Του Γιαννη Σουλιωτη
Πετρέλαιο κίνησης από τα αποθέματα του στρατού χρησιμοποιούσαν για... θέρμανση, σε πολυκατοικία που διαμένουν, αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι ελέγχονται για συμμετοχή σε κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμου στη Ρόδο!Η δράση των ενστόλων δημοσιοποιήθηκε στις 2 Μαΐου, όταν το τοπικό κλιμάκιο του ΣΔΟΕ ακινητοποίησε φορτηγό ιδιώτη εργολάβου τη στιγμή που είχε μόλις φορτώσει δύο τόνους πετρελαίου κίνησης από δεξαμενές Τάγματος Μηχανικού.
Στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Κ» αποκαλύπτουν ότι αρκετές ημέρες πριν από τη σύλληψη του διοικητή της εν λόγω μονάδας, το ΣΔΟΕ διέθετε πληροφορίες για εμπλοκή αξιωματικών και υπαξιωματικών σε σκάνδαλο λαθρεμπορίας καυσίμων. Συγκεκριμένα, καλά πληροφορημένη πηγή αναφέρει στην «Κ» ότι πριν γίνει ο έλεγχος στις εγκαταστάσεις του τάγματος είχε προηγηθεί δειγματοληψία στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για θέρμανση στην πολυκατοικία όπου διαμένουν στελέχη του Στρατού, στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση.
Από τον έλεγχο και τις καταθέσεις των άμεσα εμπλεκομένων προέκυψε ότι το καύσιμο προέρχεται από τα αποθέματα του Στρατού, και συγκεκριμένα είναι πετρέλαιο κίνησης οχημάτων με κωδικό ΝΑΤΟ F-54!
Ο συγκεκριμένος τύπος πετρελαίου, όπως επιβεβαιώνεται από επίσημα έγγραφα του υπουργείου
Οικονομικών, «δεν επιτρέπεται να διατίθεται παρά μόνον για την επίσημη χρήση των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι για την προσωπική χρήση του προσωπικού τους».
Για τη συγκεκριμένη εξέλιξη ενημερώθηκαν άμεσα οι κεντρικές υπηρεσίες του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και ο αρμόδιος εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης. Οχι τυχαία, δέκα ημέρες αργότερα πραγματοποιήθηκε επιχείρηση στις εγκαταστάσεις του Τάγματος Μηχανικού.
Συνελήφθη αρχικά ο οδηγός φορτηγού που είχε μόλις φορτώσει από τις δεξαμενές της μονάδας 2 τόνους πετρελαίου κίνησης. Ακολούθησαν λίγη ώρα αργότερα οι συλλήψεις του εργολάβου και ιδιοκτήτη του φορτηγού, του διοικητή και του υπεύθυνου διαχείρισης των καυσίμων της μονάδας. Εις βάρος τους, ύστερα από μήνυση του ΣΔΟΕ, ασκήθηκε ποινική δίωξη για λαθρεμπορία, ωστόσο και οι τέσσερις κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι έπειτα από αίτημα για περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης από τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου Κώστα Μπούτσικο.
Πηγή του ΣΔΟΕ αναφέρει στην «Κ» ότι τη στιγμή του ελέγχου ο οδηγός του φορτηγού δεν διέθετε κανένα παραστατικό - συνοδευτικό έγγραφο που να δικαιολογεί τη φόρτωση και μεταφορά καυσίμου από τις δεξαμενές της μονάδας.
Αντίθετα, η υπεράσπιση των κατηγορουμένων υποστηρίζει ότι ο εργολάβος έκανε ουσιαστικά εξυπηρέτηση στο τάγμα, καθώς με τα καύσιμα θα τροφοδοτούνταν σκαπτικά μηχανήματα του Στρατού που βρίσκονταν σε εργοτάξιο (πολυβολείο) σε άλλη περιοχή.
Προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους μάλιστα, οι δικηγόροι των κατηγορουμένων επικαλούνται έγγραφο με ημερομηνία 30 Απριλίου, με το οποίο ο διοικητής ενημέρωνε το γραφείο κίνησης για την επικείμενη είσοδο ιδιώτη εντός των στρατιωτικών εγκαταστάσεων. Τους ισχυρισμούς και τη γνησιότητα του εγγράφου αμφισβητούν αξιωματούχοι του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα εξάλλου με την αρχική πληροφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, βυτιοφόρα εργολάβων φορτώνουν καύσιμα από τις δεξαμενές του τάγματος τα τελευταία τουλάχιστον δύο χρόνια! Εκτός του ιδιώτη που συνελήφθη, το ΣΔΟΕ προχώρησε τις τελευταίες ημέρες σε ελέγχους ακόμα οκτώ εργοληπτών που εδρεύουν στο νησί! Κι αυτό, διότι εκφράζονται φόβοι ότι προμηθεύονταν συστηματικά καύσιμα για τα μηχανήματά τους από τις μονάδες του Στρατού. Τρεις από τους ελεγχθέντες εργολάβους κατείχαν δεξαμενές που περιείχαν 500, 700 και 200 λίτρα πετρελαίου. Τα δείγματα στάλθηκαν στο χημείο προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πρόκειται για καύσιμο του Στρατού ή όχι.
Δειγματοληψίες έγιναν για τον ίδιο λόγο και από 37 μηχανήματα εργολάβων. Τα αποτελέσματα αναμένονται εντός 20ημέρου. Συμπεράσματα αναμένονται και από το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών του διοικητή και του διαχειριστή καυσίμων της μονάδας καθώς και των στενών συγγενικών τους προσώπων. Τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση παρακολουθεί στενά και η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Πετρέλαιο κίνησης από τα αποθέματα του στρατού χρησιμοποιούσαν για... θέρμανση, σε πολυκατοικία που διαμένουν, αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι ελέγχονται για συμμετοχή σε κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμου στη Ρόδο!Η δράση των ενστόλων δημοσιοποιήθηκε στις 2 Μαΐου, όταν το τοπικό κλιμάκιο του ΣΔΟΕ ακινητοποίησε φορτηγό ιδιώτη εργολάβου τη στιγμή που είχε μόλις φορτώσει δύο τόνους πετρελαίου κίνησης από δεξαμενές Τάγματος Μηχανικού.
Στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Κ» αποκαλύπτουν ότι αρκετές ημέρες πριν από τη σύλληψη του διοικητή της εν λόγω μονάδας, το ΣΔΟΕ διέθετε πληροφορίες για εμπλοκή αξιωματικών και υπαξιωματικών σε σκάνδαλο λαθρεμπορίας καυσίμων. Συγκεκριμένα, καλά πληροφορημένη πηγή αναφέρει στην «Κ» ότι πριν γίνει ο έλεγχος στις εγκαταστάσεις του τάγματος είχε προηγηθεί δειγματοληψία στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για θέρμανση στην πολυκατοικία όπου διαμένουν στελέχη του Στρατού, στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση.
Από τον έλεγχο και τις καταθέσεις των άμεσα εμπλεκομένων προέκυψε ότι το καύσιμο προέρχεται από τα αποθέματα του Στρατού, και συγκεκριμένα είναι πετρέλαιο κίνησης οχημάτων με κωδικό ΝΑΤΟ F-54!
Ο συγκεκριμένος τύπος πετρελαίου, όπως επιβεβαιώνεται από επίσημα έγγραφα του υπουργείου
Οικονομικών, «δεν επιτρέπεται να διατίθεται παρά μόνον για την επίσημη χρήση των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι για την προσωπική χρήση του προσωπικού τους».
Για τη συγκεκριμένη εξέλιξη ενημερώθηκαν άμεσα οι κεντρικές υπηρεσίες του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και ο αρμόδιος εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης. Οχι τυχαία, δέκα ημέρες αργότερα πραγματοποιήθηκε επιχείρηση στις εγκαταστάσεις του Τάγματος Μηχανικού.
Συνελήφθη αρχικά ο οδηγός φορτηγού που είχε μόλις φορτώσει από τις δεξαμενές της μονάδας 2 τόνους πετρελαίου κίνησης. Ακολούθησαν λίγη ώρα αργότερα οι συλλήψεις του εργολάβου και ιδιοκτήτη του φορτηγού, του διοικητή και του υπεύθυνου διαχείρισης των καυσίμων της μονάδας. Εις βάρος τους, ύστερα από μήνυση του ΣΔΟΕ, ασκήθηκε ποινική δίωξη για λαθρεμπορία, ωστόσο και οι τέσσερις κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι έπειτα από αίτημα για περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης από τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου Κώστα Μπούτσικο.
Πηγή του ΣΔΟΕ αναφέρει στην «Κ» ότι τη στιγμή του ελέγχου ο οδηγός του φορτηγού δεν διέθετε κανένα παραστατικό - συνοδευτικό έγγραφο που να δικαιολογεί τη φόρτωση και μεταφορά καυσίμου από τις δεξαμενές της μονάδας.
Αντίθετα, η υπεράσπιση των κατηγορουμένων υποστηρίζει ότι ο εργολάβος έκανε ουσιαστικά εξυπηρέτηση στο τάγμα, καθώς με τα καύσιμα θα τροφοδοτούνταν σκαπτικά μηχανήματα του Στρατού που βρίσκονταν σε εργοτάξιο (πολυβολείο) σε άλλη περιοχή.
Προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους μάλιστα, οι δικηγόροι των κατηγορουμένων επικαλούνται έγγραφο με ημερομηνία 30 Απριλίου, με το οποίο ο διοικητής ενημέρωνε το γραφείο κίνησης για την επικείμενη είσοδο ιδιώτη εντός των στρατιωτικών εγκαταστάσεων. Τους ισχυρισμούς και τη γνησιότητα του εγγράφου αμφισβητούν αξιωματούχοι του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα εξάλλου με την αρχική πληροφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, βυτιοφόρα εργολάβων φορτώνουν καύσιμα από τις δεξαμενές του τάγματος τα τελευταία τουλάχιστον δύο χρόνια! Εκτός του ιδιώτη που συνελήφθη, το ΣΔΟΕ προχώρησε τις τελευταίες ημέρες σε ελέγχους ακόμα οκτώ εργοληπτών που εδρεύουν στο νησί! Κι αυτό, διότι εκφράζονται φόβοι ότι προμηθεύονταν συστηματικά καύσιμα για τα μηχανήματά τους από τις μονάδες του Στρατού. Τρεις από τους ελεγχθέντες εργολάβους κατείχαν δεξαμενές που περιείχαν 500, 700 και 200 λίτρα πετρελαίου. Τα δείγματα στάλθηκαν στο χημείο προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πρόκειται για καύσιμο του Στρατού ή όχι.
Δειγματοληψίες έγιναν για τον ίδιο λόγο και από 37 μηχανήματα εργολάβων. Τα αποτελέσματα αναμένονται εντός 20ημέρου. Συμπεράσματα αναμένονται και από το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών του διοικητή και του διαχειριστή καυσίμων της μονάδας καθώς και των στενών συγγενικών τους προσώπων. Τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση παρακολουθεί στενά και η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.