Πλατεία Καρύτση 10 , ΤΚ 10561 , Αθήνα, Τηλ. : 210-3313516 Φαξ:210-3313517
Κιν. : 6983679347 E-mail: info@akis2010.net και Site: www.akis2010.net
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Υπ. Αριθ. 5/25 Μαρ 12)
ΘΕΜΑ: Νομοθετική Ρύθμιση Χρέους ΜΤΣΣτην ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με ημερομηνία 15 Μαρ 2012, σχετικά με τη ρύθμιση του χρέους του ΜΤΣ, αναφέρονται τα παρακάτω:
«Με αφορμή την υπερψήφιση από το Κοινοβούλιο τροπολογίας για την ρύθμιση των οφειλών του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, υπογραμμίζεται ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας παραμένει σταθερά προσανατολισμένη προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης της βιωσιμότητας των Μετοχικών Ταμείων του Στρατού (ΜΤΣ), του Ναυτικού (ΜΤΝ) και της Αεροπορίας (ΜΤΑ).
Με την ρύθμιση αυτή, παίρνουν βαθιά ανάσα πάνω από 60 χιλιάδες μερισματούχοι του Στρατού Ξηράς και της ΕΛ.ΑΣ. , καθώς και περισσότεροι από 80.000 μέτοχοι του Ταμείου.
Είναι αυτονόητο ότι η προσπάθεια για την εξυγίανση των Μετοχικών Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων δεν σταματά μόνον στις ρυθμίσεις των οφειλών του παρελθόντος, αλλά συνεχίζεται με σκοπό την διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος και πάντοτε με προσήλωση στις αρχές της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος και των εισφορών των δικαιούχων»
Μετά την εξέλιξη αυτή, η Ανεξάρτητη Κίνηση Στρατιωτικών (Α.Κί.Σ), εκφράζοντας την ικανοποίησή της, επισημαίνει ευθύς εξ αρχής ότι η ρύθμιση αυτή από μόνη της, χωρίς την ψήφιση μέτρων ενίσχυσης των πόρων του Ταμείου, δεν επιλύει το πρόβλημα.
Πιστεύοντας στην ακριβή και πλήρη ενημέρωση των συναδέλφων, οφείλουμε, αντί να πανηγυρίζουμε ασκόπως αλαλάζοντας και χειροκροτώντας, όπως έσπευσαν να κάνουν ορισμένοι νεροκουβαλητές και χειροκροτητές, να παραθέτουμε όλα εκείνα τα πραγματικά στοιχεία για την οικονομική κατάσταση του ΜΤΣ, τα οποία θα βοηθήσουν στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και όχι ανυπόστατων προσδοκιών.
Με την ψηφισθείσα ρύθμιση και όχι εξάλειψη, όπως μας έλεγε το ΥΠΕΘΑ σε προηγούμενη ανακοίνωσή του και με βάση τα στοιχεία (έσοδα-έξοδα) από το δημοσιευμένο πρακτικό του ΔΣ του ΜΤΣ για το μέρισμα του 2012, εκτιμάται ότι θα μειωθεί δραματικά το μέρισμα των 60.000 μερισματούχων, στο ποσό των 325 ευρώ κατά μέσο όρο ανά τρίμηνο (χωρίς να υπολογίζονται οι κρατήσεις υπέρ ΕΚΟΕΜΣ, ΕΑΑΣ και φόρος εισοδήματος). Αυτό το ποσόν θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, αφού θα δοθεί εντός του 2012 και αριθμός ΒΟΕΑ σε δικαιούχους.
Είναι επομένως προφανές ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση ανακουφίζει την άθλια κατάσταση, στην οποία έχουν φέρει το ΜΤΣ οι επιλογές των αρμοδίων, εδώ και τόσα χρόνια, χωρίς όμως να αποτελεί λύση. Θα πρέπει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να ψηφισθούν κατ’ ελάχιστο τα μέτρα, που έχουν προταθεί με το προαναφερθέν πρακτικό του ΜΤΣ και αφορούν αφ’ ενός μεν στην αύξηση των πόρων και αφ’ ετέρου στην δίκαιη κατανομή, ανάλογα με τις εισφορές εκάστου, ήτοι:
α. Σύνταξη σχεδίου νόμου για την κατανομή των κοινωνικών πόρων από το ΥΠΕΘΑ στα μετοχικά ταμεία των Κλάδων ανάλογα με τον αριθμό των ασφαλισμένων.(Εκτιμώμενη ετήσια αύξηση εσόδων κατά 32 εκ ευρώ)
β. Σύνταξη σχεδίου νόμου για την καθιέρωση των μερισματοδοτικών βαθμών του Ταξιάρχου και του Αρχιλοχία. (Εκτιμώμενη αύξηση εσόδων κατά 15,5 εκ ευρώ)
γ. Διεκδίκηση οφειλομένων από το Υπουργείο Οικονομικών (Από καταβολή μερίσματος προς αγωνιστές εθνικής αντιστάσεως (3,9 εκ ευρώ), επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων του κεντρικού μεγάρου ΜΤΣ (8,7 εκ. ευρώ)).
δ. Διαχωρισμός των διαχειρίσεων Στρατού Ξηράς- Ελληνικής Αστυνομίας και υπολογισμός του μερίσματος αναλόγως των εσόδων-κερδών εκάστου Κλάδου.( Η συμμετοχή σήμερα της ΕΑ στους πόρους του Ταμείου, σύμφωνα με το πρακτικό του ΜΤΣ, σελ 5-04, ανέρχεται σε 18% έναντι 82% του Στρατού Ξηράς).
Επιπλέον ως μέτρα άμεσης προτεραιότητας, για την αύξηση των πόρων του ΜΤΣ, κρίνονται και τα παρακάτω, υποβληθέντα με σχετικό υπόμνημα της Α.Κί.Σ προς το ΜΤΣ:
α. Ενίσχυση του ΜΤΣ με το συνολικό ποσό της καταβαλλόμενης από τους μερισματούχους Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) και για όσο διάστημα επιβάλλεται η έκτακτη αυτή εισφορά. Αποτελεί σχήμα οξύμωρο οι μερισματούχοι του ΜΤΣ από το ένα μέρος να μην παίρνουν μέρισμα και από το άλλο να καταβάλλουν εισφορές για ενίσχυση άλλων κατηγοριών συνταξιούχων. (Εκτιμώμενη αύξηση εσόδων κατά 130 εκ ευ-ρώ)
β. Ανάληψη από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους της δαπάνης τόσο του μισθοδοτούμενου όσο και του συνταξιοδοτούμενου πολιτικού προσωπικού του ΜΤΣ, όπως συμβαίνει στα περισσότερα Ταμεία του Δημόσιου Τομέα. (Εκτιμώμενη αύξηση εσόδων κατά 12 εκ ευρώ)
γ. Επαναφορά της κράτησης υπέρ ΜΤΣ σε όλες τις δαπάνες, που καταργήθηκε επιλεκτικά για το Στρατό Ξηράς, ενώ διατηρήθηκε στο Ναυτικό και την Αεροπορία και στέρησε από το ΜΤΣ μια σημαντική πηγή εσόδων.
Με δεδομένα τα παραπάνω χαιρετίζουμε κάθε προσπάθεια, που επιδιώκει την ανακούφιση του ΜΤΣ, αλλά τονίζουμε για μια ακόμη φορά, ότι η εξυγίανση και η βιωσιμότητα του ΜΤΣ διασφαλίζεται μόνο με πακέτο μόνιμων και ρεαλιστικών μέτρων και νόμων και όχι με πυροσβεστικές υπουργικές παρεμβάσεις.
Τέλος επισημαίνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι η ενημέρωση των συναδέλφων, ειδικά την παρούσα περίοδο, που το εισόδημά τους συρρικνώνεται συνεχώς, πρέπει να χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι από επιπόλαιες ανακοινώσεις ή σπορά ψευδών ειδήσεων και ανακριβών πληροφοριών (όπως π.χ. με την ημερομηνία καταβολής του μερίσματος). Δεν έχουμε την πολυτέλεια εντυπωσιασμών στο βωμό της πληροφόρησης και ουδείς έχει το δικαίωμα να πειραματίζεται με το ηθικό των ε.ε. και ε.α συναδέλφων, που τόσο σκληρά δοκιμάζονται.
Για την Α.Κί.Σ.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου
Υπτγος (ε.α) Μπλάνος Ανδρέας