτελικό όργανο σχεδιασμούαποτίμησης και ελέγχου.

Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας διορίζονται από τον Πρωθυπουργό μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής της ΒουλήςΤο Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας εισηγείται στο Συμβούλιο Στρατηγικής Υποστήριξης τη διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής Ε&Κ ως εργαλείο για την παραγωγή και την αναθεώρηση στρατηγικών σχεδίων για το σύνολο των εθνικών στόχων.

Ο μεσο-μακροπρόθεσμος σχεδιασμόςη αύξηση των δαπανών (κρατικών και ιδιωτικώνγια την Ε&Κώστε αυτή εντός πενταετίας να ξεπεράσει το 1.5% του ΑΕΠη αναμόρφωση του Δημόσιου Εθνικού Συστήματος Έρευναςκαθώς και η μέγιστη εφικτή οριζοντιοποίηση της έρευνας στη χώρα μαςδηλαδή η υπαγωγή της σε ένα ενιαίο και καλά συντονισμένο σχήμα λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων (αποτελεσματική δομή διοίκησης), θα εξαλείψει τον κατακερματισμό και την πολυδιάσπαση της ερευνητικής προσπάθειαςκαθώς και τη συνακόλουθη οικονομική σπατάλη που προκαλείται από επικαλύψεις στόχωναρμοδιοτήτων και ενεργειών και θα εξασφαλίσει κανόνες διαφάνειαςαξιολόγησης και λογοδοσίας.

Για την υποβοήθηση επίτευξης των στόχων του προγράμματός μαςδημιουργούμε Ταμείο Έρευναςοι πόροι του οποίου προέρχονται από χορηγίεςδωρεέςκληροδοτήματακλπ.

Ενεργοποιούμε συντονισμένες δράσεις επανελληνισμού της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα και ιδιαίτερα στις κοινότητες των Πομάκων και των Αθιγγάνωνμε παράλληλη επιστημονική συνδρομή στην λαογραφική και πολιτιστική αποτύπωση της ιδιομορφίαςτων ηθών και του πολιτισμού τους (καταγραφή γλώσσαςιδιωματισμών,ενδυματολογικού κώδικαηθώνεθίμων).

ΠαιδείαΒασικές Δράσεις

1. Εκπαιδευτικοί

Επαναπροσδιορίζουμε το ρόλο του εκπαιδευτικούώστε να υπηρετεί το λειτούργημά του επάξια και αποδοτικάΑυτό απαιτεί συνεχή επιμόρφωση και αξιολόγησηαξιοκρατική επαγγελματική εξέλιξη και άνοδο του βιοτικού του επιπέδουΔημιουργούμε Εθνική Σχολή Παιδαγωγικής Επιμόρφωσης.

2. Δια βίου μάθηση ενηλίκων

Βασική μας θέση αποτελεί η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης ενηλίκων που θα επιτρέπει τη συνεχήελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβασηέτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα φοίτησης και αποφοίτησηςόποτε οι επαγγελματικέςκοινωνικέςοικονομικέςοικογενειακές και προσωπικές συνθήκες τους το επιτρέπουνΠαράλληλα καισυμπληρωματικά της σύνδεσης της εκπαίδευσης ενηλίκων με το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημαυποστηρίζουμε:
• Την ορθολογική ανάπτυξη και λειτουργία συστημικών μηχανισμών διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικόπεριφερειακό και εθνικό επίπεδο.
• Τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος πιστοποίησης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
• Το σχεδιασμό “εθνικού συστήματος επαγγελματικών προσόντων”με άμεση στόχευση τη διασύνδεση του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος με τη μη τυπική άτυπη μάθησητην πιστοποίησή τηςκαθώς και τη διασύνδεσή της με επαγγελματικά δικαιώματα,
• Τη διαρκή αξιολόγηση και πιστοποίηση τόσο των εισροών (εκπαιδευτέςδομέςφορείςπρογράμματα σπουδών κλπ), όσο και των εκροών (γνώσειςικανότητεςδεξιότητεςτου εθνικού συστήματος δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.

3. Τυπική κατάρτιση αποφοίτων ΙΕΚ και επαγγελματικά δικαιώματα

Αναβαθμίζουμε το θεσμό των ΙΕΚ ώστε οι απόφοιτοι να έχουν υψηλού επιπέδου πιστοποιημένες επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητεςοι οποίες να συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της πραγματικής εθνικής οικονομίαςΠρος τούτο είναι απαραίτητο:
• Η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων μέσα από ένα αξιόπιστο σύστημα πιστοποίησης από διαπιστευμένους φορείςμε ταυτόχρονο προσδιορισμό των προσόντων ανά επίπεδο.
• Η δημιουργία αξιόπιστου μηχανισμού παρακολούθησης επαγγελματικών προσόντωνανεξάρτητου από μηχανισμούς προσφοράς κατάρτισης και εποπτευόμενου από κοινωνικούς εταίρους.

4. Προσχολική Εκπαίδευση

Θεσμοθετούμε Διετή Προσχολική Αγωγή και δημιουργούμε πολυδύναμα νηπιαγωγείακυρίως σε περιοχές που έχουν πολλά μονοθέσια σε μικρή απόσταση το ένα από το άλλο.

5. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Αναβαθμίζουμε το Ολοήμερο Σχολείο ώστε να ικανοποιεί τον παιδαγωγικό και τον κοινωνικό του ρόλοΓια το σκοπό αυτόν προτείνονται:
• Η βελτίωση της υλικοτεχνικής του υποδομής (η οποία υλοποιείται και με χορηγίες/δωρεές), αλλά και η θεσμοθέτηση μη διδακτικού προσωπικούόπως λ.χσχολικού ψυχολόγου και γραμματειακής υποστήριξης.
• Η αναμόρφωση του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος για τα μαθήματα που είναι κοινά σήμερα στην πρωινή και απογευματινή ζώνη.
• Η δυνατότητα πιστοποίησης της γνώσης μέσα στο σχολείο.
• Η σταδιακή θεσμοθέτηση ενιαίου εκπαιδευτικού ωραρίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε πρώτη φάση ενιαίου ωραρίου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
• Ενισχύουμε και επεκτείνουμε το βασικό θεσμό ένταξης που είναι τα τμήματα ένταξης.
• Δίδεται έμφαση στην σωστή εκμάθηση και εμβάθυνση στην ελληνική γλώσσαΜε χρήση των εικονογραφήσεων και άλλων μέσων της τεχνολογίας (κινηματογραφικές προβολές,θεματικές παρουσιάσεις κλπγίνεται η πρώτη ευχάριστη επαφή με τα αρχαία ελληνικά.
• Μόνο μια ξένη γλώσσα μετά την δημοτικού.
• Επαφή όχι μόνο με την αριθμητική αλλά και με την γεωμετρία.
• Επαφή με την μουσική (όχι μόνο θεωρία αλλά και πρακτική).
• Εκπαίδευση στον αθλητισμό.
• Διατήρηση των Θρησκευτικών ως Υποχρεωτικού Μαθήματος στο Πρόγραμμα Σπουδών
• Δωρεάν έντυπα βιβλία σε όλα τα παιδιά ώστε να αποφευχθεί η άμεση και μη παιδαγωγικά ορθή επαφή των νέων με τα ηλεκτρονικά βιβλία από τόσο μικρή ηλικία.
• Βιβλιοθήκη σε όλα τα σχόλιαθα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα για κάθε νόμο βάσει των ιδιαιτεροτήτων του.

6. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί το βασικό πυλώνα ολοκλήρωσης της βασικής υποχρεωτικής εκπαίδευσηςΟι απαιτήσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλάζουν καθημερινά και οφείλουμε να αναπροσαρμόζουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στα νέα τεχνολογικά δεδομέναικανοποιώντας τον παιδαγωγικό και κοινωνικό σκοπό που απαιτεί η εκπαίδευση.

Προτείνουμε:
• Νέα ευέλικτα και ρεαλιστικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ), με δυνατότητα μερικής και σε μικρό ποσοστό (10-15%) προσαρμογής τους σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο,ανάλογα με τις ανάγκεςΤα νέα ΑΠΣ θα στοχεύουν σε διδασκαλία που θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη.
• Εισαγωγή ζώνης πολιτισμού και δραστηριοτήτων ως εναλλακτικών μεθόδων μάθησης και αγωγής.
• Ουσιαστική ενίσχυση της διδασκαλίας Ξένων Γλωσσώνώστε οι μαθητές να μπορούν μέσα από τη φοίτησή τους στο δημόσιο σχολείο να αποκτούν Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
• Σύνδεση διδασκαλίας Πληροφορικής με πιστοποιητικό βασικών γνώσεων στην Α΄ Λυκείου.
• Εμβάθυνση στα αρχαία ελληνικά σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου.
• Διατήρηση των Θρησκευτικών ως Υποχρεωτικού Μαθήματος στο Πρόγραμμα Σπουδών Γυμνασίου.
• Εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
• Διεύρυνση του θεσμού των σχολικών βιβλιοθηκώνσε συνδυασμό με τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών.
• Αποδέσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση με εφαρμογή νέου συστήματος πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
• Τα τεστ και τα διαγωνίσματα θα γίνονται σε multiple choice (στις ερωτήσεις θεωρίαςκαι οι ασκήσεις θα γίνονται κανονικάμέσω έντυπης διαγωνιστικής διαδικασίας.
• Καθιέρωση σε βάθος τετραετίας της θέσης του Υπεύθυνου καθηγητή για τους μαθητές σε κάθε σχολείο με εξειδίκευση στην παιδική ψυχολογίακαθώς μόνο με αυτήν την ειδικότητα θα μπορεί να πάρει την θέση.

7. Επαγγελματικό Λύκειο

Αναμορφώνουμε το Επαγγελματικό Λύκειοώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση να αποκτήσει στην ουσία λυκειακό χαρακτήρα και να γίνει ισότιμη με τη γενικήΟι απόφοιτοι του Επαγγελματικού Λυκείου θα έχουν πρόσβασημετά από εξετάσειςσε σχολές τις Ανώτατης ΕκπαίδευσηςΕπίσηςχωρίς εξετάσεις θα έχουν πρόσβαση σε τμήματα ΙΕΚετήσιας φοίτησης.

Δημιουργούμε Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκειατα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημοσίου και ιδιωτικού τομέαΣτα Λύκεια αυτά θα εφαρμόζονται νέες σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και πρακτικής άσκησηςΤα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια θα αποτελούν παράλληλα και Κέντρα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτωνκαλύπτοντας το σημερινό κενό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

8. Σχολεία του Εξωτερικού

Η αξιοποίηση της ελληνικής διασποράς πρέπει να γίνει με στρατηγικό σχεδιασμόδηλαδή την περαιτέρω ενδυνάμωση και αναβάθμιση όλων των ομογενειακών οργανώσεων,στοχεύοντας στην εντονότερη σύσφιξη του Οικουμενικού Ελληνισμού με τη Μητροπολιτική Ελλάδαμε συνδετικό πάντα κρίκο την εκπαίδευση των ομογενών στην ελληνική γλώσσατην ιστορία και τον πολιτισμόγεγονός που αποτελεί και μονόδρομο για τη συντήρηση της ελληνικής συνείδησης στους ομογενείς δεύτερηςτρίτης και τέταρτης γενιάς.

Με βάση τα πιο πάνωπροτείνουμε:
• Τη χαρτογράφηση όλων των σχολικών μονάδων του εξωτερικούκαθώς και την καταγραφή του μαθητικού δυναμικού.
• Τη δημιουργία Βουλής Εφήβων της Ομογένειας.
• Την αξιοποίηση των ομογενών εκπαιδευτικών.
• Την αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της διασποράς με:
ΑΝέα βιβλία προσαρμοσμένα στις εκπαιδευτικές ανάγκες τους.
ΒΝέα αναλυτικά προγράμματα.
ΓΤον καθορισμό ενιαίου συστήματος πιστοποίησης γνώσης της ελληνικής γλώσσαςκαθώς και των προϋποθέσεων για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τους κατοίκους των χωρών στις οποίες διαμένουν ομογενείς.

9. Μειονοτική Εκπαίδευση

Προωθούμε την αναβάθμιση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘπου καταργείται με τη σημερινή της μορφήΗ ΕΠΑΘ μετεξελίσσεται σε πανεπιστημιακού επιπέδου τμήμα τετραετούς διάρκειας και εντάσσεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Αναπτύσσουμε και εφαρμόζουμε ολοκληρωμένο σχέδιο Δια Βίου Μάθησης για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμούμε τη χρήση ειδικών μεθόδων διδασκαλίας για ενήλικες Έλληνες μουσουλμάνους στο Θρήσκευματη δημιουργία περισσότερων σχολείων δεύτερης ευκαιρίαςτη δημιουργία βιβλιοθηκώνκαθώς και την εκπόνηση προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης.

10. Νέο Θεσμικό Πλαίσιο για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Αποσυνδέουμε την αποστολή του Λυκείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙθεσμοθετώντας ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευσηΤο Λύκειο καθίσταται μία σημαντική αυτοτελής εκπαιδευτική βαθμίδα για όλα τα Ελληνόπουλα.

Ειδικότερα:
• Στις τρεις τάξεις του Λυκείου διενεργούνται ενδοσχολικές εξετάσειςοι οποίες οδηγούν στην απόκτηση του Απολυτηρίου αποφοίτησης από το ΛύκειοΤα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά και επιλέγονται από τράπεζα θεμάτωνΓια τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων το Απολυτήριο Αποφοίτησης συνιστά και Επαγγελματικό Πτυχίο.
• Δημιουργείται Εθνικό Κέντρο Εξετάσεων υπό την εποπτεία του ΥΠΔΜΘΟι εξετάσεις διεξάγονται δύο φορές το έτοςΦεβρουάριο και ΣεπτέμβριοΟι υποψήφιοι εξετάζονται σε 4μαθήματα (πέραν των όποιων άλλων ειδικών μαθημάτων απαιτούνται). Στους επιτυχόντες χορηγείται το Εθνικό Πιστοποιητικό ΒαθμολογίαςΥπάρχουν δύο τύποι Εθνικού Πιστοποιητικού Βαθμολογίαςεκείνο των θετικών επιστημών και εκείνο των θεωρητικών επιστημώνΟι κάτοχοι του Εθνικού Πιστοποιητικού Βαθμολογίας μπορούν να προσέρχονται σε νέα εξέτασηΗ εισαγωγή των φοιτητών στην ανώτατη εκπαίδευση γίνεται με βάση το Εθνικό Πιστοποιητικό Βαθμολογίας.
• Αναθέτουμε αποκλειστικά στα ΑΕΙ της χώρας την ευθύνη για την επιλογή (βάσει των αποτελεσμάτων του Εθνικού Κέντρου Εξετάσεωνκαι τον αριθμό των εισακτέωνΤα ΑΕΙ καθορίζουν τόσο τους συντελεστές (ανά μάθημα), όσο και τα προαπαιτούμενα (ανά Τμήμα).
• Οι κάτοχοι του Εθνικού Πιστοποιητικού Βαθμολογίας μπορούν να μετέχουν οποτεδήποτεχωρίς χρονικό περιορισμόστη διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση με βάση τη βαθμολογία που επιτεύχθηκε κατά την τελευταία εξέταση.

11. Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Τα ελληνικά ΑΕΙ τελούν σήμερα σε μια πολύπλευρη κρίση νομιμοποίησηςΚρίση νομιμοποίησης απέναντι στην κοινωνίακρίση ταυτότητας σε σχέση με τις διεθνείς εξελίξεις και ιδίως σε σχέση με τη συγκρότηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσηςκρίση αξιοπιστίας ως προς την οργάνωση και λειτουργία τουςκρίση στο επίπεδο των σχέσεων Υπουργείου Παιδείας ακαδημαϊκής κοινότητας.

Στόχος μας είναι η δημιουργία ΑΕΙ που παράγουν γνώση μέσω της έρευναςπου διαχέουν τη γνώση μέσω της διδασκαλίαςκαι εφαρμόζουν την έρευνα στην καινοτομίαΣτη δημιουργία ΑΕΙ υψηλών ποιοτικών προδιαγραφώνανταγωνιστικών στο ευρωπαϊκό και διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλονΠιστεύουμε στη συνταγματικά κατοχυρωμένη πλήρη αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ,την υιοθέτηση προγραμμάτων στρατηγικού σχεδιασμούτην κοινωνική τους λογοδοσίααλλά και την παράλληλη πραγματοποίηση ποιοτικής αποτίμησης του έργου τους ώστε να αντιμετωπίζονται και να επιλύονται τυχόν αδυναμίες τους.

Για την υλοποίηση των στόχων αυτών προτείνουμε
• Τις αναγκαίες τροποποιήσεις του Ν. 4009/2011, προκειμένου αυτός να γίνει λειτουργικός:
ΑΟι αρχές διοίκησης των ΑΕΙ αναλαμβάνουν την ευθύνη για την εκλογή των εσωτερικών μελών των Συμβουλίων στα ΑΕΙ.
ΒΗ εκλογή των εσωτερικών μελών των Συμβουλίων γίνεται σε κάθε ΑΕΙ έξι (6) μήνες πριν από τη λήξη της θητείας των αρχών διοίκησής του.
ΓΘεσμοθετούνται προσόντα για τα εξωτερικά μέλη των Συμβουλίων των ΑΕΙ.
ΔΟ Κοσμήτορας της Σχολής εκλέγεται όπως και ο Πρύτανης/Πρόεδρος του ΑΕΙ.
ΕΤο Τμήμα παραμένει ως βασική ακαδημαϊκή μονάδαΗ Σχολή αποτελεί τη βασική διοικητική μονάδα.
• Το χωροταξικό επανασχεδιασμό του χάρτη της Ανώτατης ΕκπαίδευσηςΟ επανασχεδιασμός αυτός γίνεται με ακαδημαϊκά κριτήριαλαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της αξιολόγησηςμετά από γνώμη των αρμόδιων θεσμικών οργάνων (ΣΑΠΕΣΑΤΕΕΣΥΠκαι μετά από διαβούλευση με τα ίδια τα ΑΕΙΣκοπός μας είναι η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
• Την αλλαγή του αριθμού μαθημάτων στις σχόλες με μείωση αριθμού μαθημάτων.
• Την πλήρη εφαρμογή του σύμφωνου της Μπολόνιας που αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται μόνο κατ’ όνομα.
• Τονανά πενταετία και με την εμπλοκή αρμόδιων θεσμικών οργάνων (ΣΑΠΕΣΑΤΕΕΣΥΠ), αυστηρό έλεγχο στα μέλη ΔΕΠ ως προς το παραχθέν από αυτά ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργομε καθορισμό αντικειμενεικών κριτηρίων παραγωγικότητας και ερευνητικής προσπάθειαςΣτην περίπτωση που μέλος ΔΕΠ δεν πληροί τα κριτήρια σε οποιαδήποτε εκ των ελέγχων αυτώντίθεται στη διάθεση του Ιδρύματος με το ερώτημα της οριστικής απόλυσης.
• Την αναγνώριση της φοιτητικής ιδιότητας και το δικαίωμα παραμονής σε αυτά μόνο σε όσους είναι εν ενεργεία φοιτητέςΕιδικότερα προβλέπεται ότι μετά τα προβλεπόμενα από έκαστη Σχολή ή Τμήμα χρόνια σπουδών σύμφωνα με το οικείο πρόγραμμα σπουδώνο φοιτητής δικαιούται άλλα τρία (3) επιπλέον χρόνια φοίτησηςάλλως θα απολύεται οριστικά από το Πανεπιστήμιο με απόφαση των Οργάνων τουΚατά το διάστημα αυτής της παρέκτασης της χρονικής διάρκειας των σπουδώνο φοιτητής θα πρέπει κάθε χρόνο να κάνει εγγραφή στο πανεπιστήμιο έναντι συμβολικού τιμήματος 1000 ευρώτα οποία θα κατευθύνονται σε ειδικό λογαριασμό του Ιδρύματος και θα χρησιμοποιούνταιπέραν της όποιας κρατικής ενίσχυσης,για τη χρηματοδότηση της συντήρησης και λειτουργίας κτηριακών και άλλων υποδομών του.
• Την κατάργηση του δικαιώματος των καθηγητών και μελών ΔΕΠ να έχουν εξωτερικά γραφείαΚάθε καθηγητής ή μέλλος ΔΕΠ θα δικαιούται να ζητήσει από το πανεπιστήμιο εξαίρεση από το μέτρο αυτόκαι σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο δια των Οργάνων του αποδεχτεί το αίτηματο πανεπιστήμιο θα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής μισθού στους εν λόγω καθηγητές και μέλη ΔΕΠ μέχρις ανακλήσεως του αιτήματός τους για αναγνώριση δικαιώματος εξωτερικής εργασίας.
• Την καθιέρωση αδιάβλητουαντικειμενικού και σύγχρονου συστήματος αναγόρευσης στην καθηγητική ιδιότητα στα πανεπιστήμιαμέσω θεσμοθετημένου πανελλήνιου συστήματος ανάλογου και αυστηρότερου του ΑΣΕΠαντί της υφιστάμενης έως σήμερα και διαβλητήςως επί το πλείστονενδοπανεπιστημιακής διαδικασίας.
• Την υποχρέωση των μελών ΔΕΠ να παρίστανται αυτοπροσώπως και να παραδίδουν την διδακτέα ύλη βάσει του Προγράμματος Σπουδών.
• Τον διαχωρισμό των ιδιοτήτων του ερευνητήτου τεχνικού και του Πανεπιστημιακούμε ρητή πρόνοια ότι δεν επιτρέπεται στους δύο πρώτουςη παράδοση και η διδασκαλία μαθημάτων.
• Την καθιέρωση του μέτρου της «χρέωσης» των εκάστοτε εκπαιδευτικών υποδομών και εργαστηρίων στους διδάσκοντεςΟποιαδήποτε φθορά ή βλάβη των υποδομών αυτώνκλοπή ή ζημίααπό κακόβουλες ενέργειες τρίτων ή των ίδιων των φοιτητώνθα επιμερίζεται αφενός στους φυσικούς αυτουργούς ή δράστες και αφετέρου στους εκπαιδευτικούς και διδάσκοντες εξ’ ημισείαςΟι εκπαιδευτικοί του ιδρύματος που αμελούν ή παραλείπουν να το προστατεύσουν καλώντας εγκαίρως την Αστυνομία να επέμβειθα φέρουν και ποινική ευθύνη.
• Την διασύνδεση των ελληνικών πανεπιστημίων με την αγορά εργασίαςμε καθιέρωση ετήσιων ή πολυετών προγραμμάτων συνεργασιών Πανεπιστημίων – Βιομηχανίας για την εκπόνηση μελετώντην βελτίωση υποδομώντην χρηματοδότηση ερευνητικών κέντρωνκαι την θεωρητική κατάρτιση στελεχών της Βιομηχανίας στις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και πορίσματα με σκοπό την ανταλλαγή εμπειρίας και πληροφοριών.
• Την καθιέρωση επετηρίδας αριστούχων πτυχιούχων των Ελληνικών Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων καθώς και των Αλλοδαπών εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που δραστηριοποιούνται στη χώραΟι πτυχιούχοιθα δικαιούνται σωρρευτικά αΚρατικές Υποτροφίες για την συνέχιση των σπουδών τους σε άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εσωτερικού ή της αλλοδαπής και βνα δηλώσουν την πρόθεσή τους να εισαχθούν στην επετηρίδαόπου αυτομάτως θα λαμβάνουν υψηλότατη πριμοδότησηπροκειμένουσε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για προσλήψεις στο Δημόσιονα είναι προτιμητέοι προς πρόσληψη.
• Τη δημιουργία και λειτουργία ανεξάρτητου φορέα Αξιολόγησης Ιδρυμάτων και Προγραμμάτων Σπουδών πανεπιστημιακών Σχολών και τεχνολογικών Ιδρυμάτων με βάση τα κριτήρια και τις προδιαγραφές αξιολόγησης που θέτουν ανάλογοι φορείς σε προηγμένες χώρες του κόσμουΟ φορέας θα εποπτεύεται από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των ΕλλήνωνΤα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης του φορέα θα επιλέγονται από εκπροσώπους της Πανεπιστημιακής Κοινότηταςτους εκπροσώπους της Βιομηχανίαςαπό ειδικούς ερευνητές και αναλυτές καθώς και από εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτωνΟ Φορέας θα αξιολογεί σε ετήσια βάση και τις επιδόσειςτο ερευνητικό έργοτο συγγραφικό έργο και την εν γένει προσφορά στην Επιστήμη και την έρευνα των Καθηγητών μελών ΔΕΠ και των ερευνητικών τους ομάδων και θα εξαρτά πιθανές χρηματοδοτήσεις των προγραμμάτων τους από την πρόοδο στην έρευνά τους και την καινοτομία που αυτά εισάγουν.

ΠολιτισμόςΒασικές δράσεις

Διασύνδεση της πολιτιστικής μας βιομηχανίας (ΘέατροΙστορίαΜυθολογίαΦιλοσοφίαΑνθρωπισμόςΕπιστήμεςμε άλλεςόπως αυτή του κινηματογράφουώστε να καταταχθεί η χώρα στο χάρτη με τους ιδανικούς προορισμούς της παγκόσμιας βιομηχανίας κινηματογράφου για τη δημιουργία ταινιών με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον ή χρώμα.

Δημιουργία Πρότυπου Συνεδριακού Κέντρου στους Δελφούςστο οποίο θα οργανώνεται και διεξάγεται ετησίως η Παγκόσμια Αμφικτιονία Ελληνικής Φιλοσοφίας και ΠολιτισμούΟι Δελφοί θα αποτελέσουν εκ νέου το παγκόσμιο πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο διανόησης και προώθησης του Ελληνικού Πνεύματος και Πολιτισμού.

Διεκδίκηση με οργανωμένο τρόποσε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών αλλά και την Ομογένεια (Παγκόσμιο Συμβούλιο Ελληνισμού κλπτων ελληνικών αρχαιοτήτων και άλλων πολιτιστικών κειμηλίων από τα Μουσεία του κόσμουκαι σε περίπτωση άρνησης των Μουσείων για συνεργασίαδιεκδίκηση με κάθε μέσοακόμα και δικαστικώςσυμμετοχή του Ελληνικού Κράτους στα ετήσια έσοδα των Μουσείων τα οποία εισπράττονται από επισκέπτες που επισκέπτονται τις πτέρυγες στις οποίες εκτίθενται ελληνικά εκθέματα.

Ενίσχυση του ρόλου Ωδείων και Σχολών ΘεάτρουΚρατικών ή μη σε όλη την Επικράτεια και προαγωγή του έργου τους με σκοπό την αναβίωση του Αρχαίου Δράματοςτης Όπερας και του υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικών και μουσικών παραστάσεων.

Ανάδειξη της Ολυμπίας σε παγκόσμιο κέντρο μύησης των εφήβων του κόσμου στα Ολυμπιακά Ιδεώδη.

Αναβίωση των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων στην πρωτότυπη μορφή τουςΣε έκταση ακριβώς δίπλα από την αρχαία Ολυμπίαθα δημοπρατηθεί και θα κατασκευαστεί με συνεργασία Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέαακριβές αντίγραφο των σταδίωνθυσιαστηρίωνθεάτρωνγυμναστηρίων και λοιπών υποδομών της Αρχαίας Ολυμπίας.

Κάθε τέσσερα χρόνιαθα διεξάγονται οι Αγώνεςόπου αθλητέςΈλληνες το Γένοςαπό όλη την Ελλάδα ή την Ομογένειαθα δικαιούνται να συμμετάσχουν στους ΑγώνεςΔικαίωμα συμμετοχής θα έχουν και αλλοδαποί αθλητέςεφόσον επισήμως και εγγράφωςαιτηθούν την Ελληνική Ιθαγένειααπεμπολώντας την ιδιότητα του πολίτη άλλης χώραςΕλλανοδίκες θα είναι μόνο Έλληνες το Γένος.

Τα αγωνίσματα θα διεξάγονται κατά τον αρχαίο τρόποοι αθλητές θα αγωνίζονται με τον αρχαίο τρόπο και στα αυθεντικά αγωνίσματα (Ιππικά ΑγωνίσματαΑρματοδρομίαΠαγκράτιο,ΠυγμαχίαΠάληΑκόντιοΔίσκοΆλμαΠένταθλο Στάδιο ΔρόμοΔίαυλο ΔρόμοΔόλιχο ΔρόμοΟπλίτη Δρόμο – με πλήρη πολεμικό οπλιτικό φόρτο – και σε ανάμνηση της νικηφόρου μάχης του ΜαραθώναΜαραθώνιο Δρόμο). Οι νικητές θα λαμβάνουν μόνο στεφάνι ελαίας και Πάπυρο ΑριστείουΗ συμμετοχή τους στους αγώνες θα γίνεται μόνο με προσωπικές τους δαπάνεςΑπαγορεύονται απολύτως οι εταιρικές ή άλλες χορηγίες σε αθλητές.

ΑθλητισμόςΒασικές Δράσεις

Προαγωγή και καθιέρωση στα εκπαιδευτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων της ΕκπαίδευσηςΑθλητικού Προγράμματος Δραστηριοτήτων και εκγύμνασηςσε υποχρεωτική βάση.

Χάραξη Εθνικής Πολιτικής σχετικά με τον Αθλητισμό σε όλες τις εκφάνσεις του (ΠρωταθλητισμόςΑθλητική παιδείασχολικά αθλητικά προγράμματααθλητικές υποτροφίεςυποδομές σε Πανεπιστήμιαμέσω δημιουργίας Εθνικού Αθλητικού Κώδικα.

Απαγόρευση κυκλοφορίας αναβολικώναυξητικών ορμονώνβιοσκευασμάτων διατροφής και άλλων συμπληρωμάτων διατροφήςκαι συστηματικός έλεγχος εφαρμογής τηςπροκειμένου να διαφυλαχθεί η δημόσια υγεία και να προαχθεί η υγιής ανάπτυξη των αθλητικών χαρακτηριστικών των αθλουμένωνχωρίς τεχνητή υποβοήθησηΗ χρήση αναβολικών και άλλων υποβοηθικών σκευασμάτων συνεπάγεται σε μακροχρόνια βάση και επιβάρυνση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Οριστική παύση από τα καθήκοντά τους και οριστική απόλυση από τα καθήκοντά τουςπροπονητώναθλιάτρωνιατρώνκαι άλλων αθλητικών παραγόντωνπου εν γνώσει τους χορηγούνή λόγω βαρείας αμελείας ανέχονται τη χορήγηση αναβολικώναυξητικών ορμονώνβιοσκευασμάτων διατροφής και άλλων συμπληρωμάτων διατροφής σε αθλουμένους και αθλητές.

Συνολική αναθεώρηση του νομικού πλαισίου σύστασης και λειτουργίας συνδέσμων Οργανωμένων Οπαδών ομάδων και συλλόγωνκαι αυστηροποίηση των ποινών στις ανώνυμες αθλητικές εταιρίες για επεισόδια ή καταστροφές που ενεργούν οι φίλαθλοί τους σε δημόσιες εγκαταστάσεις ή υποδομές ή σε ιδιωτική περιουσία.

Άμεσος υποβιβασμός σε ερασιτεχνική κατηγορία κάθε ανώνυμης αθλητικής εταιρίαςη οποία τελεσίδικα και οριστικά κριθεί ότι συμμετείχε σε στημένα παιχνίδιαή παράγοντές της χρημάτισαν ή χρηματίστηκανή οι φίλαθλοί της εντός της ίδιας αγωνιστικής περιόδουπροέβησαν πάνω από δύο φορέςσε επεισόδια ή σε φθορά δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας εντός ή εκτός σταδίων.

Κατάργηση του μέτρου αστυνόμευσης από δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας ποδοσφαιρικών ή άλλων αθλητικών οργανώσεων ανωνύμων αθλητικών εταιριώνΚάθε εταιρία θα είναι κατά νόμο αρμόδια και υπεύθυνη να οργανώσει και συντηρήσει ομάδες ασφάλειας γηπεδικών και άλλων εγκαταστάσεωναπό δικούς της πόρουςΌποια αδυνατείθα υποβιβάζεται αμέσως σε ερασιτεχνική κατηγορία.

Παραχώρηση με δημόσιο πλειοδοτικό Διαγωνισμό και διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίεςδημοσίων χώρων ή γηπέδων καθώς και περιφερειακών σταδίωνγηπέδων και άλλων υποδομώνσε ιδιώτες και συλλόγουςπου επιθυμούν να τα λειτουργήσουν και να τα αξιοποιήσουν για αθλητικές δραστηριότητες.

Παροχή κινήτρων και συνεργασία με συλλόγους και Ομοσπονδίες σχετικά άγνωστων στο ελληνικό κοινόαθλημάτων (όπως ενδεικτικάσκοπευτικούς ομίλουςομίλους καταδύσεων,αναρριχήσεωνκλπμε σκοπό τη διευκόλυνση των δραστηριοτήτων τουςοι οποίεςεπειδή κατεξοχήν διεξάγονται σε ανοικτούς χώρους και εκτός αστικών κέντρωνεπιτρέπουν αφενός την προσφορότερη επαφή των αθλουμένων με το ελληνικό φυσικό περιβάλλον αλλά και την τόνωση των τοπικών οικονομιώνλόγω αύξησης επισκεψιμότητας.